solo5 Публикувано Март 19, 2008 Публикувано Март 19, 2008 ... да не говорим че има китари и с 27 прагчета Защо Joe Satriani ползва предимно китари с 22 прагчета, а такива като Steve Vai - 24 Защо Yngwie Malmsteen ползва предимно такива с 21 прагчета Какво се печели и какво се губи когато прагчетата са примерно 21, 22, 24, 27 От една страна имаш повече позиции, т.е. тонове а от друга явно нещо се губи Цитирай
DILETANT Отговорено Март 19, 2008 Отговорено Март 19, 2008 При китари с 21 и 22 прагчета, нек адаптера е по близо до средата на мензурата, т.е. до 12 прагче, където амплитудата, трептенето на струната е най-голямо. Това дава отражение на звученето и е предпочитано от доста китаристи. Цитирай
fluti Отговорено Март 19, 2008 Отговорено Март 19, 2008 Ами вие изчерпахте темата, не виждам какво друго може да се каже, освен на всеки личните му предпочитания. Цитирай
solo5 Отговорено Март 19, 2008 Автор Отговорено Март 19, 2008 При китари с 21 и 22 прагчета, нек адаптера е по близо до средата на мензурата, т.е. до 12 прагче, където амплитудата, трептенето на струната е най-голямо. Това дава отражение на звученето и е предпочитано от доста китаристи. това означава ли, че при китари при които имат адаптер само на бридж позицията няма значение броя прагчета Цитирай
DILETANT Отговорено Март 19, 2008 Отговорено Март 19, 2008 Вси пак всичко опира до лични предпочитания. Има китаристи на които не им трябват 24 прагчега защото не ги използват. А пък за китарите само с бридж адаптер, виждал съм и с 22 прага. Примерно Креймърите с които свиреше Ван Хален през 80-те години. Цитирай
Overdrive Отговорено Март 19, 2008 Отговорено Март 19, 2008 (Редактирано) При китари с 21 и 22 прагчета, нек адаптера е по близо до средата на мензурата, т.е. до 12 прагче, където амплитудата, трептенето на струната е най-голямо. Това дава отражение на звученето и е предпочитано от доста китаристи. това означава ли, че при китари при които имат адаптер само на бридж позицията няма значение броя прагчета не защото тялото е по-дълбоко изрязано ако има 24 а нали знаеш че всичко влияе на акустиката а колкото за нек адаптера - скоро писах и в друга тема - доколкото съм чувал ако е на мястото където трябва да е 24 прагче, както е на леспол и страт и повечето китари с 21/22 прагчета това е точка на някакви хармоници, но не знам повече по въпроса Редактирано Март 19, 2008 от Overdrive Цитирай
SomeoneElse Отговорено Март 20, 2008 Отговорено Март 20, 2008 (Редактирано) Принципно на мястото на 24-то прагче не трябва да има адаптер, защото там всъщност е едно от местата, където струната трепти най-малко. Да го кажа по-просто - струната трепти на 4 части (а не на една, както каза колегата DILETANT), ако мога така да се изразя, като частите са 0-5 прагче, 5-12, 12-24, 24-бриджа (физически погледнати това са четири еднакви части от дължината на струната). Точно там са и най-ясните естествени хармоници (5, 12, 24 прагче), тоест най-лесно се правят и отзвучават по-лесно, защото като се направи естественият хармоник почти не се спира естественото трептене на струната и се чува ясно и продължително. От там идва и идеята с адаптера точно на мястото, където трябва да се пада 24 прагче - там струната трепти по-малко и тонът няма толкова сила и не е така изразен като останалата част от струната, което прави звука по-"мазен". Сетете се за звука на Малмстийн на neck адаптера (той е с 21 прагчета...), или Lady тонът на Ерик Клептън. Доста различни са, но се усеща за какво става дума. Лично мое мнение, като на метал китарист е, че колкото повече - толкова повече, 24 прагчета никога не са излишни, а разликите в звука, поне за музиката, която свиря не са особено значителни, дори по-острият тон, дори и на нек адаптер е добре дошъл за мен, до колкото тези незначителни и "изгубени в чейна" разлики може да имат значение... П.С. Различните по маса струни - различните по дебелина, в нашия случай - трептят така (горе е най-дебелата струна, долу е най-тънката): Редактирано Март 20, 2008 от SomeoneElse Цитирай
