Jump to content
Българският форум за музиканти

set ot pa600 na pa800


marek4o
 Share

Recommended Posts

Здравейте колеги,понеже не съм навътре в нещата и съм от скоро в бранша,предлагат ми сет от па600 и казват,че можело да стане на моят па800.Въпросът ми е,има ли шанс наистина да се получи и да тръгне и на моят клавир и евентуално трябват ли някакви настройки или семплиране...Благодаря предварително :)

Link to comment
Share on other sites

Тръгва без проблем но ти препоръчвам да видиш колко е голям по размер сета  разархивиран.Ако си със 64 мб рам не препоръчвам да  зареждаш сетове по-големи от 70 до 80 мб.Горещо те съветвам да зареждаш само някои саундове и друмове като след всеки  лоад си проверяваш  наличната  рам.За стиловете няма проблем може да заредиш всичко стига да имаш нужните за  дадения стил соундове и друм,щото има  много хора които  правят  друм  дк нестандартни и доста шантаво и после и стила си варви с тези  барабани.Ако пък си със ъпдеитвана рам от 256 мб или 128 мб няма проблем да си заредиш всичко,целия сет.

 

logo_korg.jpg
 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Да Милен,но нали знаеш,че тези корг-ови рам мегабаити идват със околу 15% по-голями?Пример:Па 800 е със стандартна 64 мб рам а записан сет със пълен рам е околу 83 мб.Сиреч 64 мб на корг са около 83мб стандартни.При такова уравнение 96 мб от па 600 би трябвало да са около 105-110 мб стандартни.

  Ако па 600 запише цялата си информация(семпли ,мултисемпли,узер саунд,дръм кийт,стилове всичко във сет или бекъп файл)и този па 600 е със пълен рам със семпли то неговия сеивнат сет ще е към 105-110 мб.Когато па 600 е със наполовина пълна рам памет то би следвало записания сет да е около 50 мб.Ако пък е празен рама и няма никакви семпли и мулти семпли в рама то записания така сет сигорно ще е към 1 мб размер на файловете.Ако заредим на стандартен па 800 (64 мб=83 мб)сет от па 600 който е бил със пълен рам(96мб=105-110мб)то нашия корг па 800 ще започне да зарежда всичко стилове,саунд а така също и семплите и мултисемплите които почват да пълнят рама ни.Нашия па 800 ще напълни рама си до 83 мб и ще запише повечето семпли нормално кото стандартни WAV фаилове но когато рама е пълен и няма повече налична свободна мемори,останалите семпли ще се запишат само като архив и имена на дадените семпли и мултисемпли и ще се показват във семплера във челвен шрифт.Тези червени семплички не носят никакви аудио данни и звук и са с други думи невалидни.Не могат да се избират,прослушват или редактират просто си стоят там само като букви.Можем единствено да ги изтрием.

  Така описаната ситоация е нормалната при лоадване на сетове от корг па 600(96=105мб),от па 2х(128мб=....)или моднат па 800 като моя(256мб=....).Има и друг сценарии който е по-рядък но все пак се случва доста често.След като сме заредили подобен по-голям сет от нашата рам често после като искаме да направим нещо във семплите и сме влязли в  тях с мисълта да махнем нещо за да освободим памет за нещо на което сме попаднали и много искаме.Трием,трием,трием но не можем да освободим памет на рама.Някой като мене ще изтрие всички семпли и мулти семпли и тогава пак не отчита клавира свободен рам мемори.При тази ситуация не можем да едитваме и преработваме и презаписваме(запаметяваме) никакви семпли.Втози случаи ние сме със частично изгорял рам платък и най-добре е веднага да се смени понеже е възможно да изгориме и ЦПУ борда или дъното или захранването-всичко е възможно.

   Има и друг вариянт при който рама въобще не работи и семплите не могат да се свирят или преглеждат или каквото и да било.В такъв случай най-хубаво веднага да се отиде в сервиза.

 

  Като се опари веднъж човек ще разбере тънкостите и последиците но аз съм патил и знам ,че не е нужно и други хора като мене да охкат.Затова искам да обесня тези ситоации за да може всеки да пази своя хардуер навреме.Корг па .... са най-податливи на проблем и повреда именно във рама и това става когато се опитаме да напълним 10 кг пране във 5 килограмова пералня.Добре е човек да извади чадъра преди да го навали дъжда а не след като не му е останало сухо по тялото.

Edited by asan79onbashi
Link to comment
Share on other sites

Асане, само не забравяй(ако не знаеш ) - само да кажа че на задният панел на Korg PA600, под капачката за бекъп-батерията има Micro-SD card Slot, на който може да се постави Micro SD карта с обем до 128Gb  и така нещата с безкрайно-многото памет стават много по-различни дори и спрямо PA800 .

 

Предполагам имаш идея колко капацитет са близо 130 гигабайта свободно място за информация.

