Vasil Pavlov Отговорено Март 9, 2014 Отговорено Март 9, 2014 Малко офтопик, но освен Andrew Wasson, който наистина обяснява много добре ( Creativ Guitar Studio му е канала в youtube), бих препоръчал на по - напреднали (и не чак толкова) един от моите фаворити : David Wallimann (така му се казва и канала). Той също обяснява много добре и има и видеа с по - музикантска, а не техническа насоченост Към автора на темата : ако не си знаеш тоновете доста добре по грифа, общо взето се мъчиш да строиш къща, която няма основи. Научи първо тях и после мъчи теорията, иначе няма да можеш лесно да я онагледиш с китарата и ще си остане само в главата ти, а идеята е все пак да я ползваш Поздрави! 2 Цитирай
trendkiller Отговорено Март 10, 2014 Отговорено Март 10, 2014 Е, до тук добре. В същото време обаче на други места (статии или разни неща от ютубата) виждам обратното.. твърди се, че например relative major на A minor pentatonic (примерно) e F#. "And, three frets down playing the same positions for the A major pentatonic scale, the same A is played with your pinky (and your index finger is on the F# — you may also notice at this point that you are in the F# minor pentatonic scale’s first position). The below tabs illustrate this point." А minor (natural) = C major (0 знака) F# minor = A major (3 sharps) Цитирай
Apocalypt0 Отговорено Март 10, 2014 Автор Отговорено Март 10, 2014 Благодаря на всички за съветите и подкрепата! Цитирай
jkolarov Отговорено Март 10, 2014 Отговорено Март 10, 2014 Ето тук го има обяснено съвсем повърхностно и за начинаещи, просто да се добие представа. Цитирай
Evtim Djerekarov Отговорено Март 10, 2014 Отговорено Март 10, 2014 (Редактирано) Ех, колко много изписахте, за да обясните нещо основно, като много от вас използваха тонове чуждици. Може и да бъркам, обаче ми се струва от начина ви на писане, че не сте много големи теоретици. Аз също не се имам за голям теоретик, въпреки, че това е част от образованието ми, и както предполагам сте забелязвали, рядко участвам в такива теми и то минимално. Въпреки огромния ентусиазъм, който демонстрирате, някак си се почувстВУвах длъжен да кажа нещо. Видео клипчета, туториали и видео уроци са полезен помощник, но не могат много добре да заменят хубав учебник и добър учител. Искрено ще се радвам, ако участниците започнат по-добре да си служат с терминологията(където е възможно, на български) и подкрепят писанията си с ноти (има достатъчно софтуери за тази цел). Иначе става развален телефон - всеки си обяснява нещо на полубългарски, както той си го разбира, според каквито клипчета е гледал на любимия си китарен гуру. Авторът ще посъветвам, за начало да се запознае теоретично (и на слух) със старите ладове: 1. йонийски 2. дорийски 3. фригийски 4. лидийски 5. миксолидийски 6. еолийски 7. локрийски Да обърне внимание на това, че йонийският е идентичен с мажорният, еолийския е идентичен с натуралният минор. Да обърне внимание на стъпките(тон-полутон) във всеки един лад и да ги запомни на теория и на слух. Да обърне внимание и на тяхната връзка с пентатониката. След това да се запознае с мелодичния и хармоничен минор. Разбира се, това са само част от най-основните (и то предимно свързани с класическата теория) неща. Има много за четене, учене и осмисляне, само на човек да му се занимава. Редактирано Март 11, 2014 от Evtim Djerekarov 2 Цитирай
Steppenwolf Отговорено Март 11, 2014 Отговорено Март 11, 2014 Ок, ще се опитам да обясня. Чувал ли си за tritone substitution? Тритонус е интервал израден от три цели тона, в твоя случай: C-D, D-E,E-F#. Нека сега разгледаме акордите C7 - C,E,G,Bb и F#7- F#,A#,C#,E. Видно е, че и двата акорда съдържат идентични тонове Е, А# (Bb) т.е трета степен на C7 е седма степен на F#7 и седма степен на C7 е третa на F#7. Това е така защото са разделени от тритонус.Това обяснява защо relative major на Am7 e C7 и едновременно с това F#7. You have no idea what you're talking about, don't you? Някаква странност витае в тази тема. Към написаното от Евтим бих добавил следното: 1. Тази публикация 2. Последния абзац (двуредие) от тази публикация 3 Цитирай
