Jump to content
Българският форум за музиканти

Recommended Posts

Отговорено (Редактирано)

Наскоро ми се наложи да продам един от готините транзисторни ампове.

Британски, произведен през 80-те, с bi-fet preamp & mosfet poweramp.

Не е Маршал, но е известно, че в някакви периоди на кариерите си,

са го ползвали и Ерик Клептън и Дейвид Гилмър, Майк Ръдърфорд, Ян Акерман.

 

Имаше силен интерес, първоначално получих предложение за бартер срещу лампово комбо,

което съм имал и не представляваше интерес, най-вече, защото не е подходящо за моят стил.

В крайна сметка и след много обстойни проби ампа бе закупен от един от най-известните бг китаристи.

А в неговите ръце как звучеше, просто един път.

 

Защо го продадох ли. Първо за да събера точната сума за една нова китара, а преди това по някаква супер случайност се сдобих с най-невероятно звучащият транзисторен амп, какъвто примерно се продава в един реномиран европейски магазин за 750 евро. И трябваше да се лиша от нещо...

А моят нов амп е ъпгрейтнат със Селешън Суперлийд 80 ( просто супер лийд)...

За какво иде реч -

 

Moved recently to a smaller location and need to cut back on my gear.  From what I can tell this is a fairly rare amp.  It is very versatile with essentially three channels and an awesome amount of  options and features.  I also have a Mesa Boogie Mark IIc+ and was very torn about which one to give up.  This amp is just so vast in the amount of stylistic sounds you can dial in.  

Front Panel Features

1. INPUT JACK

Accepts a standard 1/4'' phone plug and a signa level up to +4 dBV.

2. INPUT SHAPE

A "pre-distortion" filter which, in the "out" position,

rolls off the very low frequencies to prevent muddy

sounding distortion at high gain levels. When "in"

it boosts the bass for a better low gain sound.

3. LEAD MODE (1-2)

Lead 1 (out) provides lower gain for a blues sound

or crunch rhythm, while Lead 2 (in) is for high gain

overdrive and lead soloing.

4. GAIN

Used in conjunction with Lead Model it can vary

the sound from a slight overdrive to high gain saturation

with fuller harmonics and increased sustain.

5. VOLUME

Sets the overall Lead Channel volume coming out

of the speaker(s) or headphones.

6. EQ SHIFT

Shifts the operating frequencies of the equalizer

section to provide a boost in the high-midrange.

7. THREE-BAND PASSIVE EQUALIZER

Located after the distortion stages for maximum

effect, it provides tone control over 3 frequency

ranges - low, middle, and high - specifically suited

for an overdriven guitar tone.

8. LEAD SELECT SWITCH & LED

Pushing this switch in will light the LED to indicate

that the amp is in the Lead Mode.

9. VOLUME

Sets the overall Clean Channel volume level at the

output. Use in conjunction with the Lead Volume

to balance the level of each channel for channel

switching.

10. EQ SHIFT

Shifts the operating frequencies of the equalizer in

this case, it provides more bass for a mellower

sound.

11. THREE-BAND PASSIVE EQUALIZER

Provides tone control over three frequency ranges

specifically suited for a clean guitar tone.

12. PRESENCE

Affects the very high frequency range controlling

the "edge" of a lead tone and the brightness of a

clean sound.

13. REVERB

Controls the amount of signal coming from the

built- in 3-Spring Reverb that is to be mixed with

the dry signal.

14. VCVCIRCUIT SWITCH

The VCV(vintage Cabinet Voicing) filter

provides a bass boost, a high-mid peak, and a high

frequency roll-off that simulates a speaker being

miked and is very useful in recording direct to tape.

This switch allows that same filter to be switched in

for use in the speaker and the headphones.

15. RF2 FOOTSWITCH JACK

This jack accepts a 1/4'' stereo plug for connection

to the RF2 footswitch which allows remote switching

between Clean and Lead channels and Lead 1/Lead

2 when Lead Channel is selected.

NOTE : LEAD MODE and LEAD SELECT

should be pushed in for RF2 operation.

16&17 EFFECTS LOOP

Provides a means of adding in-line effects (see

Sample Hook-ups). The Send can also be used as a

preamp output with no recording compensation.

