Jump to content
Българският форум за музиканти

Recommended Posts

Публикувано
Здравейте, реших да се ограмотя малко за адаптрите, защото почти нищо не знам за различните видове.
Tърсих из мрежата, но там пише всичко на английски и какво разбрах, какво не разбрах, в крайна сметка май нищо не разбрах :D .
Тъ тук написах няколо може би тъпи и неправилно формулирани въпроса въпроса, на които не можах да намеря отговор.
 
1. Какво представляват PAF хъмбъкерите и с какво са по-различни от другите? Рзбрах, че са патент на Сет Ловър, но на външен вид са като останалите адаптри. Може ли някак да се определи, че един хъмбъкер е ПАФ, без да се гледа етикета отдолу? И също така като качество на звука по-добри или по-лоши са от тези на Гибсън например?
2. Знам, че на "F-spaced" хъмбъкерите разстоянието между слъговете е по-широко и се използват за китари с флойд роуз, това така ли е?
3. За какво се използват винчетата върху хъмбъкерите?
4. Какво представляват "зебра" хъмбъкерите?
5. Защо има хъмбъкери без винтчета, а само със слъгове? (като на снимката) 
Promotion-2PCs-1-set-Humbucker-Double-Co

 

Отговорено

Разликата от стандартните и F spaced адаптеите е разтоянието между pole pieces.На някои адаптери са staggered,тоест на нива.Така една струна е по тиха друга по-силна.Предполагам затова са с винтчета някои адаптери за да се регулира височината,но то си е заводска настройка.Не съм си играл да ги въртя.Тези които нямат значи не се повдигат или смъкват.Зебрата са едната част бяла другата черна на един хъмбъкър.

dp155fbk_dims_3.jpg

Отговорено (Редактирано)

PAF е първият патентован китарен хъмбъкър(двоен адаптер) за комерсиална цел(масова продажба).Типичният PAF е със ALNICO магнит със по малка сила и със съпротивление в обхвата 7-8,5Килоома и метална капачка покриваща макарите със намотките.Едната макара е със винтове ,докато другата е със slug накрайници.Постепенно китаристите са демонтирали капачките в търсене на различна визия и звук.Открили са ,че макарите във PAF са били във цвят черно/слонова кост.Оттам ги наричат "зебра"хъмбъкъри.PAF са имали доста висок толеранс като сила на магнита ,брой навивки за макара ,съпротивление за макара ,височина на макара и много други.Основното предимство ,а именно да премахват хъма (шума) ги прави популярни по онова време и днес разбира се.По днешните разбирания за PAF се подразбира хъмбъкър със нисък изход(сила) предимно за стилове като блус ,джаз ,рок , сърф и прочие създаден като реплика на старите хъмбъкъри използвани от т.нар. "стари муцуни" като Ерик Клептън ,Джеф Бек ,Пит Таунзенд ,Джими Пейдж и много други китаристи от 60те години.Първоначално са присъствали във повечето фабрично произведени Гибсън Лес Пол и SG модели."Тайната" пазарна стратегия на Гибсън по онова време спрямо Фендер като основният и конкурент е да създаде адаптер със нисък шум ,който да има регулируеми накрайници за "финна" донастройка на баланса и тона на струните.Капачката освен ,че осигурява физическа и електромагнитна защита още служи(според мнозина) и за запазване на "фирмената тайна" относно строежа на адаптера."F-spaced" е хъмбъкър със разстояние между накрайниците на 1ва и 6та струна -53милиметра.Името му идва от Димарцио и означава ,че е предвиден за китари с Фендер или Флойд Роуз тремоло.Името произхожда от първата им буква(F).Докато традиционно Гибсън Лес Пол са били със разстояние 1-6та струна -48 милиметра , и съответно са кръстени съответно Standard Spaced.Впоследствие са създадени адаптери със различни по сила магнити ,със по-високо съпротивление ,със активна електроника и много други подобрения за целите на китаристите със различен стил и  от различни жанрове музика.

Редактирано от jorog
Отговорено

Благодаря #jorog за изчерпателния отговор! Искам само още да попитам понеже моите хъмбъкери са ПАФ, а искам да свиря по-тежък метъл, дали ако сложа по-силни магнити китарата ще зазвучи по-силно и по-грубо и също така може  ли с просто око (без да се сваля хъмбъкера) да се определи дали един хъмбъкер е ПАФ или е някакъв друг?

Отговорено

Ако искаш да свириш бруталии си купи Bare Knuckle Warpig адаптери и.... става страшно. Въпреки, че са много мощни вадят много изчистен тон. Бе красота за ухото.

Отговорено

А сега понеже разгледах в иБей какви са цените на хъмовете видях, че там почти всички хъмбъкери са с размери - единия 50мм, другия 52мм. Това означава ли, че са f-spaced или се гледа само единия хъмбъкер, за да се определи дали е f-spaced или нормален?

Отговорено

:offtopic-001:  По пътя на логиката, пред тремолото (флойд или какъвто и да било модел) има само един адаптер. Така че, (поне според  мен) няма смисъл и двата хъмбъкера да са F-spaced, защото все пак разстоянието м-у струните при бриджа е по-голямо, в сравнение с това при нек адаптера. А разликата, макар и малка, я има.

