TrumpetNick Отговорено Ноември 4, 2007 Отговорено Ноември 4, 2007 Мисля, че си свършил чудесна работа и че трудът ти ще е полезен на много хора, затова темата заслужава да бъде забодена горе. И аз съм на същото мнение Идеята ми беше, че тези които не могат да четат сол ключ би трябвало да направят нужното усилие , за да го научат. Боя се, че Chrisalid може да е разбрал погрешно моя коментар...Моята критика беше отправена не към него, а към тези които не могат да четат въпросния ключ сол. Става въпрос за това, че днес сме до голямо степен улеснени в смисъл, че използваме само една малка час от музикалните ключове, за разлика от по-древните ни колеги и би било нагло да изискваме от подобна схема да слага ключове и да превежда въпросните арматури на няколко ключа само, защото някой го мързи да си научи ключа сол...Знам, че намеренията на XAS са благородни, но също така ми намирисва на стимулиране на мързела, нехайството и невежеството у някои "колеги".... Цитирай
ivp Отговорено Ноември 4, 2007 Отговорено Ноември 4, 2007 Някои от коментарите по-горе, са горчивото потвърждение на нашенската поговорка, че няма ненаказано добро Chrysalid, благодарности за труда и желанието, да споделиш познанието си с тези които имат нужда от него Би било ценно, ако има повече, като този твой пост! Цитирай
BlueZone Отговорено Ноември 5, 2007 Автор Отговорено Ноември 5, 2007 Искрени благодарности за пинването на темата Знам, че бях малко рязък в предния си пост, но наистина ми стана малко обидно. За мен лично е стимул това, че явно доста хора оценяват труда ми и най-вече, че им е полезен. П.П. Имам още някои разработки за по-смилаем вид на теорията и тези дни ще пусна още нещо. Цитирай
Vasil Pavlov Отговорено Ноември 15, 2007 Отговорено Ноември 15, 2007 Chrysalid не се нервирай и направи и минорните тоналности. Аз например ги знам но има много хора които не ги знаят и ще са им от полза. Не се сърди - винаги има хора, които колкото и да се постараеш все ще ти намират кусури. Освен това мисля че все пак този форум се използва от 99% китаристи а както всички знаем най - разпространеният ключ за този инструмент е Сол ключ(освен ако няма да свири някой дет - метъл ама там и без това много много нотите и теорията много не ги тачат...). Би станало много претрупано ако слагаш и ключовете. Ако искаш просто сложи една звездичка и долу обясни че се отнася за Ключ Сол. Направо за по - лесно ще сканирам от някой учебник всички кръгове ( те в действителност са спирали ама както и да е) и да ги кача че да не се занимаваш излишно. Все пак по - лесно е щом някой преди теб е направил нещо, да го ползваш наготово - нали затова са се постарали хората. Цитирай
coh-da Отговорено Ноември 15, 2007 Отговорено Ноември 15, 2007 Някой няма ли да пусне спиралите на тоналностите, някои разработки с двойни диези, двойни бемоли, Питагорови коми да уточни. Предпочитам и такива с ключ До. Ако е възможно. Да видя как ще изглежда. Цитирай
BlueZone Отговорено Ноември 15, 2007 Автор Отговорено Ноември 15, 2007 В писанието, което пуснах за тоналностите и прилежащите им акорди тук, съм уточнил нещата с ключа, а също така съм обяснил как стават работите с арматурите и минорите. Който има желание, да си свали пдф-а и да чете Цитирай
Vasil Pavlov Отговорено Ноември 15, 2007 Отговорено Ноември 15, 2007 Сканирах няколко неща от учебника на Парашкев Хаджиев в случай че има хора на които им е интересно или искат да научат нещо ново: Квинтов и квартов кръг и спирала на диезните и бемолните Мажорни тоналности : http://img221.imageshack.us/my.php?image=durusqf7.jpg Квинтов и квартов кръг и спирала на диезните и бемолните Минорни тоналности : http://img225.imageshack.us/my.php?image=mollusan5.jpg Надявам се да съм бил полезен на някой с тези неща. Ако има някакви въпроси или неясноти, питайте. Цитирай
