xopxe Отговорено Септември 28, 2009 Отговорено Септември 28, 2009 като става въпрос за тоналности, ще ми се да ви питам нещо, да видим дали добре съм разбрал... да кажем че имаме песен в A мажор. A B C# D E F# G# . това означава, че в тази песен може да се използват само акордите ла, си, до диез... и тн, съставени само от тези тонове (аз съм басист, ръйш), т.е. ла мажор, си и до диез минор, ре и ми мажор, фа диез минор и сол диез дим (с двете малки терци) ? Цитирай
kolio_k Отговорено Септември 28, 2009 Отговорено Септември 28, 2009 Еми всъщност не, могат да се използват още много други акорди. Като изключим по сложните варианти ( а те са страшно много и най различни ) и говорим само за най базисна хармония, все пак остават възможности като например - Fmaj G7 Bbmaj B полуумален, Dmin 6 D7 Esus E alt F7 и тн. Изброих тези, но има още много и то в рамките на най обикновената, тривиална хармония. Ако наистина се интересуваш от такива неща е добре да се позанимаваш с хармония, за предпочитане с учител 1 Цитирай
Steppenwolf Отговорено Септември 28, 2009 Отговорено Септември 28, 2009 xopxe, както kolio_k е написал, има много, много варианти. В най-общи линии, ако творбата ще е изцяло диатонична, при което се придържаш само към акорди, построени от принадлежащите към лада тонове, написаното от теб е вярно, като можеш да имаш и разширени акорди (със септими, нони и т.н.). Това, че си в дадена тоналност, не означава, че не може да се използват други, "заети" акорди. Възможностите са неограничени и ако музиката е силно хроматична, основното "правило" е, че всеки акорд може да се яви във всяка тоналност. Цитирай
Ивелин Отговорено Септември 28, 2009 Отговорено Септември 28, 2009 имаме песен в A мажор - това означава, че в тази песен може да се използват само акорди, съставени само от тези тонове В музиката няма само, осван ако не се придьржаш кьм дадена стилистика. Диатоничните са по-естествени от останалите акорди, но и по-изтьркани в дадени отношения... 1 Цитирай
newwave Отговорено Април 20, 2011 Отговорено Април 20, 2011 В нета съм срещал методи за построяване на акордни прогресии с тези кръгове, аз от чужди сайтове съм си научил по-голямата част от теорията, но това така и не можах да го схвана, не че съм го чел подробно де. Бих се радвал ако някой ми разкаже накратко как става това нещо Цитирай
Viara Ivanova Отговорено Април 20, 2011 Отговорено Април 20, 2011 ^Методи за построяване на прогресии чрез кръг на тоналностите? Хм. Можеш ли да дадеш пример или линк тук Цитирай
valitchy Отговорено Април 22, 2011 Отговорено Април 22, 2011 Презентации по темата квинтови и квартови кръгове, спирали, теория на енхармонизма и пр. Цитирай
Viara Ivanova Отговорено Април 22, 2011 Отговорено Април 22, 2011 Готино, шаренко-определено ако се принтира и се налепи на стената ще спомогне по-лесно запаметяване. Ако не луднеш от над 50 графики/таблици на едно и също, де Може би е добра идея да поясниш смисъла на взаимовръзките, които си изобразила на 42, 52 и 53 На мен лично ми стана интересно приложението на таблицата-часовник (номер 33), ако може и него да разясниш. Цитирай
valitchy Отговорено Април 22, 2011 Отговорено Април 22, 2011 Не е моя заслугата, съжалявам, че не уточних в първия пост, презентацията взех от тук: солфеж Цитирай
Viara Ivanova Отговорено Април 22, 2011 Отговорено Април 22, 2011 О супер, благодаря за линка! Аз лично за методиката на Иван Пеев само бях чувала да се носят легенди, ей сега го захапвам. Цитирай
trendkiller Отговорено Април 25, 2011 Отговорено Април 25, 2011 (Редактирано) Ето още един лесен начин за запомняне на квинтовaта прогресия. Написвате числата 1 - 2 - 3 - 4 отзад-напред, оставяйки място между всяко число: 4 ... 3 ... 2 ... 1 След това запълнете празните места със следните числа 5 - 6 - 7, също наобратно: 4 7 3 6 2 5 1 Накрая по желание се пишат и римските цифри под всяко число и сте в играта. 4 - 7 - 3 - 6 - 2 - 5 - 1 IV > viio > iii > vi > ii > V > I Редактирано Април 25, 2011 от trendkiller Цитирай
travelcaster2 Отговорено Април 25, 2011 Отговорено Април 25, 2011 (Редактирано) Няма нужда от сложни графики и схеми. Просто се наизустява реда на диезите: ФА ДО СОЛ РЕ ЛА МИ СИ и реда на бемолите: СИ МИ ЛА РЕ СОЛ ДО ФАт.е. наобратно.Бързо, като скоропоговорка и от тук идват редът и на диезните и бемолни тоналности. Това е всичко, което е необходимо и върши работа при всички случаи. Редактирано Април 25, 2011 от travelcaster2 1 Цитирай
trendkiller Отговорено Април 25, 2011 Отговорено Април 25, 2011 (Редактирано) Дам, ред на диезите и бемолите трябва да се знае така или иначе. НО, въпреки това, понякога е по-лесно и бързо да се мисли в степени на гамата. Например, при композиция на няколко партии едновременно, на мен ми е по-лесно да напиша прогресията първо, а след тва избирам тоналност, според инструментите и т.н. Редактирано Април 25, 2011 от trendkiller Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.