Black Bird Отговорено Юни 8, 2005 Share Отговорено Юни 8, 2005 :think: пак към топика Босс дс-1 ултра мод свири като лампа даже има една синя мига и свети при по силна атака напраооо мазня Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Dylan_101 Отговорено Юни 9, 2005 Share Отговорено Юни 9, 2005 Я кажете вие, ламповите маняци, с какво звука на Nalbantov в последния му семпъл се различава от дефиницията ви за "лампов" който така превъзнасяте? Не е достатъчно "прозрачен" ли? Не се чува удара на перцето по струните в детайли ли? Няма достатзчни динамика ли? Кво? Светнете нас заблудените на какво точно трябва да се кефим! Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
peshoy2k Отговорено Юни 9, 2005 Share Отговорено Юни 9, 2005 не е важно с кво, а как :violin: и най-важно - човек да е щастлив както каза Deathzone Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Henderson Отговорено Юни 9, 2005 Автор Share Отговорено Юни 9, 2005 Ами той саунда на Налбантов си е супер,но ако същото нещо мине през лампа,тогава ще разбереш каква е разликата!Просто с лампа е по-истинско!!! Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
wolfgang Отговорено Юни 9, 2005 Share Отговорено Юни 9, 2005 не е важно с кво, а как :violin: и най-важно - човек да е щастлив както каза Deathzone точно така, това или те кефи, или не. не става със светкане :-) Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Putniq Bega4 Отговорено Юни 9, 2005 Share Отговорено Юни 9, 2005 Светнете нас заблудените на какво точно трябва да се кефим! Kефи се на квото си поискаш - на кой му пука :hello: Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
TONY Отговорено Септември 20, 2014 Share Отговорено Септември 20, 2014 И така, минаха 10 години или почти толкова, скоро е юбилея на форума. Прегледах и другата тема, която заковава Лампа срещу Транзистор. Защо да я изровя от прахта ли!? - причини няколко - да видим, какви сме били и какви сме ги приказвали, да помогнем на тези, които още не са наясно и търсят ( аз лично бих помогнал, но не и на човек, който се дърля примерно на Валяка, плюс това когато някой пита, някой отговаря с конкретно с някакъв си модел, който е идеалния, ама за него). Аз самият съм се променил, надявам се за добро и бих споделил вижданията си към момента, за тези които ги интересува, имат потенциала да ги разберат и да имат някаква полза от мен. След като вече, много ампове (като отделни модели) и всички възможни видове и подвидове съм изпробвал, имал, слушал (ютюб), не съм някакъв краен лампов маниак. Да, ламповите са най-дъ бест, така да се каже. ( има и лампови , които не ме кефят особенно и бих предпочел готин транзисторен, моделинг или хибриден пред тях) Но съм си харесал определени модели транзисторни, моделиращи и хибридни (лампи и мосфет, моделинг и лампово крайно) и мнението ми е, че мога и ползвам от всички типове, спрямо ситуацията и моментният ми кеф. Добре е да има от всичко, за да не се чуди човек и още повече за да експериментира, и да разбере, че едно еди какво си, му върши по-добра работа от друго еди какво си. Часът на истината за питащите какъв амп да имам( естествено според мен) - трябва Ви един готин транзисторен или моделиращ, за домашен практиз, особенно за вечерно свирене. Някои от ветераните на форума, ще Ви кажат, че не Ви трябва, но това е вярно за тях, че не им трябва, по добре слушайте мен. Тук ватажа няма значение може да е мини като тези на Роланд и Вокс, може да е 40 ватов атакс, 60 ватов Ди Джи и тн. Тези са изпробвани и имат хубав звук на много ниско ниво и може да свирите с тях и късно вечер. Примерно в моята група с Евтим сме с едни 15 ватови рандали Кърк Хамет, самият той ги ползва за среднощен хотелски практиз, примерно. Така или иначе в повечето случаи ще дойде момент да поискате лампов амп. Вече има и 1, 5 ватови, които са за домашен практиз, но са орязани и аз бих предопочел Роланд или Вокс мини, примерно имат и вградени ефекти. Не е лошо, ако сте колекционер да имате от 1 ватовитте маршалчета, но от практична гледна точка вземете, между 15 и 30 вата. Че и 50 вата комбо. Хем да посвирвате в къщи през нормалните часове на деня, хем да става за репетиции, клубчета, някакви концерти. И сега ако Метълхамъра Ви каже, че нищо не струва спрямо 100 ватов Маршал от старите без мастер волюм. Ще е прав , но това нещо е OVERKILL. Таково нещо е за концертна дейност, сериозни студийни записи иска поне една колона 4х12, че и две.Което значи и подходяща кола да ги разнасяте. Който може да си го позволи халал му. Но ако смятате да тероризирате квартала, имайте едно на ум - някой може и килър да поръча за Вас. Последното е майтап, а повече конкретика ще има в следващият ми пост. 2 Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
TONY Отговорено Септември 20, 2014 Share Отговорено Септември 20, 2014 Съпоставка на лампов клийн и транзисторен клийн. Ламповите Фендери са еталон за чист звук, има и Вокс, има и разни бутикови със прекрасен клийн. Някои Маршали, някои по бюджетни лампови превени в Азия, че и 5150 на Ван хален не блестят с кой знае какъв клийн канал. Като говорим за транзисторен клийн, изхвърляме боклучавите транита, каквито има с лопата да ги ринеш, а говорим за готини транита. Например JC120, attax, Fender солид стейт произведени в USA, GK и от сорта. Имат си много готин клийн, много различен от ламповият клийн, но за много неща върши по-добра работа, за другите останали - ламповият клийн е по-намясто. Нещо като хубава блондинка и хубава брюнетка - абе взимам и двете. Ситуацията е WIN - WIN, печеливша и в двата случая. Някои предпочитат амп с наистина хубав клийн и слагат бутикови ефекти за оцветяване. На други им трябва хай-гейн амп, а клийн ползват рядко и са готови на компромис. Петручи, Хемет и Хетфийлд направиха кариерата с транзисторен клийн и лампов меса драйв. Много джаз, фюжън(Майк Стън), фънк китаристи свирят с транзисторни ампове, блусарите ( но без Би Би Кинг) се кълнат и потят само ако има лампови и така...Следващият пост ще е по-дълъг и за драйвовете. 4 Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
