HRS Отговорено Ноември 12, 2006 Share Отговорено Ноември 12, 2006 Здравейте на всички Tube Amp Maniacs :guitar: !!! Виждам, че тука има хора, които са притежавали или пък са имали възможност да пробват доста лампови усилватели. И ми се иска да получа мнения относно серията JCM на Маршал, и по-точно моделите JCM800 , JCM900 Dual Reverb и JCM900 Master Volume. Последния ми представлява най-голям интерес, защото има най-големи възможности за настройка на гейна, но и самия тон е важен, за това очаквам да кажете мнението си по въпроса или да споделите опита си. P.S. Предварително благодаря на всички и Long Live ........ Metal Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Delyan Отговорено Ноември 12, 2006 Share Отговорено Ноември 12, 2006 По стечение на обстоятелствата в момента разполагам с Marshall 6101ML Anniversary Series, Marshall Valvestate S80 Model 8240 Stereo Chorus, Randall RG50TC. Marshall 6101LM (лампов)определено има най-много възможности за тип звук, естествено в рамките на Marshall-ския звук. Не е голямо като размери, но е много повече от достатъчно за репетиции, като има режим на 100W, два режима на работа на 50W и режим на 25W. Като звук има много типове, които можеш да постигнеш - от кънтри до траш. За мен може би това е ампа. :violin: Marshall Model 8240 (хибриден) е по-различен като звук от 6101LM, но не е за пренебрегване. Сменил съм му лампата с RFT ecc83, вместо маршалска такава и за мен нещата звучат по-добре. Boost канала му е доста брутален. Чистият канал е малко компромисен, но с хоруса, който има звучи достатъчно добре. Това си е амп по-скоро за тежка музика - особено с тези Celestion g12t говорители. За мен лично първата valvestate серия не е за пренебрегване от почитателите на по-твърдите звуци! Randall RG50TC (лампов)- звука е различен от на g3 серията им, според мен, в положителна посока. Чистият канал е много добър и работи добре с различни педалчета и преампове. Boost-a на този канал също много ми харесва. Overdrive канала има две независими Gain нива и си има достатъчно gain и на двете. Звукът на Overdrive канала е доста по-мек от драйва на marshall, но в никакъв случай лош. Като цяло комбото е с доста плътен звук. Отделно съм пробвал Peavey Ultra 112 - хич не лошо комбо, според мен, просто драйв канала му не е със звука, който аз харесвам, което може да се дължи и на говорителя му. Също пробвах и някакъв юбилеен модeл на Carvin - нямаше възможност да го поусиля, но общо взето това, което чух беше много "нефокусиран" звук. Предпочетох Randall RG50TC пред Peavey Ultra 112 и Carvin-a. Докосвал съм се и до Carvin Legacy и звучеше доста добре, но за този амп има други хора из форума, които го притежават и могат доста повече да кажат. От Fender-ите съм малко далеч. Има момент, който не трябва да забравяме - не всеки амп е правен за всякакъв тип китари. Китарата също има ОГРОМНО значение за крайния звук. ... туй то ... :hello: Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
TONY Отговорено Ноември 12, 2006 Share Отговорено Ноември 12, 2006 Деляне - аз навремето като имах сьщото енивьрсири комбо ( е с обикновенна черна елефант облицовка - не толкова пьрпьл като твоето) стените щяха да изпопадат вкьщи това дето служи за намаляване на силата - доста слаб ефект дава за да му изкараш звук - иска нацепване нали не ме льжат спомените? Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Delyan Отговорено Ноември 12, 2006 Share Отговорено Ноември 12, 2006 TONY, това, което го имам също е с черна облицовка. Според мен възможностите, които ти дава за изходна мощност си имат значение. Ако го ползваш на пълна мощност - 100W при ниво 5-6 на master volume си бая по-силен от необходимото при свирене с неозвучени барабани. Ако го ползваш на 50W с две лампи в режим на пентод е малко по-поносимо. Ако ползваш крайните лампи в режим на триод звука е осезаемо по-мек. Ако ползваш четирите лампи в режим на триод - 50W, ако ползваш две от лампите в режим на триод - 25W. Четирите лампи в режим на пентод - 100W, две лампи в режим на пентод - 50W. Пък и копчето LOW VOLUME COMPENSATE също върши работа. Доколкото четох, със синята облицовка е с по-малко gain на lead канала. Иначе си е истина - като го поусилиш звукът е просто убииствен. Страшно много възможности има това животно, а и съчетано с размерите му е просто перфектно. Все още не съм изпробвал всичките му възможности, но за това, което съм пробвал нищо отрицателно не мога да кажа. Има засега само един недостатък - МНОГО ТЕЖИ - близо 35кг. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Black Bird Отговорено Ноември 12, 2006 Share Отговорено Ноември 12, 2006 (Редактирано) "Карвин Легаси" - изключително специфичен звук... Чистия канал е удивителмо кристален. Драйв канала е уникат но се досещате звука е signed от Стив Вай и трудно може да се избяга от него. За метъл определено не става. Маже в ниските и му трябва бустер за да изчисти и стегне респозна на дебелите струни. Чистия канал с "Метъл Зон" вади "брутален" звук...но това вече не е 100% лампов звук... Като цяло е много динамичен и прави удоволствие да се свири с него. Леко "Мътен" във високите но не "Глух" ... Някак "Благ" "Кадифен" звук... Минус: Прекалено специфичен. ТЕЖИ!!! а няма колелца... Обща оценка: Лампов Амп за хора със силни пристрастия. Ето едно малък клип "парче" записа е направен ампа усилен на 3 /слабо но няма как/. Дист ДС-1-modnat ot Keeley за лек буст пред гейн канала и Уах Педал с микрофон СМ57 после няма ЕК от софта само дилей. http://nalbantov.muzikant.org/I'llFly_Legacy.mp3 Редактирано Ноември 12, 2006 от Black Bird Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Jordan_J Отговорено Ноември 12, 2006 Share Отговорено Ноември 12, 2006 ... и по-точно моделите JCM800 , JCM900 Dual Reverb и JCM900 Master Volume ... JCM-900 combo пълна лампа ми направи много, ама много добро впечатление! Изумителна динамика и много хубави драйвове. Не чак за хеви си мисля, но иначе за рок и блус е много, много добро! Тежи обаче като танк, но все пак е пълна лампа. Не зная колко вървят като цени, но вероятно е много добро решение за покупка втора ръка. Пробвах веднъж и едно комбо JCM-800 (не се сещам обаче каква модификация беше - комбо или лийд, щото са различни) - нищо впечатляващо, но има голяма разлика и като вид и звук от серията 900. А и не съм сигурен дали модела 800 е пълна лампа или хибрид ... Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
metalhammer Отговорено Ноември 13, 2006 Автор Share Отговорено Ноември 13, 2006 Много яка тема се заформи. Благодаря за изчерпателните постове! >Дан jcm 900 не е точно пълна Лампа защото: Има диоден ограничител в преампа , лооп комутацията е с дискретни елементи - операционни усилватели jcm 800 има няколко разновидности първите модели са наистина Пълна Лампа и затва са станали легендарни Тва е последния изцяло лампов модел на Marshall Особено моделите 2103, 2203, 2104, 2204 при тях първия двоен триод е включен последователно и гейна е супер як. Последните модели са с диоден ограничител в преампа и от тях е произлязъл jcm 900 откъдето почва залеза на Marshall като истински изцяло лампови усилватели. По горното ми мнение е базирано на реално изпробван jcm 900 в 4х 12 . Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
