Jump to content
Българският форум за музиканти

Recommended Posts

  • Отговори 34
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Отговорено (Редактирано)

Моя Squier е точно с винтидж тремоло (шест болта). Беше с три пружини. За да стане по-меко махнах средната и сега е с две. Отхлабих и средните четири болта. Ако не качва поне тон, значи съм трамвай... И профила му не е прилепен за тялото. (Т.е. задния край на тремолото е около 7-8мм. повдигнат нагоре.)

Това, че не е издълбано тялото, не значи, че самото тремоло не може да се повдигне нагоре и следователно да има ход назад, при което да качва тона.

 

Както каза Били, въпрос на настройки.

Редактирано от Slide
Отговорено

Е то по тази логика и китара с Флойд може да е с фиксиран бридж и стрингс-тру-боди. Залепяш няколко трупчета, правиш дупки в тялото и... въпрос на настройка... :greenangel:

Отговорено

При моя Скуаер е същата работа, като при Slide. Успоредно на тялото е задната част, и може да се вдига тона (при което тя опира все пак в тялото) и да се сваля (дайв). Вярно, не е с огромен ход, но може.

Отговорено

Добре, предавам се! :offtopic-001:

Предвид непоносимостта към Фендър китари и винтидж стайл тремоло системи, съм много далеко от експерт по темата, но всички такива модели, които съм пипал, имаха само дайв способности...

Отговорено

Нормално настроено винтидж тремоло на Фендер е леко отлепено от дървото (1,5 до 2 милиметра ) , което му дава някаква способност да вдига (не повече от четвърт тон на първа струна и един на 6та) . Доколко има полза от това, вече е друг въпрос, да не говорим че настроено по този начин тремолото има всички недостатъци на флойд, но без предимствата му, освен способността да се прави малко по добре леко вибрато от ръчката, което пак си става и без това. Моето винаги си го долепвам до тялото, не се разтройва въобще, а и тона е по добър. Така и не разбрах защо Фендер го препоръчват отлепено.

  • 2 weeks later...
Отговорено

 

Ето ви едно видео, което не бях гледал. Нито пък знаех, че Floyd Rose имат и китари... Има много интересно звучене. Определено звука ми напомня на Фендърския. Много горзен дизайн обаче. :) Тая дупка на главата... Пък за пикгарда думи нямам.

 

:greenangel: Съжалявам за офтопика, ама Флойд Роуз е лютиер, който си е имал фирма за китари много преди да измисли Флойд Роуз тремолото. :greenball:

Отговорено (Редактирано)

дааам ... просто е бил китарист аматьор, недоволен от стандартните тремола на фендер. Любопитното е, че първоата разработка той монтира на Лес Пол Гибсън-а си

Редактирано от billymilano
Отговорено

...което съвсем не означава, че всяка китара без глава ще има равномерен и дълъг състейн.

Също не означава, че добавянето на маса към вече съществуваща глава би влошило състейна или би нарушило равномерността му.

Това, което се казва е, че когато главата е лека или я няма, състейна е по-равномерен, без обаче да се дава никаква сравнителна или статистическа информация. То ест - горното изразява някакви принципи, но не е в никакъв случай някакъв закон, от който трябва да се ръководим на всяка цена, когато си правим заключения.

Отговорено (Редактирано)
То ест - горното изразява някакви принципи, но не е в никакъв случай някакъв закон, от който трябва да се ръководим на всяка цена, когато си правим заключения.

 

Абсолютно!

 

Как е възможно да се утежни главата без да се утежни грифа? То пък грифа се оказва свързан с тялото.Кое се утежнява всъщност? Тук идва въпроса: Защо ако там е разковничето един уважаваш себе си производител на китари като Щайнбергер ще допусне компромис в звука, и ще прави китари без глави?

В крайна сметка излиза, че все пак така наречените глухи тонове или липса на състейн ги има на всички инструменти, но при скъпарските, това вече не е проблем. Обърках се вече. При евтините е проблем , а при скъпите не е.Та нали главите са еднакви на размери и да кажем еднакво тежки.Къде е проблема тогава? Мисля, че има достатъчно отговори във въпросите.

Тотално се пренебрегва, че китарата сама по себе си е мулти-компонентна и е направена по различни методики, от различни материали и от различни ръце. Всеки един елемент участва при крайният резултат звучене.

Аз мисля, че няма тайни в китаростроенето и всякакви форми на илюзия нямат място в заключенията ни.

И ако има нещо некачествено в звука, това означава че нещо във веригата ''куца''.

А тя е:

Качествени материали +

качествено оборудване +

качествена изработка =

качествен РЕСПЕКТИВНО СКЪП инструмент.

Редактирано от EAmechaniX

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.