Jump to content
Българският форум за музиканти

Recommended Posts

Отговорено

Епизод са с трагичен звук. Или Ренегат. БТР също. Познайте по какво си приличат...

В същото време Сигнал винаги са сцепвали откъм китарен саунд. И не е само от свирнята. :)

 

Единственият, който съм чувал да звучи адекватно с проц, е Иван Лечев. Но той има два клийна с ефект и без + някое леко овърдрайвче за соло.

 

Не съм фен или антифен на някоя от групите, съвсем безпристрастно гледам на нещата.

Отговорено (Редактирано)

Китаристите сме с донякъде извратено възприятие на музиката.

 

Масата хора не слушат музика, като да си казват-  този свири с процесор, звука му е гаден и затова няма да го харесвам.

В този ред на мисли. Напоследък преслушвам Сатриани, а наскро преслушах албума на Неш от 93-та.

Не е нужно да се прави съпоставка, примерно Джо така или иначе е ненадминат майстор, китарният му звук е перфектен.

От друга страна албума на Васил е записван с чешка китара, мисля проц на бос и то от 90-те...с дръм машина (първия албум на Сач също е с машина). Извода е, че може да правиш хубава музика и без лампи. И не е нужно да гониш най-добрите, поне не за всеки е нужно. Така или иначе, за мен инструменталният албум на Неш си остава класика за Българската музика, а защо не и в световен мащаб. Кефи ме не по - малко от шедьоврите на Вини Мур и на Тони МакАлпайн примерно.

 

За ОддКрю - съм ок, имат як звук, като цяло, не само китарният им. Българска банда , която свири по европейски сцени.

На Епизод може да им е процесорен звука, но по-вероятно да отида гледам Епизод или Еталон, вместо Одд Крю.

Просто, защото повече ми допада такава музика (80-тарски метъл). Не заради китарният звук.

 

БТ - Ренегат също са с процесорен звук на живо, на студио си звучат. Два пъти съм ги гледал в София, не покриват студийното си звучене с представянето на концерт.

БТР преди бяха с лайн6 звук. Сега мисля, че Славчо свири само с Маршал, но като цяло това не е променило общото звучене на групата.

Сигнал - Сашо RULLZZ!!!

Редактирано от TONY
Отговорено

^ То първите албуми на Сач са записвани с Rockman, но си звучат страхотно дори и днес!

Въобще на запис,трудно би се усетила разликата дали е свирено с лампи, транзистори или процесори. 

Отговорено

Зависи, някой път се познава.

 

Например Гари Муур в този албум. Направо еталон за анти звук. :greenball:

 

Друг такъв еталон е соло китарата на Lionel Richie - Easy. Настръхвам чак (ама не в добрия смисъл)!

 

Имам в аудио колекцията си и двама не супер известни блусари, дето чак не мога да ги слушам по някой път, хем не са с процове, ами с транзисторни стъргалки. Крис Тофийлд и Албърт Кастиля. Първият съм го и гледал на живо, използва два броя Direct Drive на Barber Electronics. Като тръгне в мега шафъла тяхна песен и веднага ми бърка в мозъка. Не всички, но има някои, дето са супер зъзкалки.

Отговорено (Редактирано)

Гари Мур е китарист на китаристите и повечето пъти е имал убийствен тон.

За този албум , който не харесваш - Most of Gary's guitars were recorded through a Pignose practice amp straight into the mixing desk 

що така, не знам....

От друга страна на Би Би Кинг и Майк Стърн транзисторният тон не им пречи.

 

Гореспоменатите Одд Крю, са силно повлияни от Пантера.

Обаче на Дайм ме кефи транзисторният звук, повече от ламповият му.

Т.е. аз ако подходя пантераджийски, ще го направя с транзистор.

 

Айрън Мейдън също - имат 2 албума с транзисторни ампове( 86, 87 - велики!).

На едно мое парче съм записвал демо със същият амп, ами звучи си,

хем хубаво, хем по мейдънски.

 

Засега с другата ми група Зомби бар, тенденцията е да свирим с флор процове. ( още сме на етап репетираме)

Не толкова заради звука, ами първо другият китарист си продаде ламповото кубе,

второ репетиционата е на втори етаж и не ми се мъкнат лампови кубета нагоре-надолу.

Някой път бих провал и на сцена, примерно в клуб. Това, което каза Евтим, че няма добри мониторни ситеми,

ме спира. Засега. Тъпото е, че повечето процове с опция да се избира или към амп или към ПиЕй.

Аз примерно искам да подавам сигнал и към двете, едновремнно. Но производителите си спестяват една двойка изходи, замествайки ги с превключвател. ( говоря за повечето флор процесори)

Редактирано от TONY
Отговорено

Предполагам, че всеки си харесва някакъв звук и си го намира в туба или проц. Но аз си мисля, че ако свириш с един същи звук цяла вечер, ще омръзнеш на слушателите. Много ясно това се вижда на безплатен концерт (на една група)...и познайте.

