rumenr Публикувано Юли 25, 2008 Публикувано Юли 25, 2008 Здравейте, искам да чуя вашите мнения: Какво е според вас оптималното и препоръчително разстояние между микрофон и изпълнител, става дума за живо (Live) пеене ( не за звукозаписно студио ) Аз например пея много близо до микрофона почти го допирам с устни, така според мен ми звучи по-плътно гласа, но дали е правилно, незнам. Може би, ако се усили гейна и ниските от миксера ще може да се запази същото звучене и да се пее от по-далеко (5-10см.) , но тогава пък започват едни микрофонии, отбучавания. Близкото пеене има и недостатъци , микрофона ми се намокря обилно , и избиват "П,Т,С,Ч,Щ,Ж,З , зависи колко са усилени Bass Treble Направи ми впечатление, че Coverdale пее от 30-40см. разтояние. Защо пее от такова разстояние, каква ще е разликата, ако пее отблизо, какво иска да постигне и променя с тази постановка на микрофона ? http://youtube.com/watch?v=XC-ZQw8-E-w&feature=related Цитирай
ciriljhonson Отговорено Юли 25, 2008 Отговорено Юли 25, 2008 По принцип нещата не са толкова прости,всичко зависи от твоя глас,от вида на микрофона и динамиката на изпълнението на дадено парче.Има така наречена мокрофонна техника при пеенето,което ще рече,че ти сам трябва да усетиш(според гласа си) на какво разтояние трябва да държиш микрофона според дадения момент. При динамичните микорофони,като пееш близко има повдигане в ниските и повече плътност, което може и да се използва като ефект,но това не означава,че трябва да се пее постоянно по този начин,въпреки че се избягват неприятни микрофонии. И не напоследно място,вокален микрофон трябва да се избира според гласа на певеца.Имам предвид модел,вид и тн.,с една дума да ти пасне на вокала,като цяло.С всеки микрофон е различно така,че пробвай,ако имаш възможност повече видове,модели и марки. Що се отнася до Coverdale този човек и на 40 метра да пее пак ще се чува,това в кръга на шегата. Цитирай
Angelina Sekulova Отговорено Юли 25, 2008 Отговорено Юли 25, 2008 Ето няколко практически съвета: 1. Виж си книжката с инструкциите за микрофона, с който пееш - там трябва да ти е нарисуван обхвата на шпулата. 2. Независимо че иде реч за живо пеене, намери си едно звукозаписно софтуерче и с този микрофон, с който пееш на живо, се записвай вкъщи. Слушай си записа и виж къде са проблемите - премодулираш ли, тих ли си. 3. Запиши проблемните откъси (или препей цялото парче), докато не отстраниш грешките. 4. Слушай си ДОБРИЯ ЗАПИС, запомни как си се справил на критичните фрази и се старай да правиш СЪЩОТО и на живо. 5. Купи си дунапренена шапчица за шпулата - струва стотинки (пази микрофона, не излизат експлозивните съгласни, а ако толкова я плюеш, вкъщи си я изпери). 6. Като познаваш конкретния микрофон и гласа си, трябва да имаш ориентация и за честотните корекции от миксера. 7. В помещение резултатите от звуковите проби не са същите като по време на изпълнението - публиката запълва обем и абсорбира определени честоти (ако озвучителят е опитен, трябва да си знае). 8. Гледай да се чуваш в монитора. Успех! Цитирай
Lee Отговорено Юли 25, 2008 Отговорено Юли 25, 2008 (Редактирано) Също така ако ползваш компресор оказва влияние и трябва да се пее отблизо, иначе изолира тихия сигнал. Един нов микрофон съм си харесала, кондензаторен, но по-висок клас от сегашния ми. Този микрофон не лови отдалече, трябва право в него да се пее отблизо. Така е направен, за да избегне излишния шум и заформянето на микрофонии. Искам да кажа, че всеки модел микрофон си е за себе си и сам трябва да го усетиш. Няма правила, стига всичко да си звучи доколкото може изравнено и нормално Редактирано Юли 25, 2008 от Lee Цитирай
