Jump to content
Българският форум за музиканти

DI vs Mic'd amp при домашен запис


Recommended Posts

Мъча един инструментал с идеята да стане по-добре.

След няколко опита с ДИ , реших да пробвам и с микрофон пред амп.

Ето последният от ДИ опитите -

https://soundcloud.com/uran242/bootstraping-demo

А ето и докъде стигнах с мик-ването -

https://soundcloud.com/uran242/bootsrapping-w-miced-amps

 

Двата записа може да ги ползвате, за да си направите сравнение за Вас, но може и да ми давате съвети. Какво и как да променя , къде греша.

Нито съм басист, нито барабанист. Просто по неволя, да не стоя така и да чакам нещо си да се случи. Като да се стигне до студиен запис и със съответните музиканти.

 

Разлики в двата записа.

Ползвам една и съща дръм машина. На двата записа има различни присети.

На ДИ е някакъв траш метъл звук, мик-а - епик метъл примерно.

При първият вариант нотите на барабаните от Гитар про по миди път през машината и в мултитрака. За новият вариант си поиграх, програмирах същите барабани, но директно в машината, мисля че динамиката е по-добра, малко по-като на барабанист.

 

Баса първият път е директ с някакъв ефект, втория път е пак директ, но от лайн аут на амп, май е по-добре. Изобщо да се изкара звук на бас и да влезне в микс ми е най-голям зор, свирнята колкото мога.

 

ДИ китарите са от  Лайн аут на амп (като същото е и с преамп, няма кой знае каква разлика) през спийкър симулатор и към записвачката.

Микването - обичайният СМ 57 пред ампа(същият от ДИ записа) и в записвачката.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

^Изобщо да се изкара звук на бас и да влезне в микс ми е най-голям зор^

 

Изкарването на звук не е трудна работа. Можеш да записваш директно или през усилвател и кабинетен симулатор, а може и двете на два канала, които после да се смесят. Ако искаш изкривен бас, най-добре е да се записват чист и изкривен на отделни канали.

 

Тайната на хубавия бас звук  в микса идва от последващата обработка при смесването, която е малко или повече индивидуална за всеки трак. Две думи: еквилизация и компресия. По въпроса може да се пише много, но целта е да се отвори място в микса, така че да не се омазват взаимно баса и касата (което се случва в горните записи) и да се изчисти целия микс, като се запази тежестта на ниските.

Редактирано от blr
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

TONY, всичко криви и клипва на долния запис. Как да прецени човек нещо?!?! Ужасно е.

 

За баса - пробвай директно (през подходящ вход, разбира се) и му сложи един Ignite Amps плъгин, доста е зъл. :)

 

 

Но май по-добре да тестваш само с китарите, в момента другото предимно ти пречи...

 

П.П. Ако искаш прати ми МИДИ дръм трак да ти направя едни читави барабани. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз също не мога да разбера какво става особено на долния микс. Много криви. Също така питай за един компонент, че е трудно да се предценят много. Например ако искаш да питаш за баса, дай една и съща подложка само баса да се различава. Като оправиш баса, питай за китарите и т.н.

 

Относно барабаните, препоръчвам ти да използваш някакъв виртуален барабанист. Например такива има в: Logic, Steven Slate Drums, EZ Drummer има други вероятно. Аз ползвам първите две.

 

А съвсем отделно това, което аз разбирам под DI track е китарата взета точно преди да влезе където и да било. Така са правели като са го измислили това, включват един DI и от него разклоняват към усилвателя и към нещо, което записва. В днешно време даже не ти е нужен DI защото повечето карти и процесори си имат такава технология вградена. Но идеята е да запишеш това, което излиза от китарата а не това, което излиза от преампа. Съответно после се ползва за reamping. Така както ти го правиш имаш опция само да пипаш в speaker симулатора, което не е малко но не е и много. Моят съвет е да го правиш както са го измислили хората.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси за мненията.

Поради, това че компа ми е доста пълен , пък и ми е по лесно, ползвам 16 траков корг.

Ако взема Steven Slate Drums SSD4, който ми е по джоба в момента и с 10 комплекта(засега са предостатъчни), ще ми свърши работа. Въпроса е дали ще трябва да мина на уиндоус 7 и дали редените барабани от ГП ще тръгнат без много врътки и главоболия? Дайте малко насърчаване и директно го взимам.

