Koobenot Отговорено %s в %s Отговорено %s в %s ^ Всичко е въпрос на приоритети – какво перо от бюджета за какво искаш да отделиш, какво как ти звучи, имаш ли детска мечта да имаш оригинално Плекси ... ако имаше всеобщо решение, да сме му намерили колая и да затваряме форума. Цитирай
Ламби Отговорено %s в %s Отговорено %s в %s Винаги съм изхождал от максимата да похарча,каквото е необходимо за звук,който ми харесва.Купувал съм и боклуци,това е неизбежно по трънливия път.Колкото до оригиналното Плекси правеха се копия в България по обясними причини. Цитирай
svet.k Отговорено %s в %s Автор Отговорено %s в %s Пробвах въпросното комбо с широколентов говорител 8" 100-3000 херца, 88 дб, уж да реже гадния презънс, още по остро звучеше. Верно че са евтини, но не стават за китара според мен. Ако е някъв по хубав, може и да. Но как да избереш, като няма никакъв начин да го чуеш? P.S. Но сега пък ми послужи като фалшив товар Даже го прибрах в оригиналния му кашон, ептен да се не чува. 1 Цитирай
emosms Отговорено вчера в 10:06 Отговорено вчера в 10:06 (Редактирано) On 11/14/2024 at 5:53 PM, svet.k said: Този вариант го имам - преамп и процесор където се зареждат импулси. Пробвах Celestion Eight 8 на кубето, не беше добър резултата, рехав високи с повече презънс от стоковия. Това, което върши работа за сега е, че пуснах сигнала от сенда на преампа в драйв канала на кубето. Пробвах и от аутпута на преампа но тона е прекалено ярък и агресивен. Това се получи: https://voca.ro/1fUq1OJmiM2 От саунд демотата на мен резултата ми хареса. Това клийн-крънч - също. Като описваш колко неща навързваш, особено и с hi fi усилвателя, комбота, отделни кабинети, и ми става лошо .. Много сложно. Но искаш да звучи добре и като за запис, не просто умален звук с ниски нива, като за вкъщи. Аз лично бих вкарал преампа и процесора в някое дърто лампово радио, но няма да имаш нищо повече от умален домашен звук, макар и лампов. Иначе върховния хай гейн звук в продукция, доколкото знам го постигат с паралелно смесване на звука на китарите през няколко кабинета (май и различни). Навремето ме порази саунда на един Албум - Carcass Heartwork. Всякакви слеъри, сепултури, ранни металики ми зазвучаха като саунд от играчка - евтино касетофонче от пазар в подлеза 😀. Дори черната металика ми звучеше просто hi fi напомпана, сравнено с мощта, дефиницията и злобния саунд на carcass. Много години по-късно попаднах на статия, че въпросния албум е corner stone в звукозаписната продукция на 'тежки китари'. За хардкор саунд мисля че го гласиш екстра, и е малко по-директно и грубиянско. За въпросния обем, който може би визират другите, ще ти трябват не една а няколко 12-ки и различни кабинети. Едва ли е подходящо за вкъщи, и пак може да не се постигне ефекта от пост смесване на няколко китарни кабинета (и то големи, сигурно 2 и 4 х 12") Редактирано вчера в 10:07 от emosms Цитирай
svet.k Отговорено преди 21 часа Автор Отговорено преди 21 часа Не е сложна системата с натискане на 2-3 бутона минава в двата режима. Да, звука на хай гейн ритъм китара се постига най трудно. Има безброй варианти за целта. Всеки албум звучи различно, дори на една и съща група. Не визирам AC DC и Iron Maiden 😀 Не търся хардкор тон, в момента се ровичкам в процесора и ще пусна скоро семпъл. Това с малко лампово "стъпало" е добра идея. Имам един стар грамофон, с един огромен транзистор вътре, звучи много автентично, но е неподатлив на екю корекции. Сигурно вади 5 херца ниски тонове, все едно имаш паралелно свързан бас 😀 . Цитирай
Koobenot Отговорено преди 17 часа Отговорено преди 17 часа 4 hours ago, svet.k said: Не търся хардкор тон, в момента се ровичкам в процесора и ще пусна скоро семпъл. Проца ти има ли графично EQ с 10 ленти (да речем)? Ако е така, може спокойно да си правиш каквито криви ти харесват преди да удариш стерео стъпалото и респективно 112-ката. Това всъщност ме навежда на мисълта да те питам – тоя стерео амп има ли някакви EQ корекции? Ако има, пробвай да подадеш бас от там/да отнемеш високи. Е, най-вероятно е voice-нат като криви за слушане на музика, но от опит глава не боли, стига да не изпушиш нещо ... Ако е странен, аз по-скоро бих го оставил на unity/0 и бих базикал EQ-то от проца. В моя вариант на "ремонта" всичко под 70Hz и 8.5kHz го бях изринал с много голяма стръмност от FabFiltera-a (96 db/oct), да може да свири събрано в спектъра. Виж какви опции ти дава проца. Какъв ти беше проца? Цитирай
emosms Отговорено преди 16 часа Отговорено преди 16 часа (Редактирано) Аз бих ги разделил на 2 нещата: 1. Практис амп - възможно най-простото и малко нещо, което да не вдига много шум. Тук влиза и вариант слушалки. 2. Запис - тук бих залагал на line out запис, после през разни IR и други плъгини. Ако се заиграеш и размножиш записа на няколко канала, през различни амп/ каб симулатори, после смесиш, ще си намериш твоето. За разкош може да запишеш и един или два микрофона, на две различни позиции, и да смесваш с траковете през IR и плъгини. 3. Директно се отказвам от това да гоня 'големия' саунд от мултиканалното смесване за домашен Практис саунд .. Ето тук Ola обяснява за саунда на carcass - Heartwork Ползва същия амп, ефект, подобен кабинет и разположение на два микрофона. Обаче звучи доста по грубо и сурово от студийния им саунд. Там май ползват два 4 х 12, с различни модели 12"-ки, за едната, и толкова за другата китара Дори се споменава че е смесен за цвят и саунд от джобния микроамп на marshall 😄😄. Общо към 5 трака ритъм китари... За да докарат оптималния според звуко инженера бленд, се е преминало през някакъв процес на анализ и отсяване (не е било 100% проба-грешка и базици) за да се избере какво да се ползва. И това е било за ТОЗИ албум. За други проекти ще е друго... Редактирано преди 16 часа от emosms Цитирай
