monynikolov Публикувано Юни 21, 2015 Публикувано Юни 21, 2015 В днешния дъждовен ден завърших новата си композиция "Сънища". Ще се радвам ако го чуете и го харесате. :-) 5 Цитирай
Telerig Отговорено Юни 21, 2015 Отговорено Юни 21, 2015 (Редактирано) Много е готино да види човек как вследствие на труда си и на разбирането на основните проблеми, някой се развива постепенно пред очите/ушите на всички и форума е в основата на тази взаимопомощ. Няма да коментирам стила и музиката, тъй като това е лично за всеки. В технически детайли, това което ми направи впечатление като развитие от първо и единствено слушане: 1. Изненадаха ме звуците и аранжимента на припева - много добро решение - отваря стереото, за да го прибере пак в куплета - точно така схванал си идеята, която коментирахме още в първия пост. Майсторите на аранжимента вкарват понякога във всяка нова секция от парчето нови звуци и променят нещо във стереото. Това е често срещан похват, който държи интереса на този който слуша - миксове и аранжименти в които няма разлика в куплет и припев, както в предните ти неща са скучни и отегчителни в по- голямата си част. 2. Доста по-добре подбрани партии и на "живите" и на семплираните звуци - всяко нещо лежи на мястото си. Хареса ми дължината и решението за пясъчния ревърб, макар, че на куплета бих го прибрал за да има още по-голяма интрига на припева. 3. Баса доста потъва в микса ти въпреки, че като партия и бленда е ок, това се дължи най-вероятно на проблеми с акустиката на стаята ти, тъй като не чуваш добре, както и разбира се от малкото практика в миксирането - не се притеснявай, ще дойде момента и за това - предстои ти доста работа с паралелна компресия, сайд-чейнинг и други трикове с които като се позанимаваш ще подобриш доста нещата, но това постепенно като му дойде времето. 4. Барабаните - най-големият проблем, въпреки че този път партията е по-добра все пак звучат доста равно и скучно...като секуенсър В случая имаш три опции да излезеш от положение: а). жив барабанист ( само я споменаваме - знам, че отпада, но все пак е опция) б) ако ще е секуенсер да е с електронен бийт или звуците да са подбрани от подобен семплер в) ако останат тези барабани разклати динамиката на отделните звуци, прекарай звука през говорител и хвани малко ранни отражения от реална стая със микрофон или двойка микрофони и я вкарай обратно в микса, ако се хванеш да го правиш обаче намали чинелите в говорителя - това ще даде малко реална атмосфера в самата картина, същото може да стане и с хубав импулсен ревърб, който ползва импулси от реална стая - Алтивърб е добра опция. И махни на спирките броенето на фуса много е аматьорско и скучно - по готино би било да влезе нов звук ( някакъв лууп от бийт...брейк, перкусия, каквото и да е)...или просто остави пауза. Това е разбира се лично мнение Справяш се добре, поздрави! Редактирано Юни 21, 2015 от Telerig 8 Цитирай
monynikolov Отговорено Юни 22, 2015 Автор Отговорено Юни 22, 2015 Благодаря много за ценните съвети,Telerig!!! Мнението ти определено ме мотивира. Съгласен съм с всичко казано. Вярно е,че барабаните могат да бъдат по- "барабанистични",но липсата на такова нещо се дължи на факта,че не съм много добър в програмирането на барабани за съжаление....Може би трябва да търся готови бийтове,има такива неща в EZ Drummer, който ползвам...Липсва ми и пънч в баса,който записвам на живо,но все още не зная как да го постигна този пънч... Може би греша в начина на записване- 1. Лампов Преамп - Кубе - Изход на кубето - Саунд Карта. Иначе и баса е добър - Fender Jazz Bass 24V и кубето - TC Electronic BG500 2х10...Проблемът явно не е в тях,а в мен...Благодаря ти отново!!! Цитирай
