Jump to content
Българският форум за музиканти

Сънища


Recommended Posts

В днешния дъждовен ден завърших новата си композиция "Сънища". Ще се радвам ако го чуете и го харесате. :-) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговорено (Редактирано)

Много е готино да види човек как вследствие на труда си и на разбирането на основните проблеми, някой се развива постепенно пред очите/ушите на всички и форума е в основата на тази взаимопомощ. Няма да коментирам стила и музиката, тъй като това е лично за всеки. В технически детайли, това което ми направи впечатление като развитие от първо и единствено слушане:

 

1. Изненадаха ме звуците и аранжимента на припева - много добро решение - отваря стереото, за да го прибере пак в куплета - точно така схванал си идеята, която коментирахме още в първия пост. Майсторите на аранжимента вкарват понякога във всяка нова секция от парчето нови звуци и променят нещо във стереото. Това е често срещан похват, който държи интереса на този който слуша - миксове и аранжименти в които няма разлика в куплет и припев, както в предните ти неща са скучни и отегчителни в по- голямата си част.

 

2. Доста по-добре подбрани партии и на "живите" и на семплираните звуци - всяко нещо лежи на мястото си. Хареса ми дължината и решението за пясъчния ревърб, макар, че на куплета бих го прибрал за да има още по-голяма интрига на припева. 

 

3. Баса доста потъва в микса ти въпреки, че като партия и бленда е ок, това се дължи най-вероятно на проблеми с акустиката на стаята ти, тъй като не чуваш добре, както и разбира се от малкото практика в миксирането - не се притеснявай, ще дойде момента и за това - предстои ти доста работа с паралелна компресия, сайд-чейнинг и други трикове с които като се позанимаваш ще подобриш доста нещата, но това постепенно като му дойде времето. 

 

4. Барабаните - най-големият проблем, въпреки че този път партията е по-добра все пак звучат доста равно и скучно...като секуенсър :)  В случая имаш три опции да излезеш от положение:

 

а). жив барабанист ( само я споменаваме - знам, че отпада, но все пак е опция) :)

 

б) ако ще е секуенсер да е с електронен бийт или звуците да са подбрани от подобен семплер

 

в) ако останат тези барабани разклати динамиката на отделните звуци, прекарай звука през говорител и хвани малко ранни отражения от реална стая със микрофон или двойка микрофони и я вкарай обратно в микса, ако се хванеш да го правиш обаче намали чинелите в говорителя - това ще даде малко реална атмосфера в самата картина, същото може да стане и с хубав импулсен ревърб, който ползва импулси от реална стая - Алтивърб е добра опция. И махни на спирките броенето на фуса :) много е аматьорско и скучно - по готино би било да влезе нов звук ( някакъв лууп от бийт...брейк, перкусия, каквото и да е)...или просто остави пауза. :)

 

Това е разбира се лично мнение :) Справяш се добре, поздрави!

Редактирано от Telerig
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря много за ценните съвети,Telerig!!! Мнението ти определено ме мотивира. Съгласен съм с всичко казано. Вярно е,че барабаните могат да бъдат по- "барабанистични",но липсата на такова нещо се дължи на факта,че не съм много добър в програмирането на барабани за съжаление....Може би трябва да търся готови бийтове,има такива неща в EZ Drummer, който ползвам...Липсва ми и пънч в баса,който записвам на живо,но все още не зная как да го постигна този пънч... Може би греша в начина на записване- 1. Лампов Преамп - Кубе - Изход на кубето - Саунд Карта. Иначе и баса е добър - Fender Jazz Bass 24V и кубето - TC Electronic BG500 2х10...Проблемът явно не е в тях,а в мен...Благодаря ти отново!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма грешки в начина на запис на баса ти. Това с което разполагаш като инструмент и предусилване е предостатъчно да запишеш перфектен бас. Проблема е според мен в мониторинга ти. Предполагам, че чуваш по-скоро стаята си от колкото това което си записал. Пънча както се изразяваш в микса не се постига лесно - той е комбинация от много неща, и тъй като в предна тема си говорихме за стратегия при записа, (което виждам ,че си започнал да разбираш), важен е още един момент преди да стигнеш до микс - няма как да има пънч, без да има наличен "груув". Това е нещо което се получава най-вече между бас и барабани - ти си басист и знаеш, че различно усещаш бийта когато свири секуенсър и различно когато свири жив барабанист. Нещо повече -различен барабанист, един и същи бийт и басист = различен груув.  В случая няма как да ти се получи усещането и спойката, тъй като свирят равни барабани, а ти се опитваш да свириш като все е дно свири жив барабанист. Моят съвет е - по-добре след като не си добър в имитацията и програминга на живи барабани  - смени бийта с електронен и промени груува. Парчето носи на такъв бийт. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговорено (Редактирано)

Много добре звучи песента. Текстът също мисля, че е доста добър. Единственото нещо, което ми направи някакво не чак толкова добро впечатление (а може и да е заради късният час на слушане) е че мелодията(инструменталната) в началото, като че ли е малко прекалено орнаментирана, за интродукция на парче, което като идея звучи по-леко, с по-ненаситена фактура, особено първите й повторения.

