Jump to content
Българският форум за музиканти


Black Bird

Recommended Posts

.... ами най вероятно не става въпрос за софт от типа - ревърб , компресор или хорус , а за нещо по специално , от типа софт процесор за глас ... аз лично не съм чувал за нещо , което да е толкова всеобхватно , че да не се налага да използваш друго ....... но кой знае ... може и да има .... ще ми бъде любопитно ако някой сподели за такъв софт :punk_guitar: . Цеко :punk_guitar:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Докато се задават такива неясни въпроси винаги ще има да си гадаем... :)

 

@rocker_vn, отчасти това важи и за теб - какво имаш предвид под това ID в онази тема - глобално или ти трябва за инсталацията на някоя програма?

Редактирано от yamaha
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Начи, уча се тук на Кюбейс и почвам даго обичам този софт.

Но все още съм пълен балък и доста неща не са ми ясни.

Като например: защо когато си записвам китарите в Кюбейс, всеки отделен трак става с различно ниво? Един по-тих, друг по-силен...

Отначало помислих, че са с различна сила, щото бях барал нивата в миксера, но после сложих всичките на 0.00 децибела и ефектът беше точно като цифрата - Нулев.

Траковете си останаха с различна сила, само дето, някои станаха малко по-силни или малко по-слаби от преди, но все така различни по сила от останалите.

 

Записвал съм китара >>> вхаод на удио карта >>> Кюбейс (с включен монитор и Revalver MK II в Inserts).

 

Записа се само чиста китара, към която посля ще се слага плъгин, то се е видяло (то май така си е направено, за да щади процесора де).

Но защо тези тракове на чистата китара са с различна сила, дявол да го вземе?

Нито съм барал волюм потенциометъра на китарата (той винаги е на макс и дори капачката е махната, за д ане ми пречи докато свиря, ненавиждам фендерско разположение на потовете), нито пък от Уиндоус миксера съм усиливал или намалявал нива.

 

Та защо така, бе, Миме?

Предполагам, че има някакъв начин, който автоматично да нагласи нивата на всички тракове към нивото на зададен - примерно на най-силния (такава функция има нейде из Adobe Audition), но това няма ли да засили шума?

Или по-скоро да смъквам силните тракове към нивото на най-слабия?

Как да стане това автоматично и въобще, това ли е правилната метода в този случай?

Не ми се записват хиляда и един трака наново, мамка му...

 

Мерси!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Celemony Melodyne ( http://www.celemony.com ) :thumbs_up:! Струва 300 долара/евро (Stand alone-версията е 700!!!) но можеш поне да си дръпнеш и опиташ демото! Виж и демо-видеата на сайта за да ти светне точно за какво става дума: http://www.celemony.com/cms/index.php?id=plugin1 ! Лично аз не съм виждал друго подобно нещо досега :icon_shithappens: !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като първа (и най-вероятна!) причина за различните нива на траковете ти виждам това че ти самият просто свириш с различна сила (вероятно)! Като втора – може би има нещо във въпросният Revalver MK II което причинява това (ти на всички тракове ли които си записвал си го слагал?)

За да ти се записват траковете в Cubase директно с “ефекта” от плъгините трябва да слагаш плъгините не в слотовете на самият трак който записваш а в инсърт-слотовете на Stereo In канала, това е най-краиният ти ляв канал в миксера (не се вижда в сиквенсера!), отделен е от каналите на всички останали тракове с вертикална пунктирана линия (която може да се влачи на страни с мишката btw!), и лейбъла на самия този канал е Stereo In! Ето скрийн на който можеш нагледно да видиш как изглежда, оградил съм ти го в червено:

screen003.jpg

Понеже не знам със сигурност къде е точно причината за различните ти нива на траковете това което мога да ти препоръчам е да си намериш и сложиш по същия начин в Stereo In канала ти някакъв gain плъгин или максимйзер или компресор, нещо на което можеш да зададеш една конкретна стойност и когато си записваш после така с този плъгин в Stereo In канала (както е показано на скрийна горе!) тази стойност ще се аплайва автоматично на всички тракове! Лошото на това е че ако не си подбереш достатъчно подходящ за целта плъгин или не зададеш удачна стойност или пък зададеш твърде силна компресия това може да ти изравни прекалено много динамиките в отделните тракове, което пък от своя страна също има свои положителни неща (така примерно после е по-лесно при смесването!) въпреки че за много хора това е груба грешка...!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Друго нещо което можеш да направиш е: десен бутон на всеки тейк/Process/Normalize и задаваш стойност каквато искаш, да речем -0.0dB (НЕ ПОВЕЧЕ!!!!!!) Обикновено помага в голяма степен, но понеже пиковете на всеки тейк са различни (а програмата изчислава нормализирането до въпросните -0.0dB именно спрямо тях!) може и да не ти окаже голяма помощ това...! Обикновено помага повече ако преди това си аплайвал компресиа на всеки трак за изравняване на динамиките (не казвам че това трябва да се прави задължително)...!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за изчерпателните отговори.

 

Възможно ли е това, което казваш - Revalver да повлияе на силата на звука на траковете, при положение, че е сложен в Inserts, ама в сикуенсъра, не в миксера?

Нали директно сухата китара се е записала? Демек, не минава през Revalver?