Telerig Отговорено Юни 22, 2015 Отговорено Юни 22, 2015 Няма грешки в начина на запис на баса ти. Това с което разполагаш като инструмент и предусилване е предостатъчно да запишеш перфектен бас. Проблема е според мен в мониторинга ти. Предполагам, че чуваш по-скоро стаята си от колкото това което си записал. Пънча както се изразяваш в микса не се постига лесно - той е комбинация от много неща, и тъй като в предна тема си говорихме за стратегия при записа, (което виждам ,че си започнал да разбираш), важен е още един момент преди да стигнеш до микс - няма как да има пънч, без да има наличен "груув". Това е нещо което се получава най-вече между бас и барабани - ти си басист и знаеш, че различно усещаш бийта когато свири секуенсър и различно когато свири жив барабанист. Нещо повече -различен барабанист, един и същи бийт и басист = различен груув. В случая няма как да ти се получи усещането и спойката, тъй като свирят равни барабани, а ти се опитваш да свириш като все е дно свири жив барабанист. Моят съвет е - по-добре след като не си добър в имитацията и програминга на живи барабани - смени бийта с електронен и промени груува. Парчето носи на такъв бийт. 3 Цитирай
Evtim Djerekarov Отговорено Юни 22, 2015 Отговорено Юни 22, 2015 (Редактирано) Много добре звучи песента. Текстът също мисля, че е доста добър. Единственото нещо, което ми направи някакво не чак толкова добро впечатление (а може и да е заради късният час на слушане) е че мелодията(инструменталната) в началото, като че ли е малко прекалено орнаментирана, за интродукция на парче, което като идея звучи по-леко, с по-ненаситена фактура, особено първите й повторения. Редактирано Юни 22, 2015 от Evtim Djerekarov 1 Цитирай
monynikolov Отговорено Юни 23, 2015 Автор Отговорено Юни 23, 2015 (Редактирано) А би ли имало съществена и положителна разлика в звука на бас китарата ако записвам така : Бас - Комбо - Лампов Преамп - Саунд Карта В момента записвам така : Бас - Лампов Преамп - Комбо - Саунд Карта. Коя е по-добрата последователност според вас и има ли въобще значение? Имам още един въпрос.Ако опитам да записвам с микрофон бас китарата има ли някой що годе подходящ за това от наличните,които имам : Shure Beta 56, Shure 565 SD, Rode NT1 A ? Четох в нета,че обикновено за запис на бас се използват съвсем други микрофони,но това е, с което разполагам аз. Редактирано Юни 23, 2015 от monynikolov Цитирай
Telerig Отговорено Юни 23, 2015 Отговорено Юни 23, 2015 Какъв е ламповият преамп и каква е звуковата карта? Цитирай
monynikolov Отговорено Юни 23, 2015 Автор Отговорено Юни 23, 2015 Преамп : SM PRO - TC 01 Карта: Tascam US-144 mk II Цитирай
Telerig Отговорено Юни 23, 2015 Отговорено Юни 23, 2015 Не са лоши нещата. но не очаквай кой знае какво от тях - с баса директно в комбото с директен сигнал от него в картата би трябвало да извадиш достатъчно добър бас. Според мен е абсолютно излишно да се занимаваш с микрофон, тъй като нямаш подходящ такъв и условия да го запишеш. Предусилвателя ти не е типично басов, аз не го познавам като възможности, но според мен не е специализиран за това - не го отричам като опция, но за бас конкретно бих предпочел комбото само. За запис на вокали и акустични инструменти може би този предусилвател ще върши по-добра работа от колкото директно да записваш в картата. 1 Цитирай
Baby Thomas Отговорено Юни 24, 2015 Отговорено Юни 24, 2015 Последно записвахме бас с Бета 52 + директно от ДИ изхода на ампа. Файда от майк записа имаше, но не стана супер поради причината, че хванахме само големите говорители, без хорната. За да запишем и нея трябваше още един вход на интерфейса или втори интерфейс, много засукано става. Според мен най-добре както каза Telerig, като евентуално аз бих сцепил сигнала преди ампа (със стерео хорус/дилей в бапас режим) и втория канал бих го записал директно или през тоя твоя преамп SM Pro. 3 Цитирай
