Jump to content
Българският форум за музиканти

Recommended Posts

Отговорено

Практически няма как да няма влияние,защото разпространението на електромагнитните вълни се влияе пряко от плътността.Това си е един от споровете дето ще си останат вечно(заедно с Фендер vs Гибсън и SD vs EMG).

В крайна сметка всичко опира да качество на материала и качество на изработка и най вече дали китарата ще ти хареса(което е безкрайно субективно).Лично за мен съм се убедил,че абаносовият фингърборд като усещане е най-удобното за мене и никой не може да ме убеди в противното.Така че нека има различни материали,нека има избор за всеки.
Иначе авторът е много прав за едно нещо:че някои неща се правят по безкрайно остарял и неефективен дизайн,само защото такава е традицията.Гибсън по едно време почват да слагат "гърбицата" на грифа за да оптимизират здравината и да престанат да се чупят като солети,ама всички изревават,че "едно време не са ги проектирали така".И след като са склонни да дават една каруца пари за каквото точно искат,компаниите трябва да са луди да не им уйдисват на желанията.А какво да кажем за легендарния Гибсън от 58-ма.С какво е по-добър от другите?Защо се съсипват перфектни винтидж инструменти,често в перфектно състояниеи често дори по стари от 58-ма(които логически трябва да са по-ценни :)) за да се преправят в прехваления Сънбърст дето някой си е свирил на него,щото е нямало кой знае кво друго.Тук се спомена доста за робуване на марки,и във този ред на мисли,в който съм писал наистина сами си го правим и е много глупаво.

Отговорено

 Само  да вметна  ,че в робуването  на марки   и  модели  няма  нищо   лошо  и  то  се  определя  от желанието  за притежание  и  употреба  на  качествен  инструмент.Към  момента разнообразието  от марки  е огромно   ,не само  в този бранд  и за съжаление  гъмжи  и  от ментета!

Аз уважавам дългогодишния  труд и постижения  на най-известните марки  китари и винаги  бих  искал  да  притежавам даден  модел  техен!Колкото   и  да се стараят  новите цехове  от братски Китай ,Индонезия ,Малайзия   и  тем  подобни...,  предпочитам   употребявана  ,стара но  маркова  китара!

:cheers2:

Отговорено (Редактирано)

Амин,братче!
Нека и аз да вметна нещо,че да си продължа мислите от предишните ми постове.
Да вземем споменатия от мен Washburn Parallaxe модел...

В спецификацията пише :Floyd Rose Original Tremolo.
OK ама на практика "всички са равни,ама някои са по равни".В случая : има Floyd Rose Original  и има  Floyd Rose Original...
Ако си поръчаш въпросния модел на Уошбърн,получаваш следеното:
53c9190bae7ad0f7c509802ec04d5e2e.jpg
8c776161a751bfb73e294b4b16c3953c.jpg

А ако си поръчаш например Carvin JB200CE,получаваш следното:
FRT100.jpg
FRT100Bottom.jpg

На пръв поглед(и погледнати отгоре) са еднакви...
Ама на практика,разликата е колкото разликата между стол и електрически стол.Щампата на единия "Made in Germany" от Schaller e разликатаа.На германецо му дай да създава неща от желязо.

Както и други неща.Аз не разбирам от транзистори,ама когато отворих мойта китара,и се оказа,че нещата вътре са Orange Drop  ми обясниха,че това е много добре.

Мисълта ми е,че има неща за които си залужава да платиш и има неща ,за които не си заслужава да платиш.

Редактирано от ZLE
Отговорено

Това са пак някакви теории на конспирацията.

Няма как компания като Washburn, на масово използванa част от китарата да пише марка, и частта да е "менте", защото това води до сериозни съдебни последствия. Това дали има или няма щампа (или каквото и да е друго) се определя от държателя на лиценза, в случая Floyd Rose.

 

Тъй като разполагам с китара на Чикагския Washburn Custom Shop, и да кажем имам известен опит и наблюдения с доста други custom shop от Washburn и други - качеството на изработката и материалите на Washburn-a е много високо.

Отговорено

Не съм казал,че е менте.Снимките са от официалния сайт на Флойд Роуз.Просто предлагат 2 вида.Едните са корейски,другите са германски на Schaller.

 

Иначе за Чикагски Washburn Custom Shop нищо не казвам.Къстъм шоповете на всички фирми правят перфектни китари.

Отговорено

Има колеги от нашия форум които не могат да разберат кое е лампа и кое транзистор, камо ли да направят разлика между евтин махагон и скъп.

Отговорено

Понеже темата беше за стойността на дървесината и за това как ни лъжат гадните капиталисти.

Ще пробвам със следният пример:

Сами отгатнете кое по-трудно, по-нерентабилно с повече фира и след това да седнем пак да си говорим, че струва скъпо.

Само да вметна, че говоря за скъпи и сравнително скъпи инструменти.

 

quartersawn-139x300.jpg

Отговорено (Редактирано)

ИлюмЕнати и маргарин :) Китара се римува с попара, която се прави от извара, която също се римува с китара, а изварата е бяла като облаците, под които растат дървесата, от които се правят китарите. Случайност?

 

Едит: Редактирах това, което не искате да знаете аз да знам за да зная за вас ;)

Редактирано от Icarus
Отговорено

Tова за принадената стойност на марката и логото и незадължителната и връзка с качеството в реалната пазарна икономика си е отделна тема.

Просто доказва, че икономиката е алхимия, едновременно намираща се в средните векове, когато въображението на хората е било обладано от митове, предания, догми, канони, легенди, и едновременно използваща супер високи технологии, математически абстракции и алгоритми служещи на тези които са достатъчно високо, за да са в позиция да ги ползват :D.

Въобще, за съжаление доста далече от точните науки, и идеалите и етиката на учените.
Но нагло ползваща резултатите от от работата на истинските науки и учени, и везсдесъщо доминираща живота ни.

(горния пасаж беше лирическо отклонение...)

 

Самата дървесина на китарата като основен материал е доста ама доста далече от крайния продукт китара. Та клипа и доводите нещо не ми харесват като цяло.

Не си купуваш златно кюлче с печат Gibson. :D

Отговорено

Дори логото да вдига автоматично цената на една китара с 2-5-10%, това няма да е никак случайно. Очевидно през годините името им е станало нарицателно за качествена и майсторска изработка, за да може години по-късно само логото на въпросните марки да струва колкото обикновена нискобюджетна китара. И ако трябва да вложа 4цифрена сума за китара, определено бих заложил на някоя от тези марки, отколкото да играя на лотария с някоя на света марка.

Отговорено

^ :). Почти невъзможно е да видите елитен китарист да свири с бюджетна китара.
От една страна, такива хора наистина са на ниво да искат и да си позволят най доброто и да не си губят времето с друго, от друга страна, бихте се учудили какво може да се прави с китара за 300 лв.

Друга забележка - китарите от 300 лв са напълно функционални инструменти, макар и класи под високите серии. Всеки докосвал се до соц инструмент може да потвърди.
И цената им се дължи на експлоатация на ниско платен труд, както и на копиране и кражба на патенти за някои компоненти (предполагам).

В смисъл, дори и при най-бюджетните решения, получавате доста технологична намеса и и индустриално ноу хау на съвсем малка надценка над цената на ... дървото :D.

Много, много обработка, производство и употреба на компоненти от други индустрии, да не забравяме труд... логистика...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.