Mar4enko Публикувано Септември 4, 2009 Публикувано Септември 4, 2009 Здравейта на всички във форума! Познавачите почитатели на Ginson Les Paul изтъкват техните безспорни качества. Обикновено обаче те цитират като "истински" Gibson сериите къстъм и стандард - различни варианти. Как се вписва в марката Gibson серията studio.Тя е много по-евтина от другите серии. Какво не притежава тя в сранение със скъпите серии ? Как се конкурира с подобните модели на Epiphone - някои по-скъпи от нея? Надявам се хора опит с тези китари да обяснят този парадокс. Цитирай
interman Отговорено Септември 4, 2009 Отговорено Септември 4, 2009 Не притежава толкова добър външен вид. По принцип не ги боядисват много и за лака не съм сигурен. Нямат и други детайли на стандартите и къстъмите, но иначе като звук са близо не мога да ти кажа точно не съм свирил на такива. Цитирай
ianev_94 Отговорено Септември 4, 2009 Отговорено Септември 4, 2009 Да, вместо правоъгълници по грифа има точки , а и също липсва един кант отстрани по тялото . Цитирай
DILETANT Отговорено Септември 4, 2009 Отговорено Септември 4, 2009 Studio серията е изцяло от махагон, без maple top и затова е по-евтина. Цитирай
MiroLambov Отговорено Септември 4, 2009 Отговорено Септември 4, 2009 Ако търсиш само добър звук и студиото ще ти свърши работа. Основно разликата е в визията и предполагам в адаптрите. Като материали мисля че всичко е едно към едно. Просто финиша е доста опростен. Цитирай
kolio_k Отговорено Септември 4, 2009 Отговорено Септември 4, 2009 (Редактирано) Разликата е най вече във саунда, Стандарт и Къстъм звучат значително по добре от Студио ( не че Студио не са добри, просто въпрос на прайс рейндж ). От своя страна Студио пък звучат по добре от Епифон ( без Елитист серията ). Разликите от типа кантове и точки по грифа са незначителни, а лака им е еднотипен и с еднакво качество. п.п. Студио имат правоъгълни инлеи п.п. 2 Адаптерите също са еднакво качество ( макар и често различни като тип) , разликите в саунда идват от качеството на използвания материал2 п.п.3 @ Дилетант Въобще не е вярно Редактирано Септември 4, 2009 от kolio_k Цитирай
sevenstring Отговорено Септември 4, 2009 Отговорено Септември 4, 2009 (Редактирано) + студиото имат по-дърварски грифове, доколкото съм чувал и чел отзиви, като в случая не се има предивд това, че са с по-дебелия 50/59 профил, просто изглежда изпълнението е малко по-"недодялано". Не, че това е голям проблем за повечето китаристи ... Това за адаптерите е вярно, обаче изглежда звукът там много зависи (то по принцип винаги зависи в една или друга степен) от напасването "китара-адаптер". Така например старите евтини faded mahogany серии на Лес Пол (ако не се лъжа с Burstbuckers Pro бяха) ги хвалеха много за разлика от новите, които са със стандартните за студио серията (а китарите иначе са 1:1). Редактирано Септември 4, 2009 от sevenstring Цитирай
DILETANT Отговорено Септември 4, 2009 Отговорено Септември 4, 2009 (Редактирано) ^^ Имах впредвид, че най-евтините Les Paul Studio са изцяло от махагон и от това идва разликата в цената, но те са по-скоро изключения. Редактирано Септември 4, 2009 от DILETANT Цитирай
chlen Отговорено Септември 4, 2009 Отговорено Септември 4, 2009 ^ Може би имаш предвид Gibson Les Paul Vintage Mahogany, Студиото са с кленов топ, мойта е такава и съм много доволен от нея, свирил съм и на 2 епифона лес пол стандарт и за мен поне са много далеч от истината, и като звук, и като усещане. Цитирай
DILETANT Отговорено Септември 4, 2009 Отговорено Септември 4, 2009 ^ Да, точно тях визирах. И ето тези: http://www.thomann.de/gb/gibson_les_paul_s...imited_wccr.htm Цитирай
sevenstring Отговорено Септември 4, 2009 Отговорено Септември 4, 2009 Коригирам се за втората част на горния ми пост - действително, не са еднакви - кленов топ, chambered body etc. Цитирай
Kalmar Отговорено Септември 4, 2009 Отговорено Септември 4, 2009 Мдаа судиото има кленов топ, но е обиковен, а не флейм или куилт. Означенията на Гибсън по грифа са обърнат трапец, а не правоъгълник Обаче ме съмнява дълбоко, че разликата е само в байндинга на тялото и грифа. Цитирай
