Jump to content
Българският форум за музиканти

капитализъм - музика -бизнес


Recommended Posts

Какво да смятам бе, колега, като нищо конкретно не ми казваш? Как да няма нужда от подробности? Какви са тия цени, дето били факт? Какво да събера, извадя, разделя, умножа и на какво да тегля чертата? Математически операции и бизнес анализи с общи приказки не се правят!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 72
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Темата върви смело към затваряне.... Моля ви опровергайте ме. Ще бъде интересно за всички да научат как стоят нещата но без караници, мерене на разни работи и празни приказки.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прав е Мюзикмен.

На въпросите на sevenstring отговарям малко по малко, защото се сещам за някоя и друга случка всеки ден.

Към кои медии се обърнахте за подкрепа? Главно към кабелни телевизии и музикалния канал. Вече показах една оферта. Говорим за отразяване и реклама на събитие, това е което ме интересува мен.

За излъчване на клип бих се обърнал към ММ. Клип все още нямам: цените за клип са в хиляди левове, имайки предвид, че искам да направя конкурентен за пазара продукт. Засега спонсор в тази насока не съм търсил, затова няма да давам крайно мнение.

Какво ви спря? Спря ме и все още ме спира отношението към хората. Установих, че твърде много хора не искат да си свършат работата (мързи ги или не знам какво...). Докато те не започнат да се отнасят сериозно към ангажиментите, с които е свързан бизнеса - този бизнес няма да се развива. Това може би са лични проблеми - съгласен съм, все пак това е, което ме спря.Благодаря.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

^И аз благодаря! И наистина ми е интересно, а предполагам и на доста други, да видя споделени повече реален опит и информация по въпросите които поставих по-горе ... в никакъв случай не съм ги задал, за да се заяждам!

 

^^Ако съм нарушил добрия тон в "диалога" с BlackCorsair, поднасям извинения, но едва ли има нужда да обяснявам защо се стигна до там ... Ако прецените, че няма кой да направи тази тема по-конкретизирана и полезна, затваряйте я, щото иначе наистина от нея полза няма.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Друго, което забелязвам е една нагласа у хората да не приемат музиката като бизнес, а само като изкуство, което задоволява духовни потребности. Интернет пиратството допринася за това нашият продукт да се възприема като даденост. Съгласете се, че ако имаше ябълкови дървета във всяка градинка и те раждаха всеки ден - нямаше да има нужда да си купуваме и щяхме да се чудим на тия дето продават ябълки - хоби ли им е...

Тук все отрицателни неща разискваме - спънки.

Ето нещо положително: след разговори с разни радиоводещи се намери 1 (един), който да ни покани в неговото следобедно шоу да му запълним малко време :surprise: Ще си говорим, все интересни работи :) което си е реклама

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нищо не става колеги не разбрахте ли тук рок не вирее събрали сме се шепа ентусиасти и копаме на място.Правете си музиката за кеф и си намерете дохона работа не си късайте нервите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нищо не става колеги не разбрахте ли тук рок не вирее събрали сме се шепа ентусиасти и копаме на място.Правете си музиката за кеф и си намерете дохона работа не си късайте нервите.

^и точка по въпроса.. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ммм Зада се вложат средства в една група или изпълнител то те трябва да са музикален продукт които се продава и от него ще се вадят пари.

 

Тъжно е да научиш 4е групата ти изкат да я слушат само ограничен кръг хора,но големите печалби идват от това 4е нещо масово се слуша и купува.

 

Както знаем зада бъде едно пърче много комерсиално и продаваемо то трябва да е просто и много лесно за асимилиране без значение дали ще го слуша Гошо от А вход или баба Пенка на село.

 

На този принцип се крепи и чалгата ако никои нея слушаше нямаше да просъществува.

 

Повечето групи искат да свирят единствено и само това което на тях им харесва и неса съгласни на никакви компромиси и по възможност в стил които да е странен или екзотичен който рядко се среща из България.

 

Смешно е но е факт българските музиканти несе интересуват какво им се слуша на феновете който всъшност са реалния източник на финансови средства а би трябвало те да са основния критерии.

