Jump to content
Българският форум за музиканти

процесорите Zoom -


H.R.

Recommended Posts

Здравейте , попрочетох доста неща тук за процесори , камиончета и цени. Не съм музикант - просто фен , който си записва в къщи на Cubase SX , разни неща със себеподобни. Досега съм свирил със ZOOM 505 - 1 , и Digitech RP 50 - все "велики" модели . В момента съм на чисто - без никакъв ефект и фаза на проучване. Но вече имам някакви претенции към звука - искам мощен distortion , който да не звучи като ламарина или някаква пръдня. Стилът МЕТЪЛ -(е не от най-тежкия). Определено ще е процесор , а не камиончета.

 

Пробвах в един магазин ZOOM G2G (Georg Linch) и ZOOM G2.1u - звука определено ми хареса , а и до колкото разбрах ZOOM са си ориентирани за метъл. Притесни ме цената ,че е ниска - съответно 180 и 230 лв. , а звука ми хареса определено.

Тук тази марка някои я наричат Зулум. :thumbs_up: - е да нисък клас е - не е като BOSS за 4-на на тази цена. Вероятно мога да отделя и малко повече средства за нещо "по-високо" стига да си струва.

Та чудя се някой може ли с нещо да ме разубеди да не посягам към тези модели на ZOOM и да ми даде пример :

пробвай - това и това - то си става с пробване.

 

Ясно ми е че при по-скъпите модели много от функциите са изведени като отделни модули с контролери (потенциометри , отделни бутони и т.н.) и всичко е по-нагледно и удобно за корекции (не като гореспоменаттите - с четири бутона да се омотваш в разни подменюта) , но ако звука е почти същия ..?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 53
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Ми едните са по-пластмасови, другите по-ламаринени, ама все е проц.

Аз за тия пари бих си потърсил комбо...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами щом ти трябва само за вкъщи защо не обмислеш варианта да си вземеш хубава звукова карта и да ползваш софтуерни ефекти. Напоследък нещата които слушам от тия софтуер надминават значително повечето хардуерни процесори нисък и среден клас.

 

Също можеш да разгледаш и играчките на лайн 6, различните тонпортове, имал съм досег до някои и мога да кажа че не са никак лоши.

 

А новите зуумове не ги знам, имал съм няколко от старите - не бяха лоши като за упражнения вкъщи но си звучаха зле като цяло.

 

Мойте 5 стотинки

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От китарните процесори съм имал и съответно свирил със следните модели: KORG'91, ZOOM 505, ZOOM 505 II, DIGITECH RP1, DIGITECH RP3, DIGITECH RP70, които не са съвсем за едно изречение, защото измежду тях има две-три бройки, които слагам в категория - среден клас и са си достатъчно добри.

Наскоро обаче се сдобих с процесор BOSS GT8, и вече ще ми е трудно да говоря положително за моделите изброени в първото изречение от този пост, защото повечето от тях са резултат от много компромиси.

 

Моят съвет е щом нямаш възможност или желание да си купиш скъп и качествен процесор, по добре си купи скъп и качествен дисторшън.По-добре е да имаш хубав дистър и никакъв хорус примерно, отколкото да имаш и двата ефекта, но да са посредствени като звук.

Разгледай GLX ефектите, звучат наистина яко и са на разумна цена от 75 до 150 лв. с малки изключения.

Линкче: http://musicjam.hit.bg/

:thumbs_up:

Редактирано от Slacoth
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В момента ползвам ZOOM G1 и съм си доволен. За вкъщи си е предостатъчен, имайки предвид големия ми мързел да ръчкам из настройките.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом записваш на Cubase, процесор като гореспоменатия ГТ8 би ти свършил чудесна работа. По-новите процесори подържат ASIO драйвери именно за работа с такива програми.

 

Иначе остава и варианта със звукова карта и софтуерни ефекти. Някъде вкъщи се мотае един М-Аудио джемлаб. Ако искаш да го чуеш и видиш какво представлява драсни едно лично.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз още си имам Zoom 505 II и си ме кефи не знам защо токлкова много го плюят.Вярно е че на живо звучи ужасно,но може и да се понаправи от усилвателя,но за вкъщи си е идеален.Малко и ефектите не са му много добри,ама примерно дисторшъните ме кефят и за метъл си е супер.Иначе за живо свирене съм с камиончета на Бос,а за запис ползвам програми и ВСТ инструменти ,щото напреднаха доста повече от всякакъв хардуер за който трябва да се оръсиш.Така че в карайна сметка ти си решаваш,ако толкова искаш процесор и нямаш много пари си вземи новия Zoom ,ама си знаеш че това е компромис със звука.Иначе наскоро слушах един Boss GT6 и доста ми хареса,предполагам че 8 или 10 ще имат още повече възможности ,та ако имаш възможност пробвай ги и си избери.И накрая трябва да знаеш за какво ще ползваш ефектите ,за запис или за свирене на живо или просто за дрънкане на репетиции или вкъщи.Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе по тая логика аз не знам защо толкова хора плюят V-amp, чиито звук не е по-ужасен от този на Zoom, но.. the answer is blowing in the wind.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря отново ! Разгледах го този прословут GT8 на BOSS , предполагам , че щом толкова го хвалят всички ще звучи добре. А някой знае ли цената за която може да се намери - тук мяй някой го беше продал даже за 400 лв. , видях го някъде за 750 официално - голям диапазон ???

