Jump to content
Българският форум за музиканти

Mesa_fender_marshall


metalhammer

Recommended Posts

Здравейте на всички Tube Amp Maniacs :guitar: !!!

Виждам, че тука има хора, които са притежавали или пък са имали възможност да пробват доста лампови усилватели. И ми се иска да получа мнения относно серията JCM на Маршал, и по-точно моделите JCM800 , JCM900 Dual Reverb и JCM900 Master Volume. Последния ми представлява най-голям интерес, защото има най-големи възможности за настройка на гейна, но и самия тон е важен, за това очаквам да кажете мнението си по въпроса или да споделите опита си.

 

P.S. Предварително благодаря на всички и Long Live ........ Metal :headbang:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 52
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

По стечение на обстоятелствата в момента разполагам с Marshall 6101ML Anniversary Series, Marshall Valvestate S80 Model 8240 Stereo Chorus, Randall RG50TC.

Marshall 6101LM (лампов)определено има най-много възможности за тип звук, естествено в рамките на Marshall-ския звук. Не е голямо като размери, но е много повече от достатъчно за репетиции, като има режим на 100W, два режима на работа на 50W и режим на 25W. Като звук има много типове, които можеш да постигнеш - от кънтри до траш. За мен може би това е ампа. :violin:

Marshall Model 8240 (хибриден) е по-различен като звук от 6101LM, но не е за пренебрегване. Сменил съм му лампата с RFT ecc83, вместо маршалска такава и за мен нещата звучат по-добре. Boost канала му е доста брутален. Чистият канал е малко компромисен, но с хоруса, който има звучи достатъчно добре. Това си е амп по-скоро за тежка музика - особено с тези Celestion g12t говорители. За мен лично първата valvestate серия не е за пренебрегване от почитателите на по-твърдите звуци! :headbang:

Randall RG50TC (лампов)- звука е различен от на g3 серията им, според мен, в положителна посока. Чистият канал е много добър и работи добре с различни педалчета и преампове. Boost-a на този канал също много ми харесва. Overdrive канала има две независими Gain нива и си има достатъчно gain и на двете. Звукът на Overdrive канала е доста по-мек от драйва на marshall, но в никакъв случай лош. Като цяло комбото е с доста плътен звук.

 

Отделно съм пробвал Peavey Ultra 112 - хич не лошо комбо, според мен, просто драйв канала му не е със звука, който аз харесвам, което може да се дължи и на говорителя му. Също пробвах и някакъв юбилеен модeл на Carvin - нямаше възможност да го поусиля, но общо взето това, което чух беше много "нефокусиран" звук. Предпочетох Randall RG50TC пред Peavey Ultra 112 и Carvin-a. Докосвал съм се и до Carvin Legacy и звучеше доста добре, но за този амп има други хора из форума, които го притежават и могат доста повече да кажат. От Fender-ите съм малко далеч.

Има момент, който не трябва да забравяме - не всеки амп е правен за всякакъв тип китари. Китарата също има ОГРОМНО значение за крайния звук.

 

... туй то ... :hello:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Деляне - аз навремето като имах сьщото енивьрсири комбо

( е с обикновенна черна елефант облицовка - не толкова пьрпьл като твоето)

стените щяха да изпопадат вкьщи

това дето служи за намаляване на силата - доста слаб ефект дава

за да му изкараш звук - иска нацепване

нали не ме льжат спомените?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

TONY, това, което го имам също е с черна облицовка. Според мен възможностите, които ти дава за изходна мощност си имат значение. Ако го ползваш на пълна мощност - 100W при ниво 5-6 на master volume си бая по-силен от необходимото при свирене с неозвучени барабани. Ако го ползваш на 50W с две лампи в режим на пентод е малко по-поносимо. Ако ползваш крайните лампи в режим на триод звука е осезаемо по-мек. Ако ползваш четирите лампи в режим на триод - 50W, ако ползваш две от лампите в режим на триод - 25W. Четирите лампи в режим на пентод - 100W, две лампи в режим на пентод - 50W. Пък и копчето LOW VOLUME COMPENSATE също върши работа. Доколкото четох, със синята облицовка е с по-малко gain на lead канала. Иначе си е истина - като го поусилиш звукът е просто убииствен. Страшно много възможности има това животно, а и съчетано с размерите му е просто перфектно. Все още не съм изпробвал всичките му възможности, но за това, което съм пробвал нищо отрицателно не мога да кажа. Има засега само един недостатък - МНОГО ТЕЖИ - близо 35кг. :headbang:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

"Карвин Легаси" - изключително специфичен звук...

Чистия канал е удивителмо кристален.

Драйв канала е уникат но се досещате звука е signed от Стив Вай и трудно може да се избяга от него.

 

За метъл определено не става. Маже в ниските и му трябва бустер за да изчисти и стегне респозна на дебелите струни. Чистия канал с "Метъл Зон" вади "брутален" звук...но това вече не е 100% лампов звук...

 

Като цяло е много динамичен и прави удоволствие да се свири с него.