 

:)

Link to comment
Share on other sites

Губерков, дано да е недоглеждане от твоя страна, но Асан говори за RAM памет (за съхранение на звуци), докато ти говориш за памет за съхранение на всякакъв тип файлове във свирката  - две съвсем различни неща. 

Ако пък казаното от теб не е плод на недоглеждане, а просто толкова са ти знанията, то не знам на каква основа тръгваш да коментариш  качествата на дадена свирка.

Edited by Мартин87
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Мартин87 - Колега за съхранение на звуци и всичко останало като памет говориме, ама само да ти кажа че те не се съхраняват в рам-паметта :).

 

 

 

Рам-памет е енерго зависима памет и най-общо-казано е като временна буферна памет във всяка система - ТЯ НИЩО НЕ СЪХРАНЯВА !!! и в момента в който огасиш свирката си тя остава напълно-презна.

 

Съдържанието като сотуер,сетинги,звуци и т.н.т се записва в енергонезависима памет било то Nand-Flash IC, HDD,SSD,Flash Drive и т.н.т

 

Така че мартине, може да си голям музикант, но не си на достатъчно високо техническо ниво, и има доста още какво да допълваш към знаниятата си от техническа гледна точка .

 

:)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ееееее незнам вече какво да ти кажа Губерков.Говориш глупости.Ако ще говорим за памет само за някакви файлове и записи,па 800 може да вземе всичко.Флашка,хард диск,сд -карта,микро сд и каквото друго се сетиш и колкото голямо искаш.При мене замених стандартния хард на клавира със флашка от 64 гб.повече не ми е нужна.Но пак ти казвам особенно ценно при клавирите е рам паметта,колкото повече- по-добре.Семплите,звуците,барабаните,блендите със които един клавир свири не се пазят на сд-картичката както ти казваш а се съхраняват във рам платката от където се семплират и свирят.Щом тази рам за тебе не е от значение не те разбирам като музикант и клавирист който се занимавам със коргове и дискове и памети за тях.Имам обява в оелекс ,че изготвям памети за корг па ....РАМ и хардове или флашки вместо хардове.Но сефте/за пръв път/ от тебе чух ,че рама не е важен.Не мога да споря повече със човек за неща които и сам не знае и не разбира.Аман вдигам ръце от тебе и отказвам повече да спорим понеже и сам не знаеш какво приказваш.Виждам и разбирам,че си доста навътре със клавирите и на "ти" с нещата.Аз съм скромен и малко разбиращ от клавири и музика.Айде жив и здрав да си нека и дано си доволен.Ти познаваш корг м 3,кронос,па 3 х а аз не знам нищо и съм от село.Освен овце и кози нищо друго не знам.Щом не уважаваш мойто мнение си свободен да харесваш и правиш каквото искаш!

 

    С уважение и респект.

d56ed282ca0.jpg

Link to comment
Share on other sites

Асане, никъде не съм казал че не е важна RAM-паметта(буферната временна памет, в която  и се зарежда всичко докато се работи)  .

 

Просто казах че това не е мястото ,където се съхранява цялата информация от бленди,семпли и всичко останало, а RAM-ма е паметта,която зарежда в дадения момент компонентите с,които ще се работи и свирии след изгасянето на свирката той остава отново напълно-празен и готов да зарежда други неща при следващо свирене.

Много ясно че колкото е по-голям обема на RAM-паметта, толкова по-богато с повече звуци едновременно ще звучат всички семпли и сетове заредени от Либрарито - това никой не го успорва, обаче те се съхраняват за постоянно във флаш-памет(фабричните примерно), хард-диск,флашка или карта памет юзърските.

 

Това е.

 

 

А сега да не се сърдиш искам да те поздравя и теб, и всички останали които горещо се интересуват от темата модерно,красиво и съвременно звучене на балканските стилове с ето това демо на Keflar България за Korg Kronos KRS96 в което,човека така доста добре се е постарал с изразни средства и техники на свирене да  представи синтезатора  в най-блестящата му красота на звучене  - изгледай и изслушай го  цялото без да прескачаш не е дълго, и след това само не ми казвай че и ти така звучиш  с PA800 от 2000лв 1:1 . както KRONOS-са който струва  7600лв.   :)

 
 
 
 
 
 

Ето това визирам аз през цялото време като огромна разлика в звученето  между този клас инструмент и всичко под него :)

Edited by Губерков
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Не харесвам такава музика, но все пак от обща култура изгледах клипчето и мога да оценя не само майсторството на този тип свирене/импровизация, но и отдадеността на тези хора да изработят всички тези специфични бленди за този стил музика, така че да им вършат работа. Изпипването на детайлите и перфекционизма във всяка една сфера на живота са качества, които ценя страшно! Много се изкушавам да коментирам факта, че тази музика води заедно със себе си една култура, която по мое мнение циганизира и опростачва населението, но знам, че е възможно да е до голяма степен предразсъдък... Все пак ви пожелавам да гоните постоянно перфекционизма във вашия стил музика, пък другото може и то да се подобри поне малко ;)

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Само като финал на темата ще кажа нещо, с което се изчерпвам окончателно и нямам какво повече да кажа :)

 

Това,което го може синтезатор с ESD ( Enhanced Synthesys Tehnology) , KARMA и RADIAS - никой друг синтезатор не го може това звучене.

