Jump to content
Българският форум за музиканти

coh-da

Members
  • Мнения

    179
  • Присъединил/а се

  • Последно посещение

Относно coh-da

  • Рожден ден 07/24/1980

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    София

Последни посетители

607 профилни разглеждания

coh-da's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

3

Обществена Репутация

  1. elasticman, Не го познавам човека George Russell, но мисля че има право човека... Не се разбира от думите ти какво точно разбираш като казваш хроматична скала, та ка че позволи ми да предположа, че я схващаш като "12-те тона наредени един до друг" образно казано. Което е само една хроматична скала (или 12 еднотипни). Базов интервал - полутонието. Бих искал да отбележа един рядко отбелязван и отличаван принцип, който твърди, че скали тонови подредби и прочее пермутации, основани на базата на един интервал също се наричат хроматични. Така целотоновата скала също е хроматична, така и умаленият арпеж също е хроматична скала (базов интервал - хиатус), така и увеличеният арпеж е хроматика (б.инт. мажорна терца) и т.н. да не доскучавам! Дори се стига дотам последователно редуващи се комбинации от два интервала (например полутоние-целотон) също да минават към групата на хроматиките... неопределени тонални центрове, което не е правилно според мен. По-скоро би трябвало да е независими тонални центрове или свободни тонални центрове. И така... защо избълвах това предисловие. Не знам дали ще има нещо общо с труда на достолепния George Russell, но бих желал да спомена, че за разлика от всички други тетрахорди единствено лидийския е хроматичен. Говоря за ладовата система. Симетрията му е очевидна и дори ушечуйна. Така и целотоновата скала става скала от комбинирани, застъпващи се лидийски тетрахорди - хроматики. А полутоновата скала (най-известната хроматика) е получима точно от квинтата, съответно квартата, на някоя от степените на лидийската хроматика. Сиреч лидийската хроматика - лидийския тетрахорд, предвид и симетрията му, се оказва нещо като тонална отправна система... поне аз схващам така нещата. Извинявам се ако няма нищо George Russell и ако е така, нека модераторът да трие. Не знам къде си я намерил тази теория Stone но ми се струва интересно да видя някои неща, които може би биха ме заинтригували. Поне да си почешем клавиатурите...
  2. Леле, леле, леле-е-е-е-е... Абсолютен изрод си горъре. Как ги прайш тия работи ве. Звучи много нахъсано, с кеф, баси жужалките. За тоя стил поне аз не се сещам по-яки неща да съм слушал от България. Е, все пак от около 10 г. вече не слушам толкоз тежки неща, не че не ми харесват вече де. Ама ти направо ми просълзяваш очите от кеф, като ме караш да навлизам в спомени с тези твои композиции. Много ме кефят нещата ти. Аз слушах/м такава музика от 12 годишен, но никога не съм можел да я творя. Ти обаче го правиш ненормално добре! Явно си е до човека, както не веднъж съм твърдял... Издай неща от кухнята, за нас - дето сме на Фрути Луупс.
  3. Еха-а! Тази тема комай я обсъждахме дважди вече. Абсолютен слух имат всички хора. Поне тези, които нямат вродени или придобити дефекти в слуховите органи. Музикален слух обаче имат вероятно под един процент от хората занимаващи се с музика. Друг е въпросът кой какво разбира под понятието абсолютен слух. Абсолютен, строг, неотменим. Е, нужно ли е да казвам, че хората споменават тоновете по техните названия. А те за, за мое най голямо съжаление (все още) се водят: до, ре, ми, фа, сол, ла, си. Диезите и бемолите няма да ги засягам, че хапнах преди десетина минути. Айде, най-общо казано са 12, с които ние сме свикнали или по-скоро са ни карали да свикваме. Пиша едно разказче тия дни за такива и още няколко други работи... сдгсдг И преди го казвах и пак ще го кажа: В течение на музикалната история на няколко пъти е била сменяна базовата честота на трептенето, което по някакво сричково стечение на обстоятелствата наричаме Ла и според, което се определят и останалите по акустичен или числен метод. Разликите не са били големи предвид по високото число на трептенията (средно е било около 440 Хц), докато най-накрая съвсем "абсолютно" засега се е абсолютизирало на 440 Хц. Сега няма да влизам в полемика дали трябва да е точно 440 Хц и какво всъщност означава това трептене, че много дълго ще стане изложеното тук. Накратко, според мен цялата метрична система е зле. Дълга тема! Къде тук е абсолютният слух? При херцовете или при сричковите названия на тоновете!? Нали схващате абсолютният смисъл и на двете неща. Имал съм честта няколко пъти през живота си да се срещна с така наречените абсолютисти. Всички се оказаха хора с добре тренирана звикова памет. Единият почнал от 3 годишен на пиано, другият от 2 годишен на окардйон, на трети майка му си подпъхвала кавал та да свири, докато още бил в утробата и́. сВсе пак говорим за 12 тона. Не са толкоз трудни за запомняне, поне за мен не са. Но аз не съм знаел как се нарича тона на камертона. За мен той изобщо не подхожда да е Ла, но това си е мой проблем. Ама са ме научили. Ако почна да боря херцовете... няма нужда. Стига ми да знам дробите. Ако утре недай си Боже се сменят названията на тоновете, примерно както искам аз да са, ще трябва и абсолютистите да се абсолютизират