Jump to content
Българският форум за музиканти

Recommended Posts

Отговорено
минорния акорд сам по себе си е фалшив.

Тук просто нямам думи...

 

Това, което е написал Евтим е интересно, макар и да не ме вълнува особено, защото не ползвам тунери, понеже винаги съм си настройвал китарата по слух.

  • Отговори 42
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Отговорено (Редактирано)

Това, че минора е по-фалшив от мажора е факт, тъй като минорната терца е по-дисонантна от мажорната, която се среща измежду естествените хармониции(по-високия тон от мажорната терцата се среща измежду хармонициите на по-ниския тон от интервала, явяващ се басов).

 

Похвално е, че настройваш китарата по слух, и нямаш нужда от тунери.

Редактирано от Evtim Djerekarov
Отговорено

Забелязал съм, че като си настроя китарата с тунер (този на Zoom-овете) после проверена по слух, (на принципа флажолет на 1 str. на 7 праг хармонично с 2 str. 5 праг и т.н., 2 с 3 str. нa 4 праг) има съвсем малко, но осезаемо трептене...???Верно и съобразяването и с тремоло също!!!

Чувал съм че Zoom имат добри тунери, но не съм се интересувал по-настоятелно!!!

 

1) Темперован, значи настроен според тоналността ли???Че не ми е ясен термина?

2) Да питам за Hz-те? Знам че мога да го разбера и от науката Физика, но си признавам мързи ме и с за това да ровя! :greenball:

Знам, че когато кабелът е изваден от китарата дава шум 50 Hz = тона Сол , но от коя октава???

да питам До, Ре, Ми, Фа, Сол от 1-ва октава на колко херца са еквивалентни?

 

Сори, ако интереса изгл. малко нелеп, но стана горе въпрос и ми се възбуди интереса!!!

 

Иначе приятна и полезна тема!!!

 

Greats!!!

Отговорено (Редактирано)
Не, не, при 1-ва и втора струна, вече си натоскаш, не са флажолети.

 

те на 1-ва и 2-ра струна тия флажолети не отиват ли отвъд слуховата граница?

Редактирано от kolega
Отговорено (Редактирано)

ами не мисля..нали говорим за 1ва струна 3то прагче? аз лично като вадя флажолетите съответно една и две октави по високи си се чуват нормално.. вече на по-горните прагчета става по-сложно, най-вече ако се опитваш да изсвириш флажолет две октави по-висок от основния тон, на класическата определено си е мъчно...на електрическа китара ще се чуват по-добре но не съм си играл досега да вадя всички възможни флажолети..ето занимание за вечерта..

Редактирано от Tannen
Отговорено
2) Да питам за Hz-те? Знам че мога да го разбера и от науката Физика, но си признавам мързи ме и с за това да ровя! :P

Знам, че когато кабелът е изваден от китарата дава шум 50 Hz = тона Сол , но от коя октава???

да питам До, Ре, Ми, Фа, Сол от 1-ва октава на колко херца са еквивалентни?

 

piano_keys.jpg

Отговорено

Хубаво е това, което си написал, Евтиме. Явно четеш много и задълбочено. Това не е лошо.

Новаците да не си правят грешни изводи от тази тема. Това, че някъде нещо не ти звучи вярно по грифа обикновено не се дължи на 'природата на струните', а на това, че грифа на кремоната е крив. Така, че да не се объркват тези, които свирят отскоро. Аз си имам орфейка вкъщи и при каквато и да е настройка тя звучи фалшиво и то си е от нея,че е дялана в часа по трудово.

Темата дотук е за едно малко по-високо ниво - за свестен инструмент и изпълнител (видях много ценни мнения) - каквото ниво аз още нямам, затова отговорът ми бе към тези като мен, да не се заблуждават.

