Jump to content
Българският форум за музиканти

Recommended Posts

Публикувано

Наблюдавам една тенденция, особено при миксери след 2018/2019 г. да премахват middle регулатора от стерео двойките. Как така 30-40 години подред го имаше тези регулатор и изведнъж решиха да го няма? Най-важният, чувствителен и деликатен диапазон са именно средите, ако човек ги настрои както трябва в голяма степен определя дали звукът ще е балансиран или не. Забележете, аз дори не мрънкам, че няма параметрик, а просто да ми сложат стандартният регулатор на 2.5kHz със средно Q, константа и толкова! В по-редки случаи, когато хорните в аудиосистемата са калпави обикновено конструктивно ги делят от 2-2.5kHz и ако нямам централно EQ искам да реша проблема от каналите. Защо ми е отнета тази възможност? Да кажеш, че ще спестят място от липсата на този регулатор, не е, шината изглежда празна и грозна. Да спестят някоя и друг долар за потенциометър и монтаж и това ми звучи безумно. По-скоро според мен или ти извиват ръцете да купиш по-големият формат и по-скъпият с трите потенциометъра или да вземеш дигитален такъв. Маркетолозите ми излизат с аргумента "Тези входове са специално предназначени за кийборди/плеъри". За записана музика, която е мастерирана и смесена в студио, някак си мога да приема аргумента, че при линейна система ще звучи окей и от middle смисъл няма, но при кийборди? Ами някои синтезатори са по-мидляви от други или пък респективно нямат присъствие в целият микс и искам да подам/отнема среди чисто като естетическо/техническо решение дори при изравнена система. Отидох да чета в книжката и няма нищо специално – нито импеданс, който да е подходящ за такива устройства нито инструкция за кои кийборди/плеъри са пригодени. Аз ли нещо не разбирам или яко ни гаврят? ;) 

image.png

image.png

Отговорено
1 hour ago, Koobenot said:

Защо ми е отнета тази възможност? 

Маркетингови стратегии и спестяване на още някой и друг компонент. ;)

Според мен това се спестява само в базовите модели, защото се предполага, че никой с някакви по-сериозни изисквания към озвучаването ще си вземе най-малкия модел, а за едно просто смесване и слушане на музика, високи и ниски обикновено са достатъчни. Освен това се пести място и миксерът става съвсем компактен (не като оня със зелените потенциометри горе) и по същите причини в малките модели обикновено слагат за смесването не плъзгачи, а отново потенциометри. Пък и както сам отбеляза, ако на някой това не му е достатъчно, просто взима следващия по-скъп модел. :) 

Отговорено

^ Значи по тази логика сега покрай протестите против еврото + референдума, трябва и а аз да организирам нещо ... :greenball:

9uh7r8.jpg

 

25 minutes ago, yamaha said:

Освен това се пести място и миксерът става съвсем компактен ...

За 1/2 каналните съм напълно съгласен, болката ми е за тези с 4 и повече микрофонни входове.

MACKIE PROFX6V3+ PLUS 6 CH 2 MIC PRE MIXER ENHANCED EFFECTS USB AUDIO  RECORDING BLUETOOTH INTERFACE GOOD FOR PODCASTING KBB

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.