Packo Packomirov Публикувано Юни 15, 2009 Публикувано Юни 15, 2009 (Редактирано) С настоящата тема искам да дам информация, а в същото време и четящите да дават информация за китарите от тази тема, по-специално за хората които притежават такъв модел „винтидж” китари от марката Hondo II Les Paul Copy. Надявам се да някои да прояви интерес към темата и да си обогатим взаимно знанията. Благодарности и на колегата “rocketride” за информацията която ми даде предварително. Информацията за Хондо е доста оскъдна или поне това което аз съм успял да намеря. Според мен може да се разбере доста, ако се четат ревютата в Harmony Central за марката и модела, която ни интересува...за целта разбира се е необходим английски език, защото естествената логика води до извода, че най-голям пазар на китари Hondo са били САЩ и Англия! Важно е да се отбележи, че в началото Hondo Les Paul копията тръгват доста неубедително, което важи и дори за Японски марки, които след години добиват култов статут. Причината е ясна - всяко начало е трудно и дето се вика се налага да преоткриват топлата вода, защото както добре знаем Корея и Япония не са имали НИКАКВИ традиции по отношение на производство на електрически китари. Почти всички китари до началото на 80'те произведени на Изток са НЕЛЕГАЛНИ КОПИЯ, които дори и да са пипнати до последния детайл са си нелегални...без платен лиценз.... това е и причина за един термин определящ въпросните китари - PRE LAWSWUIT ERA - или в превод ВРЕМЕТО ПРЕДИ СЪДЕБНИТЕ ПРОЦЕСИ (ГОЛЯМОТО СЪДЕНЕ) ! .... Това време настъпва около '79'-та-'80'та година, когато големите производители се обединяват срещу въпросните Японски и Корейски производители и търсят правата си по законов ред, нещо, което до този момент не е правено, просто защото не са виждали реална конкуренция в тяхно лице, но естествено са се лъгали страхотно, защото освен, че са правили много добри дословни копия на известни марки китари въпросните Източни компании са пускали модели дори превъзхождащи оригиналите! Това са фактите и дори запалени защитници на Gibson Les Paul са съгласни, че качеството на любимата им марка доста запада - особено към началото и средата на '80-те. За съжаление Hondo не слагат серийни номера на китарите си или ако, то това е доста рядко под формата на лепенка която се маха лесно, така, че датирането на някой конкретен модел става почти невъзможно или от хора, които са големи познавачи, които не съм срещал, освен индиректно по коментари оставени във форуми. Ще се срещнат страшно много хора, които ще хулят HONDO LP и такива, които ще си залагат главата, че китарата им е на едно ниво или дори по-добра от Gibson-а! И сигурно и двата лагера ще са прави защото през годините производството на въпросните китари е минало през различни етапи и трансформации, което е съвсем логично за всеки млад производител. Общото мнение е, че китарите HONDO са предимно Корейско производство.То и по-принцип това е корейска фирма, като споменах и в поста - с американско участие. За известен период производството се пренесло в японски завод собственост на корейската фирма и оттам излизат и едни от най-добрите модели…това разбира се е информация, която не мога да потвърдя, но съм чел (чувал) през годините от различни места. Съществуват както обикновени по изработка Лес Пол копия, така и супер яки модели! Има отлични копия - при това произведени преди '80-те, което ги прави още по-ценни, защото в средата на '70-те НЕ СА СЕ ПРАВИЛИ КОМПРОМИСИ С КАЧЕСТВОТО И ИЗБОРА НА МАТЕРИАЛ! Било е дословно копиране, избор на материал и на техники и контрол на производство! Говоря за Корея и Япония- разбира се... Америка е друг филм. Даже като материал за прагчетата и надписите е бил използван истински седеф. Единственото по-слабо звено са били адаптерите, но от Hondo вземат мъдрото решение да се обединят с DiMarzio и да оборудват вече лицензните Лес Пол копия с тях! Специално за някои серии се твърди, че освен качествената изработка са били поставени адаптери, които са на някакъв Японски майстор по електроника, който подобно на Ди