 

Да ви дам кратко обяснение и да ви спестя многото ресърч в нета и разпиване на хора , на какво се дължи модерното звучене и синтез на блендите на високия клас  Wokstation/Sempler синтезатори на KORG.

Такъв синтез и звучене няма как да се получи сaмо с  RX-Tehnology Syntesys.

 

Поздрави на всички и хубав ден ви желая.

 

 

:)

Link to comment
Share on other sites

След като знаеш ,че па 800 може да вземе всяка памет или хард който имаш успокои страстите със паметите и подхванахме други неща.Няма да пиша дълги постове повече.Аз като музикант и изпълнител съм много доволен от своя избор подчертавам "аранжор".Това ми е нужно на мене.Кронос,м 3,м 50 и др не са такива и съм много добре запознат със техните възможности.Кронос е последния модел корг уъркстейшън.Напълно нормално е да има с какво да ни впечатли.Колкото до стиловете музика,народности,етноси и прочие за мене е хубаво да има разнообразие.Всяка жива твар е дарена със живот от природата и за всички има място под слънцето,една градина е красива когато има всякакви цветя а не само бели или черни.Не знам дали има музика която опростачва и друга за образоване понеже ако е така ми е любопитно да видя и чуя музика  която да поумява или образова.Не всички изпълнители и слушатели на такава музика(бълканска) са прости или тъпи.Всеки е свободен да избира инструментите,похватите си и жанровете и стилове музика която да испълнява и да се забавлява.

 

   Поздрави !

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Аз не казвам, че музиката е причина за опростачването :) Може и обратното да е... Както и да е, не това е темата, да не влизаме в спорове. 

Link to comment
Share on other sites

Бай ти Ганя си е Ганьо.Според него той е най-,най- и знае всичко не трябва да се мъчим да го убеждаваме за каквото и да било.Всичко е както той каже и знае.Всичко останало е второстепенно.Аз обичам народната музика повече от всяка друга,падам си по блуса,много ме кефи кючека.Обужавам да слушам планета фолк,но ми харесва много орк.Универс,Рико бенд и кристали и много им се кефя макар че не разбирам текстовете им когато пеят на  техния ромски език.Ромите са много музикална натура и аз много уважавам техния вид.Те са дали едни от нашите най-добри музиканти.В моя роден край често музикантите употребяваме една фраза датираща от незнам си кое време:-"Абе в един оркестър няма ли поне един циганин,това не е оркестър!"

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

  • Similar Content

    • By Джесус Гарчока
      Здравейте! На кратко: set-up-нах си китарата в стандартен строй(standard tuning E). Намалих екшъна до минимума, мисля..  Когато преминах в строй C (drop C) започнаха да бръждят яко струните. Интересува ме това нормално ли е? И също, ако искам да свиря в друг строй (tuning) трябва ли да си set-up-вам китарата наново?
    • By venelink
      Здравейте колеги. Наскоро си Взех Juzisound Total Solo Sampler. Аз свирч с Корг Па600. Та, направо към темата. Взех го семплера, свързах го, всичко ок. Да но хармоничтa (Lower) избяга. Когато изключа джузито хармонията тръгва. Та въпроса ми е, има ли някакъв начин това да се оправи. Хем Джузито да е включено към корга хем и хармонята да си върви. Благодаря предварително, ще се радвам някой да помогне и да сподели мнение!  
    • By Koobenot
      Здравейте, надявам се да съм уцелил раздела и предварително се извинявам, ако вече съществува такава тема, но понеже искам да споделя опит и имам няколко питания, които обхващат различни раздели, реших да пиша тук. 
       
      Използвам  може би вече четвърт век Music Workstation-a Korg M1 заедно със sequencer-a Kawai Q80-EX за свирене на живо. Реших да подсигуря и да направя backup на цялата ми колекция от backing track-ове, които пускам чрез секуенсъра, с цел при повреда на секуенсъра те да бъдат просвирвани на живо от лаптоп с Windows 7 32 bit, който да го замести.
       
