Jump to content
Българският форум за музиканти

Recommended Posts

Публикувано

Свиря на китара от вече 2 години и съм доста напреднал( свиря главно lead и имам интерес към сложните композиции). Смятате ли , че мога да се науча сам със знанията и тренинга ми от китарата и изградената етика за упражнение и учене на композиции ?. Имам голямо търпение , когато става въпрос за упражнение и особенно с метроном. Харесал съм си Stentor II и искам просто мнение.( в youtube има няколко ревюта). По принцип не бързам за никъде с уменията, нито смятам да ставам някакъв професионалист. :) :) :)

Отговорено

Напредналите китаристи нямат никакъв проблем със свиренето на цигулка.

Пример - Ингви Малмстийн и Иван Лечев.

Stentor II е 270 долара,  избор за начинаещи цигулари.

Някой препоръчва чешка Dvorak for $320 пред стентора.

Аз като китарист с мераци да се пробва на други инструменти, веднъж си бях купувал цигулка,

но понеже се оказа, че съм силно назаднал в музикално отношение и бързо я продадох...

Отговорено

Ами в момента я има намалена на 170 долара в амазон. И какво имаш предвид музикално отношение - солфеж или просто трудно нацелваш тоновете на цигулката ?

Отговорено

Да спестим празните приказки. Лечев и Малмстийн са започнали обучението по цигулка в ранна детска възраст, системно и със спазване на всички педагогически норми. Китарата идва доста по-късно и се достига до високо ниво благодарение на предишните музикални натрупвания. Без да се засяг пусналият питането, но за две години се постига основа, "големият" напредък идва после, след много кОпане. Щом си упорит и търпелив се свържи с учител по цигулка и обсъди с него въпроса. Като гледам тук не гъмжи от цигулари. Всичко друго е несериозно и чиста загуба на време. Плюс похарчени пари за посредствен инструмент, който завинаги остава твой.

Отговорено

Ами взимай тогава. Така или иначе ще я ползваш като учебна.

И единственият начин да разбереш дали ще станеш и цигулар.

А на мен годинките са ми понапреднали и едвам се оправям с китара

и бас...

Отговорено

Аз за тия две години имам предвид технически умения и сила на пръстите. Иначе за музикалноста си е така. Но единствено не мога да разбера защо всички свързано с цигулка и подобни се взема като "Или ще станеш виртуоз или нищо" ? Тук не става въпрос за професионализъм , а просто за хоби. Не е фатално ако не достигна нивото на паганини или други великани...

Отговорено

Аз  виждам относително малко общо общо между цигулката и китарата като начин на звукоизвличане, техника , постановка  ( Паганини е бил виртуозен китарист,но той сигурно и на туба би бил виртуоз).Разбирам да беше примерно, тамбура, ок, но цигулка... Подходи просто като към нов инструмент. 

Отговорено

Аз за тия две години имам предвид технически умения и сила на пръстите. Иначе за музикалноста си е така. Но единствено не мога да разбера защо всички свързано с цигулка и подобни се взема като "Или ще станеш виртуоз или нищо" ? Тук не става въпрос за професионализъм , а просто за хоби. Не е фатално ако не достигна нивото на паганини или други великани...

 

Не си разбрал правилно, според мен. На тези години (на които си, съдейки от снимката ти), или ще се понаучиш да свириш посредствено на цигулка за няколко години (за повече се искат наистина сериозни и дългогодишни занимания) или хич, между другото същото е като китарата, с изключение на това, че на цигулка е доста по трудно технически в началото (след едно ниво, всички инструменти са еднакви). Цигулката е инструмент, на който много трудно се започва и няма много общо с китарата (почти нищо).  Бих те посъветвал да вземеш от някъде една цигулка, на заем и да пробваш за седмица. Така ще разбереш дали ти е интересно и дали си струва инвестицията. 

Отговорено

 

Аз за тия две години имам предвид технически умения и сила на пръстите. Иначе за музикалноста си е така. Но единствено не мога да разбера защо всички свързано с цигулка и подобни се взема като "Или ще станеш виртуоз или нищо" ? Тук не става въпрос за професионализъм , а просто за хоби. Не е фатално ако не достигна нивото на паганини или други великани...

