Jump to content
Българският форум за музиканти

Stomp Boxes Vs Processors


Slacoth

Recommended Posts

Не при всички процесори дисторшъните са моделирани. При някои от тях, драйва си е абсолютно аналогов и се намира преди цифровата част.

 

При по-съвременните процесори пък, моделирането е на доста добро ниво и аз лично не намирам разика, освен че педалчетата са осезаемо по-шумни. Транзисторно педалче далеч не се симулира така трудно, както лампови стъпала.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Предимства / недостатъци / разлики:

 

Ако някаква настройка на определен ефект не ти харесва, с камиончето се навеждаш и имаш три врътки за връткане (понякога малко повече или по - малко). С процесора се занимаваш малко повече време.

 

Ако имаш 10 камиончета в риг-а имаш много повече възможности за комбинации в реално време отколкото при процесора. И не ми казвайте как не трябвало еди кво си пред еди кво си. Фазер или уа след дист-а не са много приети, но аз лично съм си намерил видове звук при такъв чейн които ме устройват и ми харесват.

 

ВИнаги можеш да променяш саунда и в реално време ако връткаш с пръстите на краката на ефектчетата врътките :cheers2: (това полу на маитап, аз го прилагам понякога, примерно за да увеличавам постепенно честотата на фазера)

 

Дигиталните ефекти обаче отдавна са се наложили в модулациите. Каквото и да си говорим най - добрите ревърби и дилейчета в момента са дигитални, така е и с питчшифтърите.

 

При това положение, е много по - лесно за разнасяне да си вземеш един процесор за тези неща отколкото нещо друго.

 

 

Цената НЕ Е фактор. Така както трябва да дадеш 1400 лева за 10 сносни камиончета, така има има и такива за по 40 лева бройката. Така както има процесори Зоом така има и Г-Форс.

 

Та тъй, дето вика Ники, важното е да се свири на него.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има един проблем с камиончетата - при много камиончета на куп се изисква добро захранване на камиончета, за да няма брумове.

Освен това, дългия чейн от педалчета ще е осезаемо по-шумен от процесора. Всяко педалче си има електронен буфер на входа и изхода, освен ако не е тру байпас, които буфери допринасят с шум. Ако са включени няколко педалчета, то тогава пак се наслагва шум. Ако пък има нещо преди дисторшъна(особено ако е силен дисторшън), това значително му влошава съотношението сигнал/шум, понеже той силно компресира и усилва шума на предходното ефектче.

Ако целия този чейн е преди драйв канал на амп, неминуемо пак влошаваме шумовите характеристики.

 

При процесора обикновено вкарания шум зависи единствено от входния буфер и съотношението сигнал/шум на входното АЦП. Оттам нататък повечето цифрови ефекти не вкарват никакъв осезаем шум.

Редактирано от Evtim Djerekarov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Камьончетата по-шумят верно е.

Процесорите са по-безшумни но на каква цена?

Имам предвид, че с орязването на шумовете се филтрират и още много други ценни честоти, така спрягани тук като състейн.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не говоря за филтриране. Говоря при изключени нойз съпрешън-и.

Просто технически процесора има:

входен буфер(малко входен шум)->(евентуално аналогов драйв)->АЦП->цифрова обработка(без шум)->ЦАП->изходен буфер

В общи линии входния буфер има шум около -120дБ - т.е. шума е малко.

Шумовите качества на процесора зависят главно от съотношението сигнал/шум и резолюцията на АЦП-то.

С хубав конвертор(>105дБ съотношение) е възможно да имаме много добро съотношение и динамика около 55-65дБ дори когато свирим с много силен кривоч -> това ще рече, че шума, когато не свирим и сме дали волюма на китарата на 0 ще е с 60дБ по-слаб от свиренето - при силен дистер това е добро съотношение-> колкото съотношението силна музика/тишина при аудио касетите хромдиоксид на някаква долби система. При свирене на клийн или с малко драйв са възможни и отношения от 75+дБ, което е много добро съотношение и на практика шума е нечуваем. Ако сте фен на тежки музики и свирите на хубав процесор с безшумни активни адаптери, то наистина можете да се справите тотално с шума.

 

При камиончетата нещата стоят така:

 

входен буфер1->аналогова обработка1(която често вкарва шум)->изходен буфер1->входен буфер2->аналогова обработка2(която често вкарва шум)->изходен буфер2->входен буфер3->аналогова обработка3(която често вкарва шум)->изходен буфер3->входен буфер4->аналогова обработка4(която често вкарва шум)->изходен буфер4....

