Jump to content
Българският форум за музиканти

Recommended Posts

Отговорено
И двете марки са прекалено скъпи според мен. Съвета ми е взимайте Корг и не се занимавайте с глупости.

Е, защо да не си взима КОРГ? Какво му е?

Отговорено
И двете марки са прекалено скъпи според мен. Съвета ми е взимайте Корг и не се занимавайте с глупости.

Е, защо да не си взима КОРГ? Какво му е?

Хората те съветват да го взимаш, а не да не го взимаш, не знам какво си прочел.

Отговорено

Здравей Руснак,

Roland илиYamaha или KORG или GEM или Solton или Kurzweil или Nordlead….Това е като да запиташ : Volvo или Opel или Mercedes или BMW или Renault или Peugeout...както и когато си купуваш Hi-Fi : Panasonic Sony или Technics или Marantz или Onkyo или Denon или Revox или Teac или Pioner…също така и бяла техника:AEG или Husqvarna или Elecrolux или Samsung или Gorenje или Bosh или Siemens или Phillips!

Какво искам да кажа...дилемата “To be or not to be…” e винаги и по-всяко време в самите нас.Кое да изберем?Защо?

Бих могъл да изкажа моето мнение и поглед в/у нещата тъй-като имам събран опит.

Музикантите които си вадят хляба със т.наречените SMF (Standart Midi Files) или онези,които си видял на прослушването в Сл.Бряг и ползващи Roland са достигнали до това си решение поради незнайната (аз знам защо) причина,че 90% от тези SMF звучат единствено добре(в зависимост как са направени) на Roland!!!

На всички останали марки и модели звучат никак...и ако трябва да ги “вкараш в пътя” ще ти трябват нерви,време и много познания за разликите в звуците,Control Change,Program Change,Velocity функции както и Еxclussive Message които са различни за всяка марка и модел и които трябва да пренаписваш за всяко едно парче!!!!

Идва момент в който трябва да се вземе решението как да си изкарваш хляба по възможно най-безболезнения и кратък път!!!За това обаче ти трябва репертоар...минимум 200 песни за да си в час!

Представи си сега как вземаш 200 SM Files,и трябва да започнеш “голямата борба” за да ги накараш да звучат в една Yamaha – Motif или Korg Triton например...след като в първия срещнат Roland те си звучат без много усилия!Не че няма да можеш,но ще минат месеци докато го направиш,а през това време няма да има как да работиш,нали?

Т.е. достигаш до решението че ти трябва един “Working Horse”(както се изказват англичаните) който да може да ти върши работа,да си изкара парите (които си дал за него) както и да “изработи” още за да можеш да живееш и ти самия!Тръгваш под ръка с 200 песни и започваш да слушаш всеки един синтезайзер в магазините.Сам достигаш до решението,че за цената и за онова,което този работен кон трябва да ти свърши можеш да разчиташ на Roland!Следват обаче и множество други въпроси които ти сам трябва да си зададеш и да намериш решението за самия себе си!

Каква музика свиря или ще се наложи да свиря?Рап?Реге?Рок?Диско?Фюжън?Хип-Хоп?Ска?Денс?Метъл?Ню-уейв?Грънч?....(и стотици други разновидности).Мога ли само с един синтезайзер да постигна тази палитра или във всеки един от тях има недостатъци?Какви са те?Какви са предимствата в случая с/у останалите модели и марки?С коя най- бързо мога да реагирам в случай,че дойде някой клиент и размаха 100.00,-лева за някаква песен?Ще мога ли веднага да я изсвиря и да му взема парите,които иска да ми даде?И на края кой е МОЯ РАБОТЕН КОН,който ще тегли цялата работа?