Отговорено

дааа,темата е доста интересна.про4етох и аз доста мнениа.nitroBGA е много прав.тия не6та с настроиката се констатират при хубавите и скьпи инструменти.4овек трябва да са му минали доста такива през рьцете за да е обективен.трудното тука е ,4е на теория не6тата са едни,а на практика.....а, искам да обьрна внимание на хората,които свирят само в кь6ти,4е тунера е много полезно не6то,особено след 2-3 и пове4е серии свирене(няма зна4ение кьде).тогава главата ти е доста надута и става трудно.а с пьлдините и кремоните-нямам думи,там е загубена кауза.все пак говорим за китари ,нали...

Отговорено

Ами.. чудя се да дали да дам и моите пет стотинки, понеже съм си и най-вероятно ще си остана пълен аматьор. Ама ето ги. Преди ползвах тунер, но забелязах, че колкото и точно да са настроени свободните струни като минавам през различни акорди и най-вече нагоре по грифа (не, не е крив, нито е кремона, нито интонацията е кофти) леко фалшивее. Не казвам, че китарата ми е висок клас, и среден не е даже, но се усещат тези работи. Затова сега (а и откакто тунера ми сдаде багажа) процедирам така - сверявам всички струни с някакъв фиксиран тон (примерно миди, или пиано, или нещо такова) на слух и след това донастройвам по октави всички струни. След това търся еднаквите тонове на различни струни и ги докарвам да звучат колкото се може по-еднакво. След това пак проверявам октавите. Иии така докато остана доволен или ми писне. Засега това е начинът за мен.

Отговорено

никои не казва,4е китарата не трябва да се настоива по слух,гре6но си ме разбрал.като си купи6 хубава китара,сире4 ВИСОК клас ,тогава 6те ме разбереш.

Отговорено

По принцип,да се настройва китара по слух обикновенно е много полезно занимание.Когато съм в къщи и си свиря за густо и аз винаги така го правя.Но на някой малко по отговорен гиг и особено при правене на записи,добрия тунер за мен е просто"ТРЯБВА" и е винаги вкл'чен в чейна ми

 

Колкото до качества на китарите нисък клас(особенно българските такива),не мисля че вярната интонация е всред силните им страни.То като се замисля единствената им силна страна обикновенно е цената

Отговорено (Редактирано)

аз винаги настройвам на октавата..

6 свободна с 5-та на 7-мо .. класика :)

 

но от друга страна ми стана интересно щото..

като настроя с тунера точно някък си ми звучат мръсно квинтите след 8-прагче да речем...

може би е от това не съм се замислял..

а може и да е от фабричния сетъп на жълтурите;)

пишман теоретик съм по принцип но изчетох темата .

Редактирано от jFog
Отговорено

Аз нито съм теоретик, нито кой знае какъв практик, но впечатленията ми от не особено скъпите ми китари и най-разнообразни чужди такива са, че всяка си има собствени магарии за съобразяване.

За седмата струна на Washburn-a ми например е абсолютно задължително празна да е малко по-ниска (респ., по-високите да са на интервал + едно към гьотере спрямо нея), за да звучат добре акордите нагоре по фретовете; за другата ми стратокасърска китара обаче далеч не съм убеден, че това е универсално валидната рецепта.

Освен естествените свойства на струните и хармониците им в крайна сметка си има голямо значение и как се съотнасят прагчетата и т.н., а за по-евтини и/или преработвани китари (с ъпгрейди на бриджа и/или сменени прагчета, каквито промени е претърпял моят ала-стратокастър) факторите вече стават доста, поне според мен.

Целият този булшит го пиша по-скоро за такива като мен, дето, пробвайки общовалидните правила върху своите по-непретенциознички китари и апаратури, понякога не успяват да получат очаквания на теория резултат. Иначе признавам без бой, че съм на светлинни години зад повечето от хората, писали по темата, и мога само да им кажа "евала" за заинтересоваността и грамотността по тези въпроси (и сори, ако съм оспамил излишно темата:)).

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.