shadow Отговорено Март 3, 2015 Отговорено Март 3, 2015 Кажи поне защо да си губя един час време за да знам какво "какво не искам да знам"? Цитирай
Evtim Djerekarov Отговорено Март 4, 2015 Отговорено Март 4, 2015 (Редактирано) ^Не знам, дали ще го изгледам цялото, но моите коментари по досега чутото са: -Вярно е, че дървото не е скъпо. Не е вярно обаче, че няма разлика между две бланки от едно и също дърво. При най-добре звучащите китари, нарочно или случайно, има подбор на дървесина по звукови качества, което означава известно отсяване, съответно - увеличаване на цената. -Вярно е, че има много случаи, в които относително скъпи китари не звучат толкова добре, колкото човек би очаквал от цената им. Това е особено вярно при някои серийни китари. Въпреки това, те вероятно ще звучат по-добре от китара за 200 лева. Евтина китара да звучи по-добре от много скъпа такава, със сигурност се случва, но това е въпрос на чист късмет и се случва изключително рядко. Отделно - за най-претенциозните китаристи, има къстъм-шоп и майсторски китари, при които самите майстори гонят звук и разполагат с ноу-хау за неговото постигане. Мисля, че казаното във видеото е в общи линии вярно, що се отнася до масовите серийни китари, митовете и рекламните кампании около тях. От друга страна, има неща, които видеото пропуска или по-скоро, не обяснява в детайли. Относно адаптерите съм до голяма степен съгласен - при тях, главното скъпо нещо е марката и известното количество ноу-хау, което стои зад правенето на различните модели. Иначе, има нередки случаи и на доста неизвестни/евтини адаптери, които звучат много добре - там пък е голямо тото, което си е недостатък. И все пак - ако вие правехте адаптери и да кажем си поръчвате магнити или шишове от определена "тайна" сплав, за постигане на определени характеристики, до които сте достигнали емпирично и смятате по някакъв начин за уникални - няма ли да ги продавате малко по-скъпо? Редактирано Март 4, 2015 от Evtim Djerekarov 1 Цитирай
G.Varbanov Отговорено Март 4, 2015 Отговорено Март 4, 2015 (Редактирано) What happens next will blow your mind :>>> Все неща, които разбираш веднага, когато вземеш китара от лютиер. Дори не е задължително да е скъпа, за да видиш разликите в цена/качество и да осъзнаеш колко плащаш за лого и труд на известните марки. Но ако се информираш малко по-подробно за конкретни марки и модели, и попаднеш на изгодни цени, удоволствието да си платиш за лого е несравнимо. Скоро писах тема за това как се правят Gibson Custom Shop китарите, ще се опитам да намеря материали и за останалите големи имена. Когато видиш в какво се изразява целия процес по направата на такива китари разбираш, че цената е абсолютно оправдана и голяма част от парите отиват за труд и ноухау, както вече спомена Евтим. Ще го изгледам с интерес. Преди да го направя обаче ще се поинтересувам кои е въпросния човек. Редактирано Март 4, 2015 от G.Varbanov Цитирай
ultramega Отговорено Март 4, 2015 Отговорено Март 4, 2015 Интересно е но ...Нищо кой знае какво шокиращо не разкрива, неща който вероятно повечето предполагаме. Освен това някои от нещата може би са верни само за USA.Другото е , че изобщо не се вземат предвид данъци, такси, осигуровки , консумативи, профилактика на машини, заплати на персонал и какво ли още не... Ако сме осъзнали тези факти , защо все гледаме да си купим китари произведени в щатите или ако не можем , поне да са произведени в Япония през 80-те. Тази втората алтернатива доказва , че не е задължително да робуваме на брандове (друг е въпроса дали не сме повлияни от чуждо мнение и разни митове и легенди)По едно време го заподозрях този , че е българин 4 Цитирай
Slide Отговорено Март 6, 2015 Отговорено Март 6, 2015 Нищо ново и шокирaщо нaистинa. Всеки човек би следвaло дa си дaде сметкa, че плaщa едни определени пaри и зa името нa компaниятa, което би следвaло дa ти е гaрaнт зa кaчество. Нaй-мaлкото aко говорим зa дефектен продукт, отношението към теб, кaто клиент, ще е по-рaзлично. Aко мaркaтa знaчи нещо зa теб - купувaш си товa, което си хaресaл. Aко не - имa aлтернaтиени избори нa по-ниски цени, предлaгaщи същото кaчество, поне според тях сaмите. Aко човек е несигурен или не е проучил пaзaрa и мaрките, нормaлно е дa се довери нa голямa компaния, което би следвaло дa е гaрaнт зa кaчество (и последвaщо обслужвaне). Въобще не искaм дa нaвлизaм в дълбоки води, където хорaтa чувaт рaзни нещa, че и сa кaтегорични в товa... Aко нa един човек му дaдеш Гибсън с фингърборд от композитни мaтериaли, ще говори един чaс кaк не звучи по същия нaчин и че се евaвaт с името. Aко обaче му кaжеш, че е aбaнос, зaключението му ще е, че товa трaдиционния гибсънски звук... Кaто потребител нa форумa от години, a и чрез срещите ми с китaристи, смея дa твърдя, че повечето (непрофесионaлни) робувaт по-скоро нa мaрки, после нa кaчество. (Колкото и относително дa е дaли един педaл зa 80лв. е толковa кaчествен, кaто тaкъв зa 130 и тн.) В никaкъв случaй не твърдя, че пaрите зa скупa китaрa не си зaслужaвaт. Зa всеки пaзaр си имa потребители. Зa товa имa толковa мaрки, с рaзлични политики. 1 Цитирай
