Jump to content
Българският форум за музиканти

Recommended Posts

Отговорено
:think:

:angry:

 

 

 

 

 

 

 

пак към топика

 

Босс дс-1 ултра мод свири като лампа

даже има една синя мига и свети при по силна атака

 

напраооо мазня

Отговорено

Я кажете вие, ламповите маняци, с какво звука на Nalbantov в последния му семпъл се различава от дефиницията ви за "лампов" който така превъзнасяте?

Не е достатъчно "прозрачен" ли? Не се чува удара на перцето по струните в детайли ли? Няма достатзчни динамика ли? Кво?

Светнете нас заблудените на какво точно трябва да се кефим!

Отговорено

Ами той саунда на Налбантов си е супер,но ако същото нещо мине през лампа,тогава ще разбереш каква е разликата!Просто с лампа е по-истинско!!! ;):rolleyes:

Отговорено
не е важно с кво, а как :violin: и най-важно - човек да е щастлив както каза Deathzone

точно така, това или те кефи, или не. не става със светкане :-)

  • 9 years later...
Отговорено

И така, минаха 10 години или почти толкова, скоро е юбилея на форума.

Прегледах и другата тема, която заковава Лампа срещу Транзистор.

Защо да я изровя от прахта ли!? - причини няколко -

да видим, какви сме били и какви сме ги приказвали,

да помогнем на тези, които още не са наясно и търсят

( аз лично бих помогнал, но не и на човек, който се дърля примерно на Валяка,

плюс това когато някой пита, някой отговаря с конкретно с някакъв си модел, който е идеалния, ама за него).

Аз самият съм се променил, надявам се за добро и бих споделил

вижданията си към момента, за тези които ги интересува, имат потенциала да ги разберат

и да имат някаква полза от мен.

 

След като вече, много ампове (като отделни модели) и всички възможни видове и подвидове съм изпробвал, имал,

слушал (ютюб), не съм някакъв краен лампов маниак.

Да, ламповите са най-дъ бест, така да се каже.

( има и лампови , които не ме кефят особенно и

бих предпочел готин транзисторен, моделинг или хибриден пред тях)

Но съм си харесал определени модели транзисторни, моделиращи и хибридни

(лампи и мосфет, моделинг и лампово крайно) и мнението ми е, че мога и ползвам

от всички типове, спрямо ситуацията и моментният ми кеф.

Добре е да има от всичко, за да не се чуди човек и още повече за да експериментира,

и да разбере, че едно еди какво си, му върши по-добра работа от друго еди какво си.

 

Часът на истината за питащите какъв амп да имам( естествено според мен) -

трябва Ви един готин транзисторен или моделиращ, за домашен практиз,

особенно за вечерно свирене. Някои от ветераните на форума, ще Ви кажат, че не Ви трябва,

но това е вярно за тях, че не им трябва, по добре слушайте мен.

Тук ватажа няма значение може да е мини като тези на Роланд и Вокс,

може да е 40 ватов атакс, 60 ватов Ди Джи и тн. Тези са изпробвани и имат хубав звук

на много ниско ниво и може да свирите с тях и късно вечер.

Примерно в моята група с Евтим сме с едни 15 ватови рандали Кърк Хамет,

самият той ги ползва за среднощен хотелски практиз, примерно.

 

Така или иначе в повечето случаи ще дойде момент да поискате лампов амп.

Вече има и 1, 5 ватови, които са за домашен практиз, но са орязани

и аз бих предопочел Роланд или Вокс мини, примерно имат и вградени ефекти.

Не е лошо, ако сте колекционер да имате от 1 ватовитте маршалчета,

но от практична гледна точка вземете, между 15 и 30 вата.

Че и 50 вата комбо. Хем да посвирвате в къщи през нормалните часове на деня,

хем да става за репетиции, клубчета, някакви концерти.

 

И сега ако Метълхамъра Ви каже, че нищо не струва спрямо 100 ватов Маршал от старите без мастер волюм.

Ще е прав , но това нещо е OVERKILL. Таково нещо е за концертна дейност, сериозни студийни записи

иска поне една колона 4х12, че и две.Което значи и подходяща кола да ги разнасяте.

Който може да си го позволи халал му.

Но ако смятате да тероризирате квартала, имайте едно на ум - някой може и килър да поръча за Вас. :)

Последното е майтап, а повече конкретика ще има в следващият ми пост.

Отговорено

Съпоставка на лампов клийн и транзисторен клийн.

Ламповите Фендери са еталон за чист звук, има и Вокс, има и разни бутикови

със прекрасен клийн. Някои Маршали, някои по бюджетни лампови превени в Азия,

че и 5150 на Ван хален не блестят с кой знае какъв клийн канал.

