Jump to content
Българският форум за музиканти

Какъв е проблема на липовото (basswood) тяло?


Jorko_Beliata

Recommended Posts

Помниш ли 80-те години?-бяха на мода металическите китари(не метъл китарите да поясня)-китари изцяло от метал-както грифа така и тялото-произвеждаха ги фирмите Weston, kramer.Аз мисля че не звучаха по-зле!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 101
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

След всичко, което прочетох....здравата логика, а и моето мнение респективно са на страната на jororock.

 

Въпреки, че е логично след като производителите правят китари от толкова много видове дървесини да има някаква разлика, но просто....почти никаква логика няма дървото да влияе на трептенията на струна, с която няма абсолютно никакъв пряк контакт...всеки контакт става ЧРЕЗ друг механизъм от ДРУГ материал.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

....- Все пак за 27-то години които свиря , позволи ми да съм научил нещо -дори и от достата китари които са минали през ръцете ми! ;-)

 

Не съм ти забранявал, или ограничавал, да научаваш каквото сметнеш, че би ти било от полза!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... и вече не са на мода....

Да вече не са на МОДА-ТОВА Е ИСТИНАТА КАКТО ВЪВ ВСЯКА ИНДУСТРИЯ-ИМА МОДА И РЕКЛАМАТА ПРОДАВА-а ние се трепем да търсим разлики.Утре Ибанез няма да е на мода-както и металическите,сега е модерно мюзикмен,капарисън и те се продават а ние търсим разликите в дървото липа и махагон и чуваме фантазии. На времето на фендер като им изгоряха складовете с качествен дървен натериал-сегашните защо не са по-евтини?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като заключение ще кажа на този приятел който отвори темата:-Вземи си удобна китара която е здрава и с здрава механика, сложи си едни хубави адаптери Dimarzio, Seymour dunkan EMG ili gibson-Дай ги на лютиер да ти ги върже и ще имаш супер саунд, както и ще спестиш много пари.Купи си Ibanez RGT42DX и ако не ти хареса звука просто смени адаптерите-няма да сбъркаш послушай батко ти ;-)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

.... Помниш ли 80-те години?-бяха на мода металическите китари(не метъл китарите да поясня)-китари изцяло от метал-както грифа така и тялото-произвеждаха ги фирмите Weston, kramer.Аз мисля че не звучаха по-зле!

 

Тези китари не звучаха (и не звучат) по зле. Те звучаха (и си звучат) по-различно от дървените, просто защото са от друг материал!

 

А иначе:

- тези китари не са били по-модерни през осемдесетте отколкото преди, или след това (вкл. и сега)

- нито Kramer, нито Westone са произвеждали изцяло метални китари. Имат модели с метални компоненти в конструкцията на корпуса, или грифа. Разбира се има и компании с модели изцяло от метал, но те са други (споменавал съм нещо по въпроса преди време, но който иска, да научи нещо по въпроса, може спокойно да порови из интернет. Ако пък случайно иска да понаучи повечко, може да се снабди със специализирана литература - тя обаче обикновено се купува)

- и понастоящем има компании, които предлагат китари от метал, или с метални компоненти (по тялото и грифа - не става въпрос за хардуеъра). Дори се предлагат модификации на определен модел с използване на различни видове метал, защото звучат по различен начин.

 

Разбира се няма, да навлизаме в подробности, защото, както се оказва - не сме се събрали, да се учим (да научим нещо), а да си полафим и да се попочешем тук-там.

 

П.с. И ако все пак има някой, който е подлъган от "световната конспирация" срещу приятното (и често - безмислено) прекарване и е решил, да понаучи нещо, мога само да споделя: Няма страшно! Това занимание може и да не отнеме чак такава голяма част от живота на човека (особено пък, да се различи звученето на различните видове tone woods)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Един и същ адаптер, сложен на различни китари, вади различен звук. Това е факт.

Факт плод на фантазията на музиканта!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Един и същ адаптер, сложен на различни китари, вади различен звук. Това е факт.

Факт плод на фантазията на музиканта!!!

 

Желая ти от сърце още 127 години активна и целеустремена творческа дейност!

 

Лека и доходна!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз на теб ти казах слагам те с гръб и няма да раличиш нищо, ако искаш ще се обзаложим и ще направим демото, и така ще научиш че чуваш толкова добре а и не знаеш. Що се отнася до фирмите 1987 г имах Weston-ИЗЦЯЛО ОТ МЕТАЛ с един адаптер който се местеше по две релси към избраната от теб позиция и звучеше убийствено поради якия адаптер. Трябва още време да отделиш ако искаш да научиш повече от фантазия!

 

Жорка,

'Ма ти си преглед ве пиле...

Би ли се изразил по-ясно?

 

След всичко, което прочетох....здравата логика, а и моето мнение респективно са на страната на jororock.

 

Въпреки, че е логично след като производителите правят китари от толкова много видове дървесини да има някаква разлика, но просто....почти никаква логика няма дървото да влияе на трептенията на струна, с която няма абсолютно никакъв пряк контакт...всеки контакт става ЧРЕЗ друг механизъм от ДРУГ материал.

Ето един човек със здрав разум!-да правят се от различен материал, а задавали ли сте си въпроса колко китари се правят годишно и се продават?-колко от този материал е касчествен?-Просто искам да ви кажа че се измислят митове които после се продават!-Който иска да чуе.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз на теб ти казах слагам те с гръб и няма да раличиш нищо, ако искаш ще се обзаложим и ще направим демото, и така ще научиш че чуваш толкова добре а и не знаеш. Що се отнася до фирмите 1987 г имах Weston-ИЗЦЯЛО ОТ МЕТАЛ с един адаптер който се местеше по две релси към избраната от теб позиция и звучеше убийствено поради якия адаптер. Трябва още време да отделиш ако искаш да научиш повече от фантазия!

 

Не си в позиция да ми казваш каквото и да било!

 

Моделът, който си имал се състоеше от рамка, а доколкото си спомням имаше и малко дървения в конструкцията (не съм съвсем сигурен, де). Опитът за такава конструкция (евтиничка и "всеобхватна") се оказа неуспешен за пореден път (още през 50-те има експерименти за монтиране на адаптер на рамчица) - за теб може и да е било убийствено - нямам нищо против. Но същественото е, че в случая изобщо не става въпрос за наличие на корпус и не може, да се обсъждат съответни звукови характеристики!

 

И без твоята препоръка отделям време, да понаучавам по нещо ново. За твое успокоение обещавам, да продължавам с това занимание, но за твое съжаление ще посоча, че ти си доста, доста далеко от някакво познание по въпросите за характерностите при китарните (вкл. солидбоди) конструкции и по този въпрос нищо не може да се научи от теб.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако още малко продължите да упорствате, че дървото няма значение за звука на китарата, официално зявявам, че ще ви сметна за идиоти.

 

Науката ДОКАЗВА, че значение има. А вашите умотворения и изсмукани от пръстите недомислици не могат по никой начин да бъдат меродавни.

 

Спирам да пиша по темата.

В една друга тема, за чието име за съжаление не мога да се досетя, бяха дадени линкове със снемани с доста скъпа апаратура и визуално усилени в 3D модел трептения на тялото и грифа, така, че да се види, че не само материала, но и формата му играят голяма роля в звукообразуването. Бяха дадени, ако не се лъжа, и амплитудно-честотни характеристики на най-различни конфигурации, както и таблици с резонансни честоти.

Редактирано от Evtim Djerekarov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.