 

Не си разбрал правилно, според мен. На тези години (на които си, съдейки от снимката ти), или ще се понаучиш да свириш посредствено на цигулка за няколко години (за повече се искат наистина сериозни и дългогодишни занимания) или хич, между другото същото е като китарата, с изключение на това, че на цигулка е доста по трудно технически в началото (след едно ниво, всички инструменти са еднакви). Цигулката е инструмент, на който много трудно се започва и няма много общо с китарата (почти нищо).  Бих те посъветвал да вземеш от някъде една цигулка, на заем и да пробваш за седмица. Така ще разбереш дали ти е интересно и дали си струва инвестицията. 

 

А колко струва наема за една седмица ?

Отговорено

Ah, the venerable violin. While most often thought of as a delicate and beautiful orchestral instrument and a hallmark of classical music, it can also be a sprightly and familiar folk or bluegrass fiddle, or a sleek and spunky rock and roll instrument. It has been making a place for itself in almost every music genre, and inspiring musicians and audiences for centuries.

Because of the vast range of prices that violins are sold for, it can be difficult to shop for one. How can one instrument range in cost from $100 to $10,000 and much more? What’s with all the different sizes? Should I rent or buy? Is an electric violin really a violin? Can you even shop for something as personal and sensitive as a violin online?

Whether you’re shopping for yourself or a violin student, we’ll answer these questions and more.

Should I Rent or Buy?

If you’re shopping for a beginning student, you may be tempted to rent an instrument since your student’s commitment is unproven. There are some good reasons to opt for a purchase instead. These include:

  • Long-term rental fees can add up quickly. A perfectly playable entry-level violin can usually be purchased for less than the cost of a year’s rental.
  • A well-chosen beginner’s instrument that is well cared for will retain its value and usually return a substantial part of its purchase price when sold used or traded in for a better quality instrument.
  • Higher-quality violins may appreciate in value over time; their voices “open up” as they age.
  • Rental instruments may be a bit worse for wear with nicks, scratches, tape marks on the fingerboard, and come with used strings and an already rosined bow. You’re also liable for any damage on a rented violin.
The Basics of Violin Construction

In some respects most every violin is the same—four strings stretched over a small body, a tailpiece and chinrest at one end, and a neck and pegbox at the other. Most violins don’t offer the design variations that many modern instruments have, but any violin player will tell you that all violins are not created equal.

The key factors that determine each violin’s tone and playability are the quality of its tonewoods and the skill with which it is constructed.

Types of Tonewood

The type and quality of the wood used to build a violin is the most important factor in the instrument’s particular sound. While most violins use the same types of tonewood—spruce tops, and maple necks, backs and sides—the quality of the wood varies, which is reflected in the price differences between instruments.

The top of the violin body is its soundboard—the wood that amplifies the sound produced by the resonating strings. Spruce has been a favorite tonewood for violin soundboards for centuries because it is naturally both stiff and dense. It’s strength means it can be delicately carved but still maintain its shape, while its density creates better resonance than more porous woods.

The quality of the spruce is a significant part of what determines the price of the instrument. There are several species of spruce that are used for violin tops, and some players prefer one over the others. Trees that grow in colder climates produce denser, more resonant, and thus more desirable spruce wood. The longer a block of spruce is allowed to age, the drier and stronger it becomes. So a piece of spruce grown at high altitude and seasoned for decades before carving will produce a superior top wood.

A further consideration is the beauty of the grain. The finest spruce will have beautiful flame-like figuring. Finely crafted violins typically employ beautifully book-matched pieces of spruce for the top that are meticulously joined to create an attractive pattern.

Similarly, not all maple is created equal. The back, sides, and necks of premium-quality violins are crafted from tightly grained wood that has been aged then carved with great precision.

Other woods on a violin will help determine it’s durability, sound, and value. The fingerboard, for example, is preferably made of ebony, but economy violins may use less expensive wood. Some instruments may also have alloy tailpieces and/or plastic chin rests and lesser-quality bridges.

