Jump to content
Българският форум за музиканти

Recommended Posts

Отговорено
Нещата взеха да клонят към Laney RB6...

 

Аз нарочно не споменах кинти досега, но за съжаление и това е фактор - максимум 400 евро...

 

Мда, не е лошо и Laney RB6 - избора си е твой, ти ще си го ползваш. То е добре и да го пробваш предварително, но...

...в тази връзка да те питам (пък и не само теб де) от къде мислиш да си го купиш?

Интересува ме и мен дали някой търговец в БГ ги внася Laney и GALLIEN KRUEGER?

Или трябва пак на вариант онлайн-шопове да се хвърляме...?

Отговорено

Ами не знам някой да го внася...Аз досега съм си купувал от Томан, сега пак така си мисля да направя

Вече сме в EU и няма да има разправии с митниците. Първият път като си купих китара и кубе и големи простотии ми се случиха на митницата

Иначе, Laney (както и други марки) се продават online от

 

http://www.visiarts.net/catalog/product_in...amp;language=bg

 

не ги знам тези хора, обаче цената на кубето там е 1049 лв, аз пък питах Томан и те ми казаха общо 430 евро с доставка и ДДС...

Отговорено

Такаааа....аз пак да споделя

 

Та значи, поговорих си с един човек, който е музикант, свири по концерти, има си репетиционна, прави записи и т.н...

Той ме посъветва горе-долу същото като "... а така ли е", а именно да си взема кубе с 2х10 говорители.

Според него, такива кубета звучат по-добре и изкарват достатъчно чисто ниските честоти. Освен това, по-лесно се озвучават, ако е необходимо и звукът през централното е по-отчетлив.

Друго нещо, което обсъждахме, е мощността. За клубни изяви 100 вата е напълно достатъчно.

Съответно аз си промених плановете и сега се спрях на Fender Rumble 100/210 :wallbash:

 

Както се казва, ако някой има нещо против да каже сега или да замълчи завинаги...хахаха

 

 

Този коментар го пиша не за да споря с хората, които имат други виждане по-въпроса, а за такива като мен, дето се чудят и евентуално четат темата.

Просто да имат едно наум :oops:

Отговорено

^Моят съвет е да си вземеш Fender Bassman 250/210,че да не съжаляваш после за ватажа и възможностите като корекции.Аз ползвам такова и съм много доволен.

  • 6 years later...
Отговорено
Здравейте колеги, наскоро зарязах електрическата защото и аз нз защо но просто има нещо в баса ... та бюджета  с които разполагам не е много голям но съм го разделил на 2 равни части за бас китара и кубе ( не възнамерявам да ползвам ефекти но ако според вас има нужда споделете ) , та бюджета само за кубе  ми е около 400-450лв (nqma kak da zadelq poveche),   скоро ( скоро скоро поне 7 месеца ) ще ми трябва за изяви та туй като може освен в клубчета да ми се наложи да изпълнявам и на отворени пространства ми се иска вашия съвет относно  това дали е възможно и какво да си взема за тези пари. Музиката която ще изпълнявам  е хеви и малко траш метъл ( авторско ), Да не забравя става въпрос за 2ра ръка най вероятно от базара ще го взимам. прочетох мненията нагоре но там не се споменават отворени пространства а само клубове...ако имате някой съвети към мен как да подходя  към свиренето на баса ще съм ви много благодарен че малко звуча като солист ама 4 стъпки надоло ( сори  за офтопика )  .. и ако може да ми кажете накратко какво е Хрона, благодаря, поздрави.

П.С. ако  има вече създадена  тема по моя проблем, моля дайте линк и изтрийте коментара ми, лекa вечер 

Отговорено

Извинете за грешката явно не съм прочел добре видях че се споменава отворени пространства и отговорите видях, но останалаta част от въпроса ми остава туй като човека на чиито въпрос бива отговарям свири съвсем различни стилове та специфично за хевито и траша кубе със какви спец ще ми трябва.

