Jump to content
Българският форум за музиканти

Recommended Posts

Отговорено (Редактирано)

Знам я, дето казва "Ф-и-и-и-у-у-у!" и смята за социално приемливо да минава със 100 км/ч. по главен/околовръстен път, пък после ако я блъснеш, ти ще си виновен. Всъщност и на Запад има подобни проблеми като нашенските емигрантите, келешите, аутсайдерите и тарикатите се мъчат да се възползват от подобни дупки и вратички в закона, и тротинеткаджиите окупират както пешеходната, така и велоалеята. Съгласен съм, че не карат по автомобилен път с небивали скорости, но със сигурност трябва да има регулации независимо от държавата. Регулациите са някакъв законен, общопризнат, наказуем гарант за ред. Ако си представим, че законодателната власт си е свършила работата, на ред са вече съдебната и изпълнителната. Те затова и нашенските роми се възползват така вездесъщо от първата в БГ и се мъчат по всевъзможни начини на подметат другите две ... да, има изключения, съгласен съм, имам приятели роми, прекрасни хора, но говорим за медианата. Оф, пак стана политическо и завихме в грешна посока, но това ми е мнението. :( 

Единствено ми се ще да кажа в заключение следното да продължаваме с примера и морала си да отстояваме истината, а пък каквото ще да става ... 

Редактирано от Koobenot
  • 2 weeks later...
Отговорено (Редактирано)

Аз се намесвам след малко отсъствие. И ще гледам да отговоря. По-долу пускам видео как аз се учих. Срам не срам от килограми, но да видите че тая работа става не само за дърти, но и за дебели и няма проблем.

Първо да кажа за безопасността. Статистически в САЩ най-много нещастни случаи имало в банята. Мойто най-голямо пребиване в живота беше с колело - посрещнах уличния паваж по лице след премятане пред предна гума. Не питайте. Но бях към трети клас, бързо мина, нямаше нищо счупено. На видеото терена е леко различен - тогава още живеех в Канада, мисля края на Март си купих борда, ама точно като затваряха всичкото магазини заради пандемията и хванах магазина няколко дни преди затваряне. В момента в който ставаше за излизане без полицията и бабичките да те следят за вирусен тероризъм взехме да извеждаме детето на разходка в парка и на един от крайните паркинги се учех напълно сам. Понеже още беше студено първите дни - началото на Май мисля се падаше (в Торонто зимата свършва към средата на Май понякога) и на дълги ръкави ич не е удобно да сложиш протектори, но после ще видите съм с протектори и сега като излизам често ги слагам. В Канада гледат с много лошо око ако не си със шлем. Протектори може да не носиш - но никой не те приема в компания на лонгбордъри ако нямаш шлем. И на едно мое видео ме критикуват защо още не съм купил и да - това ми е грях. Тук това се приема за простотия, защото не си готин, но там хората държат на безопасност. Казах за падането ми с колело. Да кажа за лонгборда - два пъти съм се наранявал по-сериозно (реално не беше кой знае колко) и все по мои грешки, но когато си над 40 първо падаш с друга сила, второ със сегашните ми бая килограми, трето минава доста по-дълго, четвърто както каза адаша Cybergene - семейството ти зависи от теб и не можеш да отсъстваш дълго от работа. Ами научих урока - първото кофти падане - ниска скорост на лек наклон стана простотия, не бях подготвен как да реагирам и фраснах дясна китка. Две седмици дори домати не можех да режа - опитвам да стисна ножа и боли. Веднага си поръчах протектори за китки и тях дори да не сложа налакътници, но на дясната ръка слагам за китка. Винаги. Второ неприятно падане - вечер, забравих си бях челника и се мотая по улиците привечер. Еми на един участък в тъмното бях забравил че има една дупка, захапа колелцето и полетях. Тая вечер два пъти ми се случи да падна на ляв хълбок. Първия път - камъче - нямаше проблем леко се натъртих. Втория път на дупката добре че вдигнах ръка да си предпазя главата, че инак лошо. А хълбока - огромен подут кръг. За тая работа има шорти с подплънки на хълбоците, ползват ги хора с маунтийн байкове, стават и за скейт. Но грешката беше моя - ако бях видял дупката щях да я заобилоля. 2 дни по-късно ходих със спрей да я маркирам. Но откак сложих протектори нямам грижа - протекторите за скейт и bmx са сериозни - падам и само се изтупвам. Голяма работа децата как ме гледат. Няма да разберат. И шлем ще си взема по-натам. Впрочем погледнете Тони Хоук - човека никога няма да го видите без протектори и шлем. Нека децата да се подиграват.