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

^Диапазонът на цената му е голям, защото доколкото знам вече не се продава на склад, а се предлага основно GT10, което си е причина някой търгашин да му завиши цената от съображения за дефицитност.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко off-topic, ако позволите (знам, че не е желателен). Та, масово чета мнения как "евтините процесорченца" вадели писклив и изкуствен тон, били шит и т.н. Защото всички търсят сега "дървен" тон, натурален, резонантен, плътен ... ама като гледам как "цифрата" навлиза яко в ежедневието ни, в музиката навлизат все повече електроники и техно-ритми/мотиви ... дали един ден няма да го ТЪРСИМ тоя синтезиран тон на евтините процесорченца? И как тогава "нарочно" ще се произвеждат процесори от "ново поколение", които ще вадят изкуствения тон на Korg AX1G или ZooM 505 и ще струват $2000? И децата ни ще ни дрънкат да им купуваме такива, за да са в крак с новите течения в музиката, а ние ше се псуваме на акъла си, че сме си изпонаизхвърлили няма-и-200-левовите "V-Amp 2"-йки навремето, щото сме "гъзари-тонаджии". :rolleyes: Просто е въпрос на вкус. Лично аз смятам, че няма лош тон. Има неразбран такъв. Аз не разбирам от траш-метъл, не разбирам от дет-метъл, не разбирам от хеви-пауър-убер-стийл-метъл... не се кефя на разни gain-иаци спортисти, дето "въртят гуми" с по 20 ноти в секунда и ми пробиват тъпанчетата. За мен Т'ВА е гнусен тон. За поклонниците на стила - т'ва е перфектният тон. Аз се кефя на тона на Rammstein, на Megaherz, на Type O Negative. И съм успяваа да постигна подобен на техния тон с ПРОЦЕСОР (именно V-Amp 2). Слушам AccepT, но Волф определено вади гадно продобие на Бритиш бичкия с много treble. Според мен и от най-тъпия процесор в днешно време можеш да изкараш приличен тон с цел домашно свирене, АКО си кадърен в озвукването на метлата. Па дори и за живо свирене. Колко хора от публиката са музикални и ше усетят, че свириш с Digitech RP-90, а не с "Мършав" JCM900? :mellow:

 

Стига с тия съвети за скъпи и "качествени" процесори. Нека човекът види дали ще се зариби изобщо по тая китара, дали има потенциал да се развива, па после да си купува нещо за четирицифрена сума в "гущери" (т.е. USD). Да не забравяме, че през първата година свирня, никой от нас не е вдявал нищичко от tone-building и всичко, що е имало врътка "gain" е било ЯКООООО! Ама т'ва EQ, ама т'ва volume на китарата как влияе върху предусилването на диста и т.н. - колко от вас са го знаели и са се впечатлявали? Предполагам, че са малцина тези от нас, които НЕ са били поклoнници на MT-2, когато излезе на бял свят и всички го гледахме на хартийка, слушахме не'кви студийни, рендвани семпли и си мислехме едни велики работи. Нека пипне проц, нека види дали му харесва. Като не го одобри, да си купи камионетки. Аз съм и в двата лагера, намирам откровени плюсове и минуси и за двете страни. Камионетките кефят, но сам по себе си всеки ефект си има отделни предимпста и недостатъци, което прави подредбата на един чейн мамката си е*ало за неопитен свирач! И т.н., да не се впускам в повече детайли.

 

Дано не ви писне да ми четете писаниците. Извинявам се за "лекото" отклонение. Основната тема за размисъл, която исках да подхвърля, е: Дали "електронният" тон е действително толкова гаден, за колкото го смятат музикантите и поеволюиралите свирачи? А също така - дали има такова нещо като гаден тон, или критерият просто си опира до свирача и публиката му?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Aбе трудно е да се преглътне факта, че повечето процесорчета звучат зле явно :rolleyes:.

Хубавия тон едва ли някога ще "остарее", както не е остарял и звука на хубавите класически инструменти.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тимо, ни съ иба'ай! :rolleyes: Исках да кажа, че т'ва с евтиният тон може да стане модерно течение и ше го дирим, комай. :mellow: А "старият" ше си е златен вовеки. Спор няма. Прсто нещата, според мен, са И така, И инаки.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.