Jump to content
Българският форум за музиканти

Студийни Монитори


IvanDTr

Recommended Posts

Стойки ще намериш трудно, а и за да не са грозни като смъртта ще трябва да дадеш сума приблизително равна на цената на мониторите ти.

Аз бих направил друго. На ул. "Поп Богомил" (близо до Лъвов мост  и бул."М. Луиза") има магазин на "Гомапласт".  Там можеш да намериш всякакви гумени ленти, уплътнения, листове и подобни.  В рамките на 2-5 лв. можеш да си избереш подходящ вид или комбинация, която да сложиш под мониторите.  Аз бих пробвал комбинация от по-твърди и по-меки слоеве с разл. дебелина. Не е задължително да са под цялата площ на монитора. С малко експериментиране ще стане  :)

Мерси, ще отида да разгледам :)

 

Мислех си за MoPad на Auralex и докато ровичках да видя кви пари е из нета видях следният коментар за него:

 

I didn't expect much when I ordered these (Auralex MoPad), but I was very pleasantly surprised with the results. I've got some Behringer B2031 powered speakers that are pretty heavy. I was hearing a lot of boomy rattling in the cabinets they were sitting on, and I had tried different configurations of foam, cardboard, and even newspapers and magazines, to isolate the speakers. Nothing worked until I tried these Auralex pads. What a difference they make! Really cleared up the sound, and eliminated all the booming and rattling. Highly recommended if you have speaker isolation issues.

 

Това определено ме обнадеждава и мисля да си ги потърся тези подложки.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Никой не ще да препоръча някакъв смислен усилвател :metalist:

 

Ето на какво попаднах докато си ровичках:

 

Alesis RA500

 

RA500.jpg

 

Behringer A500

 

A500_big.jpg

 

Както се казват във филмовата индустрия, всякаква прилика с имена и действителни лица е случайна :metalist:

 

Тея ми се струват твърде мощнички. Има ли смисъл от 200+ W на канал при положение, че става въпрос за nearfield монитори?

 

Къде се продават усилватели на Alesis?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Усилватели на Алесис се продават в Динакорд, дори имат на склад. Гледай модела РА150, повече мощност няма да ти трябва. Аз съм с такъв. Но не съм ти го препоръчал, просто защото като схемно решение си е нисък клас усилвател.... Убедих се в мига в който един пич ми направи усилвател :metalist:

Големия плюс му е, че струва малко пари и можеш да разчиташ на него във всяка ситуация (това при правените усилватели се постига по-трудно).

Така че не се сърди, че не съм го препоръчал.

 

пп: забравих да спомена, че си взех чифт китайски стойки от Динакорд на прилична цена (около 100лв двете). А в Джаза се продават в момента чифт Ултимейт, мисля че за около 200лв двете.

 

ппп: и последно - някой от форума продаваше Самсон усилвател, който е горе-долу същата баница. Само че май много пари му искаше....

Редактирано от bobalan
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси, това определено е ценна информация :metalist:

 

Ще се разходя утре по магазините и ще докладвам ако намеря нещо интересно :metalist:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 weeks later...

В резултат на няклкогодишното ми бъзикане със звук и колони мога с известна сигурност да кажа следното:

 

Най - важното, за едни монитори е да възпроизвеждат всичко до 20кХц, като отдолу започват поне от 40-50 Хц. Хубаво е да има и някакъв субуфер, но да не е от онези с около 100 Хц резонанс, на които хората им се кефят по колите, и си мислят, че им е страшен баса. Тук трябва да добавя, че за да чуете бас под 40-ина Хц, колоните трябва да са поне на 4м от вас, което е много трудно постижимо в стаите, в които обикновено работим.

 

Неравности в характеристиката от сорта на 7-8 Децибела не са толкова фатални. Лошо е ако някои честоти са прекалено тихи(-20 децибела примерно). Обикновено повечето колони нямат достатъчно изразени високи, което кара хората с такива колони да правят миксове с прекалено много високичестоти. Фазовите изкривявания също не за фатални, нито честотните изкривявантя до 1-2%. Важно е амплитудната характеристика да е линейна(като тресне соловото барабанче да удря). Нито колоните, нито усилвателя не трябва да компресират сигнала с повече от 1%.

 

Постигането на добри миксаторски/мастеринг умения не зависи чак толкова от

качеството на мониторите ви. Мозъкът привиква с звученето на ВАШАТА система(монитори - стая). Той привиква дотолкова, че ако изведнъж попаднете в идеално студио с идеални монитори, най вероятно ще направите най-лошия си микс/мастър. Това е и главната причина, поради която повечето тонрежисьори все още използват 15-годишните си раздрънкани монитори.

Метода за трениране на ухото ви на вашата система е чрез сравнения

ваш микс/известни добре смесени парчета.