Отговорено (Редактирано)

За по-голяма сила(изход) може да се смени магнита със по-силен.Но това ще промени силата и тона частично.Другите променливи са диаметър на проводника ,брой навивки ,височина на макарата , ел.съпротивление други.Типичният хъмбъкър за тежка музика(метъл) е със керамични магнити и със съпротивление над 10 Килоома.Обикновенно такъв адаптер се ползва за бридж позиция.За позиция при нека(при грифа) се ползва PAF или подобен за добър баланс.Сега магнита който ще поставяш трябва да е със определени размери и със правилна ориентация на магнитното поле.Плюс това е необходимо да се отваря адаптера.Според мен е най-добре да смени адаптера със такъв с по-голяма сила.Все пак има неособено скъпи адаптери подходящи за по-тежки стилове.Във И-Бей или във форумният базар.Зависи колко можеш да отделиш за адаптер.За това дали се познава един адаптер само по външен вид.В днешни дни е трудно да се определи "кой-кой е" само по външният вид.Традиционно гибсънските от задната страна имат надпис patent applied for.Обикновено са със метална капачка и със алнико магнит със метален цвят и блясък.Керамичните магнити са със черен цвят и има текстура като блокчета въглища.Но това са само генерализации.Без замерване ,отваряне и най-вече прослушване е трудно да се каже.Ето тези адаптери са със висок изход:

http://www.ebay.co.uk/itm/Wilkinson-Lic-High-Output-Humbucker-Guitar-Pickup-Set-Black-/151057259412?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item232bb6db94

http://www.ebay.co.uk/itm/1-x-New-VANSON-High-Output-Hex-pole-Humbucker-Pickup-for-Ibanez-Epiphone-etc-/121195761543?pt=LH_DefaultDomain_3&var=&hash=item1c37d48f87

И още адаптер със висок изход е само първата стъпка към метълския звук.След нея са стабилен усилвател и/или дисторшън ,тежки струни и други.

Редактирано от jorog
Отговорено (Редактирано)

Няколко варианта на PAF адаптер (като точно копие на първи вариант от Сет Ловер) са: Seymour Duncan Seth Lover (вашия Капитан Очевидност), Gibson Classic 57, някои модели от Goto/Maxon, исползвани в Greco, Orville и други марки от старото време. Де-факто са един и същия адаптер, с различни названия, от различни производители (тука гибсон ще има най-висока цена, после идва SD, и после други.)

 

Ако взимате PAF, в никой случай не исползвайте парафин! Той ще уничтожи цяла идеята на звука.

Редактирано от Jim-ph
Отговорено (Редактирано)

По въпроса за f-spaced или стандартен размер.Просто вземи една линийка или шублер и измери разстоянието между 1ва и 6та струна първо при бриджа ,после при грифа.И сравняваш със тези за даденият адаптер.Това се прави за да може всяка струна да минава над съответният накрайник на адаптера.По този начин се постига най-добра визия и звук.Не е абсолютно необходимо всяка струна да минава точно през центъра(въпреки ,че все пак е желателно) на накрайника си.Може да има леко отклонение.Но не и да минава извън контура.

Редактирано от jorog
Отговорено

Харесах си в иБей няколко комплекта хъмбъкера, на които разликата с моите е около 1мм, но имам още два въпроса.
1. ако полюсите на новите адаптри, които си взема са 2, 3мм по-големи от моите ще паснат ли в гнездото на китарата?

2. има ли значение дали единия хъмбъкер трябва да е по-малко ома от другия? Например гледах един комплект хъмбъкери, които и двата бяха по 12 кило ома. Добре ли е да са близки стойностите или е по-добре единия да е по-слаб от другия?

Отговорено

По принцип, често се приема, че поради по-голямата амплитуда на трептене на струната, близо до средата й, е най-желателно нек адаптера да е малко по-тих от бридж адаптера. От друга страна, силата зависи от разстоянието между адаптера и струната, та... повечето от тия неща се коригират. Важно е, да не е твърде голяма разликата, а малки разлики не са фатални (според мен).

 

На мен лично, 12-15К ми звучат мътничко, като предпочитам 7-10К, но всичко е въпрос на вкус.

Отговорено (Редактирано)

Когато си избираш ,гледай във обявата да пише High Output Humbucker.Понеже са с висок изход е гарантирано ,че са създадени за тежки стилове.Отклонение от 1мм. е допустимо.При повече ще личи лекият дисбаланс(особено отблизо).Обикновено адаптрите влизат без проблеми по местата си.Горните най-вероятно ще станат.

Редактирано от jorog
Отговорено

да, и аз избрах тези като вариант. Аз до колкото го разбирам е добре нека да е възможно най-малко омове, а бриджа да е възможно най-много. До колкото до отклонението 2мм предполагам няма да окажат особено влияние на звука, а визията не ме интересува много, никой няма да се вторачва чак толкова в адаптерите, важното е да звучи добре.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.