Jump to content
Българският форум за музиканти

* Крадени песни *


Jordan_J

Recommended Posts

На 9.05.2023 г. at 19:11, Cliff_Burton написа:

Напоследък слушам разни древни родни банди и попаднах на интересна авторска песен :) После видях коментарите и се оказа, че освен от Slayer хората имат влияния и от Pretty Maids. Като се има предвид все пак времената, когато са правени тези неща разбирам ги донякъде хората.

 

 

Slayer-ският riff  се чува ясно.

Понеже някъде 2007 или 2008, съм бил в една група с певеца от този албум, която се казваше Айсрок ( преминала после в Огнен рок, да не се бърка с Огнен звук), Косьо (Канстантин Танев) ми е казвал, че ръководителя на Айсберг ( от Ихтиман) е бил супер фен на Прити Мейдс ( и самият Косьо също им е фен). Така , че си в десятката.

Въпреки очевидните плагиатсва, Балабанов е оставил своята следа в беге рока.  Има моят респект.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 31.05.2023 г. at 14:38, Koobenot написа:

@Baby Thomas Е той Венко си признава, че Simon Phillips му е духовен водач, не знам какво те учудва ... 

Чалгарят Венко с духовен водач Саймън Филипс... е как да не се смея...предполагам е ясно защо.

Положението е класическо Фауст, като си си продал душата, си я продал...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Борис Солтарийски също беше много обещаващ певец, когато се появи с Хазарт...

За това и споменах Фауст, Слави е Мефистофел.

Имаме подобен случай от световната сцена миналата година.

Нита Щраус плю на музикалното наследство на дедите си и се продаде .... Деми Ловато е супер гнусна американска чалгия....

От друга страна Глен Стобел , който сега е барабанист и бенд мейт на Нита при Алис Купър, навремето в личен разговор ми бе разяснил ситуацията в Ел Ей  , цитирам по памет -" Трябва да можеш да свириш всичко (всякакви стилове) и не може да откажеш предложения.... т.е. можеш, но ще останеш гладен, живота в Ел е много скъп."

 

Самият Саймън Филипс, също не е светец . Не вярвам, че би свирил в интелЕгентият музикален проект без заплащане, в същност, не знам дали заплащането е единствената причина да се появи в него. За Ромеро съм сигурен. Изхождам от това - кой би свирил в ИМП , ако трябваше да е заради невероятният композиторски талант на д-р Врабевски...  дори аз ,който съм никой, не бих.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е, IMP съвсем не са най-нискокачествената музика у нас. Даже бих казал, че са сред най-добрите примери. За композициите няма да говоря, защото на мен ми звучат някак познато и вече свирено, но трябва да се има предвид, че генезисът на тази музика е бил преди 40+ години и не може да се очаква да звучиш супер свежо, свирейки нея. Същото мога да кажа, например, и за по-новите албуми на Металика и други групи.
Във всеки случай и качеството не е без значение и не може да се каже, че IMP са на читалищното ниво, на което са сигурно 90% от нашите ъндърграунд групи.
 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговорено (Редактирано)

Според мен се заблуждавате жестоко за ИМП. 

Независимо как е изсвирена и как звучи, това не е качествена музика.

Това са някакви напъни на Врабевски да се прави на композитор. 

Измишльотините му са наивни, това са някакви негови идеи от времето като е бил студент и 

вместо да тръгне по пътя на музиката, е тръгнал по пътя на медицината. Парите, които е изкарал от медицинта, или част от тях, ги вкарва, за да си плаща на профи музиканти, да му реализират мечтите. Народната поговорка е - сетила се Мара, да се побара....

Ако, на Вас, това не Ви прави впечатление... жалко.

Колкото и да са му изпипали измишльотините, Саймън Филипс, Рони Ромеро и още двама трима западни и още десетина беге имена. все тая, не става за музика за слушане/ може само да гъделичка егото г-н Врабевски. За мен е музикална шлака, която нямам намерение  да слушам.

 

Със сигурност Краси от Ренегат споделя мнението ми, предполагам, ако влезне във форма ще ме подкрепи. Защото сме го обсъждали вече във ФБ.  Пример - парчето с което си мислеха , че ще спечелят миналата Евровизия... някакъв текст, който е супер наивен и потвърждава моите думи, че това са някакви писания на "композитора" от времето, когато е мечтаел да стане рок звезда, което е в реда на нещата...После е зарязал мечтата, после е спечелил пари и е решил, че като има пари и може да си купи профи музиканти, те ще сбъднат мечтата му. Евто и Кообенот, уважавам Ви мненията, но за мен ИМП е фалш, нещо, което е изкуствено , измислено. С пари може да си купиш секс, но не и любов...по същата логика, ще си купиш профи музиканти да ти запишат музиката, но тя няма да е истинска. Е, за това говоря...може би ще го усетите по натам. Аз нямам намерение повече да си пускам ИМП.

