emosms Отговорено Юни 10, 2017 Автор Отговорено Юни 10, 2017 (Редактирано) Tва е custom made . Каквото искаш, както искаш. Мечето го трейсвах от един вайбър емотикон. Сега прилича на панда, защото се чудих как да стилизирам графиката за едноцветен принт. Най-важното е преампа и това EQ да не шумят. Иначе, има известна амбиция вдъхновена от ален карон сигначър комбо на маркбас: - бимампинг за нч и вч, с два лимитера, отделно за нч и вч. Не знам ще се наложи ли да има лимитери, ще изпъваме ли уредбата чак толкова. Редактирано Юни 10, 2017 от emosms Цитирай
emosms Отговорено Юли 4, 2021 Автор Отговорено Юли 4, 2021 Дойде време да се посветя на този проект, и да го приключвам. Чудя се как да разположа захранващите трафове. 2 бр. C core, ще свързвам вторичните последователно, за да изкарам 2 х 32 АС. Клоня към вариант 2. Надлъжно разположени, с вторичните (малките бобини) една срещу друга. Свързани 'противофазно' на двата трафа, за да неутрализират излъчваното извън сърцевините магнитно поле, съответно шум. Какво мислите, как да ги сложа, за минимално излъчване към платките вляво? Цитирай
emosms Отговорено Юли 12, 2021 Автор Отговорено Юли 12, 2021 (Редактирано) Ще се наиграя с "прогонване" на граунд луупове - през захранващата и сигналната маса. Засега ми идва като идея, да повдигам потенциала на ширмовката на сигналния кабел през съпротивление 10 ома.. Блоксхема: Редактирано Юли 12, 2021 от emosms Цитирай
emosms Отговорено Юли 26, 2021 Автор Отговорено Юли 26, 2021 (Редактирано) Понеже все пак усилвателя е за бас, мисля да пробвам смесване на сигнала от преампа след първия триод, със сигнала след втория триод, за избиране на по нисък гейн/ чист звук. На кутията има само едно място за gain pot, и ми се върти да го обедния в двоен потенциометър - гейн + микс... При намален докрай гейн, втория триод не получава никакъв сигнал, микса е в крайно положение към сигнала от първия триод. При средно положение, имаме гейн на 50% и микс на сигнала от първия и втория триод. При крайно положение - гейн докрай и микса взима сигнала след втория триод. Понеже двойния потенциометър ще е линеен, на гейн частта мисля да оставя възможност за паралелно съпротивление между wiper-a и земя, което емулира логаритмична характеристика. Това точно как ще се съчетае със свързания блед на сигнала след първия/ втория триод, не знам... Някой правил ли е такова нещо? ЕНГЛ мисля че блендват сигнал от различни gain stages, но gаin и blend не са вързани на една ос. Честно казано, силно се надявам да стане универсален амп, който при гейн над средата да става и за соло китара - леко дрънчене и добро понасяне на ефект отпред. Отделно, ще трябва сигнала от единия триод да го инвертна, и от там мисля да регулирам усилването на единия сигнал (примерно 0.5-2), за да глася кой сигнал да преобладава в микса... Редактирано Юли 26, 2021 от emosms Цитирай
emosms Отговорено Юли 26, 2021 Автор Отговорено Юли 26, 2021 (Редактирано) Също, чудя се дали да ползвам такъв кросфейдър за смесване (средна точка към земя), който мисля смесва сигнала по-балансирано, без да има по-ниско общо ниво в средно положение, от варианта на взимане на сигнала от средната точка. Така ли тр. да е горе долу :D? (схемата е дадена за еднополярно, но няма да е с такова захранване) Редактирано Юли 26, 2021 от emosms Цитирай
Evtim Djerekarov Отговорено Юли 26, 2021 Отговорено Юли 26, 2021 Не мога сега да смятам, но ми се струва, че така нарисувана, схемата не e в правилен DC режим. Цитирай
