Jump to content
Българският форум за музиканти

Recommended Posts

Публикувано

Здравейте, в момента изграждам звукозаписно студио като в момента е в домашни условия по-нататък ще се пренесе в по-голям проект за реално звукозаписно студио. Въпроса ми е да ме насочите към кой интерфейс да се насоча за момента. 

Изисквам многоканален запис задължително и адекватен звук разбира се. 

Колебая се между Focusrite Scarlett 18i20, Clarett 8pre със по-нататъшно разширение с octa pro или Presonus StudioLive 16.0.2 която много ме изкушава защото е и миксер, но искам да ми кажете мнение. 

Presonus-a поддържа ли многоканален запис или изкарва сигнала към компютъра само в стерео? Изобщо добра конзола ли е или да се ориентирам просто към интерфейс?

Мога да отделя около 1300лв за интерфейс и искам да купя възможно най-адекватната техника, защото ако сгреша после продаването на такъв тип техника хич не е лесно. 

Благодаря!

Отговорено

Presonus-а поддържа многоканален запис, няма ядове. Като качество и двете са много на ниво, за мен изборът трябва да е по-скоро стратегически ... какви сигнали ще записваш и по каква методология? Ако си убеден, че 100% от процесинга ти ще става в DAW с плъгини, аз бих избрал Скарлета, ако обаче примерно ще идва банда да ти записва и ще иска live studio sessions и искаш да направиш някакъв хибриден сетъп, при който част от процесинга да става в миксера, примерно някакви базови EQ/компресор/гейтове и т.н. и да раздадеш предварително смесен сигнал на музикантите преди още да си ударил DAW-а или да запишеш процеснат такъв и после да ти се улесни смесването с по-полирани тракове ... отговорът е Presonus-a. 

Другият аспект е дали ти харесват предусилвателите на Presonus-a и как оцветяват спрямо тези на Скарлета. Според мен Скарлета е доста стерилен и ти дава голяма свобода с това какво ще правиш в последствие, Presonus-а сигурно е по-"цветен" и може да вкарва необратимо влияние върху сигнала, а пък ефектите отгоре – хептен. Погледни темата ми за стратегиите за запис и смесване, ще ти даде повече светлина.

Ако нямаш голям опит с дигитални миксери с аудио интерфейс, за мен по-безпроблемния вариант е Скарлета, щото единственото, което можеш да му объркаш е гейна, от там нататък в DAW можеш да си ги обработваш както намериш за добре с пълна обратимост на плъгините ... при Presonus-a един забравен сетинг или нещо ненастроено като хората ти прецаква целият сигнал по-нататък и връщане назад няма ... или поне не лесно такова.

2 hours ago, Jo21 said:

Мога да отделя около 1300лв за интерфейс и искам да купя възможно най-адекватната техника, защото ако сгреша после продаването на такъв тип техника хич не е лесно. 

Без да си изясниш конкретните нужди и какво точно искаш да правиш, трудно може да се каже кое е най-адекватно. За продажби със сигурност за такива неща в България е по-трудно, в eBay ще ти се улесни покупко-продажбата ... но не е невъзможно. Примерно един crossover Rane за PA система ми стоя по базарите 5-6 години и накрая един човек звънна и се разбрахме. :) 

P.S. Иначе конкретно за разликите между Кларет и Скарлет серията, твърдят, че първата била ужким "по-професионална" за продуценти и аудио инженери, с по-висок клас предусилватели, по-нисък шум, липса на гадно оцветяване и т.н. докато втората е по-скоро за музикантите, които искат да записват с по-нисък клас предусилватели. Не съм им правил А/Б тест вкъщи, че да кажа със сигурност дали има някаква коренна разлика, но съм убеден, че знанията и уменията да боравиш със сигналите са в пъти по-важни от това, колко "профи" са ти преампите в картата ... :) 

Отговорено

От моя гледна точка е въпрос на виждане и лични предпочитания, в зависимост на кой вариант повече си свикнал да работиш. И двата варианта си имат плюсове и минуси. Пресонуса не е лош като миксер (имам достъп до един подобен Studio Live на мястото, където работя извън моето студио). Цялостна система с почти всичко необходимо, като във всеки момент можеш да го вземеш и да отидеш да озвучаваш или запишеш нещо някъде другаде. Едновременно с това може да се откажеш от вътрешните му модули и да ползваш своите в DAW. Друг е момента, както спомена и колегата, дали ще ти харесат предусилвателите му...лично аз не съм ги тествал и слушал детайлно, но на пръв поглед и слушане са си ОК (мониторите там са Genelec и свирят доста равно). Многоканалният интерфейс също е добър вариант, но е добре към него да вземеш и някакъв миди контролер със слайдери (за предпочитане моторизирани), понеже удобството при смесване с реални плъзгачи е на съвсем друго ниво.

Отговорено

Със сигурност хибридният вариант ме влече най-много. Не ми се иска всичко да се случва в софтуерна среда, само ме притеснява оцветяването на presonus-а. 