 

Все едно аз да отида да си купувам картофи пък да ми предлагат домати щото и те били кръгли като картофите пък продавачката много изкала да ми ги продаде щото обичала да отглежда тях пък друго необичала да отглежда.

 

Или щяла да сложи голям плакат на домати и да ги рекламира зада може непременно да си ги купя като за картофи.

 

Еми няма да стане ...така седи и положението със музикалния бизнес и хъм... капитализма.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ами българиа e малък пазар за корн.1 контсерт за 10 албума .12-13 години стаж.колега?

дааа ама корн са супер група на световннииаа пазар.4удиа се дали са ако биаха българи

6тиаха да изкарат 10 албума докато стигнат заветниа контсерт.

 

музиката предизвиква настроениа в момента на слу6ане.

 

бизнесмените знаиат това и музикантите го подозират.

кое има пове4е смисъл .

да се търси публиката за музиката или да се прави музика за публиката които има.

 

 

 

д а п и 6 е м м у з и к а публиката които имаме п о селата

 

или

да т ърсим п у б л и к а з а с в о и а т а музика от москва до ва6ингтон???

6експиров въпрос ???

 

отговорът е в бизнесмените?

 

 

или кои пла6та сметката??

билета??

или ???

muzikanta???

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не се карайте приятели -бизнесът си е бизнес - не може да се развива без инвестиции !Ето как е и на запад ! И там искат пари по радиостанциите ,за да те пускат !

In a variety of cases, Webster & Associates Public Relations is just not the right place for you at this time. It is not that you are not good enough to make it or think you need a publicist … it is just not the right time.

 

So I have another option that will help you in your cause.

 

You can work with Kirt Webster Consulting. I will be glad to help pave the way for you in the music business. Although there are no guarantees of success in the music business, having someone who has walked the successful path many times with clients…does help make it easier to get doors opened, it also helps to save steps in advancing your career, and most of all I can help prevent you from spending money unnecessarily.

 

Kirt Webster Consulting charges $3500 - $5000 a month based on how much time and work is involved.

 

The most common question asked on Music Row is:

 

How do I get a recording deal with a major label? Well your chances of getting a recording contract with a major label in Nashville are about as good as winning the PowerBall or Lotto for several million dollars.

 

You have to crawl before you walk, walk before you run. Spend some time with a reputable Nashville producer getting a simple 3-song demo tape made to approach the labels. Before we go any further, please understand that this process could take several months.

 

This is going to cost you no more than $4,000.00 (Four thousand-US) for a “demo session” that will include musicians, studio time, engineer, and producer.

 

Keep in mind that if you begin your process doing a ‘master session’ versus a ‘demo session’ a Nashville producer is going to charge you about $12,500.00 for that “master session” on three songs. An award winning Nashville producer who is currently producing major label acts is going to charge you $35,000.00 for a “master session” on three songs. That's just the going rate for doing work here with top people.

 

In order to get started, you “are required” to send your producer a 50% deposit to his banking institution. You are going to have to send your producer 50% of the total amount by wire transfer to establish what's called a “deposit” against the total.

 

Why send money prior to the contract? Once you are serious about doing business, then you will need to send a deposit so that the producer can draw a contract up with all the details of your production deal included.

 

The least amount that any producer will accept as a non-refundable deposit to get started is 1/3 or 33% of the production budget. But this is negotiated, in advance, with each specific producer. Once you've had some experience singing in one session, you'll know if you want to pursue a serious recording career in the music business and go further with it.

 

What is the cost of getting a demo tape made by a reputable producer? The average 3 song “master demo” where the producer has hired the best session players, worked in a 32 track digital studio, spent time searching for songs, and creates with the artist, a tape that can get the attention of a major label A & R director is going to cost you about $18,500.00 even at “limited pressing” scale. Keeping in mind, the producer fee alone is $12,500.00 plus the musicians, studio time, and engineer. This is the difference between a “master session” and a “demo session”.

