Jorko_Beliata Отговорено Януари 13, 2009 Автор Отговорено Януари 13, 2009 Мълииииииии, що нещо сте изписали... Ей ся бах в Камертона - поизтормозих човека да ми слуша "свиренето" ( ), и за ръчичките ми лепнаха две "дръвца" RG1570 Която звучеше доста по - добре отколкото очаквах - добър състейн и мек, но малко неотчатлив звук (б*си, да описваш звуци с думи...). Липовица. Първи избор. Фретборда ми се стори малко широк - и страшно удобен. RGTHRG2 На която, ей Боже, описание в нет-а не намерих... Човека каза че била нек-тру-боди. Страниците - от махагон. И тя ми хареса - звука беше много плътен и с добър състейн, ама фретборда на престижа ми се видя по - удобен. Само да не беше оня финиш.... Та, че е по - добре махагона по - добре е, но и липовата китара не беше зле. Просто беше различна. Като заключение ще кажа на този приятел който отвори темата:-Вземи си удобна китара която е здрава и с здрава механика, сложи си едни хубави адаптери Dimarzio, Seymour dunkan EMG ili gibson-Дай ги на лютиер да ти ги върже и ще имаш супер саунд, както и ще спестиш много пари.Купи си Ibanez RGT42DX и ако не ти хареса звука просто смени адаптерите-няма да сбъркаш послушай батко ти ;-) Ibanez RGT42DX ми представлява най - голям интерес - стига да имат поне в Алегро.
docc Отговорено Януари 13, 2009 Отговорено Януари 13, 2009 Предлагам модераторите да изтрият последните няколко страници офтопик от тази тема. Ако на някой му е интересно има ли значение дървото за звука (колкото и да е безсмислен въпроса) може да си отвори нова тема, м'кей? Аз съм определено "против" това, да се трие каквото и да било от публикациите по темата поне за ден-два напред! От поместените умосъждения могат, да се направят полезни изводи! (поне за това - къде се намираме и какво ни очаква, ако се отнасяме повърхностно към работата, която вършим и във взаимоотношенията си).
Valserp Отговорено Януари 13, 2009 Отговорено Януари 13, 2009 (Редактирано) Това са глупости!!!-ако на един микрофон си орязал високите-те няма да излезнат-така е и с адаптерите-те имат изходно ниво и честотна характеристика Епа, то хубаво, ама на един микрофон ако му усилиш високите, а не му подадеш никакви такива на входа, ще се чуе ли нещо? другото е струна-сустеин(от пружините на флойда да речем), и колкото е по-дебела струната-толкова по добре звучи(напрежението е по голямо- а рока е напрежение) Преклон пред 27-те години свирене. Дано уменията ти с инструмента са обратно-пропроционални на познанията за звук, защото иначе ще излезе, че си си губил времето. И все пак ПО ТЕМАТА - Не е "лоша" липата. На мен лично ми харесва в комбинация с кленов гриф или ако има кленов топ. Ако няма топ, ниските й може да са малко "кишави", затова(според мен) има нужда да се комбинира с подходящ дисторшън, който да я прибира малко(не нещо от рода на Big Muff, например). А ако свиря музика, за която не ползвам дисторшън - не бих си взел липа Редактирано Януари 13, 2009 от Valserp
Evtim Djerekarov Отговорено Януари 13, 2009 Отговорено Януари 13, 2009 Не знам дали знаеш кой е docc и с какво се занимава...
Jorko_Beliata Отговорено Януари 13, 2009 Автор Отговорено Януари 13, 2009 И все пак ПО ТЕМАТА - Не е "лоша" липата. На мен лично ми харесва в комбинация с кленов гриф или ако има кленов топ. Ако няма топ, ниските й може да са малко "кишави", затова(според мен) има нужда да се комбинира с подходящ дисторшън, който да я прибира малко(не нещо от рода на Big Muff, например). А ако свиря музика, за която не ползвам дисторшън - не бих си взел липа Кишаво. Това е думата. Сгурно ако мине през компресор ще е по - добре, ама пък ще се загуби състейна.
Telerig Отговорено Януари 13, 2009 Отговорено Януари 13, 2009 Един и същ адаптер, сложен на различни китари, вади различен звук. Това е факт. Факт плод на фантазията на музиканта!!! ....според мен нещо което да е плод на фантазия не може да е факт...
Evtim Djerekarov Отговорено Януари 13, 2009 Отговорено Януари 13, 2009 (Редактирано) И все пак - след като много изпълнители, производители, любители, книги за лютиерство и т.н. по чуждоземско имат склонност да дават подобни определения на звученето на различните дървесини, аз мисля, че ние можем само да се поучим от техния опит, базиран и на по-големи финансови възможности. Дори некомесиална литература изтъква същите разлики. А ние защо се караме? Нещата са такива, каквито са и е добре да им търсим хубавите страни и да знаем кое за къде е най-подходящо. Тук често се получава така, че болшинството спорещи са си купили първата китара за 300лв или втората за 500, не дай си боже 3-тата за 1000-1200 и вече се разбира от всички китарни въпроси и всички дървета. Редактирано Януари 13, 2009 от Evtim Djerekarov
alrock Отговорено Януари 13, 2009 Отговорено Януари 13, 2009 (Редактирано) Искааааам...Искааааам...Гибсънски звук на липова китара с флойд за 500 лева. Редактирано Януари 13, 2009 от alrock
Black Bird Отговорено Януари 13, 2009 Отговорено Януари 13, 2009 Важното е да сме здрави и да имаме сили да се борим с предизвикателствата, които ни предлага съвременния свят! А с работа днес Липа, а утре и Гибсони ще си купим
Hillbilly Отговорено Януари 13, 2009 Отговорено Януари 13, 2009 Jororock,стига се излага бе.. А по темата-имах един Фендер японско рейшу 50-те май с тяло от липа-е като удариш акорд звучеше два пъти по силно от ако удариш един тон със същата сила- ми това не е китара за мене.