krasito Отговорено Март 16, 2014 Отговорено Март 16, 2014 Значи A# пентатоника е паралелна на G пентатоника и обратното, така ли? A# G Цитирай
ultramega Отговорено Март 16, 2014 Отговорено Март 16, 2014 Знам , че вече ме мразиш (както спомена в друга тема), но пак не си разбрал за съжаление. Щеше да е вярно ако А# беше мажорна, но съдейки по изображението , не е. Изясни си първо какво значи "паралелна " в случая. Цитирай
krasito Отговорено Март 16, 2014 Отговорено Март 16, 2014 Значи G minor и A major са паралелни? G minor A# major Цитирай
trendkiller Отговорено Март 16, 2014 Отговорено Март 16, 2014 @krasito, правиш ли разлика между parallel и relative scales? Първо това трябва да си изясниш, преди да се мъчиш с пентатониките. Паралелни (parallel) тоналности са например Ла мажор и Ла минор. Тониката е една и съща, но останалите интервали (3, 6, 7) варират.A major = A B C# D E F# G# (1 - 2 - 3 - 45 - 6 - 71)A minor (natural) = A B C D E F G (1 - 2b3 - 4 - 5b6 - b7 - 1)Relative scales (на български не знам как се наричат, Евтим ще каже) са тези тоналности, които на практика имат едни и същи ноти, но тониките или starting point-а им е различен, съответно и образувалите се интервали също се различават. Например:A major = A B C# D E F# G# (1 - 2 - 34 - 5 - 6 -71)F# minor (nat) = F# G# A B C# D E (1 - 2b3 - 4 - 5b6 - b7 - 1)илиG major = G A B C D E F# (1 - 2 - 34 - 5 - 6 - 71)E minor = E F# G A B C D (1 - 2b3 - 4 - 5b6 - b7 - 1)илиD major = D E F# G A B C# (1 - 2 - 34 - 5 - 6 - 71)B minor = B C# D E F# G A (1 - 2b3 - 4 - 5b6 - b7 - 1)G min и A# maj са RELATIVE scales.G min и G maj, както и A min - A maj са PARALLEL scales. Пак казвам, че някой трябва да изясни термините на български, защото виждам, че много хора се бъркат с термина "паралелна" тоналност. 2 Цитирай
krasito Отговорено Март 16, 2014 Отговорено Март 16, 2014 Аа, значи relative са тези, на които формите им могат да се "сглобят като детски конструктор(поне така го разбирам аз )", така ли е или пак не го разбрах? Цитирай
JacksonSoloist Отговорено Март 16, 2014 Отговорено Март 16, 2014 Айде малко по-сериозно.Нищо не си разбрал. Trendkiller много ясно е обяснил всичко. Хващаш китарата и почваш да дълбаеш и задълбаваш, докато разбереш, ако ти се занимава изобщо. Аз спирам да пиша, докато не видя смислен въпрос. Цитирай
trendkiller Отговорено Март 16, 2014 Отговорено Март 16, 2014 точно така! Според мен всичко си е разбрал. Тези неща са много по-лесно смилаема, ако се учат пред пианото първоначално. Цитирай
Baby Thomas Отговорено Март 16, 2014 Отговорено Март 16, 2014 Който пази "Елементарна теория на музиката" да погледне как е там и да пише. 1 Цитирай
ultramega Отговорено Март 16, 2014 Отговорено Март 16, 2014 (Редактирано) Както го е писал Trendkiller: relative - паралелни ; parallel - едноименни. Паралелни тоналности е музикален термин, с който се обозначават две тоналности с еднакви знаци за алтерация в арматурата. Паралелните тоналности са винаги групирани по двойки, мажорна и минорна, като минорната отстои на малка терца по-ниско от мажорната. По този начин паралелна за тоналността до мажор e ла минор (без знаци за алтерация), за фа мажор - ре минор (с един бемол в арматурата), за фа-диез мажор - ре-диез минор (но не ми-бемол минор, въпреки съвпадението на тоновете ре-диез и ми-бемол). Мажорна и минорна тоналност с еднаква тоника се наричат едноименни тоналности. Такива са например до-мажор и до-минор, сол диез-мажор и сол диез-минор . http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%9F%D0%B0%D1%80%D0%B0%D0%BB%D0%B5%D0%BB%D0%BD%D0%B8_%D1%82%D0%BE%D0%BD%D0%B0%D0%BB%D0%BD%D0%BE%D1%81%D1%82%D0%B8 Редактирано Март 16, 2014 от ultramega 3 Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.