Или VST-то пак играе някаква роля?

 

Вариантът с по-силно и по-слабо свирене от моя страна отпада, защото разликата в нивата на отделните тракове е доста осезаема.

Не е като от леки колебания в динамиката заради различен пикинг.

 

Ще пробвам да нормализирам всеки тейк и да видим дали ще сработи.

Дори и да останат някакви слаби разлики в нивата на траковете, след като всичко отново мине през Revalver, предполагам нещата ще се изравнят съвсем.

 

Другият (и при това кошмарен) вариант е да записвам всичко наново по другата метода, която си показал - с Revalver-а в миксера.

 

Благодаря за помощта! :icon_shithappens:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да не си бъзикал Гейн-а на входа или на аудио трака? :icon_shithappens:

И опитай в същия проджект, само сложи байпас на РеВалвера, за да тестваш дали е от него. Това се сещам само...

Редактирано от Baby Thomas
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Горере, а тоя миксер на Cubase-a за красота ли стои само? ;)

 

Ако докато си правил записите нивото на сигнала е било в добри граници - т.е. не твърде ниско за да има шумове ако ги усилваш и не твърде високо та да има клипване, след това си правиш микс като с фейдърите на този миксер определяш всеки трак колко силно да звучи. Като принципно правило гледаш да намаляваш, вместо да усилваш когато това е възможно. Ако правилно съм разбрал, записваш доста тракове, които ще звучат паралелно и може да ти се наложи да намалиш всички или почти всички, защото в противен случай вероятно ще имаш клипвания на общият микс.

 

Колкото до разликата, която имаш в чистите китари, вероятната причина е, че докато си свирил с Revalver си свирил с различна сила, но слабо си усещал разликата, тъй като Revalver-a компресира нивото на обработеният звук в голяма степен и е по-трудно да определиш точната сила с която свириш. Предполагам, че в крайна сметка отново ще сложиш Revalver-a на тези канали, така че силата на чистият звук би трябвало да няма особено значение за общият резултат.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако правилно съм разбрал, трябва на ръка да барам всеки трак в миксера?

Това го направих - сложиш всички тракове на 0.00 децибела, но по-слабите пак са си по-слаби.

Сега забелязах нещо друго - интересното е, че на даден трак началото почва доста силен саунд и постепенно затихва към края.

Не мога да разбера варум.

 

Междудругото, траковете като цяло са голям брой, но няма част от песента, в която да звучат твърде много от тях едновременно.

Всъщност падат се само по три трака едновременни - барабани, ляв канал китари и десен канал китари.

Това е засега.

Ако сложа и бас и вокал, ще се движат по пет трака едновременно - пак не е кой знае колко.

 

А общият брой на траковете е наистина голям, понеже има различни отделни рифове в песента - куплет, бридж, припев, соло и прочее.

Голяма част от тях се умножават по две заради панването в стереото, а доста рифове съм ги писал и по 8 или 10 пъти, за да не става монотонно и да не звучи луупнато парчето (което междудругото е адски монотонна композиция по принцип - правя кавър оригинала на "Walpurgis Night" от 1982 на Running Wild - опитвам се да го запиша и смеся буквално от няколко години с известни паузи от по година-две между опитите :)).

 

 

Както и да е, ще видим кво ще стане сега с тези тракове.

Може би ще ги бърникам на ръка и преценявам по слух ще дали са еднакво силни или не, понеже забелязах, че след нормализирането няма особена разлика - силните пак са много по-силни от слабите. ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По-скоро слабите тракове ги оставяш на 0.00 - т.е. не ги променяш, а силните ги намаляваш.

 

Това което не ми стана ясно е, защо се занимаваш с звука на китарите без Revalver, нали така или иначе ще трябва да звучат през него. Aко през него нивото на траковете е приблизително еднакво - какво те бърка dry сигнала който си записал.

Редактирано от niki123bg
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По-скоро слабите тракове ги оставяш на 0.00 - т.е. не ги променяш, а силните ги намаляваш.

 

Това което не ми стана ясно е, защо се занимаваш с звука на китарите без Revalver, нали така или иначе ще трябва да звучат през него. Aко през него нивото на траковете е приблизително еднакво - какво те бърка dry сигнала който си записал.

Напълно си прав за изходния сигнал - той ще е еднакъв след минаване през Ревалвер, но има един момент: слабите тракове ще се изкривят и компресират по различен начин през Ревалвера от силните и това ще се отрази на темъбра на китарите.

 

Все едно да си включиш китарата в кубето, да набичиш гейна на макс и да удариш акорд с всичка сила, а след това да дуариш същия акорд, но по-леко.

Изходните децибели от кубето ще са същите, но темброво звукът от китарата ще е по-различен.

Ето защо искам да изравня траковете да са поне относително еднакви като сила.

 

Значи няма друг вариант това д асе направи, освен на ухо?

Помня, че навремето като бъзиках по-често Adobe Audition имаше инструмент, който доста добре изравняваше нивата като ги докарваше до ниво на кой да е трак, посочен от редактора.

И то автоматично.

И в СаундФордж го има този вид наормализиране на нивото спрямо зададен звуков семпъл, но се прави на ръка.

 

Мисълта ми е - няма ли подобно нещо и в Кюбейс?

Редактирано от the_gorer
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.