Jump to content
Българският форум за музиканти

Слушалки и усилвател.


Panajotov96
 Share

Recommended Posts

Не купувай нищо повече, вкл. HD600. Подозирам, че Konnekt 6 и Scarlett 2i2, които имат сходни показатели, но слушалковият усилвател на първата дава по-високо ниво, също може да те разочароват. Некачествените материали стават по-очевидни. Докато не промениш културата си на слушане, за един YouTube всички тези вложения са безсмислени, да не кажа кощунство.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Разбирам, значи трябва да намеря друг начин да слушам любимата си музика. това няма да е лесно.

ще пробвам със някой CD PLAYER или и аз не знам. дори и да купя музика, лаптопа няма възможността да я възпройзведе.

Вече и аз не знам, какво е най добре да направя.

Link to comment
Share on other sites

Ето и моя принос към файловете за тестване. След разархивиране на файла ще се появи папка с 5 flac-а, съдържащи 1-минутни откъси от песните:

  • Dire Straits - Money For Nothing
  • Scott Henderson - Dolemite
  • Michael Jackson - Black Or White
  • Pink Floyd - The Great Gig In The Sky
  • Henry Mancini - Pink Panther

Не можах да намеря от каква компилация ги дърпах, но търсих нещо с добре изсвирени/записани и минимално помпени/мачкани/компресвани песни подходящи за тест на аудио апаратура. Надърпах и няколко препоръчвани албума, но имаше и смотани (или поне на мен не ми харесаха). Бяха ми харесали на Eric Clapton Unplugged и един на Тото, DT беше средна хубост, на RATM беше ужасно препомпен... забравил съм другите. :)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Свалих този фаил. не знам на мен ли така ми се струва но записъ,е много по силен и качеството е много хубаво. не е моя стил но много хубаво се чува.

Link to comment
Share on other sites

Къде изчезна качественият звук на музиката - Webcafe.bg

Вижте на какво попаднах днес. не знам до колко е вярно но съм сколнен, да вярвам.

Аз гледам на 4k но не мога да намеря ефективен начин да слушам във Hi Res

  • Confused 2
Link to comment
Share on other sites

Дрън-дрън е тази статия. По-добри формати отдавна се измислиха (включително многоканални - SACD, AudioDTS, DSD... както там бяха точно),  но не са масови. Защото няма търсене. Нещата МНОГО се промениха, всичко живо в последните години използва някакви стрийминг платформи и мобилни устройства. Това, че примерно ти и още двама (примерно) имате аудио стая за 50 000 само за слушане на музика не значи нищо.

Другото нещо е, че масово развалят музиката с малоумни помпи, компресиране, лимитъри и т.н. Визирам т.нар. Loudness War явление, което в последно време май започва да му се вижда началото на края, но вероятно още доста ще съществува. Появи се към 2000-та година и роди някакви невероятно грозно звучащи песни и албуми. Еталон за такава гадост ми е Europe - Last Look at Eden албума. Metallica - Death Magnetic също ... да не говорим за групите от Djent проектите, където всичко е на 11 или не се приема от феновете на жанра. :)

И далеч не на последно място - няма много читава музика. След около 2000-та година 99% от нещата са по-скоро ужасни. Поне в т.нар. Мейнстрийм. Масово пусканата по радио, ТВ, във филмите, и т.н. са едни и същи "безопасни" направени по калъп бози, доста често от бездарни хора. Бъкано е с корекции, Auto-Tune (и подобни продукти), всяка нота накълцана, подравнена, напудрена, препомпена и т.н. Вижте какви награди се раздават (не че някой вече им обръща внимание), какви изпълнители вкарват в Rock And Roll HOF. Знам, че музиката не е само рок и метъл, но вече се натъпка с някакви рапъри и други подобни, които нито пеят, нито свирят (съответно няма как това да е музика) Карди Би, Марди Жи, Ники Минаж, Лил Уейн... всякакви кретени. :)

Това си е мое мнение, никой не е длъжен да е съгласен. :)

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Така, да кача и своите файлове.