 

Всичко тези реклами на идеални монитори/скъпи усилватели са просто нечия рекламна стратегия. в действителност почти всеки горе-долу добър транзисторен усилвател върши работа за пасивни монитори. За малка стяя стигат и 10-20 Вата. Аз си направих едни монитори с БГ бисокоговорители, които не звучат изобщо зле - когато си пуснете Мезофорте звучат идеално, когато си пуснете Металика 84, си проличават всичките грешки в микса, когато си пуснете Металика 91, звучи доста добре. В прочем, повечето метъл музика звучи ужасяващо на мониторни системи. Представлява една ужасна дефазирана "мазня". Когато се слуша на Хай-Фи система, обаче звучи добре.

Редактирано от Evtim Djerekarov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...Металика 84, си проличават всичките грешки в микса, когато си пуснете Металика 91, звучи доста добре. В прочем, повечето метъл музика звучи ужасяващо на мониторни системи. Представлява една ужасна дефазирана "мазня". Когато се слуша на Хай-Фи система, обаче звучи добре.

Не.

Не е така. И не само тази част не е така :godbless: Сори.

Редактирано от synchu
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз не съм много съгласен с Джерваков. Вярно е че има монитори заради които само името на производителя струва пари. Но пък не е и напразно. Също е вярно че насвета няма само Генелек монитори.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стига, де, Джерекаров ми е фамилията.

Колкото до металика 84, абе като и липсват ясните среди си звучи доста по-поносимо. също така е ужасяваща динамиката на записа(около 10dB като удари соловото барабанче, абе, личи си, че е правено на 4 track система)

За MP3 128Кбит говоря, може и това да е причината.

Кое още не е така според теб, synchu?

Има и доста скъпи монитори, които много безобразно компресират сигнала, когато ги поувеличите.

Редактирано от Evtim Djerekarov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стига, де, Джерекаров ми е фамилията.

Колкото до металика 84, абе като и липсват ясните среди си звучи доста по-поносимо. също така е ужасяваща динамиката на записа(около 10dB като удари соловото барабанче, абе, личи си, че е правено на 4 track система)

За MP3 128Кбит говоря, може и това да е причината.

Кое още не е така според теб, synchu?

Има и доста скъпи монитори, които много безобразно компресират сигнала, когато ги поувеличите.

много неща не са така. Да не кажем, че направо си творил от душа и сърце като си писал горните съждения. Радвам ти се на творческия дух, но така може да подведеш някой (най-малкото да тръгне да прави монитори с БГ говорители :blink:

И от допълнението ти също лъха на ТОТО-2, не е вярно че има скъпи монитори, които безобразно компресират сигнала, когато ги поувеличите. Чак безобразно???? Компресират, ама лекичко лекичко, така че да оправдават 10те хиляди лева, които струват :no:

Извинявай за излиянието, ама прочетох няколко мнения накуп и не можах да се въздържа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това не са само мои мнения, а също така и на известни инженери. Може би наистина има някакъв момент на творческо пресилване, но има и доста истина в твърденията ми. Колкодо до БГ високоговорителите, от тях има и не лоши.

След като ги купих, оба4е, ги занесох да ги центроват, и пренавият.

Системата не звучи изобщо зле и става за работа. Хубавото при БГ висогоговорителите е е са доста линейни(за сметка на 87-те им децибела чувствителност).

 

Той Nikifena има сусхтите, ако се имаш с него може да ги чуеш, ако не вярваш.

Е, това ми е мнението по въпроса.

Редактирано от Evtim Djerekarov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Евтиме, съгласен съм за БГ говорителите. :no:

А относно Металика - за подобна преценка MP3 @128kbps, е... малко неприемливо, според мен... :blink: Съгласявам се с част от написаното. Дори да има неточност поради момент на творческо пресилване, май долавям какво искаш да кажеш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Евтиме,не се обиждай пич,ма не ми казвай че наистина слушаш на монитори MP3-ки na 128 и си вадиш по това сериозни заключения...освен това как точно си сигурен че твойте монитори които си си направил са flat и изобщо можеш да им вярваш? :think:

 

освен това искам да ти кажа,че големите групи с големи миксери/мастери(в смисъл инженери де :blink: )НЯМАТ "грешки" в микса,просто там случайни неща не стават,всичко е нарочно,един вид "концептуално",да оставим настрана фундаменталния факт който забравяш,че музиката не е точна наука:no:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Майк Олдфийлд обаче записва няколко пъти Tubular Bells (примерно) през годините, за да вкара подобрение, включително и на микса.

Редактирано от Craig
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Евтиме ,сори за фамилията , сигурно сам се отплеснал като съм я писал. Многа сори пак ама 84 не писан на 4 пистов рекордер. Доколкото си спомням е записван в Европа ,в Шведско студио.През 80-те години Скандинавските студиа са едни от най-добрите за метъл музика, а записи се правят на 2 инчови системи СТУДЕР,Ампекс и АМС/НЕЙВ, а те са доста над 4 писти. А за БГ мониторите -- щом са линейни сигурно и си ги калибровал с РТА според помещението.???????????

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.