Марзио сам пренавивал намотката на адаптерите! Не мога да твърдя това със сигурност, но казват че аутпута и високите в адаптерите (особено на бриджа) са страхотни, и напомнят на Super Distortion модела на DiMarzio. Относно вида на дървото – не се знае дали са използвали махагон за всички модели, зашото на моето копие дървото е жълтеникаво и светло, но тялото на китарата си тежи доста. В и-бей излизат доста такива китари на по 20-30 години, които в сравнение с Гибсъните от това време не са никак скъпи. Темата става отворена и се надявам други хора, които имат или са имали такива китари и са готови да споделят своя опит и впечатления и най-вече информация за въпросната китарка. А ''разбирачите'', които казват ''купи си истински Гибсън'' или пък „оргиналът е един, а копието просто имитация”, моля да си запазят мнението, защото освен че дървенеят и са тесногърди, май не отчитат факта, че в момента по-ценни са именно онези стари винтидж копия от златната ера на копията и ранните лицензи! Ето малко линкове: http://en.wikipedia.org/wiki/Hondo_(guitar_company) http://reviews.harmony-central.com/reviews...+Paul+Copy/10/1 http://acapella.harmony-central.com/archiv.../t-1755630.html ...и снимки (ще се обновяват периодично): http://www.album.bg/packster/albums/89854/ Редактирано Юни 15, 2009 от Packo Packomirov Цитирай
synchu Отговорено Юни 15, 2009 Отговорено Юни 15, 2009 ....А ''разбирачите'', които казват ''купи си истински Гибсън'' или пък „оргиналът е един, а копието просто имитация", моля да си запазят мнението, защото освен че дървенеят и са тесногърди, май не отчитат факта, че в момента по-ценни са именно онези стари винтидж копия от златната ера на копията и ранните лицензи! ...... Това разбираш, че звучи обидно и е достатъчно основание да се излее доста злоба, защото "оргиналът е един, а копието просто имитация" е обективна констатация на факт, а "дървенеят и са тесногръди" е квалификация към хора, които не познаваш. Определението "по-ценни", ако го отнасяш към Hondo-то и около 99% от другите копия пък показва колосално непознаване на пазара на винтидж инструменти... Ти с колко оригинала разполагаш между другото? Цитирай
docc Отговорено Юни 15, 2009 Отговорено Юни 15, 2009 ....А ''разбирачите'', които казват ''купи си истински Гибсън'' или пък „оргиналът е един, а копието просто имитация”, моля да си запазят мнението, защото освен че дървенеят и са тесногърди, май не отчитат факта, че в момента по-ценни са именно онези стари винтидж копия от златната ера на копията и ранните лицензи! Имал съм Hondo Les Paul Copy, но поради горната препоръка (и като упорито дървенеещ тесногръдник) ще си запазя мнението! Цитирай
Packo Packomirov Отговорено Юни 15, 2009 Автор Отговорено Юни 15, 2009 (Редактирано) ^^ Знаех си, че с последния параграф ще засегна доста хора, но мнението е субективно и не отричам безспорните качества на оригналните Гибсън Лес Пол, но съществуват и такива копия които са достатъчно добри, колкото и оригинала, като тези копия се пренебрегват с предубеждение само защото не пише "Gibson" на тях. Извинявам се на хората, които се чувстват засегнати от 'квалификацията', но понякога трябва да се мисли по-обективно и без предубеждение на марки и модели, защото не годините на инструмента, а това каква история и колко е запазен и качествен определя неговата стойност...затова понякога е прекалено скъпо удоволствие да притежаваш оригинален Лес Пол от преди 40 год ...това е само за задоволяване на колекционерите... ...не искам темата да се првръща в Лес Пол копия vs. Лес Пол оригинал или нещо подобно, така, че ако може да се дава информация за конкретия модел ще е най-добре... Respect! Редактирано Юни 15, 2009 от Packo Packomirov Цитирай
Evtim Djerekarov Отговорено Юни 15, 2009 Отговорено Юни 15, 2009 (Редактирано) Aми вкъщи има едно ремонтиращо се LP копие на Хондо, което е направено от......махагонов шперплат, ако трябва да бъда точен. Знам,че има и дървени, разбира се. Редактирано Юни 15, 2009 от Evtim Djerekarov Цитирай