Ако остана с дръм машината, в нея има вграден "басист", който свири доста по-добре от мен, но пък не може да има слайдове, вибрато, глисандо. Пък и няма лошо да се упражнявам на баса. Все някой ден ще излезне що годе прилично.

БейбиТомас мога да ти пратя барабаните на ГП5 файл.

Рафо, идеята ми за ДИ е да ползвам точно симулатора, защото е добър, а и по този начин избягвам проблемите с микването,

не дигам толкова шум, не изнасям усилвателя в друга стая, не си играя с позициониране и понеже е по-лесно, затова са го измислили.

Въпреки, че явно съм клипнал, ми се струва че с мик китарите звучат по живо.

Може би трябва да продължавам с опитите и ще имам по-приемлив резултат.

Примерно да опитам -

1. барабани през ссд4, записан бас и мик-нати китари

2. барабани и бас от дръм машината и само мик-нати китари.

 

На тракера за еквилайзър, за всеки канал има ниски, високи и параметричен мидъл, като съответно може да се буства или намаля, това ще е достатъчно ли, за да не се застъпват бас и каса. Тук ми е доста неясно какво трябва да направя.

На бас ампа има копмпресор и лимитер, в Корга има ефекти, сигурно трява да си поиграя повече и с тях.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прати ми GP5 файла, върши работа идеално. Аз ползвам SSD4 и ще ти направя едни стерео барабани с него. Мога и трак по трак да ги експортна, но не мисля, че ще ти трябва.

 

Не е супер лесно и да става само с 2-3 кликвания, но не е нужно и да си ракетен хирург, за да се справиш... :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На тракера за еквилайзър, за всеки канал има ниски, високи и параметричен мидъл, като съответно може да се буства или намаля, това ще е достатъчно ли, за да не се застъпват бас и каса

 

 

Не, няма да е достатъчно. Ще ти трябва или 1/3 октавен параметричен еквилайзер, който да използваш, като insert например или няколколентов напълно параметричен еквилайзер. Тези неща най-лесно на първо време стават на DAW програма, където да ползваш съответните софтуерни ефекти и методи за рутирането им. Компресори има и хардуерни на сравнително поносими цени. Все още не съм видял такъв вграден в усилвател обаче, който да върши работа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тони, следи в раздела за далаверки, защото Steven Slate пускат 50% намаления през наколко месеца и ще можеш да си вземеш пълната версия. Но идеята е че там има разни ритми, свирени от барабанисти. И ако не пасва точно, можеш да пооправиш това-онова без да ти избяга груува.

Иначе за DI метода, ако го направиш така както ти казвам ще можеш да направиш това, което правиш реално в момента, както и истински реампинг. Ти правиш частичен. Демек пускаш китарата само през преампа. Докато ако имаш кирата през преамп, можеш да си играеш само с евкалайзера и speaker симулацията.

 

 

Обаче като начало си гледай нивата, поне да не клипва.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За да сттане реампването като хората, трябва и подходящо съгласуване по ниво, импеданс, както и десиметриране, между изхода на картата и усилвателя т.е. reamp box.  Чувал съм да се опитва с пасивен DI box на обратно, но доколко е подходящо не мога да коментирам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Направих нов микс, с оправени нива и без бас.

Проблема ми е в баса, предполагам ще се съгласите.

Трябва да си намеря басист, дето да върши работа и да си знае мястото в бъдещата група.

Лошото е, че кандидати много няма. Примерно един много точен и готин, но като стил на свирене не се получава,

друг пък супер басист, ама почва веднага да иска да променя посоката и да казва, че не иска началници...

https://soundcloud.com/uran242/bootstrnobass-with-g-solo

Може да коментирате и разликите в звука на китарите от двата записа.

 

Б.Томас, дай един имейл.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблемът не е в твоето свирене на бас, проблемът е в смесването на баса. Под смесване въобще не се разбира само нагласяне на нивата. И Стив Харис да дойде, пак няма да се чува като хората. Сега звучи по-чисто, само защото си премахнал половината от източниците на омазване и клипването. От горния запис, касата ти е прекалено силна, огромна и "разлята". Върху такава каса не можеш да сложиш почти никакъв бас, който да не се бие с нея и да не омазва положението.

Апропо, на какво слушаш?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ALTON 110 вата 3 лентови, полски. Слушането на тях на готови записи е много приятно.