gueorgues Отговорено Септември 4, 2009 Отговорено Септември 4, 2009 (Редактирано) Колеги, моля ви се да бъдем малко по-точни в отговорите си. Когато някой не е сигурен - да не се обажда. Най-малкото добре е да имаш Гибсън за да имаш мнение за него. Аз имам СГ стандарт, но съм свирил на доста Лес Пол китари, а и доста съм изчел по въпроса. Лес Пол Студио сравнен с Лес Пол Стандарт има няколко козметични разлики: - и двете китари са продукт на Gibson USA (Gibson Custom e отделно звено, което произвежда сериите Къстъм и т. нар. VOS - Vintage Original Specification - китари, смятани за по-качествени като изработка и материали и значително по-скъпи, но за тях по-късно). - Стандарт и Студио имат maple top - с изключение на "worn" серията, които са сатинирани и нямат нитроцелулозен лак - те са изцяло махагонови и значително по-евтини. - Студиото няма кант на тялото и на грифа, докато стандарта има. - инлеите по грифа са трапецовидни "mother of pearl" на всички Лес Пол китари от двата типа - Les Paul GT - има стъклени инлеи, но това е друг модел, доста различен. - Адаптерите на Студиото са 490 и/или 498 (има worn модел с Р90 - супер китара за блус-рок на много добра цена), има нов модел от тази година Les Paul Studio Raw Power - който е изцяло от клен и е с '57 Класик адаптери - много интересна китара отново на добра цена (около 900 евро), но идва с мек калъф, за разлика от всички останали модели, които идват с куфар (отново без worn моделите - и те са с калъф). - Адаптерите на Стандарта са обикновено Burstbucker Pro, като има модел Les Paul Traditional с '57 Класик и '57 Класик Плюс, но вариациите на модела вече стават много и няма смисъл да се впускаме в детайли. Накратко казано - ако гледаме обикновеното Студио и Стандарт - разликата в звука ще идва единствено от адаптерите - всичко друго е еднакво, с изключение на гореописаните козметични разлики. Ако искаш Лес Пол - истински Гибсън и нямаш много пари - Студио Worn е перфектната китара за около 700 евро, има даже модели с Burstbucker Pro адаптери от тях - което ги прави много близки до Стандарта, въпреки че въпросните адаптери не са много обичани от собствениците на Лес Пол-ли. Звукът на това студио е малко по остър и ярък, заради липсата на нитроцелулозен лак и кленова шапка, но разликата не е много съществена. Ако имаш малко повече пари -900-1000 евро - можеш да вземеш обикновеното Студио - чисто и просто стандарт без козметични украшения. Ако имаш повече пари (1600 евро и нагоре) можеш да избереш Стандарт, Традишънъл, Традишънъл Про, Класик и т.н. Ако имаш над 2300 евра - взимай къстъм без да мислиш, вече според вкуса - R6, R7, R8, R9, R0, сигначър серия и прочее. От 1983 насам всички студия и стандарти са с така нар. "олекотени" тела (или швейцарско сирене - както ги наричат). Стандарт 2008 е с камери (chambered), още малко по-лек, като се твърди, че това се отразявало и на звука. изцяло solid body са единствено VOS сериите на Гибсън Къстъм и някои специални модели, но цените там са други. Някои са любители на "тежките", някои харесват олекотените - въпрос на вкус. Реално трябва да ги имаш и двата варианта и да си много в час за да усетиш разлика в звука. Ако има други въпроси, ще се радвам да отговоря. Забравих да спомена Епифон - собствениците на Епифон, твърдят, че няма голяма разлика, но нека не се залъгваме - Епифон се правят в Китай и качеството на материалите е доста различно. Освен външния вид - двете китари нямат много общо. Да и двете са от махагон например, но махагона, който се влага в Гибсън, не е същия като при Епифон - това важи и за всички останали детайли. С две думи - ако искаш Гибсън - взимаш Гибсън - независимо кой модел - Гибсън си е Гибсън. Аз лично бих предпочел най-евтиното Студио пред Епифон Къстъм например. Редактирано Септември 4, 2009 от gueorgues Цитирай
chlen Отговорено Септември 4, 2009 Отговорено Септември 4, 2009 Предполагам, че като подбират дървения материал по-добрият се използва за по-скъпите серии, по ниското качество за по-евтините като Студио. Оттам се очаква и разлика в звука. Въпреки това за любители, каквите сме повечето членове на форума, Студиото е перфектна китарка, даже в момента се сещам за двама професионални китаристи, които свирят на такива - Вальо Кьосовски (Кълчър Шок) и Sakis (Rotting Christ) преди свиреше на Студио. Цитирай
gueorgues Отговорено Септември 4, 2009 Отговорено Септември 4, 2009 ^ Самият Лестър Пол свиреше в повечето случаи на Студио (лека му пръст). Разлика в материалите на Студио и Стандарт - няма - в един цех се правят. Разлика между Студио/Стандарт и Къстъм - там вече има, затова и цените са двойни. Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.