Jo21 Публикувано Октомври 25 Share Публикувано Октомври 25 Здравейте, в момента изграждам звукозаписно студио като в момента е в домашни условия по-нататък ще се пренесе в по-голям проект за реално звукозаписно студио. Въпроса ми е да ме насочите към кой интерфейс да се насоча за момента. Изисквам многоканален запис задължително и адекватен звук разбира се. Колебая се между Focusrite Scarlett 18i20, Clarett 8pre със по-нататъшно разширение с octa pro или Presonus StudioLive 16.0.2 която много ме изкушава защото е и миксер, но искам да ми кажете мнение. Presonus-a поддържа ли многоканален запис или изкарва сигнала към компютъра само в стерео? Изобщо добра конзола ли е или да се ориентирам просто към интерфейс? Мога да отделя около 1300лв за интерфейс и искам да купя възможно най-адекватната техника, защото ако сгреша после продаването на такъв тип техника хич не е лесно. Благодаря! Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Koobenot Отговорено Октомври 25 Share Отговорено Октомври 25 Presonus-а поддържа многоканален запис, няма ядове. Като качество и двете са много на ниво, за мен изборът трябва да е по-скоро стратегически ... какви сигнали ще записваш и по каква методология? Ако си убеден, че 100% от процесинга ти ще става в DAW с плъгини, аз бих избрал Скарлета, ако обаче примерно ще идва банда да ти записва и ще иска live studio sessions и искаш да направиш някакъв хибриден сетъп, при който част от процесинга да става в миксера, примерно някакви базови EQ/компресор/гейтове и т.н. и да раздадеш предварително смесен сигнал на музикантите преди още да си ударил DAW-а или да запишеш процеснат такъв и после да ти се улесни смесването с по-полирани тракове ... отговорът е Presonus-a. Другият аспект е дали ти харесват предусилвателите на Presonus-a и как оцветяват спрямо тези на Скарлета. Според мен Скарлета е доста стерилен и ти дава голяма свобода с това какво ще правиш в последствие, Presonus-а сигурно е по-"цветен" и може да вкарва необратимо влияние върху сигнала, а пък ефектите отгоре – хептен. Погледни темата ми за стратегиите за запис и смесване, ще ти даде повече светлина. Ако нямаш голям опит с дигитални миксери с аудио интерфейс, за мен по-безпроблемния вариант е Скарлета, щото единственото, което можеш да му объркаш е гейна, от там нататък в DAW можеш да си ги обработваш както намериш за добре с пълна обратимост на плъгините ... при Presonus-a един забравен сетинг или нещо ненастроено като хората ти прецаква целият сигнал по-нататък и връщане назад няма ... или поне не лесно такова. 2 hours ago, Jo21 said: Мога да отделя около 1300лв за интерфейс и искам да купя възможно най-адекватната техника, защото ако сгреша после продаването на такъв тип техника хич не е лесно. Без да си изясниш конкретните нужди и какво точно искаш да правиш, трудно може да се каже кое е най-адекватно. За продажби със сигурност за такива неща в България е по-трудно, в eBay ще ти се улесни покупко-продажбата ... но не е невъзможно. Примерно един crossover Rane за PA система ми стоя по базарите 5-6 години и накрая един човек звънна и се разбрахме. P.S. Иначе конкретно за разликите между Кларет и Скарлет серията, твърдят, че първата била ужким "по-професионална" за продуценти и аудио инженери, с по-висок клас предусилватели, по-нисък шум, липса на гадно оцветяване и т.н. докато втората е по-скоро за музикантите, които искат да записват с по-нисък клас предусилватели. Не съм им правил А/Б тест вкъщи, че да кажа със сигурност дали има някаква коренна разлика, но съм убеден, че знанията и уменията да боравиш със сигналите са в пъти по-важни от това, колко "профи" са ти преампите в картата ... 2 Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
yamaha Отговорено Октомври 25 Share Отговорено Октомври 25 От моя гледна точка е въпрос на виждане и лични предпочитания, в зависимост на кой вариант повече си свикнал да работиш. И двата варианта си имат плюсове и минуси. Пресонуса не е лош като миксер (имам достъп до един подобен Studio Live на мястото, където работя извън моето студио). Цялостна система с почти всичко необходимо, като във всеки момент можеш да го вземеш и да отидеш да озвучаваш или запишеш нещо някъде другаде. Едновременно с това може да се откажеш от вътрешните му модули и да ползваш своите в DAW. Друг е момента, както спомена и колегата, дали ще ти харесат предусилвателите му...лично аз не съм ги тествал и слушал детайлно, но на пръв поглед и слушане са си ОК (мониторите там са Genelec и свирят доста равно). Многоканалният интерфейс също е добър вариант, но е добре към него да вземеш и някакъв миди контролер със слайдери (за предпочитане моторизирани), понеже удобството при смесване с реални плъзгачи е на съвсем друго ниво. 1 1 Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Jo21 Отговорено Октомври 25 Автор Share Отговорено Октомври 25 Със сигурност хибридният вариант ме влече най-много. Не ми се иска всичко да се случва в софтуерна среда, само ме притеснява оцветяването на presonus-а. Точно заради предусилвателите се чудя. Не мога да намеря нищо записано със presonus-а в интернет, искам да чуя какво оцветяване има, ако има. И за варианта интерфейс и daw controller също се замислям. Presonus-а всъщност има ли опция за daw control или на този модел няма? Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Koobenot Отговорено Октомври 25 Share Отговорено Октомври 25 18 minutes ago, yamaha said: Многоканалният интерфейс също е добър вариант, но е добре към него да вземеш и някакъв миди контролер със слайдери (за предпочитане моторизирани), понеже удобството при смесване с реални плъзгачи е на съвсем друго ниво. Което също ме навежда на мисълта, че евентуалното сервизиране на едно такова устройство след изтичането му на гаранцията ще е доста голямо главоболие ... колкото повече елементи в една система, толкова повече главоболия ... така че, което и да взема, особено пък за Пресонуса аз бих избрал нещо с максимална дълга гаранция (примерно 3 години от Томан), че да си вържа гащите за близкото обозримо бъдеще. 16 minutes ago, Jo21 said: Не мога да намеря нищо записано със presonus-а в интернет, искам да чуя какво оцветяване има, ако има. Тия неща са силно субкетивни и дори да гледаш нещо в Интернет не е гаранция кой какво е пипал отгоре му ... за мен най-правилният вариант е да си го изпишеш до вкъщи примерно от Томан, тестваш няколко дена и ако не ти харесва го връщаш. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
yamaha Отговорено Октомври 25 Share Отговорено Октомври 25 1 minute ago, Koobenot said: Тия неща са силно субкетивни... Съгласен съм напълно. Оцветяването започва да се проявява най-вече при многократно прекарване във веригата на един и същ сигнал, което означава, че ако си го изпише от Томан, надали ще го върне точно заради оцветяването, по-скоро заради нещо друго, което не му допадне. Спомняш си за оня ютюбър, когото коментирахме преди време, дето редовно правеше доста професионални тестове на аудиоинтерфейси и точно заради проявяването на оцветяването + добавянето на шум, прекарваше сигнала от всеки интерфейс многократно в loop и на последния цикъл сравняваше кой интерфейс какво добавя. 1 1 Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Koobenot Отговорено Октомври 25 Share Отговорено Октомври 25 ^ Да, това също трябва да се има предвид. Ако примерно е подредил банда/барабани вкъщи и паралелно свирят и през двете, може и да се стигне до някакви изводи в полеви условия, иначе, да, тестови сигнали ... Според мен ако няма да му се налага да го мести извън студио някой от Фокусрайт интерфейсите е по-елементарният вариант, при дигиталните миксери без да му познаваш начина на работи в детайли, шансът да се застреляш в капачките е голям. Един колега на времето ми беше разказвал, как озвучавал някаква банда на живо и без да има някакви явни причини, субуферите изгоряли ... след ровене из миксера, какво да види – 35Hz на централното EQ, с много тясно Q, вдигнати с 20dB ... и айде честито. Да, кеф е да записваш с миксер, който има някакъв цвят, особено SSL channel strip, дори в изимитирана форма, но за лайфове скритите менюта крият капани ... Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Baby Thomas Отговорено Октомври 25 Share Отговорено Октомври 25 Провери каква е точно интеграцията на Presonus с техния И с други DAW, да не се окажа, че само със Studio One могат да се правят разни хитрини, а с други DAW не. Една хитрина, която може да се прави с цифровите миксери, е да пуснеш записан мултитрак от DAW към входовете на миксера и да си тренираш смесване в самия миксер, все едно си на лайв. 1 Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Koobenot Отговорено Октомври 25 Share Отговорено Октомври 25 ^ Стана ми интересно да погледна интеграцията му с други DAW-ове, с Reaper ужким ядове няма, но кривата на учене на самото устройство не е много "бърза" (цък), така че авторът да си направи сметка дали е готов да вложи време в това да учи миксера или му е нужен прости интерфейс на Фокусрайт + плъгини. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
yamaha Отговорено Октомври 25 Share Отговорено Октомври 25 С онзи Studio Live, за който споменах (забравих точния модел, но предполагам, че действието на драйвера ще е същото), проблем няма с Cubase, Reaper, Cakewalk и май веднъж пробвахме даже Audacity. Сега...надали с всеки DAW е пробвано абсолютно всяка една функция, но като цяло се разбира не само със Studio One. 2 Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Koobenot Отговорено Октомври 25 Share Отговорено Октомври 25 Иначе от миксерите с интерфейс, аз съм много доволен от ProFX серията на Mackie, която имам стерео двойка само за USB, но Onyx серията разполага с многоканален интерфейс, според мен за хора без опит е супер за старт, защото няма безброй менюта, а само EQ, филтри, компресор и ефекти. Ако на авторът му трябва нещо по-изтънчено – вече Presonus-a. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Jo21 Отговорено Октомври 25 Автор Share Отговорено Октомври 25 Мда, мисля към presonus-а да се ориентирам. 1 Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Baby Thomas Отговорено Октомври 25 Share Отговорено Октомври 25 Преди години МНОГО се бях наточил на Studio Live модела със събгрупи, 16.4.2 или нещо такова. Бях изгледал всякакви туториали и т.н. Обаче нов на магазина беше излишно скъп, а втора ръка моделите са Firewire 400, което може да се каже, че и тогава беше взело-дало като технология... Та не си купих. П.П. Не съм озвучител или нещо такова, трябваше ми да включа две колони и два микрофона за репетиции. Меко казано е overkill... 1 Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Koobenot Отговорено Октомври 28 Share Отговорено Октомври 28 @Jo21 Като дойде миксера дай обратна връзка, че ми е любопитно ... Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.