lizardman Отговорено Ноември 17, 2007 Отговорено Ноември 17, 2007 Извинявам се за въпроса, но кажете ми какъв е смисълът на тия кръгове, защото аз просто не го виждам, ако мога така да се изразя. Запознат съм с теорията, тъй че няма нужда да казвате, че трябва да я науча, просто се опитайте да ми обясните смисъла, ако е възможно. Мерси предварително. Цитирай
Steppenwolf Отговорено Ноември 17, 2007 Отговорено Ноември 17, 2007 Съдействат например за намиране близостта на тоналностите, което е важно при модулация, броя на знаците в арматурата, дори може да се използват и като основа за прогресии и секвенции. Помагат за онагледяване и по-лесно ориентиране в началото. Цитирай
coh-da Отговорено Ноември 17, 2007 Отговорено Ноември 17, 2007 lizardman, смисълът им за музиката като изкуство е нулев, но пък за музикалната теория е огромен! смисълът им е че след 1 идва 2 и 2 е точно 2 пъти по голямо от 1, а между тях са 1/2, което е своего рода октава, след това е 3/2, което е своего рода квинта, а може и 2/3, тъй де 1/2 и 2/1 са реципрочни, както 2/3 и 3/2. мътиматика, бате... нещо, което доста хора ненавиждат и по принцип са прави да го ненавиждат! Цитирай
lizardman Отговорено Ноември 18, 2007 Отговорено Ноември 18, 2007 Ясно. Като минавах през Елементарната теория и попитах учителя ми раздразено за тия кръгове, той безмълвно взе учебника от ръцете ми и задраска всичко кръгове що има. Разбирам го. Цитирай
kolio_k Отговорено Ноември 18, 2007 Отговорено Ноември 18, 2007 Ползата от това да се знаят знаците на тоналностите е много голяма ,когато се занимаваш с импровизация(особено на китара ),композиция,аранжимент и тн.Но разбира се,ако нищо от това не те интересува(както и учителя ти вероятно),спокойно може да минеш и без тях,както и без повечето от музикалната теория по принцип Цитирай
coh-da Отговорено Ноември 18, 2007 Отговорено Ноември 18, 2007 Ще си позволя да не се съглася с това за знаците, особено пък и на китара. По принцип не ни трябват знаци. Писал съм малко за това. Цитирай
kolio_k Отговорено Ноември 18, 2007 Отговорено Ноември 18, 2007 Е,ако успееш и да ми обясниш защо не ти трябват ще ти бъда благодарен.Аз поне мисля че са доста нужни при четене на ноти,а също икато строиш всякакви скали на всяко място по целия гриф,а също и като имповизираш с някакъв патерн ,като без да спираш или променяш (патерна)минаваш от един акорд в друг.Забявен експеримент например е да си пуснеш парче от типа на Giant steps(то е бързичко) и да започнеш от най нисккия тон на китарата нагоре до към 20ти праг(на всички струни)и после пак надолу,например само с 4тини ,за да не е много бързо и да сменяш скалите според акордите.Така няма никаква възможност да се свири по пръстовки и единствения начин остава да си наясно с тоновете ,които свириш Цитирай
coh-da Отговорено Ноември 18, 2007 Отговорено Ноември 18, 2007 kolio_k, анализът е кратък и елементарен, но не мисля, че ще е от полза на вече утвърдени музиканти. Педпочитам да го предоставям на начинаещи музиканти на възраст около 10 годишни, при останалите е просто загуба на време и нерви! П.П. Съжалявам ако този пост се е повторил, но предният уж излезе, пък после изчезна, та за тва го поднових! Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.