TONY Отговорено Юни 15, 2009 Отговорено Юни 15, 2009 Може да си се кефиш колкото си искаш, но Хондо си е Хондо и не е нещо особено. Колко вървят на втора ръка. Не знам. 200,400, 600 - сигурно за 600 съвсем се изхвърлям. Ако бяха по-готини щяха да струват и повече... Но просто нямат шанс пред Епифон (скъпите от линията). Тоест цената на един Епи Лес Пол стандарт, винаги ще е по-голяма от тази на Хондо копието... Просто защото е по-качествен Епифоня. Нямам нищо против да си има фен клуб на Хондо, също както има фен клуб на собствениците на Трабантче. Има моднати, хотроднати. Хората им се кефят и им се радват. Щом доставят радост на хората, това е прекрасно. Няма лошо и да се живее в заблуда. особено тази- въпросните Източни компании са пускали модели дори превъзхождащи оригиналите Да, за някои PRE LAWSWUIT ERA японки , 2 от които вече много утвърдени като марки и трета, не толкова, но пак призната, може да се каже, че са с копия на много високо ниво. Но не на оригинала.( за едните даже има наложено вече определение Гибсън килър, което си е пак изхвърляне) А Хондо са много далеч от това ниво на 3-те марки които имам предвид. Иначе си прав, не е нужно да се робува толкова на марки, важното е да върши работа, според целите и да доставя удоволствие на притежателя. Цитирай
EAmechaniX Отговорено Юни 15, 2009 Отговорено Юни 15, 2009 (Редактирано) Пипал съм 2 или 3 китари Хондо, и трябва да кажа, че не останах никак очарован от тях.Може пък да съм попаднал на кофти бройки.Не мисля че може да намериш някой, който да се изкаже крайно обективно по въпроса,все пак трябва да е пипнал поне 10 ина бройки за да има поглед и да изкаже обективно мнение. Но ако става въпрос за винтидж японска китара която да е с кач.изработка и да има добър тон,то мисля че безспорният фаворит е Токай лес пол.Не случайно на тази китара е дадено прозвището Gibson killer. Aз лично съм притежавал една бройка Токай LS-50 - 84г. и смея да твърдя, че това действително е един много добър инструмент по нищо не различаващ се от Gibson, но това все пак не е и не може да бъде Гибсън. Правил съм доста сравнения и заключението, до което съм стигнал е, че Токая има доста по благ и мек тон в сравнение със суровия и агресивен на Гибсън.Пробвал съм още няколко Токая, но те не бяха от времето на 80-те.Основната разлика мисля, че идва от вида махагон, който използват двата производителя, а това не е никак малко. И все пак китарата е и все още е един изключително висококачествен първокласен скъп инструмент, стига да е японски.Корейските вече са друга бира. Ето го и въпросният инструмент.В момента се намира в ''Rado54'' в Добрич. семпъл Токай - цък Редактирано Юни 15, 2009 от EAmechaniX Цитирай
Evtim Djerekarov Отговорено Юни 15, 2009 Отговорено Юни 15, 2009 (Редактирано) Бих добавил, че дори някои бройки на Vintage и Richwood са наистина много точно направени, както и са от доста подходящи за целта материали. За една от тях дори един известен софийски лютиер беше казал, че свири по-добре от неговият Гибсън, но това е частен случай, а и тези китари, като цяло просто нямат този характер на тона, както Гибсън, дори след смяна на адаптерите с подходящи. Може би това се дължи на различния махагон(най-често eastern mahogany (nato)), от който са направени. От друга страна, някои от тези копия са много добри от гледна точка на състейн и имат свой собствен приятен тон(макар да нямат Гибсънски характер) което, заедно с покупката на едни добри адаптери ги прави наистина много прилични инструменти. Но да правим сравнения с Гибсън няма голям смисъл поради ред причини. Дори и копие, по-добро от Гибсън просто не е Гибсън. Това, не значи, разбира се, че човек с няма с голям успех да свири и на него. Редактирано Юни 15, 2009 от Evtim Djerekarov Цитирай