Редактирано от Evtim Djerekarov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговорено (Редактирано)

А би ли имало съществена и положителна разлика в звука на бас китарата ако записвам така :

 

Бас - Комбо - Лампов Преамп - Саунд Карта

 

В момента записвам така :

 

Бас - Лампов Преамп - Комбо - Саунд Карта.

 

Коя е по-добрата последователност според вас и има ли въобще значение?

 

Имам още един въпрос.Ако опитам да записвам с микрофон бас китарата има ли някой що годе подходящ за това от наличните,които имам : Shure Beta 56, Shure 565 SD, Rode NT1 A ? Четох в нета,че обикновено за запис на бас се използват съвсем други микрофони,но това е, с което разполагам аз.

Редактирано от monynikolov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не са лоши нещата. но не очаквай кой знае какво от тях - с баса директно в комбото с директен сигнал от него в картата би трябвало да извадиш достатъчно добър бас. Според мен е абсолютно излишно да се занимаваш с микрофон, тъй като нямаш подходящ такъв и условия да го запишеш. Предусилвателя ти не е типично басов, аз не го познавам като възможности, но според мен не е специализиран за това - не го отричам като опция, но за бас конкретно бих предпочел комбото само. За запис на вокали и акустични инструменти може би този предусилвател ще върши по-добра работа от колкото директно да записваш в картата. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Последно записвахме бас с Бета 52 + директно от ДИ изхода на ампа. Файда от майк записа имаше, но не стана супер поради причината, че хванахме само големите говорители, без хорната. За да запишем и нея трябваше още един вход на интерфейса или втори интерфейс, много засукано става.

 

Според мен най-добре както каза Telerig, като евентуално аз бих сцепил сигнала преди ампа (със стерео хорус/дилей в бапас режим) и втория канал бих го записал директно или през тоя твоя преамп SM Pro.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговорено (Редактирано)

Ще споделя нещо от личен опит...за да се сложи микрофон той трябва да има конкретна цел при записа на бас. Записаният трак с микрофон дава нещо в блендата на баса, което директният изход не може да даде - определена сатурация в среди и ниски например. Понякога за конкретни неща се слага и примерно см57 за да хване определена отчетливост и конкретност в партията. Има две неща които обаче трябва да се знаят - блендата на баса се прави спрямо парчето и микрофоните се подбират и местят докато се получи това което искаме. Затова трябва добър мониторинг или човек с опит най-малкото. Факт е обаче, че със същият успех с малко игра с определени плъгини (каквито има вече достатъчно много) - може да се получи почти всичко това, което този трак с микрофона дава. Понеже при мен пристигат често за микс сесии, които са записвани в репетиционни, домашни условия и други т.нар. "студиа", за съжаление скромният ми опит засега показва, че в най-малко 90% от случаите, трака с микрофона не дава нищо полезно. Лично аз когато записвам бас слагам микрофон само ако имам лукса да разполагам с подходящ такъв и с достатъчно добър мониторинг за да съм сигурен в това което чувам. 

Редактирано от Telerig
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Басист съм и давам съвет базиран повече на опита ми с инструмента, отколкото на студийна работа:
- първо бих опитал с по-прозрачна верига на сигнала, така че да се хване звука на инструмента - само с предусилвателя, с и без компресия; само с комбото; с изключена електроника на баса (ако има такава възможност). Виж каква е разликата в звука ако вдигнеш усилването на входа и ограничиш изходното ниво на  SM PRO - TC 01, както и обратното - по-ниско ниво на входа и по-голямо усилване на изхода.

- сложи нови струни, пробвай  различен баланс на адаптерите.

 

След като направиш някакви бленди, които ти харесват запиши примерно куплет и припев с няколко различни звука и виж кой пасва най-добре в песента. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговорено (Редактирано)

За запис в домашни условия бих препоръчал възможно най-сух бас. Често, използването на допълнителни устройства по пътя на сигнала (особено такива със съмнително качество) носят повече вреда отколкото полза. Качествен Di-box с хубав трансформатор е напълно достатъчно. Оттам нататък трябва да се намери мястото на баса в микса с подходяща еквилизация. Често се случва бас, който звучи много добре в микса да не е привлекателн соло и обратното. При всички случаи един сух трак е добра изходна база за последваща обработка. Идеята е да не се добавя нищо, което да не може да се махне в последствие.

Редактирано от blr
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговорено (Редактирано)

Абсолютно съм съгласен. Смесването на директен трак с такъв от микрофон има една важна подробност - фазовото закъснение на микрофонния трак. Няма как да не се дефазират двата трака, тъй като директния сигнал влиза директно в конвертора, докато на другия му трябва време за да излезе през говорителя, микрофона да хване трептенията и оттам да влезе в записа. После разбира се трябва да се наместват внимателно, за което отново си трябва добър мониторинг и опит. Нека да си ги кажем все пак тези неща за тези, които не са се вкарвали в такива приключения. :)

Редактирано от Telerig
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.