coh-da Публикувано Ноември 13, 2007 Публикувано Ноември 13, 2007 Фортисимо, предполагам това двуинчовото (за мембраните вероятно) дето го казваш са някви числофрения микрофони!? В книжката на БФД-то пише че и там са използвани някакви цифромански микрофони 15 000 в зелено единия за овърхедите! Бе не разбирам хич. Имам тука програмата, но така и не може да ми тръгне. Наредя един двутактов лууп и компа умира! Цитирай
f1_sound Отговорено Ноември 13, 2007 Отговорено Ноември 13, 2007 ^какви микрофони бе това са ленти Цитирай
coh-da Отговорено Ноември 13, 2007 Автор Отговорено Ноември 13, 2007 Но тия ленти могат ли наистина да записват акустичен звук!?? Стига бе... не съм и предполагал, аз си мислех, че микрофоните и адпатерите правят това... за ленти не съм и подозирал. Ако си намеря такива ленти значи ли, че няма значение микрофон дали ще ми трябва. БФД-то е модул с конвертирани семпли, както и повечето записи от ерата на ЦД-тата и АЦП/ЦАП-овете. Също доста скъпи конвертори са използвани, лампови предусилватели там разни. Програмата не е лоша според мен. Стига да имаш едно поне 2ГБ рам и поне 200 ГБ хард. Цитирай
f1_sound Отговорено Ноември 13, 2007 Отговорено Ноември 13, 2007 Лентата в общи линии до ден днешен си остава ненадмината като динамика, а микрофоните и предусилвателите си остават много много важни Цитирай
coh-da Отговорено Ноември 13, 2007 Автор Отговорено Ноември 13, 2007 (Редактирано) А дали би могло тази динамика на лентите да бъде доближена примерно ако "се вдигне" стандарта на ЦД-носителите да не е 16 бита ами примерно 32 бита. Знам че то един такъв бит е нещо като дискретна стойност съответстваща на 6 дБела, а лентите се водят на практика непрекъснат носител. Абе японците дочувам правили някакви експерименти с диполни материали като съхранител на информация. На практика тва са си все едно магнитните частици в лентите. Ама то там Япония е друга планета. А е неоправдано финансово да правим опити да ги стигнем... дори и с по-голяма скорост от тази на светлината да ги гоним! Идват блу-рейките... що па не! И без тва тия ЦД-та ме дразнят. Па блу-рей звучи някакси блу-сарски! Редактирано Ноември 13, 2007 от coh-da Цитирай
f1_sound Отговорено Ноември 13, 2007 Отговорено Ноември 13, 2007 Е то разбира се колкото повече битове толкова по добре, обаче, така или иначе все пак е цифров сигнал и нямаш бягане повече от 0 децибела, докато лентата споко катери +4, 5 дицибела без да криви, аз лично съм правил доста експирименти с ленти тъй като съм горд собственик, на 4 канален Таскам, незнам при 64бит дай боже някой ден как ще е ама засега незнам кой записва на 64бита Цитирай
presly Отговорено Ноември 13, 2007 Отговорено Ноември 13, 2007 (Редактирано) Е то разбира се колкото повече битове толкова по добре, обаче, така или иначе все пак е цифров сигнал и нямаш бягане повече от 0 децибела,докато лентата споко катери +4, 5 дицибела без да криви, аз лично съм правил доста експирименти с ленти тъй като съм горд собственик, на 4 канален Таскам, незнам при 64бит дай боже някой ден как ще е ама засега незнам кой записва на 64бита Явно колегата е подочувал нещичко от-тук от-там, но без да знае основни неща в звукозаписа. Динамичният обхват на най-добрите лентови магнетофони с използването на мултиканална шумопотискаща система, тип DolbyА, е от порядъка на 65-70 DB S/N ratio. Динамичният обхват на ВСЯКО CD, във формат 16/44 е 92 DB. Динамичният обхват на грамофонната плоча е 40-45 DB. Абсолютната нула при цифровия запис (при 16/44) отговаря на ниво +24 DB на аналоговото оборудване. Поне се поинтересувайте, когато правите изказвания неподготвени - в наши дни информация - бол... А на 64 бита записва SADiE. Намира се с чичко Гугъл... Съжалявам за острия тон, но когато се дават мнения в този добър форум за начинаещи, е редно те да са достоверни... Редактирано Ноември 13, 2007 от presly Цитирай
synchu Отговорено Ноември 13, 2007 Отговорено Ноември 13, 2007 Хм...това за SadiE не го знаех, честно казано, не че се интересувам и специално де, но по принцип по местата, на които се навъртам из нета се чуват (четат де) такива неща, как пък никой не го е споменал. Та прав е f1_sound - човек с учи цял живот. Иначе е така за динамичния обхват мдам. А на izCorp Radar някой случвало ли му се е да го срещне на живо? хм...да вземем да помолим някой благороден мод да разцепи и ни премести темичката в "Друго" ли.... Whatever, темата е за BFD и наистина звучи exciting Аз така или иначе ще си остана с EZDrummer-a, защото е "бързо, лесно, вкусно" Цитирай