Evtim Djerekarov Отговорено Юли 26, 2008 Отговорено Юли 26, 2008 (Редактирано) Всичко е до техника на пеене и търсен ефект. Много певци и певици например, когато искат да правят тремоло(по-силно и по-тихо) и в същия момент вибрато(промяна във височината на тона), често просто правят само вибрато, а вместо тремоло си клатят главата настрани, държейки микрофона на едно място. Така ту са пред него, ту бягат от него, и при подходящо движение на главата става тремолото. Друго - предполагам не искаш да звучиш еднакво равно във всички положения - искаш да има тихи моменти, силни моменти, усилване на тона в кулминационни моменти на песента, затихване и т.н. Това пак се прави с игра с микрофона, освен с глас. Та въпроса ти не може да има еднозначен отговор. Това е все едно китарист да пита колко силно да дърпа струните. Редактирано Юли 26, 2008 от Evtim Djerekarov Цитирай
rumenr Отговорено Юли 26, 2008 Автор Отговорено Юли 26, 2008 Може би, поста ми да е по-дълъг и да не сте прочели последното изречение. Ако се вгледате и анализирате в микрофонната постановка на Coverdale ще видите , че държи микрофона на около 30-40см. и около 60-90 градуса (ъгъл спрямо центъра на шпулата и устата) , поне на мен така ми се вижда. Аз поекспериментирах малко и мога да кажа, че с тази постановка се избягва един малко метален оттенък от тембъра на гласа. Ще задам въпроса си пак: Постига ли някакво специфично звучене с тази техника Cowerdale или просто визуално иска лицето му да е открито ( в смисъл микрофона да не закрива част от лицето) Ако открием отговора , ще научим още един урок за микрофонната техника, а от тази институция Coverdale Има какво да се научи Цитирай
Ивелин Отговорено Юли 26, 2008 Отговорено Юли 26, 2008 (Редактирано) Положението е Айнщайн... На концерт нещата са по-простими от към звучене - пример: Michael Jackson на концерт пее с headset...а той е един супер скъп изпълнител, който държи на качеството (във всичките му форми). Защо? Ами заради шоуто - хората са дошли да гледат, освен да слушат. Според мен лично, при David Coverdale ситуацията е подобна, защото е фронтмен (и то доста секси според нежната 1/2) и ще е някак си тъпо да не му се вижда лицето... Но това е при най-известните! Моя личен избор е компромисен - нагласям никрофона да звучи еднакво добре/зле когато пея от близо и далеко. Реалността е една - когато пееш от далеко има загуба на честоти (става малко радио точка), но с правилна настройка на еквилайзера, може да се постигне добро отношение към близо/далечно пеене. Когато викам се дърпам от мика, а когато пея с въздух и тихо - съм близо в него. Като цяло предпочитам да пея близо в микрофона (когато не викам) личен избор, а и ОЩЕ не съм толкова известен за да се притеснявам дали ще си крия лицето и как това ще се отрази на критиката! Туко-що научих от жена ми, че имало значение на какъв градус се държи мика, но ми е трудно да обясня с писане... Но според мен най-добрия начин е да се експериментира много, докато се постигне най-добрия ефект за отделния индивид, но да - има стандартни неща, които трябва да се знаят... Също забравих да кажа, че като ми се е налагало да пея с различни микрофони (динамични/концензаторни/марки) всеки се "държи" различно, така че работата опира до свикване и опит. Редактирано Юли 26, 2008 от Ивелин Цитирай
Mark Avrelii Отговорено Юли 26, 2008 Отговорено Юли 26, 2008 Трябва ви единствено опит....зависи какъв е микрофона и после много други неща според мен ако сте Българин се нагаждате според сцената ако сте Ковърдейл сцената по вас. Цитирай
rumenr Отговорено Юли 26, 2008 Автор Отговорено Юли 26, 2008 Първият и много важен ефект който се постига с тази постановка и ще подкрепя мнението на Ивелин-Уондър според мен е да се вижда лицето на изспълнителя, но като се замисля няма да е само това , защо не пеят тогава всички известни изспълнители с такава постановка Второ може да се цели и постига по този начин естествен компресор ( недоказано мое мнение, само предположение) Трето ефекта "радио точка" , може би се избягва с тази постановка, защото микрофона така се настройва за пеене от такова разсояние да се чува добре и да се дръпнеш 5-10см едва ли ще е толкова осезаемо, докато ако се пее отблизо и се дръпне 5-10см ще е много по-осезаемо Цитирай