Baby Thomas Отговорено Март 20, 2008 Отговорено Март 20, 2008 (Редактирано) Всичкото добре, ама като натисна 3-ти фрет тези "точки на трептене" си променят мястото и к'во прайм? Според мен няма особено голяма логика мястото на нек пикапа да се обуславя от това, че на 24-то трепери по-малко. Малко наизуст ще го кажа, но на мойта китара мисля, че 24-то се пада точно над едната група "pole pieces" от нек адаптера. Трябва да проверя... BTW, това за Ерик Клекнал не го схванах съвсем. Нали и той само на Фендъри пили, там май няма 24 фрета? Редактирано Март 20, 2008 от Baby Thomas Цитирай
Liquid Отговорено Март 20, 2008 Отговорено Март 20, 2008 Това че има хармоници на 24-то прагче е неоспоримо, но дали точно там трябва да е разположен нек-адаптера е спор, който все още не е еднозначно решен. Едната страна казват, че там си има хармоник, който прави саунда по-богат на обертонове и разни там работи. Другите спорят, че това е изпълнено, само когато се свири на отворена струна и на 12-то прагче, а хармониците се местят по другите прагчета, тоест реално няма значение. Аз лично клоня повече към втория вариант - якия нек саунд може да дойде и от китара с 24 прагчета (Стив Вай). Въпроса е в удобството и в нуждите на музиката. Цитирай
SomeoneElse Отговорено Март 20, 2008 Отговорено Март 20, 2008 Baby Thomas, точно това е идеята, че Клептън няма 24 прага, а адаптерът е там, където трябва да е 24тия. Иначе и двамата с Liquid сте прави, точно това четох и аз снощи преди да напиша предишния си пост - че това с хармониците и мястото на neck адаптера реално важи само за празна струна. Информирах се от Форума на Ultimate Guitar, My Guitar Solo и Форума на ESP. Цитирай
lizardman Отговорено Март 20, 2008 Отговорено Март 20, 2008 от досега прочетеното-никой си няма представа какво е предимството на китарите с 21 или 22 позиции. и аз винаги съм се чудил. между другото, струната трепти с колкото части си искате. доказани са до 40 хармоника, кой знае колко са наистина, така че правете си сметка. аз, като трезво мислеща консерва, силно клоня към китарите с 24 позиции, просто защото не виждам смисъл да имат по-малко и защото имам свобода да си свирукам квото си ща. естествено, доста желателно е някакси да са измислили така китарата, че да може да са ти от полза. и все пак-защо правят китари с по-малко позиции? загадка си остава. поне за мен. Цитирай
fluti Отговорено Март 20, 2008 Отговорено Март 20, 2008 Ами традиции може би, също и за да се запази формата на тялото - примерно ако един Лес Пол го направят с 24 прагчета, ще трябва допълнително да се изреже тялото, за да има достъп до тях и ще се развали формата Цитирай
Valserp Отговорено Март 20, 2008 Отговорено Март 20, 2008 Освен това - не виждам как може да се направи китара с 24.5" или 25.1" мензура, ако трябва да й се сложат 24 прагчета. Цитирай
Evtim Djerekarov Отговорено Март 20, 2008 Отговорено Март 20, 2008 Може. На Браян Мей китарата му е с 24 инча мензура, пък е с 24 прагчета. Цитирай
solo5 Отговорено Март 20, 2008 Автор Отговорено Март 20, 2008 ако няма значение защо всички китари не са с по 27-30 прагчета майтапа на страна но поне 2-ма китаристи знам, които са с китари с 27 прагчета Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.