lyu_records Отговорено Март 6, 2015 Отговорено Март 6, 2015 Ми има истина има и доста глупости но както и да е. За мен най-важното е качеството на изработката! Имам лютиерска китара от прехвален лютиер и смея да твърдя, въпреки това че ползват качесватвени материали, фината част от изработването им е голям проблем и това е така защото в големите фирми CNC машини вършат тези неща и детайлите излизат перфектни. Но на последък доста от родните лютиери ползват CNC услуги а аз като професионален CNC оператор съм доволен от този факт И двете страни са доволни 0.02мм точност при рязането на 3D модели, на ръка няма как да стане! Цитирай
ciriljhonson Отговорено Март 7, 2015 Отговорено Март 7, 2015 Има една много хубава приказка - От всяко дърво свирка не става! И се чудя защо упорито продължава да се набива, че плащаш за надписи и лого. Това ако е така сега, то преди 25-30 години не беше., и не важи само за китарите. 2 Цитирай
ZLE Отговорено Март 7, 2015 Отговорено Март 7, 2015 Mен единствено ме заинтригува коя всъщност е Наталия Форест......Оказа се,че и тя ги разбира нещата Цитирай
ciriljhonson Отговорено Март 7, 2015 Отговорено Март 7, 2015 Наталия Форест, прави меката дървесина твърда. Така компаниите ни заблуждават и не искат да знаем... Цитирай
ZLE Отговорено Март 7, 2015 Отговорено Март 7, 2015 (Редактирано) Да,тя е спец по чеповете.Иначе лично аз смятам,че тоя спор е малко като спора колко дяволи могат да се поберат на върха на една игла.Дето се вика,като сменя дебело с тънко перо усещам много повече разлика,да не говорим за марка струни,вид адаптори и врътването на който и да е потенциометър на ампа. Редактирано Март 7, 2015 от ZLE Цитирай
kolio_k Отговорено Март 7, 2015 Отговорено Март 7, 2015 (Редактирано) Хора, които твърдят, че материала, от който се прави китарата, няма значение и е търговски трик, са просто полуглухи или нямат достатъчно опит за да обърнат внимание на разликите. Ясно и кратко! И го казвам със съвсем чиста съвест, изхождайки от скромния си опит и десетките китари, които съм имал. По принцип не пиша в такива теми, но ми омръзна да чета в коментарите на моите видеа, от разни американски философи, свирещи като за бог да прости, как целия звук идвал от адаптерите и хардуера и дървото нямало никакво значение и това било доказано. Точно преди няколко дена писах на един, че по тази логика между Лес Пол и ЕС 335 ,я няма никаква разлика, понеже хардуера и адаптерите им са еднакви, не ми отговори, сигурно още мисли каква по голяма глупост да напише Редактирано Март 7, 2015 от kolio_k 9 Цитирай
G.Varbanov Отговорено Март 7, 2015 Отговорено Март 7, 2015 Ще ти излезе с най-елементарното, че сравняваш Solidbody и Hollowbody, за това има разика Връзка между матриала и звука има и то ОГРОМНА Цитирай
ZLE Отговорено Март 7, 2015 Отговорено Март 7, 2015 (Редактирано) Ако сме осъзнали тези факти , защо все гледаме да си купим китари произведени в щатите или ако не можем , поне да са произведени в Япония през 80-те. Тази втората алтернатива доказва , че не е задължително да робуваме на брандове (друг е въпроса дали не сме повлияни от чуждо мнение и разни митове и легенди) Ами ето ти типичен пример защо някои предпочитат USA/Japan пред алтернативите.Ако изгледаш видеото докрай,ще видиш въпросният модел в завършен вид,и по всички критерии е много ефектен. Ама някакси ме съмнява мис Аллах Акбар дето докато рендосва си мисли за 16 те си деца и никога не е пипала китара (в завършен вид със струни на нея) да прави китари със същото качество. А и този модел никак не е евтин м/у другото.В началото гонеха 2000лв.После като се оказа,че са на принципа "отвънка гиздава,отвътре гнидава" и взеха нещо да им падат цените.... Редактирано Март 7, 2015 от ZLE Цитирай
kolio_k Отговорено Март 7, 2015 Отговорено Март 7, 2015 Ще ти излезе с най-елементарното, че сравняваш Solidbody и Hollowbody, за това има разика Връзка между матриала и звука има и то ОГРОМНА Което не би трябвало да има никакво значение, ако за звука имаха значение само адаптерите и хардуера. Нали? 2 Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.