наново по срички. Недай си боже и по херцове да ги сменим - йептен абсолютно ще стане. Засега всичко е относително спокойно. За да поуспокоя духовете ще разкажа следната случка с един "случаен" познат, който бъкел си няма представа от до ре ми фатките там, каквито са ги нарекли. Стоим и дрънкаме. Бича аз, оня вика: "Аве тука още по-тежко да е, плътно някакво!". Добре, свалих строя с около един тон (забележете че казвам един тон, а не един цял тон). Той: "А, така трябва да е!" Тонът беше нещо средно между фа# и сол, както е популярно да се казват тези неща. След време на едно добре тмеперирано пиано което беше с Ла = 440 Хц ("хабсолютно" сигурно е това) свиря му на човека темичката и оня вика: "Не, тука не е така. Сваляй!" Свалих с един цял полутон. Поне на това пиано няма друго по-минимално мърдане по стъпките и сричките, освен ако не бъзикам с клещите вътре в кутията при струните. И оня пак: "Аве не е това. Качвай!" Е, как да кача!? И как оня знаеше точно какво трябва да е? Накрая му викам: "Еми не може, ше се върнем пак на предното!". И оня: "Ми дай да настроим пианото!" Добре поне че това пиано беше софтуерно и просто трябваше да сменя отправната точка при Ла-то да не е 440 Хц, ами да е малко по-малко (по-ниско). Хора всякакви. Е, тоя пич за мен си беше абсолютен...
  4. Soulseeker, понеже вероятно се опитваш да преиначаваш думите ми я кажи, съ-форумецо, къде съм казал, че... Нещо май и ти като повечето хора, четеш през просото. Ето какво казах: Ако техничен вокал е този, който е овладял фалцетирането... То така и вокала на Сизър Систърс или изпълнителят Мика (Англия) също са доста технични вокали. П.П. Понякога се чудя какво ли търся тук в тоя форум! Щото за такива съвети в други страни се взимат пари. А аз пускам всичко безплатно... абе карай. ------------------------------------------------------------------------------------ Понеже за групата говорим, нека да изкажа критиките си. Вяло свирите. Не изсвирването е най-важно, а емоцията с която го свирите. Барабаниста ви гали по тия барабани, все едно кожите са от вестници. Китарите колкото и да са усилени, братче, никаква тръпка. Бас... ми то май китариста ви свири баса, та се същата работа - слабичко. Имам чувството че изобщо не можете да свирите прогресив. Нищо че знаете как да свирите на инструментите си. Но барабаниста особено ме дразни. Някъв мекушав като Ферди мравката пред Гвендолин. Тежест се иска в тая музика. За вокалите вече казах. Трябва повече пеене с хъс, а не старание за изпяване! Кое е добро ли? Казах - "Време за справедливост", но ако го исзвирите, както си трябва. А съм толкоз критичен, щото това ми е любимия стил музика... не го окензвайте.
  5. Желаещи за какво, че нещо не се разбира... концерт ли ще има?! Или някаква томбола ще се развърти, като се видя намаллиха данък хазарт. Аве що не си лягам вече ми се занимавам...
  6. Еми явно имаме различен критерий за това що е техничен вокал, щото то така Ким Петерсен от Дания също минава за техничен. А за мен е фалцетиране, което той е овладял до припадък. Ама неговото, като отворихме дума, си е концептуално така... супер наивно ама го прави да е яко! Ако например аз се пробвам ше се спукате от смях... щото не го усещам. Не ме разбирай погрешно, brashkov. Judas съм ги слушал доста, макар да не се кефя много. Казвам мнението си, а то според случая е, че е доста остаряло. Млади момчета са пичовете, гледал съм ги във Фенса, Astrtal Projection се казваха. Същия стил като на тази банда с толкова интересното и оригинално име Progression. Дет се вика, само името е сменено. Личното ми мнение е: смяна на името на бандата, смяна на вокалите (често е равносилно на смяна на вокалиста). И повече занимания с аранжименти. Излишно е да споменавам колко клиширани са текстовете. Поне за мен са остарели. И към барабаниста имам забележки. Не го пренебрегвайте. Китарите не винаги е най-важно да са отгоре. Ама не ми е работа да критикувам де, при условие, че не мога да свиря така. А колкото до технични вокали, за мен в прог-метъла (съвременния), те това е Ръсел Алан. Искам да чуя нещо ново бе да му се не види, стига с тая ЕвроBGвизия!
  7. Инструменталната "Време за справедливост" е единственото което може да се каже че ми хареса. Останалите, особено на вокалите ги въртях напред, че не издържам тия халфордски брадясали похвати. Или даймъндски... както дойде. Иначе сърбите не са никак зле, ама те винаги са си били поне 20 г. преди нас, че и румънците 10 г.! Но няма как иначе... Всъщност има, но не е за тук да се обсъжда! Давайте, смело... вокала да поеме друг курс, че тоя откак се помна съм го слушал. Нов поглед да има! Наблегнете на ритмичната спойка, усеща се разбалансираност... сигурно заради краткото време за запис и притеснението да стане по-бързо. Не е хубаво така. Един съфорумец тука бе казал: "Една работа става бързо, тогава когато става добре!" Не е хубаво да се бърза. Пулсация му е майката и спойка. барабаните кофти ли са, сичко е кофти. Експериментирайте... не ходете по вече отъпкани следи, не се оставя диря така. Тва последното май пак е на някой съфорумник, та без да искам го цитирах! Казвам го от добро чувство, не че чак толкоз не ме кефите. Хеви-и-и-и-и-и-и-и-и-И-И-И-и-и-и-и-и! (И-тата са фалцетни)
  8. coh-da