А хейт има за всичко. Преди да замина за Канада си бях взел блейдове и се учех. Обаче си купих и фитнес-модел блейдове с мека обувка, по-едри колелца, абе това дето го продават на повечето места. Ей в НДК не спряха да ме гледат децата и чух един ден "абе тоя що кара женски кънки" :D

След около месец на Витошка срещам по-дърт от мен с блейдове, спрях го. Оказа се че кара от години. Каза "мен непрекъснато ми викат що карам детски играчки, аз им викам абе ти ски караш ли, те да ама то е друго" ми не е друго. И не трябва да ви пука.

Безопасността също зависи от това как се учите и какво решавате да правите. Вижте мойто видео. Преди всеки път като излизам изкарвах първите 5-10 минути първо на трева преди да посмея да се кача на асфалт. На тревата ще видите как се упражнявам. Чак тогава отивам на асфалт. Най-големите грешки на начинаещите и то от незнание или прекалена увереност е да правят необмислени неща - да се пуснат на асфалт без да са подготвени изобщо или да се пуснат по надолнище без да са готови. 

Колкото до усещането - да караш лонгборд, спрямо това да караш нормален скейт е като да се возиш на евтина кола или кола за състезание (понеже ще е с твърдо окачване) и после да се качиш на луксозна кола - първата кола ще вози твърдо, втората ще вози меко. Но за разлика от колите лонгбордовете развиват доста по-високи скорости по простата причина, че колелцата са с по-голям диаметър. Просто казано, колелцата за нормалния скейт са твърди, малки и тесни, докато за лонгборда приличат на задните гуми на Формула 1 болидите от 80те години (вече не ги правят така, затова подчертавам 80те години) - ония дето ги караха Прост и Сена - меки, широки и с по-голям диаметър.

Оттук и това къде може да се кара - скейта е идеален за гладки повърхности. Няма как да караш къде бъде - малките колелца ограничават. Пред НДК, около паметника на Армията и всеки един скейт парк. Толкоз. За останали места - ако асфалта позволява. Лонгборд колелцата - друга работа. И те се спъват на камъчета, но на по-големи. Инак скейт парк - само ако сте с къс лонгборд, тоест "cruiser". Аз с моя не съм за скейт парк (той е 36 инча дъска и е спуснат). Обаче преминаване на по-груб асфалт и дори каране по трева - няма проблем (за тревата ще трябва обаче скорост) и не - не говоря за специалните офф-роуд бордове, говоря за съвременен нормален лонгборд. Та груб асфалт - няма проблем. Нека някой скейтър се пробва да мине Витошка в момента в пешеходната зона - не съм сигурен че ще успее. Лонгборд - ще друса, но ще мине.

Комфорт - лонгборда има широка дъска. Дължината зависи от модела. А именно:

Приложения: Нормалният скейт е за трикове. Не че не може просто да се возите, но е за трикове най-вече. Лонгборда по принцип е с обратно предназначение. Първите модели са правени от сърфисти, за да има какво да карат когато няма вълни. Основният класически съвременен модел е дълъг и прищипан в задния край (т.нар. pintail) и е основно за разходка. С това, за разлика от скейта се избутвате 1-2 пъти и то ще ви носи леко и на приятно разстояние, преди да изгуби скорост. Има специални къси модели пак с големи колелца (cruiser) , които се ползват за трикове но имат предимството на колелцата да минават и кофти асфалт и се ползват за freeride на по-големи разстояния. От останалите модели - има едни които са за високи скорости с цел надолнища и моя е такъв, но има едни супер-дълги (над 38 инча дъска) и те са за т.нар танцуване - вид трикове.

