Jump to content
Българският форум за музиканти

Динамични нива при различните носители AD/DA конвертори


Recommended Posts

Фортисимо,

предполагам това двуинчовото (за мембраните вероятно) дето го казваш са някви числофрения микрофони!?

 

В книжката на БФД-то пише че и там са използвани някакви цифромански микрофони 15 000 в зелено единия за овърхедите!

Бе не разбирам хич. Имам тука програмата, но така и не може да ми тръгне. Наредя един двутактов лууп и компа умира!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Но тия ленти могат ли наистина да записват акустичен звук!?? Стига бе... не съм и предполагал, аз си мислех,

че микрофоните и адпатерите правят това... за ленти не съм и подозирал.

 

Ако си намеря такива ленти значи ли, че няма значение микрофон дали ще ми трябва.

 

БФД-то е модул с конвертирани семпли,

както и повечето записи от ерата на ЦД-тата и АЦП/ЦАП-овете.

Също доста скъпи конвертори са използвани, лампови предусилватели там разни.

 

Програмата не е лоша според мен. Стига да имаш едно поне 2ГБ рам и поне 200 ГБ хард.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лентата в общи линии до ден днешен си остава ненадмината като динамика, а микрофоните и предусилвателите си остават много много важни

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А дали би могло тази динамика на лентите да бъде доближена примерно ако "се вдигне" стандарта на ЦД-носителите да не е 16 бита

ами примерно 32 бита.

Знам че то един такъв бит е нещо като дискретна стойност съответстваща на 6 дБела, а лентите се водят на практика непрекъснат носител.

Абе японците дочувам правили някакви експерименти с диполни материали като съхранител на информация.

На практика тва са си все едно магнитните частици в лентите.

 

Ама то там Япония е друга планета. А е неоправдано финансово да правим опити да ги стигнем... дори и с по-голяма скорост

от тази на светлината да ги гоним!

 

Идват блу-рейките... що па не! И без тва тия ЦД-та ме дразнят. Па блу-рей звучи някакси блу-сарски!

Редактирано от coh-da
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е то разбира се колкото повече битове толкова по добре, обаче, така или иначе все пак е цифров сигнал и нямаш бягане повече от 0 децибела,

докато лентата споко катери +4, 5 дицибела без да криви, аз лично съм правил доста експирименти с ленти тъй като съм горд собственик, на 4 канален

Таскам, незнам при 64бит дай боже някой ден как ще е ама засега незнам кой записва на 64бита

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е то разбира се колкото повече битове толкова по добре, обаче, така или иначе все пак е цифров сигнал и нямаш бягане повече от 0 децибела,

докато лентата споко катери +4, 5 дицибела без да криви, аз лично съм правил доста експирименти с ленти тъй като съм горд собственик, на 4 канален

Таскам, незнам при 64бит дай боже някой ден как ще е ама засега незнам кой записва на 64бита

 

:greenball: Явно колегата е подочувал нещичко от-тук от-там, но без да знае основни неща в звукозаписа. Динамичният обхват на най-добрите лентови магнетофони с използването на мултиканална шумопотискаща система, тип DolbyА, е от порядъка на 65-70 DB S/N ratio. Динамичният обхват на ВСЯКО CD, във формат 16/44 е 92 DB. Динамичният обхват на грамофонната плоча е 40-45 DB. Абсолютната нула при цифровия запис (при 16/44) отговаря на ниво +24 DB на аналоговото оборудване.

Поне се поинтересувайте, когато правите изказвания неподготвени - в наши дни информация - бол...

А на 64 бита записва SADiE. Намира се с чичко Гугъл... :lol:

Съжалявам за острия тон, но когато се дават мнения в този добър форум за начинаещи, е редно те да са достоверни...

Редактирано от presly
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хм...това за SadiE не го знаех, честно казано, не че се интересувам и специално де, но по принцип по местата, на които се навъртам из нета се чуват (четат де) такива неща, как пък никой не го е споменал. Та прав е f1_sound - човек с учи цял живот.

 

Иначе е така за динамичния обхват мдам.

А на izCorp Radar някой случвало ли му се е да го срещне на живо?

 

хм...да вземем да помолим някой благороден мод да разцепи и ни премести темичката в "Друго" ли....

 

Whatever, темата е за BFD и наистина звучи exciting :) Аз така или иначе ще си остана с EZDrummer-a, защото е "бързо, лесно, вкусно" :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

BFD-то обаче се предпочита от много звуко-инженери именно поради "суровият" вид и звук на семплите. То и в упътването си го пишеше.

Аз от чисто любопитство съм се интересувал:

 

Добре бе, аджеба... така или иначе никой от нас не чува реални цифров звук, просто защото мозъците ни нямат залачени проводници към

някой АЦП. В крайна сметка ние винаги слушаме акустичен звук, който преди това е преобразуван от аналогов (или и още една стъпка назад от цифров, който пък още една стъпка назад пак е бил аналогов и който... още една стъпка назад е бил пак акуситчен).