Тук таме някое педалче ще е с тру байпас, обаче повечето са с буфери. Когато няколко педалчета работят(не са байпаснати) това е съвсем неизбежно. При свирене с чейн от аналогови ефекти, при много гейн рядко е възможно да се поостигнат по-добри съотношения сигнал/шум от 35-40дБ, дори 25дБ при много драйв и по-голям чейн.

Редактирано от Evtim Djerekarov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То стана "Мам си джейс". Ся съм сънен и не помня кво исках да напиша преди 10 секунди, ама в общи линии то е следното: Верно е не всички имат амп симулации и малко ми се губи смисълът в тях, защото когато точно това имам предвид като казвам, че предназначението им е малко по-различно от на камионите. Като имаш тези симулацьии на усилватели, можеш да се пуснеш в НЕЩО и ще звучи малко по-добре отколкото ако в това НЕЩО боцнеш само една металзона и това е сравнение на най-елементарно ниво. Ако разбира се разполагаш с Меса буги трипъл ректифайър, тогава няма да имаш особена полза от процеосра. Е когато го нямаш му ползваш симулацията и се надяваш да звучи горе-долу като оригинала и току виж си спестил 4-5 хиляди $ :greenball:. Иначе едно е безспорен факт - важното е кой свири, а другото са митове и легенди.

 

Малка забележка. Бе гледам, че големците все камиони ползват, явно има защо. Ма то те па и хубави ампове имат. Ма па не носят на пиенье.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както повечето хора казаха - Всеки човек има 2 неща - г*з и мнение и всеки си ги защитава. Общо взето всичко опира до "свирача", който ще използва тези камиончета, процесори или и двете. :greenball:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:greenball:

 

Уффф, тая изконна дилема е като "Кокошката vs. яйцето".

 

По темата - колегите вече са се изказали компетентно по-горе. За 1546-ти път ... такива теми, май, трябва да се съберат в тюториал и да се набият сред sticky-тата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само искам да вметна по вечната тема, че за 1400 лева няма да си купим 10 хубави камиончета, по вярната цифра се върти около 5. И хубавите камионетки далеч не емулират толкова лесно, освен ако наистина не обръщаме внимание на датайлите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Определено съм за педалите(ефектите не гейовете)защото човек има по голяма свобода да избира от към звук,марка модел качество и тн.Иде реч за това, че нещо ако не ти харесва или го модваш по възможност или го заменяш с еквивалента му от друга серия и марка.Процесорът от друга страна е практичен,удобен и леснопреносим."Въпрос на вкус" казало кучето и си облизало задника.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля че някъде по горе беше споментао, но и аз ще се включа , пък ако ще да се изложа :)

Ако свириш с Добър лампов(може и добър транзисторен ся:) ) усилвател и през сносен говорител вероятно няма нужда да си засираш хубвия звук със процесор(било то и от най-класните), тъй като вече разполагаш със добър чист и "мръсен" канал и може да ти затрябва бууст,ревърб , дилей или Уа... и няма нужда от симулации и ала бала.

Обаче ако някой е като мене иска да си записва с компа и то не с микрофон пред кубето, а директно в зв. карта, рядко някоя камионетка да свърши добра работа. В този случай аз бих ползвал процесор или ако нямам вече в краен случай ВСТ -та разни... ама се иска сериозен ресурс от към РС мощ , за гладка работа(това вече друга тема)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

О.К.

 

Нека обаче разгледаме при свирене на живо с камьончета най-простият случай: превключване от дист на чиста китара и обратно.Дисторшъна си е О.К. примерно обаче за чистата китара си требе Хорус (примерно).Тук идва проблемът дали първо да си изключа дистера и ведната да пусна хоруса или да го включа докато още съм на дистер.

 

В тази връзка някой от вас ползвал ли е amp & stomp boxes switch controler?Ако да - то има ли полза от такъв ефект или пак си има проблеми?Примерно допълнителен шум тъй като в случая и двата ефекта ще са включени в своя верига, и това дали са тру байпас или не няма да има значение.

Редактирано от Slacoth
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...ето по тази причина усилвателя ми има два отделни независими ефект лупа за чистия и за драйв канала...

 

ПС:...друг е въпроса че не ползвам нито чистия канал нито който и да било от двата лупа...

Редактирано от preIbanez
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.