The quality of the violin’s finish also usually reflects its price. Finely crafted violins are finished with exceedingly thin coats of varnish and carefully polished between coats. Varnishes contain pigments that give the instrument a wonderful patina while also bringing out the beauty of the wood’s underlying grain patterns.

Choosing the Right Violin: Brands, Beginners, and Budgets

Once you understand some of the fundamentals of violin construction, it’s time begin honing in on an instrument that’s right for your needs and budget. As you do, you may come up with some new questions as you encounter various brand names, categories, and a great range of prices.

Stradivarius: What’s in a Name?

Antonio Stradivari was an Italian luthier in the early 18th century, who, as a master craftsman, hand-built each instrument to ensure the highest quality. The design he perfected is the basis for the shape and dimensions of violins today, and the Latinized form of his name, Stradivarius, is synonymous with supreme quality.

But a violin branded or labeled “Stradivarius” does not mean it is a genuine Antonio Stradivari violin. It is estimated that he built just over 1000 instruments during his career, and only about 500 survive to this day. The only way to ensure a violin is a genuine Strad is to have it professionally authenticated.

Categories: Student, Intermediate, Professional

In addition to Student, Intermediate, and Professional, you may see individual violins described as Master or Advanced. There are no clear, universally accepted standards for any of these categories. Manufacturers and luthiers all have their own standards, but the classifications themselves can be general guidelines to help narrow down your search.

Student Violins

In general, a student violin will be made from lower-quality woods and involve much less hand work in the carving, assembly and finishing. They typically have plastic parts such as tuning pegs and chinrests. These instruments are well suited for someone who is interested in learning, but who is not yet sure if they will play for very long. They range in price from about $100–800 dollars.

cremona-sv-130-violin-800x412.jpg

Despite its very affordable price, the Cremona SV-130 Violin is extensively hand-carved, produces a warm tone, and is offered in three sizes for smaller students.

Intermediate ViolinsYou can browse Musician’s Friend’s entire selection of student violins here.

Filling the gap between student and professional instruments are violins classified as intermediate. Some stores and brands omit this category, only drawing a distinction between student and professional violins. It is a helpful category, however, for musicians who know they need something better than a beginner instrument, but aren’t ready to invest thousands of dollars in a professional violin. Students who are advancing in their skills are typical intermediate violin buyers.

yamaha-standard-model-av5-violin-800x542

With its aged tonewoods and hand-applied finish, the Yamaha Standard Model AV5 is a good match for the advancing student seeking more refined tone and playability.

Professional ViolinsYou can view the Musician’s Friend collection of intermediate violins here.

Professional or master violins, on the other hand, will be constructed from cold-grown and slow-dried wood, hand built and assembled by a master luthier, and finished with high-quality components such as an ebony fingerboard and wooden tailpiece. The excellent materials and refined artistic skill that go into these instruments drive up their value, and make them appropriate instruments for professional and aspiring, advanced musicians.

karl-willhelm-model-64-violin-778x290.jp

The Karl Wilhelm Model 64 Violin is hand-crafted in Germany to produce the resonance and balanced response demanded by accomplished violinists.

Remember that any category assignment given to an instrument is a generalization. They are useful to get you started in the process of shopping for a violin, but it’s also possible to find a gem that has an underrated categorization. It’s worth exploring all of your options.View the Musician’s Friend collection of professional violins here.

You Must Be This Tall: Violin Sizes

Violins come in nine sizes. Adults—generally from age 11 and older—will use a standard, full-sized violin. For children, there are also 3/4, 1/2, 1/4, 1/8, 1/10, 1/16 and 1/32 violins. The full-sized violin is also referred to as a 4/4 size.

There are two ways to measure a young player for a violin. With the student’s left arm fully extended away from his or her body, measure from the base of the neck to either the wrist or the center of the palm. If your child has a violin instructor, you may want to ask which method the instructor prefers. The neck-to-wrist measurement will indicate the most comfortable size for the student. The neck-to-palm measurement will determine the largest instrument your child should play.