docc Отговорено Юни 15, 2009 Отговорено Юни 15, 2009 .... но съществуват и такива копия които са достатъчно добри, колкото и оригинала, като тези копия се пренебрегват с предубеждение само защото не пише "Gibson" на тях. ... ...не искам темата да се првръща в Лес Пол копия vs. Лес Пол оригинал или нещо подобно, така, че ако може да се дава информация за конкретия модел ще е най-добре... "Обективното мислене" включва/изисква отчитане на закономерности, факти, доказани и наложени критерии. А ето и някои обективности! Във времето през годините, а и понастоящем не се забелязва пренебрегване, и предубеждение по отношение на Gibson LP - копия, или варианти (инструмент, който не е точна реплика, но е със същата идея/цел/функционално предназначение), като например Ibanez Artist 300/305; Ibanez PF200; Yamaha SG3000; Yamaha AS 620SH; Zemaitis (U.K.); Poole Custom Classic; McNaught Singlecut/ Doublecut; PRS Singlecut; Hamer Studio Custom USA; Hamer Monaco Elite USA; Collings Sity Limits DeLuxe; Heritage H150; Washburn WI595; Grosh Setneck; Tom Anderson Atom; Sorenson; Baker B-1 USA; McInturff Taurus; Giffin Standard; Dean USA Soltero; Dean USA Cadillac; Lentz Custom LP; New Orleans Voodoo Custom; Briggs Saturn DeLuxe; ... и още много, много модели, само заради това, че "... не пише "Gibson" на тях". Тези (и подобни) инструменти обаче са в сходна качествена киатегория, както и (практически) доказано добрите Gibson LP-модели (Standard and up), а са и в подобен ценови клас (в периодите, когато са в производство. Hondo LP Copy и Hondo LP Copy II не са сред тези модели! (това - за да сме по темата). ... Тя темата си беше стартирана (по смисъла на първия пост) като "...Лес Пол копия vs. Лес Пол оригинал ". Цитирай
Dread Отговорено Юни 15, 2009 Отговорено Юни 15, 2009 Относно Лес Пол моделите всичко е ясно - хората си харесват именно Гибсън. Интересно ми е мнението ви относно SG копията. Аз самият имам такова на Виндитдж, но нямам възможност да го сравня с истинско. Интересно ми е дали при този вид изработка и материали разликата е по-обозрима отколкото да речем при Лес Пол копията? Съжелявам за офф-а! Цитирай
kolio_k Отговорено Юни 15, 2009 Отговорено Юни 15, 2009 Понеже съм си имал взимане даване с Хондо, в частност една , точно като черната от снимките, и една сънбърст която притежавах за около година навремето (първата ми китара различна от Кремона ), ето и впечатленията ми по спомени. Адаптерите бяха слаби и много микрофониращи, свиренето с нещо по силно като изкривяване от Бос СД 1 овърдрайв беше по тази причина невъзможно. На черната грифът беше сериозно огънат, а шишът не беше достатъчен да компенсира. Става въпрос при струни 10ки ( мисля по онова време свирих с Vinci ) Тона на чисто беше приятен като за тогавашните ми разбирания и вкусове Потенциометрите бяха много зле, особено за тон Ключовете бяха евтини и доста п0осредствени И двете бяха с болт он не със сет нек, Всичко, освен изметнатия гриф се отнася и до двете китари Понеже съм имал и доста Гибсъни, отговорно мога да кажа, че всеки опит да се сравняват Гибсън и Хондо като качество е безмислен, освен ако не се прави за майтап или пък сравняващият е силно предубеден. Просто това са инструменти от съвсем различен клас Иначе що се отнася до Токай, там положението с качеството е съвсем друго. Цитирай
rocketride Отговорено Юни 15, 2009 Отговорено Юни 15, 2009 (Редактирано) Мдааа..... (мазно) Насметаха ни колега! Направо се чудя дали не сбъркахме с темата?!??! Идеята беше собственици на Хондо да рекат две-три думи, да споделят обективни впечатления, но явно частта в която уж 'сравняваме' Гиби с Хондо им е дошла в повече на хората! Споко пийпъл, не сме искали да засегнем никой (надявам се и Вие) ! Голямо беше желанието ми да получим с колегата Packo Packomirov така липсващата ни информация, която липсва за да съберем две и двеста, но явно ще събираме две с двеста предположения и налучкване! Гледам много светнати има по въпроса за Хондо...но май никой от тях не знае, че Хондо имат Хай-енд модели правени в Япония в завода на Токай...а и забравят(ако въобще знаят), че Хондо е подфирма на Samick, която е целяла производството на сносни китари на ниски цени! Първите опити са трагични - виждал съм китара от 1974 година и наистина си е пръчка от всякъде!За последните 10'ина години съм попадал на няколко Хондо ЛП копия и качеството им драстично варираше, което пък доказва, че твърденията е основната тема на колегата са достоверни- има и кофти, но има и добри модели на Хондо!