Има два трака на Earth Wind & Fire от албума Heritage, и до ден днешен за мен е мистерия, как са извадили този звук, но са го направили - дори на най-калпавата карта, има стерео, има високи, има транзиенти, каса и бас, всичко се чува както трябва да бъде и колони винаги проверявам с това, веднага се чува, ако им липсва/преобладава нещо в АЧХ-то им.

Другото е един микс на сръбската богиня на турбофолка Цеца (без лоши чувства, за жалост имам само MP3), където касата е здрава и винаги я ползвам да чуя нещо колко "рита". 

С последното ми файлче тествам дали са вързани ляв и десен канал правилно. 

Edited by Koobenot
Link to comment
Share on other sites

Сега да кажа малко и аз за слушалките и картите. Дадоха ми да пробвам Focusrite Scarlett 2i2 3rd Gen, и реших да я подложа на различни мъчения, но ще се опитам да се придържам към темата и да не ползвам "научни термини".

Картата има различни дискретизиращи честоти, почващи от 44 kHz до 192 kHz. Тествах ги всичките и забелязах, че от най-ниската към най-високата честота разлика се усеща г/д линейно и разбира се спрямо вградената сапунерка в лаптопа ми, както и тази в смартфона. Имайте предвид, че слушам на компромисни слушалки от "супермаркета". Това което чувам, е че при 192 kHz, без значение от материала всичко звучи по-събрано - транзиентите са по-отчетливи (касата, соло барабана "ритат" повече), стереото е по-широко, високите на разни чинели, шейкъри, фусове и прочие инструменти са по-бистри, освен това забелязвам много повече детайли от преди  - опашки на вербове, различни ефекти в ляво/дясно и като цяло работата е по-добре. ОБАЧЕ ...

Това според мен е нож с две остриета. При един добре смесен материал, всичко е окей, но ако има тук таме някоя грешчица оставена (което се наблюдава особено при доста от албумите), веднага лъсват различни артефакти - шептящи вокали, цвърчащи китари, шум, брум, тук таме някой страничен шум, обикновени артефакти и прочие гнусотии, което малко ме натъжи. Песните, които ме кефеха допреди на по-компромисна техника, ся с тая карта веднага им лъсват грешките, абсолютно както описа и @Baby Thomas в няколко поста по-нагоре. Спорно е според мен дали това е добре или зле, щото също се хващам как не слушам вече парчето, а му слушам недъзите ... което е една много дълбока дупка. Но съм убеден в едно - тая карта със сигурност няма да ме накара да стана пурист и да заклеймя телефона или лаптопа си, или пък бумбокса си и да спра да се кефя, разбираш ли на музиката, щото не съм чул 18-тия хармоник на китайския чинел на Портной ... айде моля ... 


Та да обобщя - да, разлика има с друга карта, но според мен човек трябва да инвестира в такова нещо, ако истински иска да чуе нещо, което нормалната няма как да му даде или ако се занимава със записи/микс мастер. Така ако си коригираш грешките на тая карта, гаранция на сапунерките ще звучи топ. По моята проста логика де.

Освен това както @Steppenwolf и колегите добре обясниха на времето в тази тема, нещата с дискретизиращата честота не са на принципа на Мечо Пух - "Колкото повече, толкова повече", ами като се вдига честота, трябва схемотехнически изпълнението да е добро, за да няма гличове и артефакти при 192 kHz. Нека колегите да се изкажат, не съм толкова вещ по темата.

За мене файдата от тия слушалкови ампове не е голяма. Моята философия за аудиото е много проста:

"Важно е откъде звукът тръгва и откъде излиза, по средата може да търпи компромиси, но е най-важно откъде тръгва."