Леко "Мътен" във високите но не "Глух" ... Някак "Благ" "Кадифен" звук... :headbang:

 

Минус: Прекалено специфичен. ТЕЖИ!!! а няма колелца...

Обща оценка: Лампов Амп за хора със силни пристрастия.

 

Ето едно малък клип "парче" записа е направен

ампа усилен на 3 /слабо но няма как/. Дист ДС-1-modnat ot Keeley за лек буст пред гейн канала и Уах Педал с микрофон СМ57 после няма ЕК от софта само дилей.

http://nalbantov.muzikant.org/I'llFly_Legacy.mp3

Редактирано от Black Bird
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... и по-точно моделите JCM800 , JCM900 Dual Reverb и JCM900 Master Volume ...

JCM-900 combo пълна лампа ми направи много, ама много добро впечатление! Изумителна динамика и много хубави драйвове. Не чак за хеви си мисля, но иначе за рок и блус е много, много добро!

Тежи обаче като танк, но все пак е пълна лампа. Не зная колко вървят като цени, но вероятно е много добро решение за покупка втора ръка.

Пробвах веднъж и едно комбо JCM-800 (не се сещам обаче каква модификация беше - комбо или лийд, щото са различни) - нищо впечатляващо, но има голяма разлика и като вид и звук от серията 900. А и не съм сигурен дали модела 800 е пълна лампа или хибрид ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много яка тема се заформи.

Благодаря за изчерпателните постове!

 

>Дан jcm 900 не е точно пълна Лампа защото:

 

Има диоден ограничител в преампа , лооп комутацията е с дискретни елементи - операционни усилватели

 

jcm 800 има няколко разновидности

 

първите модели са наистина Пълна Лампа и затва са станали легендарни

Тва е последния изцяло лампов модел на Marshall

Особено моделите 2103, 2203, 2104, 2204

при тях първия двоен триод е включен последователно и гейна е супер як.

 

Последните модели са с диоден ограничител в преампа и от тях е произлязъл

jcm 900 откъдето почва залеза на Marshall като истински изцяло лампови усилватели.

 

По горното ми мнение е базирано на реално изпробван jcm 900 в 4х 12 .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

^ А какъв е всъщност "проблемът" с диодния ограничител и какво е значението на транзисторното буфериране на FX loop-a,за формиране на първичния лампов Marshall-звук!?

 

...Популярният усилвател е 2203(няма да споменаваме 50w. версия 2204) - първият Master Volume от 1975 с JMP лого(заменило "JTM" през 1967).През 1981 е въведен JCM 800/2203 - пряк наследник на JMP 2203,но с gain,като при 1959 Super Lead.По-необичайни и смущаващи,за свикналите с Marshall-особеностите,са по-късно появилите се вариации с 2 канала(2205;2210 - 1982);FX Loop(винаги е бил транзисторно буфериран) и монтирането на reverb.Не се сещам,по това време някой,да е наричал тези усилватели "хибридни",макар че понятието е популярно,във връзка с разпространени модели на други фирми(напр. Music Man;Peavey....) и е свързвано с наличието на транзисторен preamp- ,или amp-блок.JCM 800 е вероятно най-популярният усилвател на Marshall,а представата за работа с него е свързана с използване на front end booster(както и при JMP 2203),без това,да е възприемано като "компрометиращо" относно ламповия характер на ампа(принципното отношение касае и въпроса с използването,или не, на FX-Loop-a и ривърба). JCM 900(1990) просто запазва линията с "екстрите",като през 1993 "понапомпват" gain-a.Основната новост е въвеждането на лампи 5881(поради проблеми с производството/снабдяването с EL34).

А най-продаваният усилвател в класа си е Marshall JCM2000/DSL - добър "залез"!

 

 

...Друго по темата:

Няма смисъл,да се припомня "класическият" статут,който имат немалко модели на посоченити производители.Super Reverb;Twin Reverb:Tone Master;Vibro King;1959 Super Lead;JCM800/900;Mark III;Mark IV;Rectifier Series си остават предимно първи избор,въпреки множеството реплики и клонинги.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 year later...

Случайно се натъкнах на тази стара тема.

 

Искам да изчистя нещата относна Marshall и сериите JCM 800 и JCM 900

 

JCM 800 - съществуват няколко модела

 

Основните модели са :

1959, 1987, 2203, 2204, 2103 & 2104 - изцяло лампови усилватели без ефектс лууп , само с един тон коректор

 

Основната разлика между моделите е следната:

 

-2203, 2204 налични 2 входа , първите два триода са свързани последователно когато ползваме хайгейн входа , когато ползваме лоу гейн входа първия триод се прескача и остава класическата схема на плекси.Има мастър волюм.

 

Лично за мене тва са са усилвателите които веднага изплуват в съзнанието ми когато чуя JCM 800 - горното е съществената разлика от по старите модели.

 

И малко лирическо отклонение - като блок схема старите модели маршали без значение мастеър или нонмастър волюм имат следната топология в преампа:

вход едно 1 триод ; вход 2 2 триод - двата входа напълно независими - разликата е че единия е с подчертани ниски а другия с подчертани високи.

