Jump to content
Българският форум за музиканти

Recommended Posts

Публикувано

Имам много от новите плочи, които са направени от цифрови записи. Звучат добре, ама не ме кефят : -)

С други думи, ако ще слушам цифров запис, защо трябва да го слушам от плоча, освен чистото визуалното удоволствие да гледам как се върти тавата!

Плъзгайки се по тази наклонена плоскост  се замислих, какво е необходимо за да се направи малко студио само за аналогови записи. Ако оставим настрани парите, необходимите знания и помещението, които са много важни, какво бихте казали за минимално необходимото оборудване – магнетофони, микрофони, мишпулт…

 

 

Отговорено

Тука има нагледно материал по темата ... съмнява ме някой съфорумник да има изцяло аналогово студио. После само плочи и касетки ли ще продава, и то през 2025 г.?

 

Отговорено

За записите на касетите и CD няма пазар, за магнетофонните записи е нищожен, към плочите има някакво носталгично залитане от платежоспособни клиенти :- )

Може би и някои изпълнители ще проявят интерес да бъдат записани аналогово, не заради качеството, ами от гъзария в категорията "Old money" :-)

Една чисто виртуална игра  - с какво бихте започнали, ако искате да направите малко аналогово студио? 

Магнетофони, микрофони, тонколони, пултове... модели, марки и т.н.

 

Отговорено

Доколкото съм чувал (от клипчета в Ютюб) основният проблем са лентовите записвачки. Прецаквали се периодично, нямало кой да ги сервизира и дори да намериш човек - струвало крак и ръка. Съответно е супер нерентабилно да се процедира така. Също така няма кой да оперира с тях, там не става с Ctrl+X и Ctrl+V :) А няма и кой да свири толкова добре. :greenball:

Отговорено

Изцяло аналогово надали хората вече строят. Обикновено е хибрид - съхранява се всичко на хард диск и има отделни хардуерни модули, които да правят processing. Някои хора си купуват някакъв ролков магнетофон, само за мастър записи да му добавят топлина, обем, изкривявания ... ама, за да я докараш до там, че да има значение трябва:

  • песните да са изпяти/изсвирени перфектно (0% имагинерни загуби)
  • да са записани перфектно (0-1% имагинерни загуби)
  • да са смесени перфектно (0-1% имагинерни загуби)

и чаааак след всичките тея безкомпромисни церемонии слагаш някаква лента, че да звукне/кривне по-някакъв по-истински начин и резултатът ще е 5% разлика, образно казано. И тука има бая подводни камъни – какъв точно тип лента се ползва, как е калибриран магнетофона, просвирващата, записващата глава, че да има точно нужното количество изкривявания, че на теб да ти хареса, а и да си убеден, че реално правиш нещо, което има повече файда от VST, а не само аналогова езотерика. :) Както казваше един приятел от "Плевен д'ге": "То са ред работи, бако, не е едно нещо ..." :)Във всички останали случаи само хабиш тока, особено ако е кофти изпълнението, от там нататък само топлим и разхлаждаме водата.

Аз лично, в един идеалистичен свят, ако бях безкрайно добър музикант (какъвто не съм :)) бих си купил Distressor, Sonic Maximizer, може би някоя 1176-ца, LA2A, неща, за които съм убеден, че ще обадят по-добре от VST варианта и примерно ще ми спестят процесинг и донатъманяване. Ама това при равни други условия - акустично третиране и то пак сметката отива в диапазона "10-тина бъбрека", щото някой трябва да ги ремонтира тия неща.

P.S. Освен това не всеки музикален стил изисква в естетиката си аналогови играчки. Примерно разни модерни EDM, drum & bass, electronica, house и други модерни хави, които се правят изцяло in the box, нямат никакъв аналогов хардуер в себе си. 

Отговорено

Този фен е работил в студиата точно по времето на прехода от аналогови към цифрови записи и разказва как са използвали всякакви и често идЕотски начини да вкарат малко цвят при записите директно в комп. Защото не звучало добре.

Видеото е дълго, но поне за мен беше много интересно. :)

 

 

Отговорено

^ Ще го видя. То като се замислиш на времето бая кретении са се правили, за да се докара нещо, което днес е тривиално, като например оня 9 метровия кабел на Хендрикс да режел високи среди от ампа ... :whistle:

Отговорено

Сантана го използва на живо и до днес. 30 ли беше, 50 feet ли беше дълъг... Гледах го на някакво сравнително ново видео. Стоеше навит до ампа (защото не беше огромна сцената).

Отговорено

^ Това според мен е "нърдовска мастурбация" (с извинение) за аудиофилите, ако инженерът на Сантана не може да докара това подтискане на високи, най-добре да отвори една тема тук при нас, ще му обясним как ... :greenball:

Quote

Santana’s pedalboard is about as minimal as it gets. He starts with a 50' Canare GS-6 cable with Switchcraft and Neutrik connectors. This runs into a Pete Cornish LD1 line driver and then a Real McCoy Custom RMC4 Wah Pedal made by Geoffrey Teese. From there, the signal goes into a Pete Cornish AC Powered 3 Way Signal Splitter/Mute. The splitter works in conjunction with two custom 2X Amp Selector rack units made by John Suhr. Also in the rack, next to the Peterson Strobe Tuner, is a TC Electronic D-Two delay, which runs through the effects loops of the two Bludotone heads.

 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.