    Вижте тва!

    Да това сме го разглеждали и преди. Ако не се лъжа пича е швед (то къв ли друг да е). Не знам кой е, но подозирам, че няма как да не се познава с Матиас Еклунд. Страхотна дивотийка. Игричките къртят из Диамантената мина яко.
  9. coh-da

    Помните ли ги?!

    Само ще ви спомена някои от най-големите хитове на двамата датчани Тим и Джон: Backerman Sunshine Reggae White Horses Ето го официалният им сайт: Laid Back (Official Web Site) - цъкайте с двойно цъкване върху иконките - вижте Take a Trip (studio 360°) => "click here": това е студиото им, в което записват (а иначе тук колко се говори за звук, пък датчаните какво правят) - Ето го и профилът им в myspace: Laid Back Баси, човек даже да го хване срам като чуе какво правят тия двамата... За какво се потят някои толкоз тука из темите за звук. То първо музиката трябва да я има... ей ги на!
  10. TONY, Orphaned Land ги знам, но те са по-скоро фолк-метъл и не толкова алтернативен. Ето още една банда Crossfade, която ме изкефи, макар и на тях вокалите им да са ми... лигавки. Музиката, рифовете и хармониите им са якички обаче. Също ги има в замундата (2 албума). Всъщност са 3, но единият със синята обложка е на друга банда-проект със същото име. връзка към myspace профила им: Crossfade
  11. Попаднах на групата в замунда.нет! Ето тук е страницата им в myspace: Solar Scream (Унгарци) Вокалът според мен е много слабичък като глас, тембър и възможности, но рифовете им са яки, а и май нямат клавир, което пак е кофти. Но като цяло ме кефят и преполагам ще допаднат на хората харесващи алтернативен метъл.
  12. И като сме на тази вълна, да предложа аз пък един страхотен музикант, който всъщност не е музикант. Той е пример за това, че не е нужно да си страхотен инструменталист или вокалист, за да имаш гениални музикални прозрения. Човека просто пресъздава и твори... http://www.youtube.com/watch?v=jLzMw5hKoVk http://www.youtube.com/watch?v=zlHdjjHNEC8...feature=related http://www.youtube.com/watch?v=noVC5Jt2Gu8...feature=related
  13. Ич не се и чуди, ами записвайте. Нахъсайте се преди записите и мачкайте люцерната!!! На мен ми харесва групата. Бандата си има концепция, само малко повечко пари трябват, но то навсякъде е така... пък и без продуцентство тук. Навън търсете въздух! Все трябва да има начин.
  14. Преди да започна само да кажа: MANOWAR форева!!! Аз малко съм свирил на бас, макар че имам авторски шитни дето баса е водещ. Обаче никога така и не успях да извадя (изсвиря) любимото си парче на MetallicA а именно: Anеsthеsia Нема ли басисти тука да ударят едно прагче подкрепа!? Иначе съвсем скоро замислям ударен трибют на вездесъщите MANOWAR да скалъпя! Естествено аз ще съм вокал ! Някой да има песента Secrets of Steel на таб!? Смятам да ударя за начало с Black Wind Fire and Steel, или с Deamons Whip! A, кош кайти вие басисти!?
  15. Ларингсът ти е най-важен там... но имай предвид, че повечето такива банди използват устройства наречени pitch-shifter, за да направят грухтенето по-дълбоко и равномерно. Например вокалистите на Martyr и Gojira не използват тези устройства и пак звучат добре. Казват, че и Крис Барнс уж не ги ползвал, ама не ми се вярва... Всъщност не знам дали ги е имало тези устройства преди 15 години. С крещенето процесът е идентичен. Виж поредицата The Zen of Screaming. Там са обяснени някои работи!
×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.