kolio_k Отговорено Август 27, 2009 Автор Отговорено Август 27, 2009 Безпорно, тази фраза става много добре за economy picking и в контекста на рок музика, вероятно е най добре да се изсвири с него, особено ако идеята е да е бързо. Иначе фразата работи добре ( макар и по трудно ) и за alternate, както и за легато. Ето и един пример ( с ужасно качество на звука, само информативно) за фразата изсвирена по трите начин, както следва - alternate, economy, legato (последният е най предпочитан от мен, макар и не точно в тази ситуация де) http://www.4shared.com/file/128054543/e78b...itled_0002.html Безпорно най добре е, когато свободно можем да комбинираме всички техники (или поне всички, които знаем) без да се замисляме за това, коя и как да използваме в следващия момент. п.п. Извсвирил съм фразата половин тон по долу от таба Цитирай
Kurt Uvash Отговорено Август 27, 2009 Отговорено Август 27, 2009 Аз, колкото и чист любител на китарното свирене да съм, в 90% от свиренето си използвам метода, който kolio_k e демострирал. Когато стане въпрос обаче за резачки и заглушаване, прибягвам до economy, особено при заглушаването. Иначе просто нямам как с тамбуристския метод (така си го наричам аз показаният от kolio_k метод) да заглушавам, при необходимост да заглушавам. Chicken picking е много специфична техника. Брайън Мей я е развил като перцуваща, защото като малък е свирел с монета (пенс), а тя е твърда и метлна и леките причиквания на chicken picking са му дошли екстра. Иначе се използва в най-чистия ѝ вид при свирене с банджо, доколкото знам. Но аз банджо не харесвам. В почти всяко соло на Брайън Мей, може да се открят елемнти от тази техника, пък и той си е изродски китарист, оставил отпечатъци във всички след него. Даже има някои фрази негови не у кого да е, ами у Стив Вай. Но това е вече като си ги слушал много и двамцата. По принцип аз комбинативно съм открил техниката, показана от kolio_k за свирене на alternate. Po princip, защото започнах с барабани, а там има една джаз постановка, мисля че се нарича, в която ръката държи палаката по специфичен (аз му казвам манифестен начин), при който китката и това въртеливо движение на предмишницата, предразполагат за изключително динамични удари с така държаната палка. Ето тук може да проследите този начин: Разбира се амплитудата при барабаните на това движение е доста по-забележима. После защо съм гледал "Мъпет шоу". То там всички техики за свирене ги показват. Цитирай
KILL_EM_ALL Отговорено Август 28, 2009 Отговорено Август 28, 2009 мдаааа... то за китарните майстори (godheadarm) като kolio не е проблем да изсвири с всякакви темпа да приложи всякакъв вид техника независио от нечетното, четното (удари) или каквото и да е преминаване през струните.. а аз си мислех че това е невъзможно и точно заради това си има определени техники ма ето на )) браво браво въпроса е че се надъхах и са седам да пиля яко мерси много пичове Цитирай
kolio_k Отговорено Август 28, 2009 Автор Отговорено Август 28, 2009 Мерси за комплиментите, ще трябва да черпя Иначе идеята на различните видове пикинг би трябвало да бъде постигане на отимален ( според личния вкус ) тон,не, че не е вярно, че накои моменти са наистина много трудни с даден вид техника и по лесни с друга. Но по принцип точно alternate e тениката , с която може да се изсвири почти всяка монофонична линия на електрическа китара, ако е в разумно темпо. Причината ,поради която това не ми е предпочитаната техника е просто непдходящия в много случаи саунд Цитирай
Tozi Отговорено Ноември 8, 2009 Отговорено Ноември 8, 2009 Здравейте! Кольо поздрави за видеото за алтернативния пикинг. Яко! Ще си позволя фриволноста да направя някои допълнения. Алтернативен пикинг означава последователно движение на перото надоло - нагоре - надоло - нагоре .... ,или нагоре - надоло - нагоре - надоло, тоест няма повторения като : надоло-надоло - нагоре-нагоре и т.н. Чисто физически погледнато, има няколко начина да извършим това движение: от "лакат", от "китка" и от "пръсти" (тук изключвам свирене от "рамо", макар че рамото учавства косвено в свиренето). Всъщност самото движение не се извършва от лакат,китка или пръсти а от съответните мускули: бицепс и трицепс движат лакета нагоре надолу, мускулите на предмишницата движат китката, мускулите на дланта и предмишницата движат пръстите. Начина по който ти си почнал да свириш отначало (използвайки само китката надолу - нагоре) е един от начините за използване на китката - Ал Ди Меола е майстор на този вид звукоизвличане от китарата. Свиренето от лакат например, е типично за свиренето на акорди на акустична китара (кънтри). Джими Бруно е майстор на свиренето с лакат. Звукоизвличането което ти показваш е произведено от въртеливото (усукващо) движение на костите на предмишницата. То е типично за джипси джаз китаристите - Джанго Райнхард и неговите последователи,както и за по-голямата част от българските тамбуристи. За да е пълна картината за алтернативния пикинг аз бих добавил свиренето с пръсти - не класическия начин а именно използването на пръстите при свиренето с перо. Майстор на свиренето с пръсти е Ингви Малмстийн. При този начин на свирене перото се движи нагоре и надолу по струната от палеца и показалеца на дясната ръка. Надявам се тази информация да ви бъде полезна. Като допълнение ви прилагам линк към един мой видео китарен урок. Цитирай
polaris Отговорено Април 16, 2011 Отговорено Април 16, 2011 Аз като се разгледах за тази техника преди известно време намерих това: http://live4guitar.com/article/alternate-picking-explained. Упражненията много ми помогнаха. Първите бяха супер лесни, но след 13то-14то става по-трудничко. Цитирай
kojota Отговорено Април 28, 2011 Отговорено Април 28, 2011 Здравейте , аз съм начинаещ в свиренето на китара изпитвам затруднения с алтернативната техника примерно когат упражнявам A blues scale e----------------------------------5--8-| B----------------------------5--8-------| G----------------------5--7-------------| D----------------5--7-------------------| A-------5--6--7-------------------------| E-5--8----------------------------------| прехода примерно от 7- мо прагче на 5-та струна към 5-то на 4-та струна ми идва няк си не естествен и ме затруднява - понеже слизам надолу а се пада да "дърпам" струната нагоре. И постоянно се олавям , че като опитвам с по бързо темпо да я изсвиря не го правя правилно. Какво ще посъветватепо този въпрос ? Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.