Jump to content
Българският форум за музиканти

Recommended Posts

  • 3 months later...
Отговорено

Ханс Цимър, Клаус Баделт,Хари-Грегъри Уилиамс, Марк Мансина. Това са мойте композитори за Филмова музика, а най-добрия саундтрак е от анимето Blood+. По принцип съм фен на такъв тип музика (най-вече защото е съставна част от любимия ми жанр симфоничният метъл).

Отговорено

На първо място слагам Уйлямс, и то не със Star Wars, а с Jurassic Park, тъй като много му се кефех още от 8 годишен, или там когато изгледах филма.

Няма как да не пропуснем Clint Mansell със своят шедьовър - Requiem for a Dream - мелодия от 3 тона която се превърна в класика.

От Hans Zimmer не съм слушал почити нищо, но много ме кефи оркестрацията която е измислил за Lion King - връщаме в детските ми години :bravo:

Ennio Morricone ми е идол също.

За Уебър - няма да забравя как 3-ти клас по цял ден слушах рок операта Jesus Christ Superstar, и до сега не ми е писнала :bravo:

 

Като цяло мисля че в момента композирането на саундтраци си е чиста симфонична музика, и според мен точно тези композитори които правят такава музика са достойни за уважение, а не разни групи, изпълнители и продуценти дето се занимават с комерси :bravo:

Отговорено

Гледам темата е старичка, но след като наскоро се е "посъбудила" реших и аз да постна...

 

Според мен музиката към даден филм има голямо значение за възприемането му. Обичам да гледам филми и неведнъж ми се е случвало да остана с лоши впечатления за някой филм или дори да не го изгледам целия заради това, че музиката му е кофти и дразнеща.

 

Сега по отношение на въпросите в оригиналния пост - почвам отзад напред...

 

Като стане въпрос за музика към филм първото нещо, което ми идва на ум е Ханс Цимър. Няма да засягам въпроса за композиране на музика към филм или пък да оценявам нещата на Цимър. Много съм далеч от това, което е необходимо да знае и може човек в музикално отношение за да го направи.

Иначе лично на мен много от нещата на Ханс Цимър ми допадат. Бих отличил музиката към филма Гладиатор, която е една от любимите когато става въпрос за музика към филм.

Оригиналът е леко прекалено симфоничен за моя вкус, но има едно 2ро издание, което е невероятно: Gladiator - More Music from the Motion Picture! :recourse:

 

Тук да не пропусна да спомена и Лиза Жерар, която съавторства с Цимър в Гладиатор.

 

Това, което ме впечатлява при Цимър е, че е написал музика към повече от 100 филма. Нямам идея как е смогнал да се запознае с филмите, да усети атмосферата им и за какво ще става дума в тях и да напише и музиката към тях. Като се има предвид, че 1 сериозен филм се прави няколко години не знам Цимър как е успял с музиката за над 100. :)

 

По отношение на слушането на саундтракс... то всъщност тук има един тънък момент, че има 2 понятия като се говори за музика към филм:

Soundtrack - тук обикновено става въпрос за съвкупност от песни на различни изпълнители (известни или неизвестни), които са използвани във филма

Sound score - това е музиката към филм и често авторът е един човек - примерно някой от споменати по-горе в тази тема...

 

Та да - слушам и от 2те категории, но само на филми, които съм гледал и които са ми харесали, а в случая на саундтрак може и единични песни ако ми е харесала песента, дори филмът да не става... Според мен е трудно на човек да му хареса саундтрака или музикалното оформление на даден филм без да е гледал филма. Възприятието в този случай би било съвсем различно и съответното саунд нещо трябва да е много добро, докато ако филмът е бил гледан, то положителните емоции от гледането на филма подпомагат харесването на музиката към него... така поне ми се струва...

Отговорено

И аз харесвам Цимър. :)

 

Малко инфо което знам от първа ръка:

 

Това че е направил към 100 филма не е кой знае какво постижение тъи като повечето водещи филмови композитори имат голямо количество от филми зад гърба си по-важно е естетствено качеството и звука.

В интерес на истината мисля че Енио Мориконе държеше рекорда за най-много филми към които е написал музиката.

 

А иначе музиката се пише по време на пост-продукционния процес което значи че филми който се снимат около година или дори и пове4е време чак след като всичко им е заснето мотирано и насложен звука от репликите на актьорите, се водят преговори с композитор който да напише музика към филма.

Обикновенно всичко става доста по бързо от колкото изглежда композитора който е сключил договор има обикновенно около 1 седмица да напише музиката и заедно със продуцента да реши кои хора ще извика зада реализира всичко.