Точно заради предусилвателите се чудя. Не мога да намеря нищо записано със presonus-а в интернет, искам да чуя какво оцветяване има, ако има.

И за варианта интерфейс и daw controller също се замислям. Presonus-а всъщност има ли опция за daw control или на този модел няма?

 

Отговорено
18 minutes ago, yamaha said:

Многоканалният интерфейс също е добър вариант, но е добре към него да вземеш и някакъв миди контролер със слайдери (за предпочитане моторизирани), понеже удобството при смесване с реални плъзгачи е на съвсем друго ниво.

Което също ме навежда на мисълта, че евентуалното сервизиране на едно такова устройство след изтичането му на гаранцията ще е доста голямо главоболие ... колкото повече елементи в една система, толкова повече главоболия ... така че, което и да взема, особено пък за Пресонуса аз бих избрал нещо с максимална дълга гаранция (примерно 3 години от Томан), че да си вържа гащите за близкото обозримо бъдеще.

16 minutes ago, Jo21 said:

Не мога да намеря нищо записано със presonus-а в интернет, искам да чуя какво оцветяване има, ако има.

Тия неща са силно субкетивни и дори да гледаш нещо в Интернет не е гаранция кой какво е пипал отгоре му ... за мен най-правилният вариант е да си го изпишеш до вкъщи примерно от Томан, тестваш няколко дена и ако не ти харесва го връщаш. 

Отговорено
1 minute ago, Koobenot said:

Тия неща са силно субкетивни...

Съгласен съм напълно. Оцветяването започва да се проявява най-вече при многократно прекарване във веригата на един и същ сигнал, което означава, че ако си го изпише от Томан, надали ще го върне точно заради оцветяването, по-скоро заради нещо друго, което не му допадне. Спомняш си за оня ютюбър, когото коментирахме преди време, дето редовно правеше доста професионални тестове на аудиоинтерфейси и точно заради проявяването на оцветяването + добавянето на шум, прекарваше сигнала от всеки интерфейс многократно в loop и на последния цикъл сравняваше кой интерфейс какво добавя. ;)

Отговорено

^ Да, това също трябва да се има предвид. Ако примерно е подредил банда/барабани вкъщи и паралелно свирят и през двете, може и да се стигне до някакви изводи в полеви условия, иначе, да, тестови сигнали ... Според мен ако няма да му се налага да го мести извън студио някой от Фокусрайт интерфейсите е по-елементарният вариант, при дигиталните миксери без да му познаваш начина на работи в детайли, шансът да се застреляш в капачките е голям. Един колега на времето ми беше разказвал, как озвучавал някаква банда на живо и без да има някакви явни причини, субуферите изгоряли ... след ровене из миксера, какво да види – 35Hz на централното EQ, с много тясно Q, вдигнати с 20dB ... и айде честито. :) Да, кеф е да записваш с миксер, който има някакъв цвят, особено SSL channel strip, дори в изимитирана форма, но за лайфове скритите менюта крият капани ... 

Отговорено

Провери каква е точно интеграцията на Presonus с техния И с други DAW, да не се окажа, че само със Studio One могат да се правят разни хитрини, а с други DAW не.

Една хитрина, която може да се прави с цифровите миксери, е да пуснеш записан мултитрак от DAW към входовете на миксера и да си тренираш смесване в самия миксер, все едно си на лайв. :)

Отговорено

^ Стана ми интересно да погледна интеграцията му с други DAW-ове, с Reaper ужким ядове няма, но кривата на учене на самото устройство не е много "бърза" (цък), така че авторът да си направи сметка дали е готов да вложи време в това да учи миксера или му е нужен прости интерфейс на Фокусрайт + плъгини. ;) 

Отговорено

С онзи Studio Live, за който споменах (забравих точния модел, но предполагам, че действието на драйвера ще е същото), проблем няма с Cubase, Reaper, Cakewalk и май веднъж пробвахме даже Audacity. Сега...надали с всеки DAW е пробвано абсолютно всяка една функция, но като цяло се разбира не само със Studio One.

Отговорено

Иначе от миксерите с интерфейс, аз съм много доволен от ProFX серията на Mackie, която имам стерео двойка само за USB, но Onyx серията разполага с многоканален интерфейс, според мен за хора без опит е супер за старт, защото няма безброй менюта, а само EQ, филтри, компресор и ефекти. Ако на авторът му трябва нещо по-изтънчено – вече Presonus-a. 

Отговорено

Преди години МНОГО се бях наточил на Studio Live модела със събгрупи, 16.4.2 или нещо такова. Бях изгледал всякакви туториали и т.н. Обаче нов на магазина беше излишно скъп, а втора ръка моделите са Firewire 400, което може да се каже, че и тогава беше взело-дало като технология... Та не си купих. :D

П.П. Не съм озвучител или нещо такова, трябваше ми да включа две колони и два микрофона за репетиции. Меко казано е overkill... ;)

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.