Jump to content
Българският форум за музиканти

Alternate Picking


Използването на alternate picking при солиране  

112 гласа

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Моля, впишете се или се регистрирайте, за да гласувате.

Recommended Posts

Отдавна и сках да пусна такава анкета, за да видя как стоят нещата при вас. Аз лично мисля, че свиренето на alternate дава страшни възможностти като саунд и контрол, но за мен специално винаги е била най трудната техника с перо, за дясна ръка. Упорито не ми се отдаваше години наред, поради което свирих предимно легато или суип пикинг. Не че има нещо лошо в тези две техники, но има неща, които аз просто не мога да накарам да звучат така добре ако не използвам alternate.

 

След около 4 години целенасочена практика ( последните 4 ) мога да изсвиря повечето от нещата които нормално свиря на суип или легато със алтернейт пикинг, но имам още много да работя върху контрол на динамика, микро тайм и тн. В началото основния ми проблем беше, че при достигането на едно ,за съжаление доста бавничко темпо, ръката ми се стягаше и схващаше и нищо не можех да направя по въпроса, години наред. На по късен етап когато успях да я освободя и постигнах прилично контролирано тремоло, имах (и понякога още ги имам) жестоки проблеми със синхрона между лява и дясна ръка

 

Вие ( всички желаещи да пишат по темата ;) ) свирите ли алтернейт при солиране (при ритъм често е нейзбежно ,но там е по друг тип), какви проблеми срещате при свиренето с алтернейт, за какво го предпочитате и за какво го избягвате и най важно ,как работите за подобряването му и докъде сте стигнали

Редактирано от kolio_k
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 60
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

В анкетата не виждам опция за economy picking , a той е доста популярен напоследък (ако и да е, технически, комбинация от alternate и sweep).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да наистина го няма, но не съм имал за цел да проверя кой кавква техника използва( а и откровенно, далеч не съм запознат със всички вероятно, макар и точно тази да я знам), а по скоро кой до колко използва алтернейт, като съм посочил суип и легато като някакви евентуални алтернативи. Но ще видя дали все още мога да корегирам анкетата.

Редактирано от kolio_k
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бързите неща и гамите си ги свиря с alternative. По-бавни неща само downstrokes.

 

В началото ползвах економи обаче разбрах, че alternative дава по-добър звук и сякаш е така, а определено е по-забавно да свириш алтърнатив. Тренирам го с гами. Вършат прилична работа. Пол Гилбърт имаше едно доста забавно упражнение за алтърнатив, което включваше 9 ноти - по 3 на струна (съседни бяха струните по спомен). Доста тегаво ;) .

Редактирано от Nordon
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да наистина го няма, но не съм имал за цел да проверя кой кавква техника използва( а и откровенно, далеч не съм запознат със всички вероятно, макар и точно тази да я знам), а по скоро кой до колко използва алтернейт, като съм посочил суип и легато като някакви евентуални алтернативи. Но ще видя дали все още мога да корегирам анкетата.

 

Споменах го не за друго, а защото проблемите ми с alternate-а (освен изброените от теб) са именно в смяната на струни при последен удар на горната струна надолу, нещо, което economy-то решава перфектно.

Наскоро открих, обаче, че при някои по-специфични ритмики е по-лесно да "изчистя" изпълнението на alternate, отколкото на economy, та явно ще се хващам скоро да го работя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всъщност напоследък (последната година...) и аз се опитвам да премина на изцяло alternate при солиране, имам доста напредък, според мен, но все още не мога да изкореня някои удари с перцето, които са в същата посока като предишния при смяна на струна, за което споменава overhate (което от своя страна се явява economy picking, но на него едно време също му викаха sweep).

 

Обаче забелязах друго - това се получава само когато преминавам от по-дебела към по-тънка струна. При обратната ситуация нямам никакъв проблем с alternate picking-а, някак си самото движене и редуване на посоката само по себе си ми е по-естествено, когато ръката ми се движи нагоре към по-дебелите струни. Иначе проблем със схващане, стягане и т.н. не съм имал, но определено в началото синхронът между двете ръце ми бягаше прекалено много...