 

Убийте ме, ама според мен така наречения "студен цифров звук" е просто своего рода ефект!

Не че и аналоговия не е, ако и двата типа да се борят за приза най-добър преобразувател, макар че и двата начина

обикновено работят в екип при записите днес.

 

Обаче силно се замислям не е ли време за реформа в стандарта за звуко и картино-носителите.

Идат смутни времена... японците правят така че самите молекули на материала да са 0 и 1, а това на практика означава

сходна конвертируемост като при лентите и намагнитването на частиците им, ако не и по-добро от тях.

 

Би могло... друг е въпроса как ще го преживяват хардовете и записвачките... има си начин! Нали за това са японците пък и

цялата им там раса, без тях сме като Петканчовци.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... А на 64 бита записва SADiE. Намира се с чичко Гугъл... <_<

Съжалявам за острия тон, но когато се дават мнения в този добър форум за начинаещи, е редно те да са достоверни...

 

Записва на 64 бит-а ама друг път :ph34r: Мисля, че си изпаднал в дълбока заблуда, брадаре. Най-вероятно бъркаш 64-битовия часис със 64-битов звукозапис. 64-битов часис си имат и ДигиДизайн, но ТОВА НЕ Е 64-бит ЗАПИС. И ако все пак настояваш на своето от предишния пост, просто упомени кой модел за САДиЕ записва с 64-бит дълбочина и ще се съглася автоматично. Това което знам е, че най-силния модел на САДиЕ записва на 24-бита, което е далеч по-малко от споменатото 64 :metalist:

Редактирано от visiondann
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

<_< Явно колегата е подочувал нещичко от-тук от-там, но без да знае основни неща в звукозаписа. Динамичният обхват на най-добрите лентови магнетофони с използването на мултиканална шумопотискаща система, тип DolbyА, е от порядъка на 65-70 DB S/N ratio. Динамичният обхват на ВСЯКО CD, във формат 16/44 е 92 DB. Динамичният обхват на грамофонната плоча е 40-45 DB. Абсолютната нула при цифровия запис (при 16/44) отговаря на ниво +24 DB на аналоговото оборудване.

Поне се поинтересувайте, когато правите изказвания неподготвени - в наши дни информация - бол...

А на 64 бита записва SADiE. Намира се с чичко Гугъл... :ph34r:

Съжалявам за острия тон, но когато се дават мнения в този добър форум за начинаещи, е редно те да са достоверни...

Абе и аз съм "подочувал" разни работи от тук - от там...и ще си позволя да ти направя 2 вметки (без остър тон :metalist: ).

Забрави да споменеш още едно многоканално долби - SR. Старото долби А, което даваш като пример, делеше честотния спектър само на 4 области и успяваше да постигне "бонус" само между 10 и 15 dB, в зависимост от това коя област обработва. SR обаче вече разделя лентата не на 4, а на 10 части и обработвайки всяка една част индивидуално, постига на финала 108 dB, което е доста повече от 16-те бита на стандартното CD....ако някой проявява интерес, мога да дам още много подробности и цифри както за "A", така и за "SR".

А що се отнася до 64-те бита "запис" при SADiE...за какво си говорим в момента - за конверторите или за вътрешната обработка на сигнала? Щото ако е за първото, някой трябва още да чете, а ако е за второто...има много други продукти, които също "смятат" 64-битово. :virtuoz:

 

П.П. Докато се наканя да си пусна поста, visiondann ти го е казал почти същото. :thumbup:

Редактирано от yamaha
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Еха, това за 64 бита дълбочината на преобразуване от А към Ц си е направо трепач, ако е истина!

Тва отива където дори ушите се предават на средно 120-130 дцБ.

 

То доколкото знам и 32 битовия конвертор записвал без клипвания грандомански входящи аудио-сигнали

(каквото и да си представяме под цифрово клипване, но това е друга тема), но ми се струва че все пак

при такива експериметни трябва да се обърне внимание и на електро-акустичния преобразувател:

микрофона, адаптера!

 

Не знам какъв би бил този микрофон, който еднакво добре да "запише" (преобразува) тропота на мравешка

колония по ламаринения улук на покрива и после двигателя на самолетната турбина все едно е говорител на усилвател!

Мисля че е невъзможно.

 

Ако можеха тия японци да направят две човешки (а може и заешки, макар че към хора ще се отнасяме)

уши и да изкарат жички от тях към предуслилвателя и АЦП-то... не ми трябват акг, шуър и други.

Абе по-добре да се фанат и да направят нелегална печатница за бакноти в крайна сметка! Много по-лесно е!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе по-добре да се фанат и да направят нелегална печатница за бакноти в крайна сметка! Много по-лесно е!

+1 :thumbs_up:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.