docc Отговорено Ноември 13, 2006 Share Отговорено Ноември 13, 2006 ^ А какъв е всъщност "проблемът" с диодния ограничител и какво е значението на транзисторното буфериране на FX loop-a,за формиране на първичния лампов Marshall-звук!? ...Популярният усилвател е 2203(няма да споменаваме 50w. версия 2204) - първият Master Volume от 1975 с JMP лого(заменило "JTM" през 1967).През 1981 е въведен JCM 800/2203 - пряк наследник на JMP 2203,но с gain,като при 1959 Super Lead.По-необичайни и смущаващи,за свикналите с Marshall-особеностите,са по-късно появилите се вариации с 2 канала(2205;2210 - 1982);FX Loop(винаги е бил транзисторно буфериран) и монтирането на reverb.Не се сещам,по това време някой,да е наричал тези усилватели "хибридни",макар че понятието е популярно,във връзка с разпространени модели на други фирми(напр. Music Man;Peavey....) и е свързвано с наличието на транзисторен preamp- ,или amp-блок.JCM 800 е вероятно най-популярният усилвател на Marshall,а представата за работа с него е свързана с използване на front end booster(както и при JMP 2203),без това,да е възприемано като "компрометиращо" относно ламповия характер на ампа(принципното отношение касае и въпроса с използването,или не, на FX-Loop-a и ривърба). JCM 900(1990) просто запазва линията с "екстрите",като през 1993 "понапомпват" gain-a.Основната новост е въвеждането на лампи 5881(поради проблеми с производството/снабдяването с EL34). А най-продаваният усилвател в класа си е Marshall JCM2000/DSL - добър "залез"! ...Друго по темата: Няма смисъл,да се припомня "класическият" статут,който имат немалко модели на посоченити производители.Super Reverb;Twin Reverb:Tone Master;Vibro King;1959 Super Lead;JCM800/900;Mark III;Mark IV;Rectifier Series си остават предимно първи избор,въпреки множеството реплики и клонинги. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
metalhammer Отговорено Септември 18, 2008 Автор Share Отговорено Септември 18, 2008 Случайно се натъкнах на тази стара тема. Искам да изчистя нещата относна Marshall и сериите JCM 800 и JCM 900 JCM 800 - съществуват няколко модела Основните модели са : 1959, 1987, 2203, 2204, 2103 & 2104 - изцяло лампови усилватели без ефектс лууп , само с един тон коректор Основната разлика между моделите е следната: -2203, 2204 налични 2 входа , първите два триода са свързани последователно когато ползваме хайгейн входа , когато ползваме лоу гейн входа първия триод се прескача и остава класическата схема на плекси.Има мастър волюм. Лично за мене тва са са усилвателите които веднага изплуват в съзнанието ми когато чуя JCM 800 - горното е съществената разлика от по старите модели. И малко лирическо отклонение - като блок схема старите модели маршали без значение мастеър или нонмастър волюм имат следната топология в преампа: вход едно 1 триод ; вход 2 2 триод - двата входа напълно независими - разликата е че единия е с подчертани ниски а другия с подчертани високи. Двата входа имат отделни потенциометри за ниво - следват триод 3 и триод 4 катоден повторител. Когато се ползва външно кабелче за да сумиране на двата входа - имаме успоредно свързване на двата входни триода !!! При JCM 800 2203, 2204 имаме такава топология хай гейн вход 1 триод потенциометър за ниво 2 триод , 3 триод 4 триод катоден повторител. Първите два триода не са Последователно свързани- следователно значително нараства гейна на преампа ! - 1959, 1987 са модели типично в стария дух на маршал описан по горе с двата отделни канала които са дублирани и физически на панела има 4 входни жака както в плекси . Нямаме мастер волюм. Другата разлика в моделите е мощността : 1959 JCM800 Super Lead, 100W 1987 JCM800 Lead, 50W Останалите модели от серията : 2205 JCM800 Split Channel Reverb, 50W head 2210 JCM800 Split Channel Reverb, 100W head Тези модели имат ривърб и сенд ретърн , в някой от тях ривърба е лампов в други е солид стейт , ефектс луупа е лампов винаги , в някой от тях има диоден ограничител в преампа. Следва наследника JCM900 В духа на по новото време маршал създават усилвател с 2 отделни канала - 2 гейна и 2 мастера - с общ тонкоректор .