 

Като заключение бих казах, че го използвам на равно с останалите.

 

Crimson, говорим си за солиране, братко... Искам да те видя как свириш сравнително бързо соло само с удари надолу ;)

Редактирано от SomeoneElse
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гласувах за alternate + суип и легато, по равно. Всъщност суип изпозлвам изключително рядко, легато малко повече, отколкото нагоре+надоле, но в общи линии плякам наравно и от двете, мисля. На какво ниво е друга тема, разбира се. При по-бързи пасажи автоматично минавам на легато без да се замислям просто защото другото ми куца осезаемо повече - проблеми са ми синхронът между двете ръце и ритмичността. Темпото не го броя за проблем, защото смятам, че с достатъчно пилене може да се постигне желаното - по-важна е ритмичността. Друго, което ми е малко терсене, е когато преминавам от по-тънките към по-дебелите струни на четни удари, като започвам с удар надолу. Проблеми със стягане, схващане и прочие никога не съм имал, просто защото никога не съм свирил толкова тонове в секунда, че да изплезя език.

 

Интересна тема ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В началото като започнах свирих само down в последствие доста бързо започнах алтернейт.И общо взето свиря така в момента обаче като минавах на по долна струна удара пак беше даун и от долна струна на горна уп.Чак сега разбирам,че това се казва економи пикинг ;) Общо взето така свиря всичко без П.М и Power Chords,които си свиря даун само с много малки изключения.Преди свирих П.М алтернейт защото ми беше по бърз , но в последствие разбрах,че по принцип се свирят само даун.Сега ги свиря така но ръката ми се изморява доста бързо ако не сам загрял от само блъскане на даун докато ако свиря алтернате или економи се тая ;) нямам проблеми с изморяване никога.Някакви съвети да ми дадете да не ми се уморява ръката от блъскане на даун :) Защото да речем свиря Master of Puppets и още на първия припев ме боли ужасно ръката и перцето се е разместило ала бала и трябва да го наместя доста бързо че да не загубя ритама бе сложна работа :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За съжаление и аз гласувах за последния вариант,защото просто не мисля за техники когато свиря,но принципно имам проблеми със суип пикинга и съм го тренирал доста време.Също така и със синхрона между ръцете,оказа се че дясната ми ръка е по-мързелива и трябва умишлено да я карам да настига пръстите на лявата.Звучи смешно ,но е така.И третото нещо което ме мъчи са удари между струните отвътре.аз винаги удрям отвън ,защото явно ми е по-лесно иначе съм като заклещен.Гледах едни уроци на Петручи и той се оплакваше от същото ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Alternаte е айляк, ама тва економито ми е доста непривично, не ме слуша ръката. То тоя проблем знам как се решава, сядаш, палиш цигара и си казваш е ся ти ебах майката, ама много цигари се разхищават така. Иска време и постоянство. Мъчих да прехвана нещо от на Франк Гамбъл уроците, той па само економи жули, ама ц негоден съм.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз в началото, без да съм се замислял много отвътре ми дойде economy pickinga, обаче след време забелязах, че при alternate по-лесно се поддържа ритъма и тоновете са по-отчетливи, особено при бързи пасажи, затова вече гледам опитвам да свиря така. Понякога, докато го тренирам свиря сравнително бавно, с голяма амплитуда нагоре-надолу, просто за да свикна с движението и да не мога автоматично да премина към economy. Правя и упражненията от Rock Discipline на Петручи, които са едновременно alternate picking и string skipping

Редактирано от fluti
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз така и си оставам в последната категория. Разбирам, че за професионалист е важно да тренира различните техники, но на мен ми е по-удобно да седна и да си задам въпроса"Добре, това по какъв начин по-лесно би се изсвирило и по кой начин на изсвирване как ще звучи" и после съответно да почна да го мъча по тоя начин. Разбира се, накрая става нищо, но това не ми пречи да се радвам на "аналитичния" процес.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.