Koobenot Отговорено преди 16 часа Отговорено преди 16 часа 45 minutes ago, emosms said: Запис - тук бих залагал на line out запис, после през разни IR и други плъгини. Единствено ако е моделиращ процесор от класата на Helix/AxeFX. Всичко останало в по-малка или по-голяма степен, което е базирано върху профили с PostEQ е загуба на време, всеки един VST плъгин ти дава абсолютно същото ... NeuralDSP в това отношение са супер. И аз съм на мнение, че за да записваш 4x12" като хората трябва не само подходящо помещение, но и добри микрофони и бая практика. За вкъщи просто не мога да си представя как ще набримча 4x12" за записи без комшиите да ме обесят и карам с IR-и. Освен това записите от два микрофона винаги имат някакви фазови разлики и трябва да ходиш после и да изравняваш и по фаза, не само да подбереш бленда. Другото което е, аха си мръднал единия от микрофоните с 5 см ... айде честито, печелиш нова бленда и ако в албума 10 песни са така, 11-тата ще е иначе и после или трябва да презаписваш или с някакво post/match EQ при смесването да натаманиш разликите ... абе мъка. Лесно няма, но все ми се струва, че за вкъщи по-щадящият вариант е моделиращ проц / добро VST + читави IR-и, или добър каб. симулатор като Torpedo C.A.B. M+, да речем с какъвто амп ти харесва пред него. Цитирай
svet.k Отговорено преди 15 часа Автор Отговорено преди 15 часа Проца е Mooer ge 200 с възможност за зареждане на 10 Ir - и. Него ползвам за записи с преампа отпред. Усилвателя има 5 корекции. Проблема е че на него слушам и музика 😀 Така че не ги пипам. Проца има доста екю - та, включително и параметрик. Друго какво да кажа, дето не съм го споменавал до сега 😀 Разбирам, темата стана много дълга и на никой не му се чете Колкото до практис ампчетата, споменах по горе пак какво ми трябва. 1 Цитирай
Koobenot Отговорено преди 15 часа Отговорено преди 15 часа 13 hours ago, svet.k said: Усилвателя има 5 корекции. Проблема е че на него слушам и музика 😀 Така че не ги пипам. Опааа, от ей тука ще изскочи зайчето ми се струва ... Я бързо си признай как си ги настроил, ако е някаква "лястовичка" не се учудвам, защо са набримчени тия високи и липсват ниски среди. Първото което е, че АЧХ-то на 112 няма нищо общо с мониторно/PA тяло, второто е максимално изравнено, да репрезентира акуратно записан/предварително смесен материал, АЧХ-то на китарен/бас кабинет подчертава определени честоти и нюанси, които са желани често от китаристите и кривата е странна в повечето случаи, например ето ти АЧХ на студийни монитори: ето и на китарен кабинет: Бая разлика има. Понеже ти правиш близко до второто, аз не бих прилагал едни и същи EQ корекции, че да мъча да се постигна линейност и добър китарен тон ... преди да продължиш да бъзикаш каквото и да било, ако ще свириш на китара през тоя амп, изравни 5 лентовото EQ и настройвай от тази отправна точка ... иначе само топлим и разхлаждаме водата. Тея 5 ленти на какви честоти са и с какво Q и децибели функционират? 13 hours ago, svet.k said: с възможност за зареждане на 10 Ir - и Като го ползваш проца в тандем с ампа и това 112, нали гасиш IR-ите на кабинет? Иначе слушаме "кабинета на кабинета" и не е окей ... Цитирай
svet.k Отговорено преди 2 часа Автор Отговорено преди 2 часа Естествено че не ползвам ir - и в случая, само екю, ревърб и дилей понякога. Не искам да пипам екю - то на усилвателя, имам такова за ръчкане на преампа и проца. Незнам на какви честоти е, има бас, ниски среди, среди, високи среди и високи. Настроен е с една система пак на АМТ , за оптимално качество на звука при слушане на музика. Общо взето към момента мисля че съм постигнал желания тон. Но както знаем това излиза наяве след няколко дена. 1 Цитирай
Koobenot Отговорено преди 1 час Отговорено преди 1 час Бая са набримчени, нещо не е наред – или HiFi колоните ти са с някаква странна честотна характеристика или стъпалцето не свири като хората. В нормалния случай трябва да се въртиш около нулата ... поразвърти ги и чуй как ти променят звука, като пуснеш проца. Имай предвид, че вече EQ-то ти става твърде комплексно – от една страна от проца, от друга страна някакви свръх подавания от тая система. Цитирай
svet.k Отговорено преди 48 минути Автор Отговорено преди 48 минути Добре е усилвателя, по малък е от обикновенните като размер. На колоните съм им сменял басовия говорител с широколентов. Просто обичам по напомпан звук. А и както казах го настройвам със специално тест сд. С директ мониторинга ( елеминира екю то) просто е по слаб звука и има юного високи. Хайде да не бъркаме електрониката с акустиката, защото това са 2 различни дисциплини. Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.