Правя грешка, че ги ползвам и при записите.  При положение, че имам Neusonik ne 05 -studio nearfield monitors.

Заради проблем със жизненото пространство, ги държа в кашон и трябва да ги вадя при записи

и не трябва да ме мързи, отделно трябва да си преработя стаята, което означава ремонт и изхвърляне на голяма секция със с книги....

Неусониците не са никик лоши, но може би защото са само с 5 инчови говорители, ми се струват не достатъчно детайлни

и си мисля да минавам към мониторни с 8 инча.

Предполагам, че темата ще се чете и други,които се учат и могат да избягват моите грешки.

Определено е по добре да си сверя нещата на мониторните, след това на хай-фи колоните и чак тогава да пускам

сигнала към компютъра и Рипъра. На рипъра записвам само стерео сигнала, рендвам , смачквам на един сайт в мп3 и поствам. На цифровата записвачка имам монитор аут и мастер аут. Грешка ли е да слушам от Мастер аут?

Примерно монитор аут към Алтоните, а мастер аут към Неусониците. Така мога да превключвам от едните кам другите.

Ако трябва да слушам само от мониторните изходи , трябва да включвам и изключвам жакове.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тони, дай да оправяме по един проблем в тема. Защото тук стана пълна каша. Какво е заглавието, какво обсъждаме в момента. Дайте да се придържаме към темата.

Всичките ти въпроси са интересни но е добре да са в отделни теми за да може човек да се съсредоточи върху конкретния проблем. Ти изсипа тук един куп и сега всеки ти отговаря на нещо си. Отделно ако някой търси после ще му е доста трудно да се ориентира.

 

И така, предлагам тук да обсъждаме това, което е в заглавието на темата. Проблемите с баса, барабаните, нивата, свързването на гиъра и мониторите са за съвсем отделни теми. Всяка от която има много какво да се каже.

 

Моето мнение е, че микрофоните не пречат на DI и обратното, така че най-добре ги прави и двете. Те се допълват по-скоро от колкото да си противоречат. Аз винаги записвам DI и няколко пъти това се е оказвало добър ход. Миналата година записвах едни китари за Трагедиите и си бях играл със звука, то не бяха предусилватели, не бяха микрофони. И като отидохме в студиото, Влади ги чу и ... взе DI трака и направи звук като хората :) Не казвам, че съжалявам, че съм си играл защото от това се трупа опит, просто давам един пример как DI траковете ми спасиха живота :)

 

А в този микс ти имаш доста "неправилни" неща, което на мен ми пречи да слушам китарите. Трябва да си оправиш първо барабаните и баса. Или пусни само китарата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

TONY, я тествай с ТЕЗИ барабани пък да видим к'во ще излезе... :)

 

Файлът е супер непроцеснат и ненапомпен, има един много лек компресор на целия трак и т'ва е. Да се прави какъвто и да е микс без останалите инструменти клони към безсмислено според мен.

 

Принципно може доста още да се подобри, но това иска много време за коригиране на странни удари, удари по отделните kitpieces, акценти, динамика. И според мен е прекалено сложно на места. Не като "сложно за изсвирване", ами има излишно много ноти. Все пак имаш и китари и бас и вокал. Споменаните неща биха се изчистили при целенасочена работа с барабаниста, пък и другите членове на бандата. Така ги виждам аз нещата, де... :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговорено (Редактирано)

Мерси!

Ще пробвам през уикенда.

Ще черпя по бира, като Рафо направи амп сбирката, за която по принцип се знае, че ще има таква.

 

Това, което тези дни прочетох по западните форуми, че микнат амп е винаги( или почти винаги) за

предпочитане пред ДИ, стига да можеш да го направиш. Кото ДИ-то е доста добра алтернатива, когато не можеш.

Това е извода, който си направих за мен.Т.е присъединявам си мнението към прочетеното от гиърслатз.

Варианта на Рафо е най-класически, но всеки запис на китара, в който няма въздух, т.е китарният сигнал не се снема с микрофон си е ДИ.

За момента ще продължа с ДИ-то по начина, който ползвам досега и когато мога ще пробвам с

микрофона. За следващите месеци предвиждам да си взема реамп бокс.

Но първата ми покупка ще е нещо от рода на Стивън Слейт дръмс, Ез дръм/Съпериър дръмс.

Отново благодаря за помощта и съветите!

Редактирано от TONY
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.