Но накратко - какъвто и да е модела, основно предназначение е придвижване на 2-3 км разстояние (може и повече, но зависи). Но да - може и трикове, но при танцуването триковете нямат нищо общо със скейт триковете които знаете и прави Тони Хоук.

Мисля че покрих въпросите за това какво може да се прави с един лонгборд и колко е безопасен. Аз трикове не правя, просто го карам и е приятно. Във фейса засекох някакъв колега перкусионист от София, който кара, но не го познавам. Така че има и там си организират срещи.

Остана въпроса за марка - ако някой реши да взима, знам че може да е с ограничени възможности, но не взимайте евтини модели особено от незнайни марки. Ще се разочаровате, че няма да возят хубаво и няма да имате удоволствие.

Иначе това което аз трябва да отработя най-накрая е да отслабна - слабите са по-гъвкави и могат да правят повече неща на борда. Но вижте видеото - над 40г съм, с бая килограми съм, с протектори съм и карам. Единствено нямах идея че най-големия кеф - да минаваш през локвите не трябва да се прави - но така се научих как се чистят лагери и как се сменят. Лошото е обаче, че се отразява и на дъската, моятя мина основен ремонт с ново лакиране преди няколко месеца.

Но ако се кара само на сухо няма да го има тоя проблем.

Така че - безопасността си зависи от нас. И в тубата има видеа на по-дърти от мен които карат. Сложих няколко видеа в групата ми да се гледат.

PS: Само в момента дъската ми изобщо не изглежда така - цялата е в лепенки, но така ми харесва. :)

 

 

Редактирано от RaverWild
Отговорено

Е защо караш наопаки? :greenball:

Аз с левия крак напред не мога твърде да карам и е доста по-лесно да се очистя. От време на време пробвам и така, най-вече като има баирчета нагоре, че да товаря менискусите по-равномерно. Или като правя по-дълги обиколки (8-10км). Но като цяло си е мъка.

Моето возило е от балтийска бреза + орех. Ще кажеш, че китарист го е избирал... :hysterical:

Board-01.jpg Board-02.jpg

Отговорено

Тея талпи освен за кеф, имат ли и някаква практическа насоченост? Примерно мога ли да стигна по-лесно до работа с тях или примерно да ми спестят някакво време за транспорт и т.н.? Знам, че е трагична инфраструктурата, ама все пак ... 

Отговорено

Според мен много зависи дали имаш подходящо трасе. Без да си мега про и/или се напъваш супер много можеш да се движиш с 10-15км/час на гладко. И оттам насетне според зависи. :)

Аз имам велоалеи в 90% по пътя между нас и офиса, ама... денем много навалица и така и не съм ходил. Освен дето те гледат странно...

  • 3 months later...
Отговорено

Наскоро разбрах, че има проект и е започнало строителство на скейт парк в Русе. Първата копка била миналото лято и пишеше, че проектът щял да бъде завършен за 6 месеца (ако помня вярно). Е, още е доникъде, тъй като преди малко видях тази статия от миналия месец, но има светлина в тунела.

Ако го завършат преди да сложа космодиск, памперс и магнитни наколенки ще взема да го тествам някоя вечер... :greenball:

SkatePark.jpg

  • 2 weeks later...
Отговорено
On 7/16/2023 at 11:08 PM, Baby Thomas said:

Наскоро разбрах, че има проект и е започнало строителство на скейт парк в Русе. Първата копка била миналото лято и пишеше, че проектът щял да бъде завършен за 6 месеца (ако помня вярно). Е, още е доникъде, тъй като преди малко видях тази статия от миналия месец, но има светлина в тунела.

Ако го завършат преди да сложа космодиск, памперс и магнитни наколенки ще взема да го тествам някоя вечер... :greenball:

 

В Хасково има два. Единия са го правили някъде 2007г май. Намира се в Парк Кенана. Втория е нов - миналата/тая година завършен в новия парк над ДНА. Не съм ги тествал, щото с лонгборда не съм за каскади. Но не са никак лоши.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.