 

If it costs that much, then I can't afford it! That's the problem with great talent in the music business. Wherever you find great talent, you also usually find poverty. So, in order to get the money that you will need to do a 3 song demo tape you have to find a financial sponsor to help you record, that has money, and then there's the tried and proven way. Raise the money. Either way, you are going to need about $15,000 (Fifteen thousand dollars US) to get started and then don't get any stars in your eyes.

 

If you think that's the end, well there's pictures, and a press kit, and promotion, and product to create, and a bus to lease, and equipment, and a tour to set up, and a manager to hire, an accountant, an entertainment law firm, and a whole lot of other people like “roadies, drivers, scheduling, tour support, video producers, directors,” and the list never ends. If this all discourages you then please don't come to Nashville. You have to be the type of person that is not overwhelmed with your dream.

 

Should I seek management advice before I submit my tape to a major label? If you don't have a producer working for you in the studio, who assists you in getting great, commercial songs, that hires the right players and people for you; you are never going to get through the "back door" much less the front door of a major management company.

Whatever the cost of getting someone to take the time to educate you, introduce you to the right people, and work with you, will be worth it.

 

Don't think you are going to come to any of the music capitols and compete with major label acts working for tips at a local restaurant. Get ready to spend some serious money if you want to capture the attention of a manager, record label, or entertainment law firm. Being a star is not cheap!

 

Should I continue to follow my dream? Hopefully by now, all the "wanna be's" have gotten discouraged. So, you're really serious about your career? If your desire to sing and write songs is so overwhelming that you can't stand to do anything else, then call us and we'll spend some quality time and help you. Please understand that everyone who works here at our company is here for the long haul.

 

“There's no business like show business!”

 

 

Breakdown of Getting Started in the Music Business

 

3 Song Demo Session – Cost should not exceed $4000.00 (four thousand dollars-US) – not including producer fee

 

3 Song Master Session – Cost could run up to $20,000.00 (twenty thousand dollars-US) – not including producer fee

 

10 Song Full album Demo Session – Cost should not exceed $14,000.00 (fourteen thousand dollars-US). Cost may fluctuate depending on length of studio time used, # of hours of mixing, etc. – not including producer fee

 

10 Song Full album Master Session – Cost could run up to $80,000.00 - $90,000.00 (eighty – ninety thousand dollars-US). Cost will vary as musicians must be paid Master scale, producer fees are higher, and studio time required, etc. – not including producer fee

 

Once you have a demo or mastered album, how do you get people to hear it? Some of you reading this now, already have an album done and just need to get it to the labels with promotion. So here is how that works…

 

Between the producer, the artist, and/or the management team, a specific song needs to be selected to use as a ‘single’ at radio. If people can’t hear you on radio, how can they buy your album, join your fan club, or even know you exist? Once a ‘single’ is selected you have a few options

 

CDX – You can have the single put on CDX, when space is available and the cost is around $1400.00. You ask, what is CDX? CDX is a compilation disc that ALL major labels in Nashville use to get their ‘singles’ to the roughly 2000 non-reporting country radio stations across America. It is too costly for every label to send all 2000+ stations a CD on every artist they have a ‘single’ coming out on.

 

CD-TEX – This service is much like CDX, except its focus is on the Texas music scene. Cost varies on this compilation. This cost is around $500.00.

 

Service the ‘single’ as a stand alone – This process will cost a little more, but you will service the single (having them pressed individually) to radio by mailing individual copies of the select single to them. Note that costs here include; duplication of single, postage costs, label costs, return label costs, and any promotional items included in the mailing.

 

Now that radio has the ‘single’ what happens next? You need to hire a group of independent radio promoters.

 

Individual Radio Promoters call radio stations each and every day to request the program director and/or music director to play your single on the airwaves. These promoters work different territories and regions, thus the reason for hiring multiple promoters.

 

Each radio promotion company will charge $3500.00 for the life of a single. The life of a single is normally 3 months sometimes 4 months. Each promoter is paid in advance of the single and you will receive monthly reports as to what stations are playing your record and in what rotation (light, medium, heavy, etc). These promoters can also help you in setting up phone interviews on the stations that are playing the single and generating web-site sales of your project.