The following chart will help you determine what size instrument your child needs, based on which ever measurement you choose.

Violin Size

Measurement Length (in inches)

4/4

23

3/4

22

1/2

20

1/4

18-1/2

1/8

16-1/2

1/10

15

1/16

14

1/32

13

If you are unsure which measurement strategy to use, or your child’s measurement falls between two sizes, consider how fast he or she will grow into an instrument that is slightly too large, as opposed to how fast he or she will outgrow one that is just a little too small.

Acoustic vs. Electric Violins

The traditional acoustic violin stretches four strings from tuning pegs to a tailpiece, over a bridge made of maple that transfers sound vibrations to the soundboard.

While there are electric pickups that can be fitted to an acoustic violin, a true electric violin has built-in pickups to amplify its sound. To avoid feedback caused by resonance in the violin’s hollow body, electric violins usually have solid bodies, and often have minimalistic designs to reduce weight.

ns-design-cr4-4-string-electric-violin-8

The innovative NS Design CR4 Electric Violin is capable of producing a huge range of sounds thanks to its on-board Polar piezo pickup system with extensive tonal control.

An acoustic violin produces warm, rounded tone thanks to the natural resonance of its tonewoods. The electronic signal generated by an electric violin can be tweaked and enhanced, but it will generally produce a brighter, more raw sound than its acoustic counterparts. Classical and folk musicians tend to prefer acoustic instruments, while rock and jazz musicians lean more toward electric violins. Thanks to their plug-and-play capability, electric violins are a good choice for musicians who play with amplified bands.

If you’re shopping for a new player, consider the style of music he prefers or will play the most, but also consider personal preference. If your teenager, for example, is learning classical violin, but really likes the look of an electric violin, he or she will likely be more motivated to actually play an electric one (and he will be able to practice very quietly). Acoustic and electric violins have similar playing dynamics, so transitioning from one to the other is not too difficult.

yamaha-sv-150-silent-practice-violin-713

The Yamaha SV-150 Silent Practice Violin feels like a traditional instrument and includes a host of effects and electronic practice tools including an SD card player for pre-recorded accompaniments.

Violin Care and Maintenance

The best violin is the one that is best maintained. You’ll want to make sure your violin and any accessories are properly stored in a case when not being used, that they are kept in mild temperatures and moderate humidity, and that they are kept clean. If you are looking for a first violin, here are a few accessories to consider in order to properly preserve your instrument:
  • Case
    : Don’t assume the violin you choose comes with a case. If you order an “outfit,” you will get a bow, rosin, and a case, but if you’re just buying a violin, you need to buy a
    as well.
  • Humidifier
    : An acoustic violin should be kept at 45-50% relative humidity to avoid damage to the tonewoods. If you live in a dry area, you will especially want to look into an
    .
  • Cleaning Supplies
    : A violin needs to be kept free of dirt and dust. You can browse Musician’s Friend’s complete selection of
    .
  • Strings
    : Depending on how much you play, we recommend changing your
    every six to 12 months.

Отговорено

 

 

Аз за тия две години имам предвид технически умения и сила на пръстите. Иначе за музикалноста си е така. Но единствено не мога да разбера защо всички свързано с цигулка и подобни се взема като "Или ще станеш виртуоз или нищо" ? Тук не става въпрос за професионализъм , а просто за хоби. Не е фатално ако не достигна нивото на паганини или други великани...

 

Не си разбрал правилно, според мен. На тези години (на които си, съдейки от снимката ти), или ще се понаучиш да свириш посредствено на цигулка за няколко години (за повече се искат наистина сериозни и дългогодишни занимания) или хич, между другото същото е като китарата, с изключение на това, че на цигулка е доста по трудно технически в началото (след едно ниво, всички инструменти са еднакви). Цигулката е инструмент, на който много трудно се започва и няма много общо с китарата (почти нищо).  Бих те посъветвал да вземеш от някъде една цигулка, на заем и да пробваш за седмица. Така ще разбереш дали ти е интересно и дали си струва инвестицията. 