Telerig Отговорено Юни 24, 2015 Отговорено Юни 24, 2015 (Редактирано) Ще споделя нещо от личен опит...за да се сложи микрофон той трябва да има конкретна цел при записа на бас. Записаният трак с микрофон дава нещо в блендата на баса, което директният изход не може да даде - определена сатурация в среди и ниски например. Понякога за конкретни неща се слага и примерно см57 за да хване определена отчетливост и конкретност в партията. Има две неща които обаче трябва да се знаят - блендата на баса се прави спрямо парчето и микрофоните се подбират и местят докато се получи това което искаме. Затова трябва добър мониторинг или човек с опит най-малкото. Факт е обаче, че със същият успех с малко игра с определени плъгини (каквито има вече достатъчно много) - може да се получи почти всичко това, което този трак с микрофона дава. Понеже при мен пристигат често за микс сесии, които са записвани в репетиционни, домашни условия и други т.нар. "студиа", за съжаление скромният ми опит засега показва, че в най-малко 90% от случаите, трака с микрофона не дава нищо полезно. Лично аз когато записвам бас слагам микрофон само ако имам лукса да разполагам с подходящ такъв и с достатъчно добър мониторинг за да съм сигурен в това което чувам. Редактирано Юни 24, 2015 от Telerig 5 Цитирай
разбойник Отговорено Юни 24, 2015 Отговорено Юни 24, 2015 Басист съм и давам съвет базиран повече на опита ми с инструмента, отколкото на студийна работа:- първо бих опитал с по-прозрачна верига на сигнала, така че да се хване звука на инструмента - само с предусилвателя, с и без компресия; само с комбото; с изключена електроника на баса (ако има такава възможност). Виж каква е разликата в звука ако вдигнеш усилването на входа и ограничиш изходното ниво на SM PRO - TC 01, както и обратното - по-ниско ниво на входа и по-голямо усилване на изхода. - сложи нови струни, пробвай различен баланс на адаптерите. След като направиш някакви бленди, които ти харесват запиши примерно куплет и припев с няколко различни звука и виж кой пасва най-добре в песента. 4 Цитирай
blr Отговорено Юни 24, 2015 Отговорено Юни 24, 2015 (Редактирано) За запис в домашни условия бих препоръчал възможно най-сух бас. Често, използването на допълнителни устройства по пътя на сигнала (особено такива със съмнително качество) носят повече вреда отколкото полза. Качествен Di-box с хубав трансформатор е напълно достатъчно. Оттам нататък трябва да се намери мястото на баса в микса с подходяща еквилизация. Често се случва бас, който звучи много добре в микса да не е привлекателн соло и обратното. При всички случаи един сух трак е добра изходна база за последваща обработка. Идеята е да не се добавя нищо, което да не може да се махне в последствие. Редактирано Юни 24, 2015 от blr 4 Цитирай
Telerig Отговорено Юни 24, 2015 Отговорено Юни 24, 2015 (Редактирано) Абсолютно съм съгласен. Смесването на директен трак с такъв от микрофон има една важна подробност - фазовото закъснение на микрофонния трак. Няма как да не се дефазират двата трака, тъй като директния сигнал влиза директно в конвертора, докато на другия му трябва време за да излезе през говорителя, микрофона да хване трептенията и оттам да влезе в записа. После разбира се трябва да се наместват внимателно, за което отново си трябва добър мониторинг и опит. Нека да си ги кажем все пак тези неща за тези, които не са се вкарвали в такива приключения. Редактирано Юни 24, 2015 от Telerig 7 Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.