kolio_k Отговорено Януари 13, 2009 Отговорено Януари 13, 2009 То само в български форум може да се пишат такива отявлни мъдрости, само не разбирам DOCC и Евтим защо си губят времето. То в този форум отдавна е доказано че на един китайски Скуаиър като му туриш 3 Сиймърчета (може и 2, той средния за какво) и трепе 60тарските Фендери наред. Само няколко пича с въображение , не могат да чуят, ама те ( и аз там)свирят отскоро(няма и 27 години ) и са прости, че не им харесва някой превъзходен инструмент с готин Флойд и благородния саунд на туба за вино с адаптери. Леле, леле...не е истина Кольо!-Много ме впечатляват умните изказвания в стил "Ние звездите говорим и знаем а вие в българия трева пасете", но форума е все пак да се казват мнения да се спори , и да се стига до истината, да се отговаря на въпросите. Щом не ти се губи време тук защо пишеш?-ние сме непросветени простосмъртни как така заслужаваме вниманието на "звездите". Имай уважение моля те! Не мисля,че имам тенденции да се правя на звезда обикновенно уважавам събеседниците си, та били те и виртуални, което лесно може да се види, ако някой хвърли поглед на досегашните ми коментари. Но за едно смятам да те послушам, а именно да се въздържам за напред от писане във подфорума китара, наистина няма смисъл, явно нямам какво да кажа.
metalhammer Отговорено Януари 13, 2009 Отговорено Януари 13, 2009 Жоре незнам на какво си ама е време да го спираш брат. Премери си темепературата. Ако не успяваш да доловиш ушевадната разлика между липа и махагон че и за 27 години свирене начи си патологичен случай.
jororock Отговорено Януари 13, 2009 Отговорено Януари 13, 2009 Сигурем съм че когато си пробвал липа и махагон , то те са били с различни адаптери , различна височина на струните, различно половение на шиша, различно обтягане на пружините , ралични струни, различни видове тремоло и все неща от механиката които имат влияние назвука и в-у струната , така че разликата можеш да усетиш при еднакво положение на всичко и то чуто едно след друго.
TONY Отговорено Януари 13, 2009 Отговорено Януари 13, 2009 (Редактирано) Аз съм за това, човек да има китари от всякакъв материал - който му звучи. Или пък една единствена китара от този който го кефи най-много. Махагон, липа, елша, ясен, екзотични дървета и тн. Китайски агатис - не го харесвам, но пък може да има хора които да му се кефят тяхна си работа. Та, след като е много вероятно да опра до "липовица" - според тези от вас, които имат впечатлевния, какво им е лошото на тия китари? Няма никакъв проблем! Всичко е инсинуация и конспирация! "какво им е лошото на тия китари?" Проблема не е в тях. А в тези, които много мислят а малко свирят! Къде/какво си прочел? Нищо им няма. Много са си добри. Ами, ей тук Евтим пише, че според много хора липата не е "дърво за свирка" Дефинирай - бедно и богато звучене? Аз разбирам - различно звучене. Липата има много добра атака и дефиниция на тона. Не звучи толкова плътно в средите, колкото махагон или ясен да кажем. Не е с толкова изразени ниски като махагона също. Много приятен и балансиран тон. Какво мисля за китарите от липа? ами готини са. и ме кефят, независимо от това, че разни яки имена ги ползват, просто ме кефят. Плюс това, има ли страхотни неща от супер световни звезди, записани с липови китари ИМА И ТО МНОГО. Моите уважения към Евтим, той има право да не харесва липов чай и липови китари, но очевидно е насадил мнение, че липовите не струват. А не е прав - справка Джо Сатриани. Ок -нека махагона да е по-по-най.( Джо има и от махагон, за да е спокоен Евто) Ама е различен. Така - на кой каквото му харесва. Моето мнение - купувайте си бейзуод(липови) китари, ако Ви кефят и да не Ви пука. Ако не - има и други.(споменати по-горе) Ако може, избягвайте китайски агатис. Редактирано Януари 13, 2009 от TONY
jororock Отговорено Януари 13, 2009 Отговорено Януари 13, 2009 Жоре незнам на какво си ама е време да го спираш брат.Премери си темепературата. Ако не успяваш да доловиш ушевадната разлика между липа и махагон че и за 27 години свирене начи си патологичен случай. Стига с тези 27 години, всеки знае че с възраста се углушава особено като се занимаваш с махагони ,липи и цепеници аз чак толкова изтънчен слух нямам за да позная липа от северозападния склон на стара планина
Recommended Posts