Ивелин Отговорено Юли 27, 2008 Отговорено Юли 27, 2008 (Редактирано) Мдам - компресора...хубаво нещо, но има 1 куп скъпи неща, които изискват якото звучене на микрофона, като лампов предусиловател. Дори някой казват, че това е по-важно от самия микрофон (стига той да е достатъчно качествен). Като цяло микрофоните влизат в ценови графи - няма как един микрофон, който е $1000 да е със същото качество, като такъв от $100... От там нататък всичко е въпрос на вкус и още нещо... Сравнявал съм кондензаторните (handheld) микрофони на Shure и Sennheiser, съответно Beta 87A и E865. Втория има много повече ниски от 1-вия и като се пее от близо звучи дори глухо (от прекаленото ниски честоти)... На еднакви корекции E865 изисква пеене от 1 педя, за да има същото звучене като Beta-та от близо - специфика на микрофона. Затова като търсиш даден микрофон - пробваш и избираш за себе си и за съответната среда, в която ще го експлоатираш! Което, както каза Mark Avrelii, е най-важно в БГ обстановка (естествено, ако не си Лили Иванова) Апаратурата е другото МНОГО важно нещо за звученето на мика, защото какво значение има микрофона, ако не се чува добре заради апаратурата? Но да, говорим за идеална обстановка А...и още нещо - диаграмата на насоченост на микрофона също е много важно нещо! Редактирано Юли 27, 2008 от Ивелин Цитирай
synchu Отговорено Юли 27, 2008 Отговорено Юли 27, 2008 Стига с тези лампови предусилватели Т'ва са студийни устройства и употребата им на живо е нещо много рядко срещано. При пеене на живо - слушаш съвета на Rocko ...и разчиташ на озвучителя. Гледаш разстоянието да ти позволява да си регулираш динамиката без да правиш странни движения с ръцете и така. По-далече означава повече гейн от предусилвателите (респ. компресии и т.н.), което означава повече обиране на страничните шумове, което пък е нежелателно По-близо и влизаме в сферата на дъховете, П-та, С-та и т.н. Така че зависи от певеца, от конкретната сцена, от музиката и от озвучителя. Успех. Цитирай
Ивелин Отговорено Юли 27, 2008 Отговорено Юли 27, 2008 (Редактирано) То и компресор за вокал е рядко срещано на живо... Но не става дума за това, какво най-често се използва - някой хора много държат на качеството и за това си купуват кондензаторни микрофони по хиляди $, като използват на живо лампови предусилватели, компресори/лимитери, деесери, реверби/еха, дигитални еквилайзери, леки (като амплитуда) хоруси за плътност и т.н. Това не означава, че като тези играчки се изполват най-често в студиото, не може да се прилагат и на живо, като аналогов компресор за каса... (освен ако не е нещо, като широкоспектърен кондензаторен микрофон без low-cut) Но за някой клубове стига мик и кабел (ако не е безжичен) - стойката е екстра Аз не разчитам на озвучители - сам си правя звука винаги! Редактирано Юли 27, 2008 от Ивелин Цитирай
Valserp Отговорено Юли 27, 2008 Отговорено Юли 27, 2008 Замислих се, че може би Ковърдейл държи мик-а по-надолу, за да може да прихваща и леки басови озвучавания от ларинкса и гръдния му кош... Не знам, просто сега ми хрумна и го хвърлям на масата за обсъждане от по-разбиращите. Цитирай
Lee Отговорено Юли 29, 2008 Отговорено Юли 29, 2008 В предния си пост споменах за компресор и изолация на тихия сигнал. След кратко съветване с моя приятел /аз съм жена все пак../ разбрах, че това е така само в случаите, когато има гейт. Това го уточнявам само. Също така от него разбрах, че в книжката на неговия микрофон /Акг Д нещо си, бая дърт микрофонец/ при указанията го дават да се държи въс вертикално положение /абе както водещите си държат микрофоните , само че не на брадата естествено/. Което много ме учуди и разби представата ми. Мислех, че най-доброто положение на микрофоните /на всички/ е случая, в който са директно пред лицето насочени. Има доста да уча още. Цитирай
Даниел Миленов Николов Отговорено Ноември 8, 2009 Отговорено Ноември 8, 2009 Аз когато пея на момента преценям разстоянието.Трябва да прецениш. Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.