Вярвай ми че именно за това повечето музиканти харесват или по-точната дума е избират Roland!Аз съм извървял този път досега през последните 20-на години и опитът ми ме накара да взема такова решение!Започнах с Roland D-50 и Vermona Synthesizer 1986/87г.Благодарение на тях (все още работещи безотказно) изкарах 15 години работа извън Бг и тук,закупих си Kurzweil PC -88 Master Performance Keyboard,Yamaha – Motif Rack,Korg Trinity-Rack,Korg-Triton Rack,Roland SC 880 SMF Module( за midi files )Roland JV 2080 Rack и цялото оборудване в студиото ми!!!И ето че имам един прекрасен арсенал от звуци,които (повярвай ми) не може да има само в един синтезайзер!Та...сам можеш да избереш онова решение,което ще ти е най-необходимо за самия теб и за твоя собствен живот!Никой не би могъл да ти дава мнение кое е по-добро,най-добро или други такива,както и да четеш всякакви тестове,които ни зомбират и манипулират, залъгвайки ни да си купуваме именно само този определен модел.

В момента едва ли не всеки 2-ри в БГ си купува Yamaha Motif или Korg Triton(смятайки че това са единствените в света звуци???)Не забравяй все пак,че Yamaha купиха Korg през 1990 година и единствено им оставиха възможността да запазят логото си.А това е именно с една единствена цел да държат два пазара в повече вместо само един под едно име!За какво ти е тогава да имаш две Yamaha които се различават по имената си:Motif или (Korg)Triton и по няколко видоизменения.В основата на звука всичко е почти едно и също.Или да се повлияваш че почти всички от световните звезди свирят с такива на концертите си у нас???Та те рентират инструментите от нашите музиканти...аз самия съм давал под наем....това не означава,че те записват именно и само с Motif или Triton….Знай също така че най-добрите семплирани звуци и фирми винаги са били в този ред: Kurzweil,Akai, Roland,E-mu & Ensoniq(които са притежание вече на Creative.Labs)...сега има вече и стотици хиляди VST-та.

Та..... Roland илиYamaha?

Намери си Работния Кон...той ще ти “Изработи” всичко останало!Поздрави!

  • 4 weeks later...
Отговорено

Ямахата има по-истински звук.Работил съм с Ямаха PSR серията,DX и SK20 от 1974г,ако сте я виждали.Вси4ко зависи за каква музика ще я използваш,но на Роланд-а ROM звуковете са малко изкуствени.Фабри4но семплите не са направени реалисти4но.В момента свиря с KORG TRITON и съм много доволен,защото ползвам собствени семпли.Mотиф сериата на Ямаха определено е най-добрия вариант според мен.

Отговорено
Ямахата има по-истински звук.Работил съм с Ямаха PSR серията,DX и SK20 от 1974г,ако сте я виждали.Вси4ко зависи за каква музика ще я използваш,но на Роланд-а ROM звуковете са малко изкуствени.Фабри4но семплите не са направени реалисти4но.В момента свиря с KORG TRITON и съм много доволен,защото ползвам собствени семпли.Mотиф сериата на Ямаха определено е най-добрия вариант според мен.

Хммм....и аз съм работил с много модели и серии на Yamaha (не случайно съм с този ник :metalist: ). Съгласен съм с теб, че саундът на Ямаха по ми харесва от този на Роланд (не мога да кажа, че е "по-истински"), но тъй като съм работил и с доста Роланд-и, съм абсолютно съгласен с мнението на Ignis. При случайно подбрани SMF's, независимо кой на какво е правен (Техникс, Корг, Ямаха, Джем, Роланд...), процентът който някой модел от "ЕМ" или "Е" серията на Роланд ще изсвири така както трябва и ти се иска, е многократно по-голям, отколкото процентът който ще изсвири някой модел от PSR серията. Ямаха може да имат 'тяга' на звука, но не и тази съвместимост, за която говори Ignis. Макар, че и Роланд си имат различна съвместимост между различните серии - напр., правил съм си опити точно в тази насока с десетки случайно подбрани SMF's върху "E500" и "G600" - Е500, с доста по-плиткия си звук от G600 просвири много по-успешно всичките педесетина миди-та....не, че G-то не ги изсвири....обаче балансът, подборът на инструментите и др. не беше толкова добър и въпреки по-здравия саунд сет, като резултат не звучаха толкова добре и балансирано....а между файловете имаше такива, правени с GEM, Technics...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.