 

In addition to radio promoter costs, some artists travel to visit radio stations and appear on morning and afternoon shows or at the least phone the stations to conduct phoners. Whether it is a phone bill or fuel cost, all of these expenses add up.

 

Beyond the non-reporting stations, you have the Media Base chart, Country Aircheck chart, Music Row chart, the New Music Weekly chart, and the Texas Music chart. This is important for you to know.

 

While you are pitching your demo tape to the major labels, it is always a good idea to make sure that all those major labels understand that you are ‘radio friendly’. What this means is that if you ship your single to these panels and hire promoters to work those specific charts, you may have a better chance at getting a major record deal. Reasoning? Well, if a major label sees you on the chart along side their artist and they just got your demo on their desk…they will listen to it much quicker because they see that you have done some of the legwork for them already. If you have questions about any of this radio promotion, please feel free to contact our office.

 

Publicity and Public Relations: Do I really need this at this stage of my career?

 

Out of Sight, Out of Mind! Perception is Reality!!! With all the radio promoters working your single, you need someone to help set up those phone interviews and create the buzz of what is going on with your record. That is what a publicist does.

 

A publicist can help build and create your career steps. Think about this…photos, press kit, logo creation, reviews, industry relations, etc. all of this is done with a publicist.

 

A publicist will cost you anywhere in a range of $3000 a month to $6000 a month. But this is money well spent.

 

Would you rather walk on music row and nobody know who you are or would you like it for people to start recognizing you? This is the question you must ask yourself.

 

Should I pay money to have a song published? The answer is an absolute, unequivocal NO! No one should ever charge you to publish your song in their publishing company. If you have any questions, please contact either ASCAP, BMI, or SESAC for information on song publishing. Do not pay... to have your song published and do not sign anything about your songs without first consulting with someone at the performance societies.

 

Now lets get started on the road to success!!! If we want to ‘piggy back’ onto another pre-existing label, we will need to buy our way on to the label … the reason for this… is ONE big item ... DISTRIBUTION.

 

Without distribution, you have no way to make any money. If consumers can’t find the album, how can they buy it. Most independent artists have great records, but can not get them in the stores…and if they do get them in stores, it is on a limited basis or quantity. Thus, allowing for minimum sales.

 

Who is Kirt Webster Consulting?

 

KIRT B. WEBSTER; PRESIDENT

 

Kirt Webster, founder and president of Webster & Associates Public Relations, formed Kirt Webster Consulting after seeing many independent artists come to Nashville and get ‘suckered’ out of their hard earned money.

 

It became a situation that time and time again, artists would come to the doors of Webster & Associates Public Relations for help and after the initial meetings, Webster learned that the artists and their families had practically spent their life savings to be nowhere in the music business.

 

This frustrated Webster so he launched the consulting business to help artists get on the right track and although charging for his services, he helps detour the overspending on the artist’s part.

 

Kirt Webster has spent the last 10 years serving working within the Nashville music community and its artists offering collective expertise in marketing, communications, artist/career development, and public relations.

 

 

If you are interested in talking with Kirt Webster about his services, please contact him at 615-777-6995 x30 or kirt@websterpr.com

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Все още не са се сетили да перат пари от концерти... всъщност са се сетили, но по-скоро е в тв шоута и разни конкурсчета

от типа купен лиценз щото на запад го имало разбираш ли!

 

Само Слави Трифонов го прави де... и май още един-двама на по-регионално ниво!

 

Има ли банкното и монетопоток ще има и музикален бизнес. Засега предимно сторителство.

Институционализация му е майката, а това се прави с продуценти... но такива които разбират от музика, но вече не могат

да скачат по сцените, които са меломани и кинтомани. Дет се вика от Бах до Бахур (троянска група отпреди 10 г. мои съученици)

да се интересуват!

 

Но животът е такъв днес в милата ни родина, гладна мечка хоро не играе...

 

Потребителят се възпитава, затова и сега поп-фолка жъне толкоз успехи и популярност.