18. LINE OUT (RECORDING COMPENSATED)

Provides a line-level signal with VCVfiltering

useful for going direct to a PA mixer or studio

recorder.

19. POWER SWITCH & LED

Turns unit on (1) and off (0). LED turns on to

indicate power is on. Unplug unit if not being used

for extended periods.

Rear Panel Feature

20. HEADPHONE JACK

Brings the power amp signal to a level that allows

standard headphones to be driven. The VCVis

recommended for headphone operation.

21. INTERNAL SPEAKER SWITCH

Allows internal speaker to be turned off (in "out"

position) for use with headphones or silent direct

recording or if the unit is used for driving a larger 4

ohm cabinet such as a 4x12''.

Note : No damage will result from operating the

amplifier with the speaker disconnected.

22. EXTERNAL SPEAKER JACK

Allows external speakers to be driven by the internal

power amp. For optimum performance and to

avoid damaging the amplifier, use the following

minimum external speaker impedance:

INTERNAL SPEAKER "ON" : 8 ohm minimum

total external impedance.

INTERNAL SPEAKER "OFF" : 4 ohm minimum

total external impedance.

 

 

И за да стане още по-интересно в следващият ми пост, ще има клипчета със въпросният амп( вариант глава) и с Меса, правени от мен в домашни условия, по метода който вече споменах.

 

Ignorance is not excuse for being dumb...

There is no shame in being ignorant, but there's no excuse for being ...dumb!

Редактирано от TONY
Отговорено (Редактирано)

Мислех да направя една анкетка, но за нея трябва да отварям нова тема, а не е нужно.

Пускам два клипа, единият е записан само с транзисторен амп, другият с Меса.

Не вярвам, че ще сгрешите кой какъв е, може да напишете коменти от рода на -

амп 1 е .......

амп 2 е ........

и харесвам само амп .......(еди кой си) или пък харесвам и двата. ( не ми харесват и двата, също е опция :))

Аз харесвам и двата, логично след всичко, което съм писал :).

(и смятам да си запиша и студийно двете парчета с тези звуци, едното с транзисторен, другото с лампов, това е положението)

Може би така, ще разберете/осмислите по-добре, какво съм написал и искал да споделя с Вас.

 

Амп 1 - 

 

 

Амп 2 -

 

https://soundcloud.com/uran242/uran242-1-demo-excerpt

Редактирано от TONY
Отговорено

Понеже има интерес, виждам колко преслушвания има, а само Тарто се е осмелил или пък пожелал да напише мнението съм, реших, че анкетка ще добре да има. В раздел Семпли съм я постнал, ето линка

http://forum.muzikant.org/topic/160728-%D0%BB%D0%B0%D0%BC%D0%BF%D0%B0-%D0%B8%D0%BB%D0%B8-%D1%82%D1%80%D0%B0%D0%BD%D0%B7%D0%B8%D1%81%D1%82%D0%BE%D1%80-%D0%BF%D0%BE%D0%B7%D0%BD%D0%B0%D0%B9%D1%82%D0%B5-%D0%B0%D0%BC%D0%BF%D0%B0/

Приятно гласуване и слънчев неделен ден!

Отговорено

Амп1: Транзистор. Безспорно по-доброто "парче", за мен. абсолютно съпоставимо с най-доброто на от Сабат, Мейдън, Металика... Има мноооого хляб в това парче!!! Шедьовър, поне за мен.

Амп2: Лампа. Звучи ми разхвърляно и леко замазано на моменти, но може да е и от свиренето.

Отговорено

Безусловно амп 2, сочен и агресивен тон. 1 ми звучи замазано, па и с нищо не предизвиква възторзи. А сравняването с Металица не е комплимент...

Отговорено

:offtopic-001:

 А сравняването с Металица не е комплимент...

Интересно как нещо толкова субективно може да има такава категоричност :)



Не знам кой от двата звука е от лампов усилвател, но  според мен подобни сравнения  е добре да се правят  на сурови тракове , без барабани и по възможност с еднакви  рифове.

Отговорено

Ultramega, специално твоето мнение ми е много ценно.