emosms Отговорено Юли 27, 2021 Автор Отговорено Юли 27, 2021 (Редактирано) Ето цялото gain/blend модулче, v01: - Сигнала от първия триод минава през 10 band EQ-то на терминал >EQ(PRE1). ЕQ-то е буферирано на изхода. Със самото EQ, при по-висок гейн, ще мога да бууствам (предполагам) втория триод донякъде - опция ползване на ампа със солокитара. Модулите за операционни са захранени с +-15v и ще гоня по-високо линейно ниво, за по-добро отношение сигнал/шум. - Сигнала от първия триод се обръща фазово, за да съвпада по фаза със сигнала след втория. Тук се наглася нивото му (примерно гейн 0.33 - 2.5), за да се регулира крайния микс. - R11/TR11 групата е да се гласи 'логаритмичната емулация' на гейна между двата триода - отношението на стойността потенциометъра към паралелното съпротивление (~5:1 би трябвало да е) - GAIN_ / MIX_ е двоен линеен потенциометър, 47-50к (предполагам) - R10/C10n групите при терминалите са за опции за прекъсване/ повдигане потенциала на сигналната маса. Все още не ми го побира главата, как ще навържа всичките модули, без ground loops Редактирано Юли 27, 2021 от emosms Цитирай
emosms Отговорено Юли 27, 2021 Автор Отговорено Юли 27, 2021 Към R22 добавих последователно тример, за да се гласи изходното ниво от модула. Цитирай
emosms Отговорено Юли 30, 2021 Автор Отговорено Юли 30, 2021 (Редактирано) Платчица 50 x 42 мм: Всъщност, преди R18 добавих тример (TR18), да може евентуално да се сваля нивото на сигнала след втория триод. Изходното от последния ОУ ще е фиксирано. Със зелено е означена масата. Редактирано Юли 30, 2021 от emosms Цитирай
emosms Отговорено Юли 30, 2021 Автор Отговорено Юли 30, 2021 Като се замисля, по-линейно, като тонална промяна, би било, ако гейна е на макс и работи само микс потенциометъра. В средно положение нивото е по-ниско, отколкото в крайни положения (мисля че с кросфейдъра на схемата може да се постигне мин. 3 дб разлика). 'Клийн' звука от първия триод може да е с още 3дб под сигнала от втория триод, за да има по-натурално нарастване и като сила на звука. Разликата, ако е нужно, ще се компенсира с мастър волюма, преди крайното стъпало. Лесно може да байпасна гейн частта на двойния потенциометър - да е на макс, и да пробвам. Цитирай
emosms Отговорено Август 1, 2021 Автор Отговорено Август 1, 2021 Май ще го направя директно само с микс потенциометър. Така и така съм на вълна проектиране... При ползване със солокитара, много вероятно е звука след втория триод да ми хареса с доста орязани ниски от eq-то (набутано между двата триода). Така няма да маже при кривене, и да получа фъзо-подобна повърня, наместо приятен, звънтящ звук. Обаче... също така е възможно звука да тънее, след подобна манипулация. Та се замислям за бас бууст модул за компенсация, който да е пост-преамп. На каква честота е бас тонконтрола на усилвателите за солокитара? Нещо с по-малко Q, по-широк спектър на действие, да речем 0/ +10дб. Това може да се направи и във fx луупа (пост преамп), но може да вмъкна един потенциометър под гейн(микс) врътката, а модула да е преди крайното стъпало. Цитирай
emo_sms Отговорено Август 3, 2021 Отговорено Август 3, 2021 Нещо не мога да вляза със стария профил. Симулирам един НЧ тонконтрол, но във всички положения на потенциометъра има еднакъв отговор :( Цитирай
emosms Отговорено Август 3, 2021 Автор Отговорено Август 3, 2021 Всичко тръгна, проблема беше в properties на потенциометъра от схемата. Горе може да е само един кондензатор, паралелно на крайните изводи на потенциометъра. Ще врътна лейаут за платчица и за това (а може и да не го монтирам), и остава само практическа работа по изработка (надявам се) Цитирай
emosms Отговорено Август 3, 2021 Автор Отговорено Август 3, 2021 Мн. странно, как от телефона съм логнат със стария профил, а на компа не мога да влезна с него. Иска потребителското име за логин да е във формат като имейл адрес. Цитирай
synchu Отговорено Август 3, 2021 Отговорено Август 3, 2021 Да - след актуализацията, потребителското име е имейлът за регистрация. Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.