 

А колко струва наема за една седмица ?

 

 

Ама ти наистина си голям гугут! Ценоразпис за тия неща няма. Казах ти, говори с учител по цигулка, от тук акъл няма да почерпиш. Тая със съвети от форуми не става. Колко цигулари се изказаха до сега? Питай в раздела за цигулка, там също имат нужда от малко веселба.

Отговорено (Редактирано)

Свиря на китара от вече 2 години и съм доста напреднал( свиря главно lead и имам интерес към сложните композиции). Смятате ли , че мога да се науча сам със знанията и тренинга ми от китарата и изградената етика за упражнение и учене на композиции ?. Имам голямо търпение , когато става въпрос за упражнение и особенно с метроном. Харесал съм си Stentor II и искам просто мнение.( в youtube има няколко ревюта). По принцип не бързам за никъде с уменията, нито смятам да ставам някакъв професионалист. :) :) :)

Виж сега, не знам колко от колегите, които дават мнения, са свирили, или поне пробвали и двата инструмента. Аз свиря на китара от много, много време - класическа и eлектрическа. Преди година и 3 месеца си купих цигулка, разпечатах си школи от Нета и просто почнах. Подчертавам, че макар да съм самоук, съм нотно грамотен, минал съм отдавна достатъчно школи, етюди и теория, и имам в същото време "цигански" слух. Проблемът за китаристи, които четат/пеят ноти, и имат лява ръка, не е голям. ЛЯВАТА ТИ РЪКА е горе-долу готова!!! Проблемът е в дясната ръка, както и в някои дреболии /обаче много на брой!!!/, които ако не ти каже учител, можеш да се блъскаш с години да ги откриеш сам, когато грешките вече са вкоренени от само себе си и допълнително трябва да ги махаш съзнателно. За година и 3 месеца, с почти ежедневни самостоятелни занятия от по 45-60 минути средно всяко, в момента съм на материал, предназначен за 3-та година в музикалните школи примерно. Грифът на цигулката е шокиращо тесен /като на запалка за цигари/, не е толкова страшно и че е без прагчета /фалшивините се чуват веднага от ухо, ако го имаш това ухо, и ги коригираш бързо/ но главното е ЛЪКОВОДЕНЕТО - там си е цяла наука колко да даваш напрежение, тежест, баланс, въртене, ъгъл, скорост и пр. След година упражнения се заслушах внимателно, не останах доволен от тона, и сега се занимавам с това. Ако искаш, пиши, може да се видим и да ти покажа моята цигулка, ноти и пр. Взех си цигулката за около 200 лева, вкарах още точно 250 в нея - това е скъп за поддръжка и деликатен инструмент,с много движещи се части. Но най-важното е да не слушаш какво ти приказват отстрани, а да следваш решението си - ако имаш мерак, дарба и труд едновременно, НЕЩАТА ПОЧВАТ ДА СЕ ПОЛУЧАВАТ в един момент, споко. И, между другото, Паганини е имал китара, бил и добър китарист, ползвал я е като хармоничен инструмент за композиране, има и етюди негови за класическа китара - аз лично съм свирил един не труден, но много приятен такъв. Проблемът не е с цигулката в мърдането на пръстите толкова, проблемът е да имаш красив ТОН - това е тайната, която се мъча да разгадая тепърва и аз :-) Както казах, не се предавай на дървените философи, които не са пипали колофон в живота си, не се занимавай и с надутите "специалисти" дето ще ти викат "Закъснява ти лакътят, как да го оправя аз сега, кой те учи на тази стойка ?" и пр. Народните музиканти свирят като дяволи, а всичките са самоуки. Въпросът е и какво и как искаш да свириш, естествено - фолк, класика, ирландско, кънтри, джаз? Това е цял космос. Цигулката е наистина един страхотен инструмент, и си заслужава всяка ш.бана секунда, час, месец и година, която си вложил, за да я усвоиш. Номерът е, че става част от тялото ти, и всяко напрежение пречи, а възможности за напрежение има много като критични точки - във врата, рамото, лявата китка, левия лакът, във всички части на дясната ръка, особено в палеца и кутрето, и пр. Успех, може да обсъдим нещата и оф-лайн, както ти казах, за обмяна на опит!

