emosms Отговорено Април 7, 2015 Отговорено Април 7, 2015 При директен запис, чистия звук може да ти хареса, но драйва едва ли.Всичко, без абсолютно чист звук (дори и той) звучи ужасно без реверберация, т.е. акустика на звукова система и помещение. Трябва да записваш класически, с краен усилвател, кабинет и микрофон, като звука ще зависи доста от кабинет, говорител, микрофон и акустика на стаята. Така няма да чуеш само преампа.Ако дигитализираш звука и ползваш симулация на кабинет (евентуално микрофон) и ревърб, пак няма да чуеш само преампа. Рискуваш да привнесеш някаква изкуственост и влошаване на звука от АД конвертора, но пък може да намериш най-добрата симулация и да направиш звука както ти харесва.Много по-гъвкав си откъм варианти и ти трябва само добър АД конвертор (външна звукова карта). Цитирай
dzwer Отговорено Април 7, 2015 Отговорено Април 7, 2015 (Редактирано) Идеята според мен е да се направи директна съпоставка на кое стъпало как се справя самостоятелно. От там нататък да се надгражда и развива цялата система. Редактирано Април 7, 2015 от dzwer Цитирай
emosms Отговорено Април 7, 2015 Отговорено Април 7, 2015 (Редактирано) Да, но изкривения звук си звучи малко грубичко. Почти все едно да включиш китара през овърдрайв да се записва в аудио уредба.С лампов преамп тр. да е по-добре, но ще се изненадам (приятно) ако се получи благ за ухото резултат. Запишете ги при равни други условия (т.е. модулите след преампа). Все пак, целта е резултат като слухово възприятие.Иначе просто може да се свали АЧХ на изхода, при различна динамика, да се анализира какво се очаква, а после такъв един анализ да се сравни със записи (през цялостна уредба, или симулация след прампа).Това ще е обемна работа като тестване и документация . п.п. С тези постове не искам да кажа, че не могат да се получат много добри крайни резултати, но директния запис от преампа....Ще се изненадам наистина, ако звучи яко, при изкривяване. Редактирано Април 7, 2015 от emosms Цитирай
Evtim Djerekarov Отговорено Април 7, 2015 Отговорено Април 7, 2015 Винаги може да се ползва някаква кабинет-симулация като пост-обработка. 1 Цитирай
Baby Thomas Отговорено Април 7, 2015 Отговорено Април 7, 2015 Много правилно! Записвате директно в аудио интерфейса и с едно импулсче отзад и т'ва е! 1 Цитирай
никони Отговорено Април 7, 2015 Автор Отговорено Април 7, 2015 Вече съм ги прослушал през крайното стъпало, така че ще имам представа каква е разликата в звученето при директния запис в звуковата карта. Цитирай
lyu_records Отговорено Април 7, 2015 Отговорено Април 7, 2015 И по този начин записано няма нищо общо с реалността! sm57 и: "оле мамо нещата се сговнясаха" Трябва да се разграничават истинските неща от симулациите на истински неща, щото инак смисъла се губи! Цитирай
Evtim Djerekarov Отговорено Април 7, 2015 Отговорено Април 7, 2015 (Редактирано) Ако ще ги записваш, за да ги чуят други хора, дори да ги публикуваш сурови, е добре да пуснеш и запис през симулация на говорител, тъй като останалите няма да имат твоята представа. Суровите семпли имат смисъл само за хора, които са разработвали овердрайв ефекти и знаят, какво да слушат в звука. Със останалите слушатели, случаят не е такъв. Редактирано Април 7, 2015 от Evtim Djerekarov Цитирай
никони Отговорено Април 12, 2015 Автор Отговорено Април 12, 2015 Снощи направих няколко записа на различни предусилватели директно в звуковата карта. Пробвах с Reaper. Ясно чуваеми през крайното стъпало и колоните разлики, след записа никакви ги няма... Явно не е това начина да се записва. Ще трябва да търся друг начин да ги запиша, защото ми се ще и вие да ги чуете. Цитирай