coh-da Отговорено Ноември 13, 2007 Автор Отговорено Ноември 13, 2007 BFD-то обаче се предпочита от много звуко-инженери именно поради "суровият" вид и звук на семплите. То и в упътването си го пишеше. Аз от чисто любопитство съм се интересувал: Добре бе, аджеба... така или иначе никой от нас не чува реални цифров звук, просто защото мозъците ни нямат залачени проводници към някой АЦП. В крайна сметка ние винаги слушаме акустичен звук, който преди това е преобразуван от аналогов (или и още една стъпка назад от цифров, който пък още една стъпка назад пак е бил аналогов и който... още една стъпка назад е бил пак акуситчен). Убийте ме, ама според мен така наречения "студен цифров звук" е просто своего рода ефект! Не че и аналоговия не е, ако и двата типа да се борят за приза най-добър преобразувател, макар че и двата начина обикновено работят в екип при записите днес. Обаче силно се замислям не е ли време за реформа в стандарта за звуко и картино-носителите. Идат смутни времена... японците правят така че самите молекули на материала да са 0 и 1, а това на практика означава сходна конвертируемост като при лентите и намагнитването на частиците им, ако не и по-добро от тях. Би могло... друг е въпроса как ще го преживяват хардовете и записвачките... има си начин! Нали за това са японците пък и цялата им там раса, без тях сме като Петканчовци. Цитирай
Jordan_J Отговорено Ноември 13, 2007 Отговорено Ноември 13, 2007 (Редактирано) ... А на 64 бита записва SADiE. Намира се с чичко Гугъл... Съжалявам за острия тон, но когато се дават мнения в този добър форум за начинаещи, е редно те да са достоверни... Записва на 64 бит-а ама друг път Мисля, че си изпаднал в дълбока заблуда, брадаре. Най-вероятно бъркаш 64-битовия часис със 64-битов звукозапис. 64-битов часис си имат и ДигиДизайн, но ТОВА НЕ Е 64-бит ЗАПИС. И ако все пак настояваш на своето от предишния пост, просто упомени кой модел за САДиЕ записва с 64-бит дълбочина и ще се съглася автоматично. Това което знам е, че най-силния модел на САДиЕ записва на 24-бита, което е далеч по-малко от споменатото 64 Редактирано Ноември 13, 2007 от visiondann Цитирай
yamaha Отговорено Ноември 13, 2007 Отговорено Ноември 13, 2007 (Редактирано) Явно колегата е подочувал нещичко от-тук от-там, но без да знае основни неща в звукозаписа. Динамичният обхват на най-добрите лентови магнетофони с използването на мултиканална шумопотискаща система, тип DolbyА, е от порядъка на 65-70 DB S/N ratio. Динамичният обхват на ВСЯКО CD, във формат 16/44 е 92 DB. Динамичният обхват на грамофонната плоча е 40-45 DB. Абсолютната нула при цифровия запис (при 16/44) отговаря на ниво +24 DB на аналоговото оборудване.Поне се поинтересувайте, когато правите изказвания неподготвени - в наши дни информация - бол... А на 64 бита записва SADiE. Намира се с чичко Гугъл... Съжалявам за острия тон, но когато се дават мнения в този добър форум за начинаещи, е редно те да са достоверни... Абе и аз съм "подочувал" разни работи от тук - от там...и ще си позволя да ти направя 2 вметки (без остър тон ). Забрави да споменеш още едно многоканално долби - SR. Старото долби А, което даваш като пример, делеше честотния спектър само на 4 области и успяваше да постигне "бонус" само между 10 и 15 dB, в зависимост от това коя област обработва. SR обаче вече разделя лентата не на 4, а на 10 части и обработвайки всяка една част индивидуално, постига на финала 108 dB, което е доста повече от 16-те бита на стандартното CD....ако някой проявява интерес, мога да дам още много подробности и цифри както за "A", така и за "SR". А що се отнася до 64-те бита "запис" при SADiE...за какво си говорим в момента - за конверторите или за вътрешната обработка на сигнала? Щото ако е за първото, някой трябва още да чете, а ако е за второто...има много други продукти, които също "смятат" 64-битово. П.П. Докато се наканя да си пусна поста, visiondann ти го е казал почти същото. Редактирано Ноември 13, 2007 от yamaha Цитирай
coh-da Отговорено Ноември 13, 2007 Автор Отговорено Ноември 13, 2007 Еха, това за 64 бита дълбочината на преобразуване от А към Ц си е направо трепач, ако е истина! Тва отива където дори ушите се предават на средно 120-130 дцБ. То доколкото знам и 32 битовия конвертор записвал без клипвания грандомански входящи аудио-сигнали (каквото и да си представяме под цифрово клипване, но това е друга тема), но ми се струва че все пак при такива експериметни трябва да се обърне внимание и на електро-акустичния преобразувател: микрофона, адаптера! Не знам какъв би бил този микрофон, който еднакво добре да "запише" (преобразува) тропота на мравешка колония по ламаринения улук на покрива и после двигателя на самолетната турбина все едно е говорител на усилвател! Мисля че е невъзможно. Ако можеха тия японци да направят две човешки (а може и заешки, макар че към хора ще се отнасяме) уши и да изкарат жички от тях към предуслилвателя и АЦП-то... не ми трябват акг, шуър и други. Абе по-добре да се фанат и да направят нелегална печатница за бакноти в крайна сметка! Много по-лесно е! Цитирай
presly Отговорено Ноември 15, 2007 Отговорено Ноември 15, 2007 Абе по-добре да се фанат и да направят нелегална печатница за бакноти в крайна сметка! Много по-лесно е! +1 Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.