      Файловете, които се просвирват от Kawai-я са записани на 3,5" дискети и  са във формат ExSong (.SGX), който е сравнително по-малък от Standard MIDI File и съхранява миди съобщенията използвайки  motif-ви, за да се пести място на дискетите. Не открих софтуер, който да просвирва такъв формат файлове, като съответно преобразувах колекцията си ExSong в Standard Midi File чрез функция вградена в секуенсъра. Важно изискване е имената на MIDI файловете да не съдържат малки букви и специални символи, за да може да ги чете компютъра и да ги съхранява. Позволени са единствено "интервал", главни букви и цифри. пример: (LET IT 2.MID). Файловете ги качвам на компютъра посредством неговото Floppy устройство.
       
      Втората характерна особеност бе, че Korg M1 e работна станция, излязла на пазара преди въвеждането на General MIDI стандарта, което съответно означава, че всеки един от ExSong-oвете ми е програмиран да извиква и просвирва звуци, различни от подредбата на General MIDI. При преобразуването на EXSong в MIDI всички controller-и за промяна на темпо, Program Change, Pan, текущата бленда, с която ще се свири в определена песен и определен момент и т.н. бяха съхранени успешно. Ето ги и моите въпроси:
       
      1. Какъв тип USB-МIDI Interface бихте ми препоръчали за просвирване на файловете от лаптоп, за да свържа лаптопа с Korg M1? 
       
      Доколкото разгледах в Интернет има два различни типа кабели - едните имат конвертиращо устройство по средата, другите нямат такова. Кой от двата типа би бил по-подходящ за моя случай и защо?
       
      2. Ще има ли чуваема латенция при свиренето с Korg-a?
       
      До тук успях да просвиря безпроблемно MIDI файловете ми от старото PC посредством - Gameport - MIDI кабел. Както знаете това е железен протокол, няма приоритет на пускане на устройствата (компютър - клавир), не съм и изпитвал проблеми при просвирването - нито от към латенция, нито от към забиване, пускане/изключване и т.н. Важно е да отбележа, че тук няма да се ползват виртуални инструменти, а просто ще се управляват вградени саунди в клавирa. Ще изпитам ли такъв проблем?
       
      3. Кабела може ли да се ползва за Sysex patch-ове с цел обновяване sound library-то на Korg-a?
       
      За тази цел използвам софтуерния инструмент MIDI-OX и с гейм порта не съм изпитвал проблеми. Какво е положението при USB?
       
      4. Какъв софтуер бихте използвали за просвирване на MIDI файловете?
       
      Първо опитах с Cubase SX 3, но той успява да се справи единствено с контролерите в началото на трака, а тези в неговия край, за промяна на бленда (Program Change) не се изпълняват от Korg-а.
       
      Моят избор се спира засега на Cakewalk Pro Audio 9 и вградения в него софтуерен инструмент Virtual Jukebox. Софтуера се справя блестящо със всички контролерите Program Change, Volume, Pan, Tempo, независимо къде са зададени в продължителността на MIDI файла - началото, по средата, в края и т.н. . Знам, че софтуера е стар, но работи безпроблемно на Win7, a и върши точно това, което искам. В случай, че имате по-добро предложение, ще се радвам да споделите.
       
      Ами, това е от мен засега, темата стана малко дълга, но ако успеем да я доразвием и завършим, ще постна подробен tutorial за цялата ми работа с цел взаимопомощ! 
       
      Благодаря ви предварително!
       
    • By stefan123
      Здравейте, колеги.
       
      Наскоро си закупих Korg Micro Arranger, който всъщност е по-компактен вариант на Pa50 SD. С него използвам и Expression pedal, а проблемът ми е, че педалът контролира силата както на Upper траковете, така и на Lower трака, който е за лявата ръка. Това се случва само при някои пърформанси. Има ли как да се направи така, че за всички пърформанси, стилове и STS конфигурации Lower трака да е един и същ? Понеже имам и Korg Pa800, на него съм му задал да си помни Lower трака от глобалните настройки. При Micro Arranger-а не мога да видя от къде става това. Другият вариант е, ако има начин да се направи Lower трака навсякъде да не се влияе от педала.
      Друг проблем е, че в RT Controls в менюто на Style play режима, където уж се задава на траковете дали да се влияят от педала не могат да се променят параметрите, т. е. ако за Exp. pedal е зададено на On, не мога да го променя по стандартния начин. Знам, че мога да си направя всички пърформанси с един Lower трак, като ги настройвам един по един, но това си иска доста ръчкане, а аз си търся по-глобално решение на проблема.
      Съжалявам за дългия пост.
    • By CyberGene
      http://www.korg.com/us/products/software/korg_module_for_ipad/
       
      Още по-якото е, че освен вградените звуци на акустично пиано, Rhodes и т.н., ще се предлага и допълнителна библиотека Synthogy Ivory Mobile Grand, което е олекотен вариант на German Concert Grand (семпли от Hamburg Steinway D)!
       
      Отдавна чаках това да се случи, айде да ни е честито Казват, че ще може да се купи в края на ноември.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.