Двата входа имат отделни потенциометри за ниво - следват триод 3 и триод 4 катоден повторител.

Когато се ползва външно кабелче за да сумиране на двата входа - имаме успоредно свързване на двата входни триода !!!

 

При JCM 800 2203, 2204 имаме такава топология хай гейн вход 1 триод потенциометър за ниво 2 триод , 3 триод 4 триод катоден повторител.

Първите два триода не са Последователно свързани- следователно значително нараства гейна на преампа !

 

- 1959, 1987 са модели типично в стария дух на маршал описан по горе с двата отделни канала които са дублирани и физически на панела има 4 входни жака както в плекси . Нямаме мастер волюм.

 

Другата разлика в моделите е мощността :

1959 JCM800 Super Lead, 100W

1987 JCM800 Lead, 50W

 

 

Останалите модели от серията :

2205 JCM800 Split Channel Reverb, 50W head

2210 JCM800 Split Channel Reverb, 100W head

 

Тези модели имат ривърб и сенд ретърн , в някой от тях ривърба е лампов в други е солид стейт , ефектс луупа е лампов винаги , в някой от тях има диоден ограничител в преампа.

 

Следва наследника JCM900

 

В духа на по новото време маршал създават усилвател с 2 отделни канала - 2 гейна и 2 мастера - с общ тонкоректор .Наличен ефектс лууп.

В същия дух за да смъкнат производствените разхорите - мастърите са солид стейт буфери с операционни усилватели.

 

Изходния трансформатор е с двойно по малко съпротивление в разрез с фабричните изисквания на крайните лампи - от което следва ,че те работят в несвойствен за тях режим и се изразходват двойно по бързо.

 

Реално двата канала са дублирани за един и същи преамп 2 броя гейн и 2 броя мастър.

Наличен диоден ограничител в преампа.

 

Лично за моята терминология тва е хибриден амп и лично за мене е стъпка назад.

 

Освен модела sl-x има и модел с ривърб - като всичко е идентично с sl-x освен добавянето на солид стейт ривърб секцията.

 

п.с. За горните неща е ползвана документация със схемотехниката на моделите

п.п.с. Този пост не цели да апострофира предишния , а да накараха читателя да си синтезира инфото сам и то въз основа търсене и на трети източници в нета.

 

п.п.п.с. Трябва да направим отделна тема специално за маршал :)

 

Дими

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

а някой да каже нещо за Diezel Herbert (или VH4) ... че мисля да напзарувам един напролет?

 

Звука е мания ... ама като схеми и тн си нямам и идея дали е клонинг и ако да на кое.

 

Аз мога да кажа за звука на Engl Poweball защото юркаме един такъв в бандата - мноо кефи и звука ми е нещо м/у vintage и modern и радва ухото доста. Готина динамика, отлични ниски честоти .. кво му трябва повече на една метълска душа :)

 

Таркаля се и един Garland ама за него няма какво да пиша - из форума е изписано достатъчно. Имам и един Tube 100 на H&K ама първо ще трябва да мина през метълхамъра и тогава ще мога да драсна и за него нещо - вади маршалки звук ама има доста повече гейн ..

 

 

Поздрави

Алекс

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето ТУК има доста интересни статийки относно ламповите хави.

И точно по въпросите, които Дими засегна - новите и старите Маршали и какво/защо/кое/как. :greenangel:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

а някой да каже нещо за Diezel Herbert (или VH4) ... че мисля да напзарувам един напролет?

 

Звука е мания ... ама като схеми и тн си нямам и идея дали е клонинг и ако да на кое.

К'во ти пука? :offtopic-001: Важното е че е мания:greenball:

На Металика беше ли? Зукът на Джеймс харесва ли ти? В рака за турнето има 2 х VH4 :bravo: (това освен Death Magnetic, в който също участва).

Herbert e с по-модерен звук, ако могат така да кажа. Малко повече "in your face". VH4 има много метъл и е много стегнат усилвател. Einstein също не е за пропускане B)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

- 1959, 1987 са модели типично в стария дух на маршал описан по горе с двата отделни канала които са дублирани и физически на панела има 4 входни жака както в плекси . Нямаме мастер волюм.

 

Другата разлика в моделите е мощността :

1959 JCM800 Super Lead, 100W

1987 JCM800 Lead, 50W

 

Всъшност искаш да кажеш, че това

marshall.gif

 

го има същото като схема и като наименование на модела, но в сандък на JCM 800??

Редактирано от Overdrive
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм собственик на 3 channel dual rectifier на mesa. Какво да ви кажа, нямам забележки, никога не съм имал. Звучи убийствено яко. Дори преди няколко дни пробвах една измислена китара "ийсткоуст" със сток адаптери - пак си звучи убийствено. Единственото нещо, което смятам скоро да направя, е да разкарам сток лампите и да ги подменя с JJ's, търся малко по-агресивен звук. Инак съм свирил и с JCM 900 - хареса ми, доста по-различен звук от този на Меса, но също толкова приятен и стегнат. И все пак всичко е въпрос на вкус и идеали :) И не на последно място - лампата си е лампа :thumbup:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.