Jump to content
Българският форум за музиканти

[Review] Microtubes B7K


Dilian Nedev

Recommended Posts

Привет на всички!

 

Това е кратък тест на Microtubes B7K Analog Bass Preamp, предоставен от нашия съфорумник anomandrus.

 

Възможностите:

Отличен ход на "мръсотията" - от пренебрежително ниско клипване до агресивни тонове. Тук имаме общо 5 начина да модулираме този елемент - Drive ниво, Blend, Level и две трипозиционни ключета, които променят характера на Drive-a. Като входове и изходи няма нищо повече, което да се иска от преампа - налични са DI изход, линеен изход, както и Parallel Output (където излиза реално чистия сигнал от баса). Дотук всичко е супер, но все пак най-важното е звукът. 

 

ЗВУКЪТ:

Не би имал достатъчно дълъг тест, който да покаже всички възможности на този преамп. Вкусово също той би могъл да покрие може би 90% от желанията на музикантите. 

Настройките, с които съм тествал, донякъде покриват евентуални възможни ситуации, в които бих го поставил аз. Бих желал да игнорирате ако вашия вкус е далеч от наличните пробни настройки. Също така е силно желателно да не целите басиста с домати :D

 

Настойките са следните:

Setting 1:

s656rk.jpg

2v9ugsi.jpg

73ch8y.jpg

24y1f1t.jpg

 

Басовете са:

Yamaha RBX675A

Warwick Rockbass Vampyre 5

 

(За лесно преглеждане може да отворите всеки от сетовете в SoundCloud)

 

Warwick (Finger)

 

Warwick (Pick)

 

Yamaha (Finger)

 

Yamaha (Pick)

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Поздравления и благодарности за отделеното време и хубавите семпли! Darkglass Electronics са наистина високо ниво в ефектите за бас, за съжаление рядко се срещат в Европа, да не говорим за нашенско. Единствено ми е попадал В3К в един магазин за ефекти втора ръка в Берлин, но условия за проба нямаше.

За жалост, по отношение на оборудване за бас, пазарът ни е все още в каменната ера. Добре, че са хората от Music Division, че поне ЕВS са представени, иначе няма нито Aguilar, нито Markbass, даже и сравнително бюджетна марка, като Ashdown отсъства, какво остава за Darkglass.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тоя в Томан е финландски, а в първия пост на снимките пише че е американски.

Дали ще има разлика в звученето?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тук и тук линкове по темата. Явно има някакъва минимална разлика, но нищо страшно. Всъщност първото видео е малко офтопик, но поне можеш да видиш отвътре как е. Аз си го купих преди година и половина и предполагам че е USA, но трябва да погледна какво пише, че съм забравил.

Редактирано от anomandrus
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До колкото си спомням, разликата е в начина на включване на ефекта. Различна верига се използва за футсуитча, след като производството е изцяло преместено във Финландия.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди половин година Марто Евстатиев от Der Hunds (и Балкантон :-)) подложи моя B7K на осцилоскопни изпитания и сравнения с Tech21 VT Bass DI и MXR M80.

 

Вметвам, че моят екземпляр е предишната всерсия на снимания по-горе - Attack ключът ми е 2-позиционен вместо 3, а подредбата на EQ-врътките е малко шантава - LO HI LO-MID HI-MID. Не знам дали има разлики в имплементацията под капака и в електрониката...

 

Ето какво беше неговото мнение:

 

 

След като видях какво правят корекциите, можах да направя готини бленди в нас.

 
Преди това на репетицията а и на бас срещите звучеше тънко и странно.
 
За да е линейно EQ-to, корекциите са безумни и драстични .
 
Суичовете бустват или кътват различни честоти в Драйва и не се виждат добре. Атаката буства около 2 KHz.
 
Ако сега имах възможност да свиря с него на репетиция бих го нагласил по-добре в саунда.
 
Харектерът му е във високите среди и високите, там криви по скъп начин (където моят MXR и VT BASS DI звучат по-евтино) но в саунда с китарите се губи и потъва малко (поне в моята група).
 
Звучи най-добре с перо и е по-подходящ за метал, може да е доста агресивен, Аttack суичът и двете средни честоти помагат за това, защото и двете са високи среди. Липсва му ниска среда като корекция, ако можеше едната среда да се понижава със суич щеше да е супер. 
 
Концепцията му е предимно за модерни стилове, за по-класическите е направил другия педал.
 
Не можах да постигна лампов саунд с него, дори с минимален драйв оцветяването остава зад изсвирения тон като апликирано и това не ми хареса.
 
Това е първият преамп педал, който директно в картата завучи убийствено добре, има срахотна динамика, доста е прозрачен и въпреки че има собсвен саунд различните ми басове запазваха своята идентичност.Тук определено оправдава цената си.
 
Най-добре си пасна с Warwick-a и с G&L-a.
 
В ниските остава почти чист, тук MXR-a го би, защото в саунда държи ниските среди и ниските и басът се чува като партия, а не като трета китара (поне в моята група:))
VT BASS DI-ът е най-оцветен от трите, особенно в ниските (както звучи тук ламповия AMPEG). Звучи Vintage, Classic, Modern, дебело, има бая среди (ако ти трябват) и е с доста големи стилови възможности.
 
MXR-ът е най-сух и с най-беден на хармоници драйв, но в саунда винаги се представя на ниво в много музикални стилове. Единствено с фретлес бас не ми допада, защото през него звучи плоско и някак с по-малко обертонове.

 

Надявам се да е полезно!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.