 

Така че един продуктивен композитор може да се справи със музиката на доста филми за период от една година

 

"Холивут симфони оркестра" прави записа за не повече от 3 дни предвид астрономическите хонорари които взема всеки оркестрант там, отсвоя страна фимовите компанни се опитват да форсират колкото се може повече нещата зада несе налага да плащат луди пари.

 

Както казва шефа на перкусионистите там Емилио Ричардс"... всички тук са" one shot players" /което значи че свирят на прима-виста/ в повечето случаи нямаш време за репетиции или в деня на записа виждаш запърви път това което ще трябва да записваш много композитори имат навика да променят партиите на един или друг инструмент повреме на почивките между всеки запис така че дори и да имаш партията си от няколко дни зада я упражняваш това няма да ти помогне особенно."

 

Тва малко от кухнята на Холивут както се казва. :)

Отговорено

:)

 

@A-L-A-D-I-N

 

Интересна инфо, 10х! Има логика да е така. Все пак 1 седмица за музикалното оформление си е добро постижение - времето никак не е много, но пък тези хора са си професионалисти и това им е работата. Докато се замислят дали правят саундтрака бързо или бавно и вече са измислили долу-горе и самия саундтрак... :)

Гении са си отвсякъде, особено тези, които пишат качествените неща...

Отговорено

До голяма степен е така, но не винаги времето е една седмица, зависи според случая.

 

Например, Алан Силвестри е бил в позиция, когато е трябвало да напише оркестрална музика, но все още не е правил такова нещо, та е бил под напрежение. Бил е готов да каже, че не може да го направи, но тъй като е разполагал със седмица, това не бил удачен вариант, понеже прецаква режисьора и изобщо хората, които разчитат на него, да търсят друг композитор. Но една вечер му идва музата и се решава да действа, при което излиза доста добър резултат. Поуката е, че човек трябва да вярва повече в себе си.

Същият композитор, преди да пише филмова музика за пръв път (понеже е бил китарист дотогава), вечерта си купува една книга по темата и изчита всичко, каквото може, преди да се срещне следващия ден с режисьора. И прилага всичко това научено от книгата в музиката си за този филм.

 

Четенето за подобни моменти от кухнята е наистина интересно и увлекателно...

 

П.П.: Не е sound score, а film score.

Отговорено
П.П.: Не е sound score, а film score.

 

 

Признавам - моя грешка. Всъщност след като видях "film score" се усетих, че до сега съм го срещал най-често само като "score" и това саунд отпред съм го лепнал по инерция от саундтрак... :)

  • 3 weeks later...
Отговорено

Правилното е саундтрак,а Sound score американците казват на оркестровите партитури /поне тези около мене които познавам/ иначе за България незнам как му кават, там представата за английския съществено се различава от езика който се използва в щатите.

  • 2 weeks later...
Отговорено (Редактирано)

Аз държа да си кажа колко се кефя на саундтраците на "Frida", които не знам кой ги е писал, но тия испански трели толкова добре пресъздават атмосферата, че няма накъде.

А също, макар че на съм фен на такава музика, уважавам и саунтраците на "The Matrix".

Сетих се също за тези от "Queen of the damned"(Уникално тъп филм, според мен), които определено са страши.

И за десерт, разбира се, "Две димящи дула" и "Църна маца, бел котарак", без музиката си тия два филма не струват :)

Редактирано от david nakov
Отговорено
Правилното е саундтрак,а Sound score американците казват на оркестровите партитури /поне тези около мене които познавам/ иначе за България незнам как му кават, там представата за английския съществено се различава от езика който се използва в щатите.

 

Хм, стана тотална каша... :thumbs_up:

 

Значи - ясно е, че саундтрака си е саундтрак и че ако излезе отделно музичка към филм тя обикновено е саундтрак и това често е сборка от известни песни на известни изпълнители...

 

Идеята е, че за някои филми се пуска в продажба както саундтракът така и саунд / филм скор, което е композираната за филма музика, която запълва разни лирични или напрегнати моменти и обикновено е без пеене - т.е. често звучи като симфонична музика в повечето случаи...

 

Въпросът е как точно е нарича този 2рия вид, ама то явно колкото езици толкова и названия... :yes:

 

Имам предвид, че първо ми дойде sound score, no след корекцията на Stone се съгласих с film score защото в Гугъл със 2рото има над 1 милион съвпадения, докато със саунд скор беше доста постно... Сега като си помисля обаче в доминиращата американската филмова индустрия би трябвало да не е film, a movie score, предвид, че в американския английски за филм се ползва думичката мууви... което прави кашата съвсем пълна, но май не е чак толкова важно това в крайна сметка :)

Важното е да е ясно за какво иде реч, пък дали е звуков или филмов скор все тая... ;)

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.