Редактирано от TONY
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговорено (Редактирано)

Ако имаш предвид, че музиката не звучи "вдъхновена" - така е. Но това е обяснимо. Нито възрастта на участниците е сравнима с възрастта на метъл "пионерите", когато за започвали, нито времето е онова, сега няма онзи дух, нито тази музика сега е нещо ново и различно. Но пък е добре записана и професионално изпълнена, което все пак не е малко. Представи си, че най-големите професионалисти свирят How High The Moon или правят музика стил Elvis през 1990 година. Някак си - едва ли ще стане любима музика на младежите.

Една немалка част от нашите дори относително известни групи, не са се докоснали дори много далечно, нито до качеството на изпълнението, нито до качеството на продукцията на IMP. И това е нещо! Е, не е музикална революция. Но и идеята на проекта едва ли е такава. И все пак, според мен, доста по-добре, отколкото някои наши групи, които си купуват youtube преглеждания, за да си чешат егото с - нека сме честни - доста по-скромните си възможности.

Аз пък не разбирам, защо една добра сборна група, която дори има "Проект" в името си трябва да събира омразата на всички знайни и незнайни критици. Не била такава - не била онакава - ами да не би да Врабевски е лобирал за закон, който да забранява на родния музикален гений да се развива и да твори?

На който му се слуша по-свежа и по-младежка музика, може да слуша Cool Den, Керана и други наши свежи групички. Не виждам с какво д-р Врабевски пречи на тая работа. Във всеки случай, може би някой от участниците, особено българските такива, се радват, че могат да свирят у нас рок, че и да припечелват от това. Щото тая работа в гаража или ъндърграунд клуба у нас - не работи за джоба. То затова повечето от нас са кой-инженер, кой - програмист, кой - нещо друго. Който си е избрал да е само музикант, защо пък да няма меценати, които му плащат?

Редактирано от Evtim Djerekarov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз съм на абсолютно на същото мнение като Евто, бидейки хоби музикант единствено мога да се наслаждавам на хората, които са стигнали до някъде в музиката и са я избрали за свой професионален/непрофесионален път. С годините се научих да не съдя и мразя, всеки си има своят път живота и успява по различен начин, гледам да подобрявам собствените си умения и се радвам ако някой друг е сътворил нещо. А че я няма романтиката в този проект съм съгласен и епохата е друга и музикантите също. Неслучайно преди години бистрихме в една тема за смъртта на електрическата китара и превръщането на рокенрола в елитарен жанр и това в световен мащаб, какво ли остава тогава за пределите на нашата скромна държава. Така че, let it be.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговорено (Редактирано)
4 hours ago, Koobenot said:

Неслучайно преди години бистрихме в една тема за смъртта на електрическата китара и превръщането на рокенрола в елитарен жанр и това в световен мащаб, какво ли остава тогава за пределите на нашата скромна държава. Така че, let it be.

Как да бъде другояче в днешно време? Ако станеш политкоректен бунтар, спазващ стандартите на общността, изразявайки недоволството си само следвайки разрешената линия, какъв рокаджия ще си? Пък ако пееш нещата така, както ги разбираш, кой ще те издава - ще си пееш в местната кръчма! Друг вариант е да се бунтуваш срещу всичко и срещу нищо, пишейки силни, но почти безсмислени текстове, както мнозина правят. Но да бъдеш Боб Дилан или Висоцки в днешно време - не знам дали ще добиеш много голяма популярност.

Редактирано от Evtim Djerekarov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговорено (Редактирано)

Аз може би друго имам на ум - познавайки добре какво правят и Саймън Филипс и Рони Ромеро, 

когато записват по моите представи истинска музика са едно. Когато са в ИМП са друго,

просто са си изсвирили / изпяли нещата, като да вземат парата. 

Миналият уикенд гледах Ромеро от лайв стрийм, като вокалист на Майкъл Шенкър, в чиято музика няма нищо иновативно...

обаче звучеше супер...

Саймън Филипс също ми е супер... но в ИМП никак не са ми супер....може би съм прав, като казвам - 

просто са си изсвирили / изпяли нещата, като да вземат парата.  ( което според мен е следствие от това, което им се предлага от композитора)

Редактирано от TONY
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Бате Тони, хубавото е, че през 80те-90те имаше пичове, които бяха пресвирили школите на Бъркли и нещо се зациклиха. Още по-хубавото е, че има млади хора, които да ги барнат без да им се виси на главата. Не знам къде е лошото, но надеждата умира последна. Без немски вестници по главата. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.