А "големите музиканти" си вирнаха носа, че с лайняна пръчка не моеш го стигна!

 

Кога ли най после ще се усети някой колко реклама и пране на пари има в концертите и изобщо в такъв род масови мероприятия!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ами музикантите не музитсират а бизнесмените не правиат бизнес.

 

има си панари на звукозаписната ,дистрибуторски мрежи ,правила за маркетинг и реклама;

 

прави 1,

прави2 ,

и така ...

НО ....

 

МАЛКО ЛИ ПАРИ СЕ ХАР4АТ И ПЕ4ЕЛИАТ... 4Е ТО САМО

 

1 4АЛГА ИЛИ ЕСТРАДНА ЗВЕЗДА ОТ НОВОГОДИ6НИТЕ СИ ХОНОРАРИ.....

 

АМИ 1 КАТАЛОГ ОТ 10-15 ЗАГЛАВИА?

ПО 10 -15 У4АСТИА ОКОЛО КОЛЕДА И НОВА ГОДИНА...???

 

а

м

и.......

 

а

м

а.......

 

 

зна4и пари има и то не от билети или цд-та....

 

ама ал жиро колко банкетъа може да 4укне по нова година в бг???

ами корн???

 

ами за бг медии стават ли да изто4им някои $ от спонсори???

ама .... зна4и докато се надлъгваме тука ....ниакои "про-дутсент"

лъже бабите да пра6тат смс-и...или ниакои естраден изпълнител то4и

селскиа кмет да пее на сбора...

 

билети му е маиката на бизнеса .

а ретсензии на маркетинга.

дистрибутсиа на пазара.и като ниама про-дутсент за вас в бг-

търсете си го навън...но моиат ли4ен опит со4и 4е ;

 

НЕКРЕАТИВНИ,ЗАСПАЛИ(БАВНИ),АВТОРИТАРНИ, И Т.Н.

музиканти не се котират високо.

така 4е никои да не се оплаква пове4е.

ТИ6ИНА..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пример:

погледнете организацията на онкурса ЕвроBGвизия... ми че то си мирише на вече ясно кой ще е!

 

Излизат хората и пеят или на плейбек или на синбек, сцена никаква... изобщо не е пригодена за живо изпълнение!

Никакво озвучаване. Само вокала е чат-пат жив.

 

Това е несериозно отношение към музикантите в България, пък били те и просто ентусиасти, които искат да се (ги) видят

по телевизията или хора отдали се изцяло на това да спечелят (не че всеки няма да иска да спечели де).

 

Но такова несериозно отношение поне на мен ми говори:

"Е, нали е ясно кого ще изпратим... поне да замажем очите на останалите и да спретнем шоуце така!"

 

Хората се хващат на хорото и няма как... заради едната надежда, че видиш ли може пък да не е съвсем така.

 

Не казвам изобщо, че този комуто е отредено да отиде на същинския конкурс не е добър изпълнител... напротив!

Казвам само, че за останалите участници самото прослушване и предварително участие е подигравка.

Затова и виждаме едно 99% от кандидатите какви са. Хора, които просто не знаят за какво иде реч... но се надяват!

 

Е, за какъв бизнес да си говорим в по-сериозната музика у нас. Поп-фолка го е минал тоя период още в началото на '90-те!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен последните, които правиха още от първия ден музика за хората в България, бяха Уикеда. После бавно и полека авторите на песни унищожиха и последния почитател на българска музика, направиха го малцинство, изравниха го с група в неравностойно положение. "Какво привлекателно има тук? Алтернативата: поп-фолкът, ама той пък ме дразни. Ми няма да се интересувам повече какво става в българската музика и толкова." Ето така си мисли човекът, който някога е умирал за Контрол на живо, или за Бейбифейс клан, и отказва да участва в повече експерименти.

 

Не ни е виновен бизнесът. Ние сме си виновни.

 

Трябва да се мисли стратегически - колкото и нелепо да звучи това - как да се привлече вниманието на българския слушател. И то да се мисли от цялото хм.. съсловие.

Редактирано от ronia
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.