Отговорено

Здравей!Ами аз лично смятам,че щом като става дума за свирене и на открито няма достатъчно голямо кубе,но така или иначе всичко минава през смесителя накрая и излиза напред.Така че всичко накрая опира до колоните и стъпалата на централното озвучаване и не на последно място до качествата на озвучителя.Свирил съм с 24000 вата централно в Двореца на спорта във Варна(5000 места) и с 8000 вата в Летния театър(2800)места.Втория случай звукът беше в пъти по добър хем на открито,но на пулта седеше една легенда в озвучаването,а до него Ивайло Крайчовски от ФСБ.Всичко е много относително.Разбира се добре е да имаш зад гърба си стена от маршали,но това у нас не се случва.Иначе един усилвател от порядъка на 300-400 вата (дали ще е комбо или отделно???)смятам,че е достатъчен за формиране на първоначалния звук с хубави корекции и говорители които да ги възпроизвеждат.Транспортния проблем не е малък освен ако нямаш бус на разположение и поне 1 да помага,тъй като отиваме като тегло към 100 кила при тия параметри.За клуб при всички случаи не е необходимо повече от 100 вата за кубе плюс централното.Там сцените са по малки и големите неща пречат.Така, че добре е да имаш 2 уредби-голяма и малка,която може да ползваш и за свирене вкъщи или в репетиционната.Имай впредвид,че под отворени пространства може да разбираме гола поляна или стадион или летен театър или амфитеатър или лятна градина на кръчма.Навсякъде акустиката е различна заради околните звукопоглъщащи и звукоотразяващи материи.Стрелял съм с пистолет в пешеходен тунел и се чува многократно усилен звук като експлозия и по същия начин съм гърмял насред голо поле,където все едно се пука детски балон.Тука из форума чета интересни теории как сумират звука от китарите и и барабаните и как баса трябвало да може да ги ''надвиква'' едва ли не.В същото време забравят че нивото на звука не е линейна а логаритмична зависимост.За да докараш 2 пъти по-голямо ниво(децибели).ти са нужни 100 пъти примерно по-голяма мощност(ватове)-нещо което няма как да стане.Най-грубо казано като баланс в групата баса трябва да върви като ниво заедно с касата на барабаните.Това е и неговата основна работа а не да надвиква цялата група или китарите или т.н.Всичко останало се определя от динамичните особености на съответния стил музика и умението на музикантите да спазват тези динамични нюанси.Това което наричаме усилване и намаляне ''от ръка''.Тази динамика плюс умела настройка на корекциите(графични,параметрични филтри и т.н.)използването на пръсти или перо в зависимост от нужната атака на парчето ще даде оптимални резултати а и не е нужен кой знае какъв бюджет за това.

Отговорено

...За да докараш 2 пъти по-голямо ниво(децибели).ти са нужни 100 пъти примерно по-голяма мощност(ватове)...

:nono:

10W амп е два пъти по-тих от 100W амп, а в децибели се измерват няколко величини.

Отговорено

Всъщност това е проблем на алгебрата,а не на музиката.Възможно е.Обаче не съм съвсем сигурен дали примерно 1000w aмп ще бъде 2 пъти по-силен от 100w амп при едни и същи акустични условия(площ,обем и форма на помещението,,коефициент на звукопоглъщане,време за реверберация и к.п.д. на високоговорителите.Много бих се радвал наистина да науча даже приблизителните резултати от едно такова изчисление .Фирмата Lexicon произвежда освен всичко друго и доста добри нивометри,които директно заместват изчисленията.Разбира се в горенаписаното имах впредвид величината ниво на звука.Тъй като говорим за усилватели и тонколони.Да, има и други величини които се измерват в децибели като динамичен диапазон,отношение сигнал/шум и т.н. но аз имах впредвид тъкмо онзи децибел.Съжалявам ако съм бил разбран неправилно.Опитах да обясня нещо на разбираем език.Дано в крайна сметка да помогнем на колегата да избере най-правилното решение за себе си какъвто е предполагам смисъла на форума.