Записите не съм ги правил с цел да сравнявам лампови с транзисторни по тази тема.

Правил съм ги за мойта група. Целта била е да има отправна точка,

материл за тези, които свирят или ще свирят с мен, по който да работят.

Горе долу такъв звук търся за парчетата си и ако се върнеш към първият ми пост отпреди седмица, раздвижих темата,

с това, че вече не съм така категоричен, че само трябва да се свири с лампа.

Днес например бях в репетиционна с valvestate 200 chorus и 4х12 глава и няма някакви оплавания относно звука.

Ще се свири и с 100% лампа. 

 

Основно, което съм казал, че ползвам всякакви - транзисторни, хибридни, моделиращи и изцяло лампови.

Като съм имал възможност през годините да понатрупам опит и да знам, кое ми харесва/върши работа и кое не.

Вижда се че един харесва едно, друг друго, аз трето.

Споделих, че според мен основно предимство на изцяло ламповите идва от кривенето на крайното стъпало.

А на моите домашни записи въпреки всичко, мисля, че много добре си личи, кой амп какъв е.

И въпреки това, поне за мен доказват, тезата ми, че основната разлика е от крайното.

Което ще остане за като му дойде времето, да се изцепи амп и да се запише както трябва в студио.

За вкъщи и за репетиции  и домашни демота, всичко ми върши работа.

Сега е 22.22 , ако някой иска да изцепи някое плекси в панелка, да го направи.

Ще го призная за тюб мениак. :godbless:

 

Ще оставя анкетката още ден-два и ще казвам.

Отговорено

Аз веднъж занесох на село усилвател и китара... И дето се казва за първи път си правех кефа на МАХ, само жулене. Експериментирах, и се оказа че има разлика при свирене на кубе набичено на МАХ... И това се случва в моята къща в общ двор с къщата на баща ми, и какво получавам като feedback:

- Абе зайката е бременна, да не вземе да и стане нещо!? Я понамали музиката...

 

Угодия за музикант няма, ама в жилищен блок не може, не трябва да се бичи яко. Съжителстваме с много хора и трябва да им даваме тишина. НО някъде където може, прибичваме на МАХ и тогава се чува и китара, и звукоизвличане, и кубе.

 

Всяко кубе си има собствен глас, някой са еталони в музиката, други са ширпотреба. Едно което съм го разбрал за аудиотехниката и ми е като настолно правило:
- Каквото ти е захранването, такъв ти е звука. - Едно време си направих DIY усилвател за слушане със ширпотреба интегралка. Първо го пуснах с трафче 1.5 А и схема грец след него. Работеше, ама дето се казва - нямаше въздух. Преоразмерих захранването с нов траф на 8А (пиково потребление на интегралката 6А) със двупътно изправяне и звука не страдаше, просто слушаш...

 

Хайде, лека и ползотворна седмица!

Отговорено

От осмелилите се и пожелали да гласуват няма нито един излъгал се, което е отличен резултат за феновете на лампите.

Все пак има и едно малцинство, което сме склони да харесаме и транзисторен звук.

Somebody много си ме похвалил за транзисторното парче.

Правено е навремето с един певец, който за съжаление не е в България. Адмирациите ще ги споделя с него.

Песента се казва Звездоброец( и само по заглавие се засича с това на Рейнбоу) и текста е на космическа тематика.

И веднага става ясно, особено за тези , които ме познават, че това е така да се каже моят Somewhere in time.

И именно заради това, държа да го запиша с въпросният транзисторен амп, тъй като и Somewhere in time & Seven son of the 7th son са записвани през 80-те именно с този амп.

Отговорено

Не съм те похвалил - парчето си е Шедьовър!

Освен, че е перфектно, има такива малки моменти и маркирания... като разтройването в началото на първата бавна част, например...

Перфектно!

Това нещо, ако беше изсвирено от Judas, или по-скоро от Роб, заедно с Кърк Хамет и Джеймс... какво да ти кажа, щеше да е една от всичкимте им легендарни песни.

Не съм музикант, нищо не разбирам, любител съм, но... СЪМ ФЕН НА ГОТИНАТА МУЗИКА!

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.