Отговорено

Че то по тази логика , може да омръзнеш на публиката ако си цяла вечер с един и същи тоалет :D

Все пак от голямото разнообразие от звуци в процесора, смислените могат да се редуцират до брой , който може да е наличен и чрез китарен усилвател и няколко педалчета(ефекти)

Отговорено (Редактирано)

Не го казах ей така, че процесорът е смърт за начинаещият, неопитният музикант.

Присетите са ги наблъскали с ефекти, за някой демостратор, с опит в всички стилове

да покаже възможностите.

Номера е да си направиш бленди, които да са близки до твоят звук, когато свириш с амп.

Клийн, крънч, драйв, соло. Още няколко с ефекти. Да ти трябват 8 - 10 присета.

Има и режим в който може да включваш, изключваш ефектите.

При един флор процесор с 4-5 присета на банка, точно можеш да останеш на една или максимум две банки.

Предостатъчно е.

 

Дори да свириш с амп, може да си носиш проц за бекъп.

Наскоро, китарист на група с която свирим често, му се скапа Маршала по време на свирене.

Имаше 40 -тина човека публика, тамън се бяха нахъсали. Щяха да останат разочаровани, ако групата беше прекъснала,

заради повреда. В случая, му дадох мой амп и концерта продължи. Ами ако няма друга банда и някой, който да помогне...

 

Довечера свирим с едни франсета, ще свирим с лампи. Ще взема и един меса ви-туин, за бекъп.

Малко по малко, трупаме опит. Ще видим те как подхождат. Аксе Ефексове ли , Кепмери ли ползват, ампове, процесори....

Редактирано от TONY
Отговорено (Редактирано)

ТОНИ, доста от бандите които пътуват без голям бюджет (не са Металика или Мейдън) ползват кемпери, особено за малки клубове каквито са нашите в БГ. В студиото си ползват лампи иначе. Причината е, че кемпера е относително надежден и много лек (до колкото съм запознат 5-6кг).

 

Съгласен съм, че човек ако знае какво прави може да наподоби тона на усилвателя си с процесор. Аз като човек, сменил поне 4-5 процесора - от ZOOM 505II до Digitech GNX3 (вече им загубих бройката) винаги съм успявал да извадя приличен тон. Просто с лампата си е по-яко.

Редактирано от chris_barnes
Отговорено

Не съм твърде убеден в дългосрочната надеждност на сложната цифрова техника. Дори относително здраво и надеждно направена система като добър стационарен компютър, едва ли би могла да се похвали с надеждността на аналогов усилвател. Пък и при компютъра можеш да купиш компонент и да го замениш, а при кемпера?

Отговорено (Редактирано)

При Кемпера също се заменят компоненти ;)

Вече са толкова масови, че всичко си имат на склад хората. 

 

^^5кг, ако няма нищо, където ми е ръката, 6.5кг с вграденото крайно стъпало. Слагаш го в чантичката с дистанционното и си шеф. Перфектен за дните, в които не ти се мъкнат 80кг усилвател, кабинет и педалборд. Много хора в България вече го ползват. Аз лично смятам, че е по-практичен, лесен за ползване и добре звучащ от Fractal, да не говорим, че е по-евтин :)

 

Аз лично предпочитам да го ползвам с вградено крайно стъпало, през кабинет 2х12 или 4х12. Ако е само през централно, гледайте да сте много добри приятели с озвучителя :>>

 

 

7wc3oF.jpg

Редактирано от G.Varbanov
Отговорено (Редактирано)

С лампа е по-яко, това е ясно.

Което не значи, че всеки трябва да е с лампа.

Кой, както прецени и с каквото му е кеф, удобно и преносимо, с това да свири.

 

Французите се оказаха готини типове.

Единият, соло китариста, беше с Дуал ректо, ритъм китариста с Ориндж,

и колони 4х12. Ефекти на бос, модулациони, солиста имаше повече, вкл дилей.

Ритъм китариста - само хорус и тунер. Звук - на 10.

Любезно ни предложиха да свирим с техните усилватели.

Отказах, защото тепърва да си търсим звук на техните усилватели, а и да развалим настройките им,

при положение, че си носихме кубета 2х12 , пак лампи, ми се стори неразумно за момента.

Сега малко съжалявам. Вече ми се иска да свирим с по 4х12.

За целта Евто, трябва да си вземе кола, която да побира една такава колона.

Мъкненето става проблем.

При фанцузите е лесно и отиграно, Имат си микробус, отделно са като машинки,

просто професионалисти. И въпреки, че имаше малко публика, се раздадоха на 100%.

Вършат си нещата, като по учебник.

Редактирано от TONY
Отговорено (Редактирано)

^ 4х12 е любов, но най-лекият, до който съм се докосвал е 33кг, а най-любимият 55 :(

Редактирано от G.Varbanov
Отговорено

Ох, говори ми. ЕНГЛа е 52кг. и определено ти трябва кола, която може да го побира. В момента съм в процес на смяна на возилото (към комби) точно поради тази причина...голямо мъкнене за малко кеф, ама халф стак-а управлява.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.