Аз самият преди няколко месеца се сдобих с едно доста пипнато такова, при това в отлично състояние - не е свирено с изключение на няколко теста...дългогодишния му собственик го е пазил в колекция! Купих въпросната китара чрез трети човек за сумата от 600 лв. което за някои може да се стори ''преебавка'' , но те май са от тези, които мислят, че Епипфон от 2003-2009 е ''the real deal'' Който има желание може да пробва китарата, ще се разберем как да стане (за София) Допитах се за инфо до експерт (човека наистина е в час) за моето копие и категоричното му мнение, че този модел е отр най-високия клас на Хондо!Произведена е между 1977 и 1979 година в Япония, две години преди съдебните процеси за авторските права и е единствения съизмерим донякъде с копия на Токай или по-яките на Maya, въпреки, че последните слгат само сингли в кутийки от двойни адаптери! Никой не е казал, че Хондо е някакъв връх.. търсим информация, но комай знаем достатъчно...... ...И оо да, пипал съм Гиби ЛП .... сладко е, но и такова убито Джуниърче съм виждал, че отсега нататък ако не е плъгнато и намачкано в ръце лично не се кланям на никого! Арива, и не хулете... нали сме клуб за взаимо-помощ! П.С. Блонд Хондото на снимките е моята красавица! Редактирано Юни 15, 2009 от rocketride Цитирай
docc Отговорено Юни 15, 2009 Отговорено Юни 15, 2009 .... Гледам много светнати има по въпроса за Хондо...но май никой от тях не знае, че Хондо имат Хай-енд модели правени в Япония в завода на Токай...а и забравят(ако въобще знаят), че Хондо е подфирма на Samick, която е целяла производството на сносни китари на ниски цени!... Hondo имат модели произвеждани в Япония (от Tokai както беше посочено), но те са доста далеч от нивото определяно като Hi End (напр. моделът Longhorn - копие на Danelectro Guitarlin, който инструмент си е достатъчно непретенциозен още в "оригиналната" си версия). А разните факти около напр. Hondo (и не само) могат да се потърсят както в специализирана литература и периодични издания (с каквито се снабдявам, т.е. - купувам сравнително редовно през последните 20-25г.), така и съвсем безплатно и из нета, където обаче по обясними причини се срещат камари от свободни съчинения. И накрая - не знам, какво точно се забравя, но би било добре да се има предвид (ако може и да се запомни), че Hondo не е подфирма на Samik (както и на Jackson/Charvell), а си е самостоятелна компания, на която Самик е съсобственик. Разпространена практика е собственици на производствен потенциал/ресурс (като Matsumoku; Fuji Gen; Samik .... Leo Fender!!...) да се оказват съсобственици на марки (че и на по няколко), чието съществуване се инициира от търговци; независими лютиери; мениджъри и администратори от бизнеса; инвеститори с разнопосочни интереси... Повече по тези въпроси може да се научи основно, като се купуват и четат съответните книжки и доста по-бегло от свободния междумераклийски (интернетен) обмен. Цитирай
Slacoth Отговорено Юни 16, 2009 Отговорено Юни 16, 2009 (Редактирано) Пробвал съм една бройка Hondo LP, няма да казвам чия. Впечатленията ми са по-скоро негативни. Пълно е с най-различни марки китари, като някой от тях са достасъчно широко разпространени без да са толкова популярни.Визирам досега си с две от марките: Hondo и Vester. Първата е от дърво, но не ми беше удобна, и имаше проблеми с настройката. Втората (Vester) ми беше много удобна, но е направена от талашит. Сигурен съм, че в този форум има хора, които могат да посочат много повече такива модели инструменти. Не мисля, че има две мнения по-въпроса за предимствата на оригинала пред имитациите, а твърденията че само надписът продава много наподобяват притчата за ниската лисица и високото грозде. Редактирано Юни 16, 2009 от Slacoth Цитирай
EAmechaniX Отговорено Юни 16, 2009 Отговорено Юни 16, 2009 .. твърденията, че само надписът продава много наподобяват притчата за ниската лисица и високото грозде. Точно и на място! Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.