Evtim Djerekarov Отговорено Август 15, 2008 Отговорено Август 15, 2008 Не при всички процесори дисторшъните са моделирани. При някои от тях, драйва си е абсолютно аналогов и се намира преди цифровата част. При по-съвременните процесори пък, моделирането е на доста добро ниво и аз лично не намирам разика, освен че педалчетата са осезаемо по-шумни. Транзисторно педалче далеч не се симулира така трудно, както лампови стъпала. Цитирай
fLiSk Отговорено Август 15, 2008 Отговорено Август 15, 2008 Предимства / недостатъци / разлики: Ако някаква настройка на определен ефект не ти харесва, с камиончето се навеждаш и имаш три врътки за връткане (понякога малко повече или по - малко). С процесора се занимаваш малко повече време. Ако имаш 10 камиончета в риг-а имаш много повече възможности за комбинации в реално време отколкото при процесора. И не ми казвайте как не трябвало еди кво си пред еди кво си. Фазер или уа след дист-а не са много приети, но аз лично съм си намерил видове звук при такъв чейн които ме устройват и ми харесват. ВИнаги можеш да променяш саунда и в реално време ако връткаш с пръстите на краката на ефектчетата врътките (това полу на маитап, аз го прилагам понякога, примерно за да увеличавам постепенно честотата на фазера) Дигиталните ефекти обаче отдавна са се наложили в модулациите. Каквото и да си говорим най - добрите ревърби и дилейчета в момента са дигитални, така е и с питчшифтърите. При това положение, е много по - лесно за разнасяне да си вземеш един процесор за тези неща отколкото нещо друго. Цената НЕ Е фактор. Така както трябва да дадеш 1400 лева за 10 сносни камиончета, така има има и такива за по 40 лева бройката. Така както има процесори Зоом така има и Г-Форс. Та тъй, дето вика Ники, важното е да се свири на него. Цитирай
Evtim Djerekarov Отговорено Август 15, 2008 Отговорено Август 15, 2008 (Редактирано) Има един проблем с камиончетата - при много камиончета на куп се изисква добро захранване на камиончета, за да няма брумове. Освен това, дългия чейн от педалчета ще е осезаемо по-шумен от процесора. Всяко педалче си има електронен буфер на входа и изхода, освен ако не е тру байпас, които буфери допринасят с шум. Ако са включени няколко педалчета, то тогава пак се наслагва шум. Ако пък има нещо преди дисторшъна(особено ако е силен дисторшън), това значително му влошава съотношението сигнал/шум, понеже той силно компресира и усилва шума на предходното ефектче. Ако целия този чейн е преди драйв канал на амп, неминуемо пак влошаваме шумовите характеристики. При процесора обикновено вкарания шум зависи единствено от входния буфер и съотношението сигнал/шум на входното АЦП. Оттам нататък повечето цифрови ефекти не вкарват никакъв осезаем шум. Редактирано Август 15, 2008 от Evtim Djerekarov Цитирай
Slacoth Отговорено Август 15, 2008 Автор Отговорено Август 15, 2008 Камьончетата по-шумят верно е. Процесорите са по-безшумни но на каква цена? Имам предвид, че с орязването на шумовете се филтрират и още много други ценни честоти, така спрягани тук като състейн. Цитирай
Evtim Djerekarov Отговорено Август 15, 2008 Отговорено Август 15, 2008 (Редактирано) Не говоря за филтриране. Говоря при изключени нойз съпрешън-и. Просто технически процесора има: входен буфер(малко входен шум)->(евентуално аналогов драйв)->АЦП->цифрова обработка(без шум)->ЦАП->изходен буфер В общи линии входния буфер има шум около -120дБ - т.е. шума е малко. Шумовите качества на процесора зависят главно от съотношението сигнал/шум и резолюцията на АЦП-то. С хубав конвертор(>105дБ съотношение) е възможно да имаме много добро съотношение и динамика около 55-65дБ дори когато свирим с много силен кривоч -> това ще рече, че шума, когато не свирим и сме дали волюма на китарата на 0 ще е с 60дБ по-слаб от свиренето - при силен дистер това е добро съотношение-> колкото съотношението силна музика/тишина при аудио касетите хромдиоксид на някаква долби система. При свирене на клийн или с малко драйв са възможни и отношения от 75+дБ, което е много добро съотношение и на практика шума е нечуваем. Ако сте фен на тежки музики и свирите на хубав процесор с безшумни активни адаптери, то наистина можете да се справите тотално с шума. При камиончетата нещата стоят така: входен буфер1->аналогова обработка1(която често вкарва шум)->изходен буфер1->входен буфер2->аналогова обработка2(която често вкарва шум)->изходен буфер2->входен буфер3->аналогова обработка3(която често вкарва шум)->изходен буфер3->входен буфер4->аналогова обработка4(която често вкарва шум)->изходен буфер4.... Тук таме някое педалче ще е с тру байпас, обаче повечето са с буфери. Когато няколко педалчета работят(не са байпаснати) това е съвсем неизбежно. При свирене с чейн от аналогови ефекти, при много гейн рядко е възможно да се поостигнат по-добри съотношения сигнал/шум от 35-40дБ, дори 25дБ при много драйв и по-голям чейн. Редактирано Август 15, 2008 от Evtim Djerekarov Цитирай