Наличен ефектс лууп. В същия дух за да смъкнат производствените разхорите - мастърите са солид стейт буфери с операционни усилватели. Изходния трансформатор е с двойно по малко съпротивление в разрез с фабричните изисквания на крайните лампи - от което следва ,че те работят в несвойствен за тях режим и се изразходват двойно по бързо. Реално двата канала са дублирани за един и същи преамп 2 броя гейн и 2 броя мастър. Наличен диоден ограничител в преампа. Лично за моята терминология тва е хибриден амп и лично за мене е стъпка назад. Освен модела sl-x има и модел с ривърб - като всичко е идентично с sl-x освен добавянето на солид стейт ривърб секцията. п.с. За горните неща е ползвана документация със схемотехниката на моделите п.п.с. Този пост не цели да апострофира предишния , а да накараха читателя да си синтезира инфото сам и то въз основа търсене и на трети източници в нета. п.п.п.с. Трябва да направим отделна тема специално за маршал Дими Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vhcs Отговорено Септември 18, 2008 Share Отговорено Септември 18, 2008 а някой да каже нещо за Diezel Herbert (или VH4) ... че мисля да напзарувам един напролет? Звука е мания ... ама като схеми и тн си нямам и идея дали е клонинг и ако да на кое. Аз мога да кажа за звука на Engl Poweball защото юркаме един такъв в бандата - мноо кефи и звука ми е нещо м/у vintage и modern и радва ухото доста. Готина динамика, отлични ниски честоти .. кво му трябва повече на една метълска душа Таркаля се и един Garland ама за него няма какво да пиша - из форума е изписано достатъчно. Имам и един Tube 100 на H&K ама първо ще трябва да мина през метълхамъра и тогава ще мога да драсна и за него нещо - вади маршалки звук ама има доста повече гейн .. Поздрави Алекс Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Baby Thomas Отговорено Септември 18, 2008 Share Отговорено Септември 18, 2008 Ето ТУК има доста интересни статийки относно ламповите хави. И точно по въпросите, които Дими засегна - новите и старите Маршали и какво/защо/кое/как. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
synchu Отговорено Септември 18, 2008 Share Отговорено Септември 18, 2008 а някой да каже нещо за Diezel Herbert (или VH4) ... че мисля да напзарувам един напролет? Звука е мания ... ама като схеми и тн си нямам и идея дали е клонинг и ако да на кое. К'во ти пука? Важното е че е мания На Металика беше ли? Зукът на Джеймс харесва ли ти? В рака за турнето има 2 х VH4 (това освен Death Magnetic, в който също участва). Herbert e с по-модерен звук, ако могат така да кажа. Малко повече "in your face". VH4 има много метъл и е много стегнат усилвател. Einstein също не е за пропускане Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
hypermusic Отговорено Септември 19, 2008 Share Отговорено Септември 19, 2008 AC30 - clean/od Dual rectifier - hi-gain Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Overdrive Отговорено Септември 21, 2008 Share Отговорено Септември 21, 2008 (Редактирано) - 1959, 1987 са модели типично в стария дух на маршал описан по горе с двата отделни канала които са дублирани и физически на панела има 4 входни жака както в плекси . Нямаме мастер волюм. Другата разлика в моделите е мощността : 1959 JCM800 Super Lead, 100W 1987 JCM800 Lead, 50W Всъшност искаш да кажеш, че това го има същото като схема и като наименование на модела, но в сандък на JCM 800?? Редактирано Септември 21, 2008 от Overdrive Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
inqubus Отговорено Септември 22, 2008 Share Отговорено Септември 22, 2008 Аз съм собственик на 3 channel dual rectifier на mesa. Какво да ви кажа, нямам забележки, никога не съм имал. Звучи убийствено яко. Дори преди няколко дни пробвах една измислена китара "ийсткоуст" със сток адаптери - пак си звучи убийствено. Единственото нещо, което смятам скоро да направя, е да разкарам сток лампите и да ги подменя с JJ's, търся малко по-агресивен звук. Инак съм свирил и с JCM 900 - хареса ми, доста по-различен звук от този на Меса, но също толкова приятен и стегнат. И все пак всичко е въпрос на вкус и идеали И не на последно място - лампата си е лампа Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.