emosms Отговорено Април 13, 2015 Отговорено Април 13, 2015 С пултчето на колегата и микрофон. Според мен по-добре някакъв кондензерен с голяма мембрана, да си хване стайния звук който ти чуваш и искаш да покажеш, а не инструментален като SM57, където ще зависи от начина на озвучаване и няма да хване цялото помещение и реверберацията му. Цитирай
Rumen.Kolarov Отговорено Април 13, 2015 Отговорено Април 13, 2015 ^Разбрах какво имаш предвид под "стайния звук", но в случая реверберацията на помещението не е ли нещо лошо? Цитирай
никони Отговорено Април 15, 2015 Автор Отговорено Април 15, 2015 Ще направя записи с микрофон когато ми остане време. Сега започвам овердрайв ефекта, най интересната част от занимавката за мен. Вариантите са много, ето няколко: Ако се използват пентоди може да се променя режима чрез втора решетка, да се използва ОВ във втора решетка... повече варианти да се омаскари сигнала. А и пентодите звучат различно. Тепърва ще пробвам и ще се забавлявам. Приемам всякакви идеи, готови схемни решения не са ми интересни. Цитирай
emosms Отговорено Април 15, 2015 Отговорено Април 15, 2015 (Редактирано) Концепцията ти не е такава минималистична, но аз бих пробвал да моделирам няколко входа, само с един пентод и игра с втората решетка. 1. Втората решетка свързана за анода: става доста линеен триод с плавни криви. Това може да ти е ултра чист вход.Примерно за плътен чист звук от двойни адаптери, като електроакустичните джаз китари.Поради по ниското усилване, мисля че може да компенсираш някъде нататъка по веригата едно повдигане на амплитудата на сигнала, която да не предизвиква изкривявания. Да речем преди крайния усилвател.Това с цел да имаш сходни изходни нива при смяна от този 'вход' към другите варианти.п.п. Високия изходен сигнал от хъбмъкерите може и да компенсира, не знам . 2. Втората решетка през съпротивление да речем 100к към анода: идеята е да моделираш триод с по-голямо усилване, да речем ECC83. 3. Втората решетка през 1М или по-голямо съпротивление към анода: пентод с голямо усилване/стръмни криви Примерно: - пентод, мосфет катоден повторител/буфер (някакво по-читаво изпълнение), тон контрол, контрол сила (гейн), половин двоен триод, гейн 2 (за да може да изкарваш чист звук), втора половина двоен триод, мосфет буфер, сенд, ретърн и..... тъй като имаш симетричен фазоинвертер не достига половинка триод за преамп след ретърна.Ако на входа имаше пак триод, щеше да остане половинка . Редактирано Април 15, 2015 от emosms Цитирай
никони Отговорено Май 6, 2015 Автор Отговорено Май 6, 2015 (Редактирано) Избистриха се нещата и с дистовете, втория вариант от предния ми пост се оказа най удачен и при триодите и при пентодите. С пентод може да се направи почти всякакъв дист - от почти никакво изкривяване до много тежък дист, но не можах да постигна с пентод мекия и прозрачен звук на триодния овердрайв и при триодно свързване на пентода... Докато се занимавах с дистовете реших да си освободя малко място на работната маса и събрах всичките захранвания и регулатори на едно място - получи се ето това Има си общо взето всичко което ми трябва 6,3v 5A 1,5 - 27V 1,8A два броя 140 - 320v 120mA 200 - 400v 200mA 150 - 350v 400mA 0 - -70v 5mA Захранването няма пряка връзка с темата, но не се удържах да не се похваля... Върши чудесна работа , въпреки че изглежда малко недодялано, все пак повечето неща от които не зависи функциалноста му, са КИПР /каквото имах под ръка/ Редактирано Май 6, 2015 от никони 1 Цитирай
lyu_records Отговорено Май 7, 2015 Отговорено Май 7, 2015 Мали! това е като барчето с алкохол вкъщи, като го отвориш шишета всякакви 1 Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.