Продуцент Публикувано %s в %s Публикувано %s в %s Имам много от новите плочи, които са направени от цифрови записи. Звучат добре, ама не ме кефят : -) С други думи, ако ще слушам цифров запис, защо трябва да го слушам от плоча, освен чистото визуалното удоволствие да гледам как се върти тавата! Плъзгайки се по тази наклонена плоскост се замислих, какво е необходимо за да се направи малко студио само за аналогови записи. Ако оставим настрани парите, необходимите знания и помещението, които са много важни, какво бихте казали за минимално необходимото оборудване – магнетофони, микрофони, мишпулт… Цитирай
Koobenot Отговорено %s в %s Отговорено %s в %s Тука има нагледно материал по темата ... съмнява ме някой съфорумник да има изцяло аналогово студио. После само плочи и касетки ли ще продава, и то през 2025 г.? Цитирай
Продуцент Отговорено преди 6 часа Автор Отговорено преди 6 часа За записите на касетите и CD няма пазар, за магнетофонните записи е нищожен, към плочите има някакво носталгично залитане от платежоспособни клиенти :- ) Може би и някои изпълнители ще проявят интерес да бъдат записани аналогово, не заради качеството, ами от гъзария в категорията "Old money" :-) Една чисто виртуална игра - с какво бихте започнали, ако искате да направите малко аналогово студио? Магнетофони, микрофони, тонколони, пултове... модели, марки и т.н. Цитирай
Baby Thomas Отговорено преди 2 часа Отговорено преди 2 часа Доколкото съм чувал (от клипчета в Ютюб) основният проблем са лентовите записвачки. Прецаквали се периодично, нямало кой да ги сервизира и дори да намериш човек - струвало крак и ръка. Съответно е супер нерентабилно да се процедира така. Също така няма кой да оперира с тях, там не става с Ctrl+X и Ctrl+V А няма и кой да свири толкова добре. 1 Цитирай
Koobenot Отговорено преди 1 час Отговорено преди 1 час Изцяло аналогово надали хората вече строят. Обикновено е хибрид - съхранява се всичко на хард диск и има отделни хардуерни модули, които да правят processing. Някои хора си купуват някакъв ролков магнетофон, само за мастър записи да му добавят топлина, обем, изкривявания ... ама, за да я докараш до там, че да има значение трябва: песните да са изпяти/изсвирени перфектно (0% имагинерни загуби) да са записани перфектно (0-1% имагинерни загуби) да са смесени перфектно (0-1% имагинерни загуби) и чаааак след всичките тея безкомпромисни церемонии слагаш някаква лента, че да звукне/кривне по-някакъв по-истински начин и резултатът ще е 5% разлика, образно казано. И тука има бая подводни камъни – какъв точно тип лента се ползва, как е калибриран магнетофона, просвирващата, записващата глава, че да има точно нужното количество изкривявания, че на теб да ти хареса, а и да си убеден, че реално правиш нещо, което има повече файда от VST, а не само аналогова езотерика. Както казваше един приятел от "Плевен д'ге": "То са ред работи, бако, не е едно нещо ..." . Във всички останали случаи само хабиш тока, особено ако е кофти изпълнението, от там нататък само топлим и разхлаждаме водата. Аз лично, в един идеалистичен свят, ако бях безкрайно добър музикант (какъвто не съм ) бих си купил Distressor, Sonic Maximizer, може би някоя 1176-ца, LA2A, неща, за които съм убеден, че ще обадят по-добре от VST варианта и примерно ще ми спестят процесинг и донатъманяване. Ама това при равни други условия - акустично третиране и то пак сметката отива в диапазона "10-тина бъбрека", щото някой трябва да ги ремонтира тия неща. P.S. Освен това не всеки музикален стил изисква в естетиката си аналогови играчки. Примерно разни модерни EDM, drum & bass, electronica, house и други модерни хави, които се правят изцяло in the box, нямат никакъв аналогов хардуер в себе си. 1 Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.