MrDeath Отговорено Август 15, 2008 Отговорено Август 15, 2008 То стана "Мам си джейс". Ся съм сънен и не помня кво исках да напиша преди 10 секунди, ама в общи линии то е следното: Верно е не всички имат амп симулации и малко ми се губи смисълът в тях, защото когато точно това имам предвид като казвам, че предназначението им е малко по-различно от на камионите. Като имаш тези симулацьии на усилватели, можеш да се пуснеш в НЕЩО и ще звучи малко по-добре отколкото ако в това НЕЩО боцнеш само една металзона и това е сравнение на най-елементарно ниво. Ако разбира се разполагаш с Меса буги трипъл ректифайър, тогава няма да имаш особена полза от процеосра. Е когато го нямаш му ползваш симулацията и се надяваш да звучи горе-долу като оригинала и току виж си спестил 4-5 хиляди $ . Иначе едно е безспорен факт - важното е кой свири, а другото са митове и легенди. Малка забележка. Бе гледам, че големците все камиони ползват, явно има защо. Ма то те па и хубави ампове имат. Ма па не носят на пиенье. Цитирай
Frosty Отговорено Август 15, 2008 Отговорено Август 15, 2008 Както повечето хора казаха - Всеки човек има 2 неща - г*з и мнение и всеки си ги защитава. Общо взето всичко опира до "свирача", който ще използва тези камиончета, процесори или и двете. Цитирай
Rammkopf Отговорено Август 15, 2008 Отговорено Август 15, 2008 Уффф, тая изконна дилема е като "Кокошката vs. яйцето". По темата - колегите вече са се изказали компетентно по-горе. За 1546-ти път ... такива теми, май, трябва да се съберат в тюториал и да се набият сред sticky-тата. Цитирай
kolio_k Отговорено Август 15, 2008 Отговорено Август 15, 2008 Само искам да вметна по вечната тема, че за 1400 лева няма да си купим 10 хубави камиончета, по вярната цифра се върти около 5. И хубавите камионетки далеч не емулират толкова лесно, освен ако наистина не обръщаме внимание на датайлите. Цитирай
ciriljhonson Отговорено Август 15, 2008 Отговорено Август 15, 2008 Определено съм за педалите(ефектите не гейовете)защото човек има по голяма свобода да избира от към звук,марка модел качество и тн.Иде реч за това, че нещо ако не ти харесва или го модваш по възможност или го заменяш с еквивалента му от друга серия и марка.Процесорът от друга страна е практичен,удобен и леснопреносим."Въпрос на вкус" казало кучето и си облизало задника. Цитирай
ultramega Отговорено Август 15, 2008 Отговорено Август 15, 2008 Мисля че някъде по горе беше споментао, но и аз ще се включа , пък ако ще да се изложа Ако свириш с Добър лампов(може и добър транзисторен ся ) усилвател и през сносен говорител вероятно няма нужда да си засираш хубвия звук със процесор(било то и от най-класните), тъй като вече разполагаш със добър чист и "мръсен" канал и може да ти затрябва бууст,ревърб , дилей или Уа... и няма нужда от симулации и ала бала. Обаче ако някой е като мене иска да си записва с компа и то не с микрофон пред кубето, а директно в зв. карта, рядко някоя камионетка да свърши добра работа. В този случай аз бих ползвал процесор или ако нямам вече в краен случай ВСТ -та разни... ама се иска сериозен ресурс от към РС мощ , за гладка работа(това вече друга тема) Цитирай
Slacoth Отговорено Август 15, 2008 Автор Отговорено Август 15, 2008 (Редактирано) О.К. Нека обаче разгледаме при свирене на живо с камьончета най-простият случай: превключване от дист на чиста китара и обратно.Дисторшъна си е О.К. примерно обаче за чистата китара си требе Хорус (примерно).Тук идва проблемът дали първо да си изключа дистера и ведната да пусна хоруса или да го включа докато още съм на дистер. В тази връзка някой от вас ползвал ли е amp & stomp boxes switch controler?Ако да - то има ли полза от такъв ефект или пак си има проблеми?Примерно допълнителен шум тъй като в случая и двата ефекта ще са включени в своя верига, и това дали са тру байпас или не няма да има значение. Редактирано Август 15, 2008 от Slacoth Цитирай
preIbanez Отговорено Август 15, 2008 Отговорено Август 15, 2008 (Редактирано) ...ето по тази причина усилвателя ми има два отделни независими ефект лупа за чистия и за драйв канала... ПС:...друг е въпроса че не ползвам нито чистия канал нито който и да било от двата лупа... Редактирано Август 15, 2008 от preIbanez Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.