zanev 70 Отговорено Септември 21, 2014 Share Отговорено Септември 21, 2014 (Редактирано) ...та така ... Редактирано Септември 21, 2014 от zanev 70 4 Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Dirk Отговорено Септември 21, 2014 Share Отговорено Септември 21, 2014 За мен основното предимство най-общо казано на ламповият у-л е,че на сцена лампата винаги присъства и е под контрол,а транзистора,колкото и да въртя все не ставаВ студио всичко може да ти свърши работа,но студиото е стерилна среда.Същото се относя за свиренето с ин иър монитори-стерилна среда.Под стерилна нямам впредвид обезателно лоша.За хай гейн шредърите мисля разликата лампа -транзистор намалява. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Fats Отговорено Септември 21, 2014 Share Отговорено Септември 21, 2014 Няма "и" или "или". Китарата свири истински с лампов усилвател. Останалото е приказка за хора без работа. За баса може и транзисторен усилвател ако е от висок клас. Естетствено, всичко опира до възможности, но трябва да има ясни цели, към които да се стремим. Иначе ВЕФ-ът мe изпълва с умиление като си спомня как съм включвал китарка в него. Свиреп саунд... 2 Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
TONY Отговорено Септември 21, 2014 Share Отговорено Септември 21, 2014 Не ме интересуват мнения от крайни лампови маниаци, както и от хора, дето са хванали вчера китара, онзи ден са си купили лампов амп и вече знаят всичко...просто няма как да намерим пресечна точка. Остава само да кажа, как виждам нещата откъм изкривената част. Правейки си опити в домашни условия за запис, за момента съм с хай-енд спийкър симулатор и изполвам преамп частта на лампови ампове или лампов преамп. Обикновено с 5 ецц-та в преампа. Предпочел съм този вариант, пред това да вдигам шум с нацепен амп и да слагам 57-ца отпред. Опитите са да кажем от година и нещо и са спорадични. Но в един момент установявам,че и с готини трани ампове мога да получа много приличен резултат, примерно едното ми соло ми харесва повече записано с транзиторен, известен с карънт фийдбек технолгията по която е направен, а другото соло е с Меса, пред която ламповите маниаци да кажем се прекланят и им текат лигите. В друг случай записвам с транзисторен амп, произведен от един страхотен инженер и който си е направил и симулатор наречен VCV. Та резултата е, че демото ми записано с този трани амп, засега е с най-много харесвания... Защо пък да съм кон с капаци и да казвам "Няма "и" или "или". Китарата свири истински с лампов усилвател." Е, след като този въпросен амп е бил достатъчно добър за най-любимата ми група, да запише два от най-добрите си албума, там някъде през времето, на практика се оказва, че и за мен е много добър и ще си го ползвам, така както си ползвам и меса, маршал и всякакви други лампови ампове. Накрая ( може би (когато стигна до студио)) ще бъде всичко само лампов звук, но ще знам защо. Дирк каза това - В студио всичко може да ти свърши работа,но студиото е стерилна среда.Същото се относя за свиренето с ин иър монитори-стерилна среда.Под стерилна нямам впредвид обезателно лоша.За хай гейн шредърите мисля разликата лампа -транзистор намалява. ( според мен е прав и ще допълня -) Според досегашният ми опит, към момента мисля, че основната разлика идва от крайното стъпало. За мен тук ламповият усилвател бие силно транзисторният. Освен опита ми със записите и сравненията на транзисторен и лампов преамп към симулатор, един страхотно звучащ амп, който е моделиращ, но с крайно лампово стъпало на Богнер, отново ме кара да мисля точно това - ключа от бараката е в крайното лампово стъпало. Поне това си мисля за момента, който иска да е съгласен, който иска да не е. След още десет години, кой знае какво ще мисля и дано пак някой, който едва ли не вчера е започнал, да се прави на интересен. Естествено, няма как човек, който е свирил на гаден транзисторен да знае , че има и добри . Не държа на никой да отварям очите, още по-малко на хора, които по принцип не заслужават или пък няма как да си променят мнението, в което няма лошо, нека са си такива и така до края на света. Да живее лампата! 4 Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Fats Отговорено Септември 22, 2014 Share Отговорено Септември 22, 2014 И кво сега? Въртя, сука, пак при мен дойде... Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
PlamenM Отговорено Септември 22, 2014 Share Отговорено Септември 22, 2014 Да живее лампата. С две изключения - Роланд Jazz Chorus и усилватели за акустична китара. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Kalmar Отговорено Септември 23, 2014 Share Отговорено Септември 23, 2014 Да живее, ама добре измисленият и добре изработен лампов усилвател. Иначе лампови усилватели има всякакви... 2 Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.