Като говорим за транзисторен клийн, изхвърляме боклучавите транита, каквито има с лопата да ги ринеш,

а говорим за готини транита. Например JC120, attax, Fender солид стейт произведени в USA, GK и от сорта.

Имат си много готин клийн, много различен от ламповият клийн, но за много неща върши по-добра работа,

за другите останали - ламповият клийн е по-намясто.

Нещо като хубава блондинка и хубава брюнетка - абе взимам и двете.

Ситуацията е WIN - WIN, печеливша и в двата случая.

 

Някои предпочитат амп с наистина хубав клийн и слагат бутикови ефекти за оцветяване.

На други им трябва хай-гейн амп, а клийн ползват рядко и са готови на компромис.

Петручи, Хемет и Хетфийлд направиха кариерата с транзисторен клийн и лампов меса драйв.

Много джаз, фюжън(Майк Стън), фънк китаристи свирят с транзисторни ампове, блусарите ( но без Би Би Кинг) се кълнат и потят само ако има лампови и така...Следващият пост ще е по-дълъг и за драйвовете.

Отговорено

За мен основното предимство най-общо казано на ламповият у-л е,че на сцена лампата винаги присъства и е под контрол,а транзистора,колкото и да въртя все не става:)В студио всичко може да ти свърши работа,но студиото е стерилна среда.Същото се относя за свиренето с ин иър монитори-стерилна среда.Под стерилна нямам впредвид обезателно лоша.За хай гейн шредърите мисля разликата лампа -транзистор намалява.

Отговорено
Няма "и" или "или". Китарата свири истински с лампов усилвател. Останалото е приказка за хора без работа. За баса може и транзисторен усилвател ако е от висок клас. Естетствено, всичко опира до възможности, но трябва да има ясни цели, към които да се стремим.

Иначе ВЕФ-ът мe изпълва с умиление като си спомня как съм включвал китарка в него. Свиреп саунд...
Отговорено

Не ме интересуват мнения от крайни лампови маниаци, както и от хора, дето са хванали вчера китара,

онзи ден са си купили лампов амп и вече знаят всичко...просто няма как да намерим пресечна точка.

 

Остава само да кажа, как виждам нещата откъм изкривената част.

Правейки си опити в домашни условия за запис, за момента съм

с хай-енд спийкър симулатор и изполвам преамп частта на лампови

ампове или лампов преамп. Обикновено с 5 ецц-та в преампа.

Предпочел съм този вариант, пред това да вдигам шум с нацепен амп и да слагам 57-ца отпред.

Опитите са да кажем от година и нещо и са спорадични.

Но в един момент установявам,че и с готини трани ампове мога да получа много приличен резултат,

примерно едното ми соло ми харесва повече записано с транзиторен, известен с карънт фийдбек технолгията по която е направен, а другото соло е с Меса, пред която ламповите маниаци да кажем се прекланят и им текат лигите.

В друг случай записвам с транзисторен амп, произведен от един  страхотен инженер и който

си е направил  и симулатор наречен VCV. Та резултата е, че демото ми записано с този трани амп, засега е с най-много харесвания... Защо пък да съм кон с капаци и да казвам "Няма "и" или "или". Китарата свири истински с лампов усилвател."

Е, след като този въпросен амп е бил достатъчно добър за най-любимата ми група, да запише два от най-добрите си албума, там някъде през времето, на практика се оказва, че и за мен е много добър и ще си го ползвам, така както си ползвам и меса, маршал и всякакви други лампови ампове. Накрая ( може би (когато стигна до студио)) ще бъде всичко само лампов звук, но ще знам защо.

Дирк каза това -

В студио всичко може да ти свърши работа,но студиото е стерилна среда.Същото се относя за свиренето с ин иър монитори-стерилна среда.Под стерилна нямам впредвид обезателно лоша.За хай гейн шредърите мисля разликата лампа -транзистор намалява. ( според мен е прав и ще допълня -)

Според досегашният ми опит, към момента мисля, че основната разлика идва от крайното стъпало.

За мен тук ламповият усилвател бие силно транзисторният.

Освен опита ми със записите и сравненията на транзисторен и лампов преамп към симулатор,

един страхотно звучащ амп, който е моделиращ, но с крайно лампово стъпало на Богнер,

отново ме кара да мисля точно това - ключа от бараката е в крайното лампово стъпало.

Поне това си мисля за момента, който иска да е съгласен, който иска да не е.

След още десет години, кой знае какво ще мисля и дано пак някой, който едва ли не вчера е започнал,

да се прави на интересен. Естествено, няма как човек, който е свирил на гаден транзисторен да знае , че има

и добри . Не държа на никой да отварям очите, още по-малко на хора, които по принцип не заслужават

или пък няма как да си променят мнението, в което няма лошо, нека са си такива и така до края на света.

Да живее лампата! :thumbup:

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.