Ако наистина имаш нужда от тия 10% добавена стойност на звука, според мен Скарлета може да ти ги даде. Дори с компромисни слушалки/колони, разлика се чува. Ако можеш да я чуеш, разбира се. Дали си струва - въпрос на приоритети.


Докатко не ни дадеш тестови материали, с които слушаш трудно можем да помогнем. Това, дето описваше, че се чува "силно", на мен лично ми изглежда като някакво несъотвествие на съпротивление между слушалките и изхода. Може и да греша.

Edited by Koobenot
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Другото, което съм забелязал е, че парчетата на Planeta Payner винаги са с топ звук, на моменти според мен надминаващ доста продукции отвъд океана. Ако може човек да се абстрахира от жанра, също стават за тестване. 

Link to comment
Share on other sites

И понеже каза, че слушаш народна музика, да се опитам да те насоча в това дали си струва, според мен. Най-много нещата си ги представям в две направления:

1. Добре смесени албуми в студио на Канарите/Виевската фолк група и т.н., неща с 4/8K качество от Тянков ТВ/Planeta Folk и прочие, където наистина тия 10 процента ще ги чуеш - по-бистри тарамбуки, дайрета, пръстите на тоя дето свири на акордеона и т.н. Тогава си струва според мене да вземеш Скарлета.
2. Съмнителни rip-ове на плочи от БНР, със съмнителна техника - шумят, дрънчат, пръщят, за микс и мастър и дума не може да става ... там ще се разочароваш със сигурност, гаранция.

Потретям се сигурно, дай ни материали да чуем какво ще слушаш, за да видим струва ли си гимнастиката.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

https://highonscore.com/beyerdynamic-history-studio-legends/
DT 770 PRO – Closed back (studio, stage)
DT 880 PRO – Semi-open back (reference monitoring, mastering, mixing)
DT 990 PRO – Fully open back (critical listening)

Аз имам Beyerdynamic DT 770 PRO, 250 ома. За усилвател и USB DAC ползвам Line 6 TonePort UX1.

 

dt770pro-250ohm_perspective_v1.webp

external-content.duckduckgo.com.jpeg

external-content.duckduckgo.com2.jpeg

Link to comment
Share on other sites

На 4.02.2022 г. at 11:21, Koobenot написа:

@a_panov И как звучи спрямо вградената сапунерка, какво ти прави впечатление?

Може да клати 250 Ома слушалки. Само за това го ползвам тоя Line 6.

Link to comment
Share on other sites

On 1/30/2022 at 6:25 PM, Koobenot said:

Картата има различни дискретизиращи честоти, почващи от 44 kHz до 192 kHz. Тествах ги всичките и забелязах, че от най-ниската към най-високата честота разлика се усеща г/д линейно и разбира се спрямо вградената сапунерка в лаптопа ми, както и тази в смартфона. Имайте предвид, че слушам на компромисни слушалки от "супермаркета". Това което чувам, е че при 192 kHz, без значение от материала всичко звучи по-събрано - транзиентите са по-отчетливи (касата, соло барабана "ритат" повече), стереото е по-широко, високите на разни чинели, шейкъри, фусове и прочие инструменти са по-бистри, освен това забелязвам много повече детайли от преди  - опашки на вербове, различни ефекти в ляво/дясно и като цяло работата е по-добре. ОБАЧЕ ...

Склонен съм да приема, че е така, въпреки че подобни разлики са обикновено субтилни и поради тази причина следва да се отчитат със слепи тестове и с инструментите на статистиката. Но те действително съществуват перцептуално в аудиото. Темичката отпреди години е само върхът на айсберга, но в общи линии маркира някои от най-съществените точки. Подобни разлики определя съчетанието от реализациите на часовника, реконструиращите филтри и аналоговата част на ЦАП, схематичното рутиране на сигнала, което при стотици килохерцови честоти следва да се съобразява с интегритета му и може да внесе допълнителен фазов шум към този от колебанията на клока, захрванването. Изпълнението определя и сладката работна точка на АЦП като входно ниво.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.