Редактирано от Honolulu
Отговорено

 

Свиря на китара от вече 2 години и съм доста напреднал( свиря главно lead и имам интерес към сложните композиции). Смятате ли , че мога да се науча сам със знанията и тренинга ми от китарата и изградената етика за упражнение и учене на композиции ?. Имам голямо търпение , когато става въпрос за упражнение и особенно с метроном. Харесал съм си Stentor II и искам просто мнение.( в youtube има няколко ревюта). По принцип не бързам за никъде с уменията, нито смятам да ставам някакъв професионалист. :) :) :)

Виж сега, не знам колко от колегите, които дават мнения, са свирили, или поне пробвали и двата инструмента. Аз свиря на китара от много, много време - класическа и eлектрическа. Преди година и 3 месеца си купих цигулка, разпечатах си школи от Нета и просто почнах. Подчертавам, че макар да съм самоук, съм нотно грамотен, минал съм отдавна достатъчно школи, етюди и теория, и имам в същото време "цигански" слух. Проблемът за китаристи, които четат/пеят ноти, и имат лява ръка, не е голям. ЛЯВАТА ТИ РЪКА е горе-долу готова!!! Проблемът е в дясната ръка, както и в някои дреболии /обаче много на брой!!!/, които ако не ти каже учител, можеш да се блъскаш с години да ги откриеш сам, когато грешките вече са вкоренени от само себе си и допълнително трябва да ги махаш съзнателно. За година и 3 месеца, с почти ежедневни самостоятелни занятия от по 45-60 минути средно всяко, в момента съм на материал, предназначен за 3-та година в музикалните школи примерно. Грифът на цигулката е шокиращо тесен /като на запалка за цигари/, не е толкова страшно и че е без прагчета /фалшивините се чуват веднага от ухо, ако го имаш това ухо, и ги коригираш бързо/ но главното е ЛЪКОВОДЕНЕТО - там си е цяла наука колко да даваш напрежение, тежест, баланс, въртене, ъгъл, скорост и пр. След година упражнения се заслушах внимателно, не останах доволен от тона, и сега се занимавам с това. Ако искаш, пиши, може да се видим и да ти покажа моята цигулка, ноти и пр. Взех си цигулката за около 200 лева, вкарах още точно 250 в нея - това е скъп за поддръжка и деликатен инструмент,с много движещи се части. Но най-важното е да не слушаш какво ти приказват отстрани, а да следваш решението си - ако имаш мерак, дарба и труд едновременно, НЕЩАТА ПОЧВАТ ДА СЕ ПОЛУЧАВАТ в един момент, споко. И, между другото, Паганини е имал китара, бил и добър китарист, ползвал я е като хармоничен инструмент за композиране, има и етюди негови за класическа китара - аз лично съм свирил един не труден, но много приятен такъв. Проблемът не е с цигулката в мърдането на пръстите толкова, проблемът е да имаш красив ТОН - това е тайната, която се мъча да разгадая тепърва и аз :-) Както казах, не се предавай на дървените философи, които не са пипали колофон в живота си, не се занимавай и с надутите "специалисти" дето ще ти викат "Закъснява ти лакътят, как да го оправя аз сега, кой те учи на тази стойка ?" и пр. Народните музиканти свирят като дяволи, а всичките са самоуки. Въпросът е и какво и как искаш да свириш, естествено - фолк, класика, ирландско, кънтри, джаз? Това е цял космос. Цигулката е наистина един страхотен инструмент, и си заслужава всяка ш.бана секунда, час, месец и година, която си вложил, за да я усвоиш. Номерът е, че става част от тялото ти, и всяко напрежение пречи, а възможности за напрежение има много като критични точки - във врата, рамото, лявата китка, левия лакът, във всички части на дясната ръка, особено в палеца и кутрето, и пр. Успех, може да обсъдим нещата и оф-лайн, както ти казах, за обмяна на опит!