Отговорено

Има формули и к'во ли не, но няма смисъл да се отклоняваме толкова. Инфо можеш да намериш ако те интересува.

 

Написах горното, за да не заблуждаваме хората, разликата между 10 и 100 пъти е доста.

Отговорено (Редактирано)

Да усилиш сигнал с 3 децибела значи да удвоиш мощността.

Десетократно усилване значи усилване с 10 децибела.

Усещането за 2 пъти по-силен звук (което е субективно..) изисква десет пъти по-голяма мощност (съответно и 10 децибела повече).

 

Или с други думи, разликата за ухото от 100 вата до 200 вата ще е само 3 децибела, което няма да ни се струва кой знае колко по-силно.
Ако успееш да се вместиш в бюджета, вземи по-мощното с цел по-чист звук на високи нива, а не просто със заблудата, че ще се чува кой знае колко по-силно. Аз лично ползвам Fender Rumble 100 с 2х10" и смятам, че за малки клубове (до 50 човека) се представя отлично. А почти навсякъде и май направо навсякъде има централно, така че не знам какъв е проблемът. Достатъчно силно е, че да се използва и за монитор, има лимитер и криви съвсем малко спрямо моите уши. :)

Естествено, не накланям везните в полза на въпросното кубе, а само отразявам как се справя. Има и по-добри решения на пазара, но все пак и джобовете не са бездънни...

Наздраве!

Редактирано от Akerfeldt
Отговорено

Въпреки че смятах въпроса за изчерпан отново се налага да се включа тъй като явно не съм разбран правилно.Понеже преди много години изглежда пред урока за логаритмите съм предпочел репетициите с тогавашния бенд  искам ако може някой гений и на музиката и на математиката(физиката) да реши следната на пръв поглед тъпа задача: В едно помещение едно кубе с мощност 100 вата създава ниво на звука от 60 децибела.Колко вата мощна трябва да бъде друга една уредба за да създаде ниво на звука 120 децибела??????????

И за да дам улеснение ще кажа че става дума за същото помещение(зала,клуб.барака и т.н.)Знам че не е лесно както съм сигурен че не е невъзможно.За какви обективни и субективни усещания говорим тука?Това е чиста физика, а не кой е по глух и кой чува по добре.Има точни уреди за измерване на тези неща които са си доста обективни според цената.Да приемем че измерването се прави на 5 метра по оста на високоговорителя и в двата случая.И ще дам няколко примера за ориентиране.Хит саунд от симфоничен оркестър в зала с добра акустика е 90-100 децибела,добре озвучена рок банда 105-110 децибела,реактивен двигател насред писта на 5 метра дава около 120 децибела.Казват че тъпанчетата са пред спукване при 130 децибела.А за излитането на космическа ракета ,че създава насред полето...195 децибела известно още като supersonic.Toзи суперзвук теоритично иначе се равнява на уредба с мощност от 30 000 000  (тридесет милиона вата).Разбира се това нещо убива при всички случаи но ми се ще просто да се направи една малка съпоставка.И всичко това го пиша за да разбере младия колега на който сигурно му писна от физика че за да прави музика и на открито и на закрито не му е нужно нещо кой знае колко мощно или пък скъпо за да се чува добре и да има добро присъствие в саунда на групата си.

Отговорено

^Моят съвет е да си вземеш Fender Bassman 250/210,че да не съжаляваш после за ватажа и възможностите като корекции.Аз ползвам такова и съм много доволен.

+1 за Fender-a. Свиря с моят от 6 години и не съм имал никакви проблеми с него. Сравнително лек и удобен е за пренасяне, а от ударната вълна, вярвам че ще останеш доста доволен. :) 

  • 1 month later...
Отговорено (Редактирано)

Колеги какво ще кажете за Ibanez P3110 ? Чух на живо по-големия му брат(дето се сваля главата) и ми направи добро впечатление като звук.

Редактирано от Ev1L4o_

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.