 

Ако искаш дай скайп или нещо такова да си пишем направо. И от кой град си ?

Отговорено

 

Свиря на китара от вече 2 години и съм доста напреднал( свиря главно lead и имам интерес към сложните композиции). Смятате ли , че мога да се науча сам със знанията и тренинга ми от китарата и изградената етика за упражнение и учене на композиции ?. Имам голямо търпение , когато става въпрос за упражнение и особенно с метроном. Харесал съм си Stentor II и искам просто мнение.( в youtube има няколко ревюта). По принцип не бързам за никъде с уменията, нито смятам да ставам някакъв професионалист. :) :) :)

Виж сега, не знам колко от колегите, които дават мнения, са свирили, или поне пробвали и двата инструмента. Аз свиря на китара от много, много време - класическа и eлектрическа. Преди година и 3 месеца си купих цигулка, разпечатах си школи от Нета и просто почнах. Подчертавам, че макар да съм самоук, съм нотно грамотен, минал съм отдавна достатъчно школи, етюди и теория, и имам в същото време "цигански" слух. Проблемът за китаристи, които четат/пеят ноти, и имат лява ръка, не е голям. ЛЯВАТА ТИ РЪКА е горе-долу готова!!! Проблемът е в дясната ръка, както и в някои дреболии /обаче много на брой!!!/, които ако не ти каже учител, можеш да се блъскаш с години да ги откриеш сам, когато грешките вече са вкоренени от само себе си и допълнително трябва да ги махаш съзнателно. За година и 3 месеца, с почти ежедневни самостоятелни занятия от по 45-60 минути средно всяко, в момента съм на материал, предназначен за 3-та година в музикалните школи примерно. Грифът на цигулката е шокиращо тесен /като на запалка за цигари/, не е толкова страшно и че е без прагчета /фалшивините се чуват веднага от ухо, ако го имаш това ухо, и ги коригираш бързо/ но главното е ЛЪКОВОДЕНЕТО - там си е цяла наука колко да даваш напрежение, тежест, баланс, въртене, ъгъл, скорост и пр. След година упражнения се заслушах внимателно, не останах доволен от тона, и сега се занимавам с това. Ако искаш, пиши, може да се видим и да ти покажа моята цигулка, ноти и пр. Взех си цигулката за около 200 лева, вкарах още точно 250 в нея - това е скъп за поддръжка и деликатен инструмент,с много движещи се части. Но най-важното е да не слушаш какво ти приказват отстрани, а да следваш решението си - ако имаш мерак, дарба и труд едновременно, НЕЩАТА ПОЧВАТ ДА СЕ ПОЛУЧАВАТ в един момент, споко. И, между другото, Паганини е имал китара, бил и добър китарист, ползвал я е като хармоничен инструмент за композиране, има и етюди негови за класическа китара - аз лично съм свирил един не труден, но много приятен такъв. Проблемът не е с цигулката в мърдането на пръстите толкова, проблемът е да имаш красив ТОН - това е тайната, която се мъча да разгадая тепърва и аз :-) Както казах, не се предавай на дървените философи, които не са пипали колофон в живота си, не се занимавай и с надутите "специалисти" дето ще ти викат "Закъснява ти лакътят, как да го оправя аз сега, кой те учи на тази стойка ?" и пр. Народните музиканти свирят като дяволи, а всичките са самоуки. Въпросът е и какво и как искаш да свириш, естествено - фолк, класика, ирландско, кънтри, джаз? Това е цял космос. Цигулката е наистина един страхотен инструмент, и си заслужава всяка ш.бана секунда, час, месец и година, която си вложил, за да я усвоиш. Номерът е, че става част от тялото ти, и всяко напрежение пречи, а възможности за напрежение има много като критични точки - във врата, рамото, лявата китка, левия лакът, във всички части на дясната ръка, особено в палеца и кутрето, и пр. Успех, може да обсъдим нещата и оф-лайн, както ти казах, за обмяна на опит!

 

Ако искаш дай скайп или нещо такова да си пишем направо. И от кой град си ?

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.